Symbian^3 Batarya Kalibrasyonu

Sponsorlu Bağlantılar

batusch01

Üye
nokia C601 var günde 2 kere şarj ediyorum denedim şimdi 3 kere şarjda telefon fatal eror vardi beyni sulandı.
 


altannemre

Üye
tel c601 hangi yöntem i uygulamami önerirsiniz arkadaşlar 1nci yi yaptım düzelme var biraz 2nci yi de yapsam bişi olur mu acaba
 

santimental

Üye
nokia 1280, günde 1 saat civarı konuşuyorum bugün 6. günü batarya zayıf. bilginize. normalden 30 saat arttı.
 
serdar_gs

serdar_gs

Üye

Arkadaş haklı. 1280 ben 2 sene kullandım özellikle ilk aldığımda 5 gün gidiyordu 11 bin sms ile günlük ortalama 200 mesaj yazmama rağmen. Sağlam telefon. Ayrıca ben kalibrasyon olayını falanda yapmamıştım.
 
İncİnat

İncİnat

Üye
    Konu Sahibi
ahmet--20

ahmet--20

Üye
arkadaşlar geçen gün denedim bu yöntemi babamın t10 unda ve benim c6-01 de . t10 da değişim olmadı pek ama ben günde iki kez şarj eder oldum neden ki acaba??
 

KenanGT

Üye
Arkadaşlar benden ufak bi hatırlatma olsun tabikide yanlış değilsem.. Güncellemelerden sonra (belle refresh&fp1 vb) tekrar kalibrasyon yapmamız lazımdı galiba selamlar iyi forumlar...
 

berkde

Üye
ben telefona hard format attım. ama daha önce hiç kalibrasyon yapmadım.şimdi ilk yazılanı mı yapmalıyım ikinci yazılanı mı yoksa ikisini birden mi yapmalıyım?

- - - Eklendi - - -

arkadaşlar geçen gün denedim bu yöntemi babamın t10 unda ve benim c6-01 de . t10 da değişim olmadı pek ama ben günde iki kez şarj eder oldum neden ki acaba??
böyle olduysa yapmayalım ?
 

MaxipmaN

Üye
bataryayı düzgün kullanın yeter bence işe yarıyo muki c6-01 de
 
[ENGİN]

[ENGİN]

Üye
ters de tepebilir?
 
ahmetkaya1991

ahmetkaya1991

Üye
yok arkadaşlar inanmayın olmuyor mesela n8de. Insanlar bakalım ne kadar şarji gidecek diye telefona dokunmayı hafifletiyorlar psikolojik olarak çok gitmeye başladı diyorlar bu benim yorumum ve denemem

- - - Eklendi - - -

arkadaşlar geçen gün denedim bu yöntemi babamın t10 unda ve benim c6-01 de . t10 da değişim olmadı pek ama ben günde iki kez şarj eder oldum neden ki acaba??

arkadaş doğru söylüyor SAKIN!!! Yapmayın bende de aynısı oldu günde iki kere şarj eder oldum ? !
 

agolhon

Üye
bu olay psikolojik bataryayı bitirir. yapmanız gereken tek şey. telefon kapanana kadar kullanın telefon kapalı olarak dolana kadar şarj edin bukadar.
 
tekgöz38

tekgöz38

Üye
arkadaşa teşekkür ederim ama ne yaparsanız yapın batarya ömrü uzamaz.tek yapmamız gereken bataryayı tam doldurun ve tam bittikten sonra şarj edin.(şarj ederkende telefonla uğraşmayın. telefon kapalı olsun)bu şekilde bataryayı en iyi şekilde kullanmış olursunuz.BU BENIM GÖRÜŞÜM.
 
moonstar90

moonstar90

Üye
Ne kadar dönersen dön götün arkadadır tam bu olay için yazılmış bir söz:)demem o ki bir fayda sağlamadı sağlayacağını da sanmıyorum bataryanın kapasitesi belli yani
 
afsinbeyyy

afsinbeyyy

Üye
teşekkürler :)
 

megulmus

Üye
ya ben çok uğraştım ama beceremedim telefonum komple kapandı son çare 11820 teknoloji destek hattını aradım ya adamlar telefonumu resmen yeni almış gibi yaptılar helal olsun ayakta alkışlıyorum valla tavsiyemdir zor zamanınızda yardımcı olabilirler:)
 
sergeant_kaan

sergeant_kaan

Üye
arkadaşlar bn Yaptm ama olmadı bir günden fazla giden bataryam artık yarım gün gidiyor. Ne yapmam lazım soft format attım tele ama durum aynı yardım edermisiniz.

