sekajmer
Üye
Nokia' nın carl zeiss tessar lensi
Nokia'nın kullandığı Carl zeiss lensi : Biraz araştırdım ve Carl zeiss lensin daha iyi odak ve net görüntü verebildiğini ayrıca bu marka gözlük camı da üretiyormuş demek oluyor ki kaliteli bir lens. Bazı alanlarda en iyi diye tabir ediliyor.
Peki ben neden n97,n9 s3mini, iphone 4s,galaxy s4 kadar net ve odaklı fotoğraflar çekemiyorum.
Mesela n97'yi ele alalım 5mp Carl zeiss 480p kamerası bulunuyor . Benim Lumia 820' den daha net ve gerçekten fark edilebilir odak farklarıyla fotoğraf çekebiliyor .
İkinci olarak Nokia n9 8.7 mp bir kamerası var ve Carl zeiss lens kullanılmış. 7mp modunda gerçekten çok canlı renkler ve odaklama oldukça başarılı tek eksiğini gördüm video kaydederken yakınlaştırma kullanılamamakta. 820 ile karşılaştıracak olursak kamerasısın 2 katı diyebiliriz gel gelelim kullanılan kamera aynı üstüne üstlük Artılarını da unutmamak gerekiyor; HD video kaydedebiliyor buna rağmen tam verim alamamaktayız. Ayrıca Lumia 620 kullanan bir arkadaşımızın anlattığına göre yakın çekimlerde oldukça geç odaklama yapıyormuş, bu süre zaman zaman 20 sn yi bulduğunu hatta daha fazla sürdüğü söylüyor ve odaklayamıyormuş .
Son olarak galaxy s4 ile benim Lumia 820 telefonumu defalarca karşılaştırdım kabul etmek gerekiyor ki arasında 4.3mp bir piksel farkı buluyor fakat lensin marka olması durumunda karşılaştırıla bileceğim anlamına geliyor öyle değil mi ?
s4 tabiri yerindeyse Nokia lumia 1020' yı andıran fotoğraflar çekebiliyor.
Çoğumuzun Nokia'yı seçme sebebi şüphesiz sağlamlığı ve rakipleri ile aynı çözünürlüğü taşıyan kameralarının onları kıskandıran derecede yüksek performans vermesi.
Benimde seçmemdeki en büyük bir etken n97'nin kamerasından etkilenmem ve aynı başarıyı Lumia serisinde aramamdı.
Kamerasıyla bu kadar övünen bir markanın neden hayal kırıklığı yarattığını anlamıyorum. Özene özene alıyoruz. Kimimiz herkesten farklı olalım herkes gibi onda bunda gördüğünü alanlar gibi değil de araştırıp ihtiyaçlarımıza cevap vermesini beklediğimiz akıllı telefonlar alıyoruz . Kimi zaman ne yazık ki bu sandığımız gibi olmuyor.
Nereye sorduysam nerede araştırdıysam 820 ve 920 için yorumlar şunlar olmuştur;
820 için:Mükemmel fotoğraflar çekebileceğiniz anları anında yakalayabileceğiz güçlü bir kameraya sahip ' deniliyor.
920 için: 820 ye nazaran kamerasında pureview teknolojisi bulunduğu ve Carl zeiss lens yardımı ile harika ötesi fotoğraflar çekebileceği ve gece çekimlerinde gözümüzün seçemediği etkenleri kaydedebileceği söyleniyor.
Ben söylenen performansı telefonumdan alamıyorum ya sizler alabiliyor musunuz ? Ben kullanmadım fakat 920 için yorumlar iyi hakkını vermek gerek.
Biz Nokia'nın bizleri yanıltmasını bekliyoruz.
Nokia'nın kullandığı Carl zeiss lensi : Biraz araştırdım ve Carl zeiss lensin daha iyi odak ve net görüntü verebildiğini ayrıca bu marka gözlük camı da üretiyormuş demek oluyor ki kaliteli bir lens. Bazı alanlarda en iyi diye tabir ediliyor.
Peki ben neden n97,n9 s3mini, iphone 4s,galaxy s4 kadar net ve odaklı fotoğraflar çekemiyorum.
Mesela n97'yi ele alalım 5mp Carl zeiss 480p kamerası bulunuyor . Benim Lumia 820' den daha net ve gerçekten fark edilebilir odak farklarıyla fotoğraf çekebiliyor .
İkinci olarak Nokia n9 8.7 mp bir kamerası var ve Carl zeiss lens kullanılmış. 7mp modunda gerçekten çok canlı renkler ve odaklama oldukça başarılı tek eksiğini gördüm video kaydederken yakınlaştırma kullanılamamakta. 820 ile karşılaştıracak olursak kamerasısın 2 katı diyebiliriz gel gelelim kullanılan kamera aynı üstüne üstlük Artılarını da unutmamak gerekiyor; HD video kaydedebiliyor buna rağmen tam verim alamamaktayız. Ayrıca Lumia 620 kullanan bir arkadaşımızın anlattığına göre yakın çekimlerde oldukça geç odaklama yapıyormuş, bu süre zaman zaman 20 sn yi bulduğunu hatta daha fazla sürdüğü söylüyor ve odaklayamıyormuş .
Son olarak galaxy s4 ile benim Lumia 820 telefonumu defalarca karşılaştırdım kabul etmek gerekiyor ki arasında 4.3mp bir piksel farkı buluyor fakat lensin marka olması durumunda karşılaştırıla bileceğim anlamına geliyor öyle değil mi ?
s4 tabiri yerindeyse Nokia lumia 1020' yı andıran fotoğraflar çekebiliyor.
Çoğumuzun Nokia'yı seçme sebebi şüphesiz sağlamlığı ve rakipleri ile aynı çözünürlüğü taşıyan kameralarının onları kıskandıran derecede yüksek performans vermesi.
Benimde seçmemdeki en büyük bir etken n97'nin kamerasından etkilenmem ve aynı başarıyı Lumia serisinde aramamdı.
Kamerasıyla bu kadar övünen bir markanın neden hayal kırıklığı yarattığını anlamıyorum. Özene özene alıyoruz. Kimimiz herkesten farklı olalım herkes gibi onda bunda gördüğünü alanlar gibi değil de araştırıp ihtiyaçlarımıza cevap vermesini beklediğimiz akıllı telefonlar alıyoruz . Kimi zaman ne yazık ki bu sandığımız gibi olmuyor.
Nereye sorduysam nerede araştırdıysam 820 ve 920 için yorumlar şunlar olmuştur;
820 için:Mükemmel fotoğraflar çekebileceğiniz anları anında yakalayabileceğiz güçlü bir kameraya sahip ' deniliyor.
920 için: 820 ye nazaran kamerasında pureview teknolojisi bulunduğu ve Carl zeiss lens yardımı ile harika ötesi fotoğraflar çekebileceği ve gece çekimlerinde gözümüzün seçemediği etkenleri kaydedebileceği söyleniyor.
Ben söylenen performansı telefonumdan alamıyorum ya sizler alabiliyor musunuz ? Ben kullanmadım fakat 920 için yorumlar iyi hakkını vermek gerek.
Biz Nokia'nın bizleri yanıltmasını bekliyoruz.


valla tüm lumialara geleceğini sandığımda çok sevindim pişmanlığım gitmişti bu arada gdr2 ile düzeltmezse gidecem s4 alacam 0 kutulu 1000tl ye dayım bana satacaktı lumiayı istiyor ben almıyorum samsung sevebilsem keşke de kurtulsam Update beklemekten.
