Nokia' nın carl zeiss tessar lensi

Sponsorlu Bağlantılar

sekajmer

sekajmer

Üye
    Konu Sahibi
Nokia' nın carl zeiss tessar lensi

Nokia'nın kullandığı Carl zeiss lensi : Biraz araştırdım ve Carl zeiss lensin daha iyi odak ve net görüntü verebildiğini ayrıca bu marka gözlük camı da üretiyormuş demek oluyor ki kaliteli bir lens. Bazı alanlarda en iyi diye tabir ediliyor.

Peki ben neden n97,n9 s3mini, iphone 4s,galaxy s4 kadar net ve odaklı fotoğraflar çekemiyorum.

Mesela n97'yi ele alalım 5mp Carl zeiss 480p kamerası bulunuyor . Benim Lumia 820' den daha net ve gerçekten fark edilebilir odak farklarıyla fotoğraf çekebiliyor .

İkinci olarak Nokia n9 8.7 mp bir kamerası var ve Carl zeiss lens kullanılmış. 7mp modunda gerçekten çok canlı renkler ve odaklama oldukça başarılı tek eksiğini gördüm video kaydederken yakınlaştırma kullanılamamakta. 820 ile karşılaştıracak olursak kamerasısın 2 katı diyebiliriz gel gelelim kullanılan kamera aynı üstüne üstlük Artılarını da unutmamak gerekiyor; HD video kaydedebiliyor buna rağmen tam verim alamamaktayız. Ayrıca Lumia 620 kullanan bir arkadaşımızın anlattığına göre yakın çekimlerde oldukça geç odaklama yapıyormuş, bu süre zaman zaman 20 sn yi bulduğunu hatta daha fazla sürdüğü söylüyor ve odaklayamıyormuş .

Son olarak galaxy s4 ile benim Lumia 820 telefonumu defalarca karşılaştırdım kabul etmek gerekiyor ki arasında 4.3mp bir piksel farkı buluyor fakat lensin marka olması durumunda karşılaştırıla bileceğim anlamına geliyor öyle değil mi ?

s4 tabiri yerindeyse Nokia lumia 1020' yı andıran fotoğraflar çekebiliyor.

Çoğumuzun Nokia'yı seçme sebebi şüphesiz sağlamlığı ve rakipleri ile aynı çözünürlüğü taşıyan kameralarının onları kıskandıran derecede yüksek performans vermesi.

Benimde seçmemdeki en büyük bir etken n97'nin kamerasından etkilenmem ve aynı başarıyı Lumia serisinde aramamdı.

Kamerasıyla bu kadar övünen bir markanın neden hayal kırıklığı yarattığını anlamıyorum. Özene özene alıyoruz. Kimimiz herkesten farklı olalım herkes gibi onda bunda gördüğünü alanlar gibi değil de araştırıp ihtiyaçlarımıza cevap vermesini beklediğimiz akıllı telefonlar alıyoruz . Kimi zaman ne yazık ki bu sandığımız gibi olmuyor.

Nereye sorduysam nerede araştırdıysam 820 ve 920 için yorumlar şunlar olmuştur;

820 için:Mükemmel fotoğraflar çekebileceğiniz anları anında yakalayabileceğiz güçlü bir kameraya sahip ' deniliyor.

920 için: 820 ye nazaran kamerasında pureview teknolojisi bulunduğu ve Carl zeiss lens yardımı ile harika ötesi fotoğraflar çekebileceği ve gece çekimlerinde gözümüzün seçemediği etkenleri kaydedebileceği söyleniyor.

Ben söylenen performansı telefonumdan alamıyorum ya sizler alabiliyor musunuz ? Ben kullanmadım fakat 920 için yorumlar iyi hakkını vermek gerek.

Biz Nokia'nın bizleri yanıltmasını bekliyoruz.
 


mesutcinik

mesutcinik

Üye
dediğin gibi yakınlaştırmada problem oluyor ancak gece çekimleri mükemmel biraz daha yazılımsal makyaj yapılması şart kameralara...
 
kimbilir_01

kimbilir_01

Üye
dediğin gibi yakınlaştırmada problem oluyor ancak gece çekimleri mükemmel biraz daha yazılımsal makyaj yapılması şart kameralara...

oda şu Nokia pro cam la olucak sanırım :oke:
 
sekajmer

sekajmer

Üye
    Konu Sahibi
pureview olanlara geleceği açıklandı...

bende biliyordum ama forumda bir konu gördüm az önce tüm lumialara geleceği söyleniyordu heyecanlandım bizim kamera yine ms ye kaldı
 
sekajmer

sekajmer

Üye
    Konu Sahibi
desene Allah'a kaldı :)

Allah'ı karıştırmayalım ama bir yerde haklısın telefonun garantisi bitecek ancak o zaman video çekerken yakınlaştırma yapabileceğiz :D valla tüm lumialara geleceğini sandığımda çok sevindim pişmanlığım gitmişti bu arada gdr2 ile düzeltmezse gidecem s4 alacam 0 kutulu 1000tl ye dayım bana satacaktı lumiayı istiyor ben almıyorum samsung sevebilsem keşke de kurtulsam Update beklemekten.
 
