Nokia, neden Android’i tercih etmedi?

ANIL

Admin
    Konu Sahibi
Nokia, neden Android’i tercih etmedi?
Cep telefonu üretiminin en iddialı isimlerinden birisi olarak karşımıza çıkan Finlandiya merkezli Nokia firması, geçtiğimiz sene Microsoft ile ortaklığa giderek akıllı cep telefonlarında Windows Phone platformunu kullanma kararı almıştı.

Firma yatırımcıları ve pek çok otorite Nokia’nın Android’i tercih dışı bırakması nedeniyle eleştiri oklarını firmaya yönetirken, Stephen Elop’ta sonunda konu ile ilgili bir açıklama gerçekleştirdi.

Stephen Elop gerçekleştirdiği röportajda Android işletim sistemine destek verdikleri taktirde tek bir donanım üreticisi muhtemel hakimiyetinden dolayı rahatsız olduklarını ve bu sebeple Microsoft’a yöneldiklerini belirtti.

Windows Phone’un tek lokomotif üreticisi konumunda olan ekip, bu platformda büyük başarılar yakalayacağını ve ilerleyen dönemde birçok kişinin bu platforma yöneleceğini düşünüyor.



Nokia, neden Android’i tercih etmedi?
 
Tepkiler: Oğuzhan

MaxiHan

Üye
Tesekkurler hep merak etmisimdir, ben kendi isletim sistemleri oldugu icin secmiyorlar diyr dusunmustum
 
Mantıklı ama bir o kadar da riskli bir karar. Hayırlısı be gülüm ​deyip geçelim
 
tabi microsoft sadece qualcommu desteklediği için tek bi donanım üreticisine bağlı değiller.
 
Tepkiler: Dede

Secret26

Üye
bu firmaları iyi bilirsiniz. var ki bir şey android seçmiyorlar yoksa adam nokiaya bak androide geçti diye lafları mı sevmez yoksa bol para kazanmayı mı neden adam onlarca milyon dolarlık zarara girip böyle düşüşe girsin yoksa belli ki bir şey var androide geçemiyor
 

Anil-D

Üye
nokia bu lumiayla parayı kırdı kırdı
 


bu yıl sonundan itibaren tegr4 de donanım listesine giriyor. Hatta Tegra4'lü prototipler de testlerde görüldü.

Fark etmez abi neden bu olamaz bence çünkü android de maxicep octa diye chipset yapsak yine calisir. Linux kernelini kullandigi için bütün donanimlari tanir x86 versiyonu bile var
 

papakudioflu

Emekli Yönetici
Fark etmez abi neden bu olamaz bence çünkü android de maxicep octa diye chipset yapsak yine calisir. Linux kernelini kullandigi için bütün donanimlari tanir x86 versiyonu bile var

"maxicep octa" iyi fikir bunu duşunelim

Nedense ben yıllardır Androidin linux oldugunu kabullenemedim. Sanki linux benzeri java gibi geliyor bana ki oyle zaten. Gercek linux meego benim icin ve linux cekirdeginin de hakkini da veriyor.
 
Tepkiler: Dede


"maxicep octa" iyi fikir bunu duşunelim

Nedense ben yıllardır Androidin linux oldugunu kabullenemedim. Sanki linux benzeri java gibi geliyor bana ki oyle zaten. Gercek linux meego benim icin ve linux cekirdeginin de hakkini da veriyor.
googleın uygulama altyapısını oluşturmak için kullandığı bişey java. android linux çekirdeğinden çalışan bi sistem gayet verimlidir saf android şişme yapan tw ve sense androidle alakası olmayan sürümler zaten
 

fk555897

Üye
İyi bir tercih yaptılar.
 

smh60

Üye
Millet herşeyi android zannediyor. Birisi telefon alsa hemen Android mi ?