- - - Eklendi - - -

ya ben çok uğraştım ama beceremedim telefonum komple kapandı son çare 11820 teknoloji destek hattını aradım ya adamlar telefonumu resmen yeni almış gibi yaptılar helal olsun ayakta alkışlıyorum valla tavsiyemdir zor zamanınızda yardımcı olabilirler:)

ne yaptılar dostum tam olarak bende aradım ama yeni batarya almamı tavsiye ettiler pek yardımı olmadı yani
 

yakamozkurdu

Üye
Merhaba arkadaslar bazı kişiler batarya ömrünü nasıl uzatabileceklerini sormuşlar buyurun:
1-Telefonu %100 dolana kadar şarj edin.
2-Telefonu şarjdan çıkarın ve telefonu kapatın.
3-Telefonu tekrar şarja takın ve bekleyebildiğiniz kadar bekleyin. ( 1-3 saat arası )
4-Telefonu şarjdan çıkarın ve telefonunuzu açın.
5-Telefonunuzu açtıktan sonra 2-5 dakika arası hiç birşey yapmadan bekleyin. ( Şarja takılı olmasın )
6-Telefonunuzu tekrar kapatın ve en az yarım saat tekrar şarja takın.
7-Şarjdan çıkarın ve telefonunuzu normal kullanın. İşlem bitti.
Bu yöntem ile bataryanız kalibre olmuş oluyor ve tam olarak doluyor. Bunu bir kere yapmanız yeterli..
Nokia 700 de daha denemedim ancak Sensation XE de olumlu sonuc aldım sarj 3.5 - 4 gün gidiyor artık

Misal:

ÖNEMLİ BİLGİ: TELEFONUNUZU FLASHLARSANIZ,HARD VEYA SOFT FORMAT ATARSANKZ YENİDEN KALİBRASYON GEREKİR.

İkinci yöntem : (CURVANORD a teşekkürler.)
0. İlk olarak telefonunuz kendini kapatana kadar çalıştırın.

1. Telefonunuz kapandıktan sonra tekrar açıp yeniden kendini kapatmasını bekleyin.

2. Telefonunuz tekrar kapandıktan sonra bataryayı çıkartıp 10 saniye kadar bekleyin.

3. Bataryayı telefonunuza geri takın, ancak cihazı açmayın.

4. Telefonunuz tam şarj olana(yeşil ışık yanana) kadar şarj edin ve ardından telefonunuzu hala açmadan üzerine 1 saat daha şarj edin.

5. Bu işlemden sonra telefonunuzu yeniden kendini kapatana kadar çalıştırın.

6. Telefonunuzu açın ve en az 8 saat şarj edin.

7. Telefonunuzdan şarjı çıkartıp cihazınızı kapatın ve ardından tekrar şarj adaptörü takıp 1 saat daha şarj edin.

8. Şarjı telefonunuzdan çıkartın ve cihazınızı açıp ortalama 2 dakika bekleyin.

9. Telefonunuzu kapatıp 1 saat daha şarj edin.

10. Ve son olarak telefonunuzu yeniden başlatıp normal kullanıma başlayın.

Not: BELLE FP1 DE DENENMİŞTİR OLUMLU. Şarj süresi arttı.

Hocam 1. maddedekini aynen uygulamayı deniyorum. Ancak şarj tam bitmiş olmalı ki bir daha açılmıyor. Bu durumda pili çıkarıp diğer maddelere geçsem olur mu?

- - - Eklendi - - -

Hocam 1. maddedekini aynen uygulamayı deniyorum. Ancak şarj tam bitmiş olmalı ki bir daha açılmıyor. Bu durumda pili çıkarıp diğer maddelere geçsem olur mu?

Yani 2. yöntemin 1. Maddesi

- - - Eklendi - - -


Yani şu şarj yüzünden neredeyse anna'ya hatta S^3 ilk işletim sistemine geri döneceğim.
 

yusufgiderim

Üye
kimi iyi diyor kimi psikolojik diyor. Ben deneyecem Hergün şarj etmektense denerim sonucu kendim görürüm en fazla ne olur batarya gider. Konuyu açan arkadasin bize düşmanlığı yokya kendince Yardımcı olmak istemiş ben deneyecem teşekkürler.denedim ve işe yaramadı hatta zarar verdi şarj daha az gidiyor
 


Üst Alt