oysu

oysu

Üye
Gardaş kaliteyi etkileyen bir sürü faktör var sadece mp yüksek olması yetmiyor.Sen araştırırken renk sayısı dpp mi dpı bir dagalar var onlarada bir bak
 
Dexter Morgan

Dexter Morgan

Üye
920nin kamerası gayet güzel hocam sizde anormallik olmasın
 
alical33

alical33

Üye
zoom u telden yapıyorsanız wp8 de nedendir bilmiyorum telde zoom yaoınca flulaştırıyor 2 fotoğrafıda pc ye atıp deneyin ona göre karar verin bence
 
bulutsuzgece

bulutsuzgece

Üye
Pro Camera uygulaması, "PureView" teknolojisi bulunan Lumia 92x modellerine gelecek arkadaşlar (920, 925, 928).
 
alical33

alical33

Üye
Pro Camera uygulaması, "PureView" teknolojisi bulunan Lumia 92x modellerine gelecek arkadaşlar (920, 925, 928).

nezaman gelecek abi bilgi varmı acaba ? 925 üzerinde görüldü diye konu açılmıştıda
 
sekajmer

sekajmer

Üye
    Konu Sahibi
Gardaş kaliteyi etkileyen bir sürü faktör var sadece mp yüksek olması yetmiyor.Sen araştırırken renk sayısı dpp mi dpı bir dagalar var onlarada bir bak
biliyorum yazdığım gibi defalarca denedim oto mod, makro mod, ortam ışığı .


- - - Eklendi - - -

920nin kamerası gayet güzel hocam sizde anormallik olmasın

yok iyi fotoğraf çekerim sorun bende değil. n97 bile daha iyi netleme yapıyor


- - - Eklendi - - -

zoom u telden yapıyorsanız wp8 de nedendir bilmiyorum telde zoom yaoınca flulaştırıyor 2 fotoğrafıda pc ye atıp deneyin ona göre karar verin bence

o dediğini sadece s4 ile denemedim mi diğerlerini kaç kere yaptım yok arkadaş ilk zamanlar çektiklerim güzel hatta cep telefonu fotoğrafçılığı konusuna bakabilirsiniz gayet başarılı şimdi ya ben deliriyorum yada telefonda bir şey var


- - - Eklendi - - -

Pro Camera uygulaması, "PureView" teknolojisi bulunan Lumia 92x modellerine gelecek arkadaşlar (920, 925, 928).

oruç başıma vurmuş yanlış okumuşum :D
 
suyunsesi

suyunsesi

Üye
Bazı lumialarda netleşme hatası biliniyor ancak müjde vereyim bu güncellemede bu sorunun düzeltildiğini söylüyorlar.
 
mesutcinik

mesutcinik

Üye
Bazı lumialarda netleşme hatası biliniyor ancak müjde vereyim bu güncellemede bu sorunun düzeltildiğini söylüyorlar.
inşallah öyle olur ya bu telefonun kamera bakımından müthiş olması gerekiyor gerçekten
 
sekajmer

sekajmer

Üye
    Konu Sahibi
Nokia yı büyük bir nedenle kamera için seçiyorum gerçekten fotoğraf çekmeye doyamıyorum .bu 820 fotoğraf çekmekten soğuttu n9 kullanan varsa bilir gerçekten tatmin edici bir kamerası var onun kadar olsa bile yeter fakat daha iyi olacağı kesin
şu an tek istediğim Nokia dan ve Windows Phone dan soğumak ama başaramıyorum keşke soğusam bu kadar isyan ettiriyor bir şey oluyor kendine bağlıyor mesela bugün kuzenimle multiplayer oyun oynamak istiyordum maalesef markette oyun bulunmuyordu hayal kırıklığı yine o değildi Nokia çok maymun iştahlı symbian bırakıyor meego bırakıyor Windows Phone uda seneye bırakır firefox os a geçer :D
 
ardacumhur

ardacumhur

Üye
Ben de her gün bir farklı seviyorum telefonumu :sarıl:
 
sekajmer

sekajmer

Üye
    Konu Sahibi
Benim burada iyi çekiyor çekmiyor meselesi ama kamera kötülüğü değil NETLEME PERFORMANSI berbat yani dışarlarda karanlık ortamda gerçekten tatmin edici çoğu zaman kötü yada benim lumia bozuk bugün %90 şarjım vardı sadece biraz oyun biraz müzik bir tane tel görüşmesi yaptım %20 ye düştü hemde 3u toplam bir saat içinde oldu

- - - Eklendi - - -

Ben de her gün bir farklı seviyorum telefonumu :sarıl:

şu Facebook uygulaması ve fb Messenger gelseydi az da olsa sevecemde :D
 


Üst Alt