Dizel araç kullanımı

Sponsorlu Bağlantılar

göktaş

Üye
    Konu Sahibi
Dizel araç kullanımı
Ben de bir ford fiesta tdcı 1.4 dizel motor var ama nasıl devirli kullanacağımı hangi devirler arasınada kullanmalıyım birde ban 2000 deviri düşünce dizel araçlar piston kırıyor diyorlar doğrumu krkudan arabaya binemiyom zarar verecem diye lütfen yardımcı olun.

şimdiden teşekkürler

--------------- Ekleme ---------------

yardım eden yok mu
 


berkaytunali95

berkaytunali95

Üye
Okadarda Korkak Olmasana Bas Gitsin Ne Uraşcan Devirle Kırmızı Çizgiye Girmesin Yeter Ama Fazla Devirde İyi Değildir :ehe
 
birmot

birmot

Üye
2500-3000 devir arası kullan zaten bu devirleri geçersen turbo nun gücünü hissedersin araba bianda şahlanır 2000 devrin altında piston falan kırmaz ben fordun toptan yedek parça deposunda çalışıyorum hiç böyle bi arıza görmedim
 
nitroux

nitroux

Üye
Dizel araç kullanımında özellikle seninki gibi turbo dizel motorlarda tek yapmaman gereken hareket ara gaz denilen devri gaza ard arda basıp çekmeyle, yükseltip düşürmeye denen harekettir. Bu hareket standart fabrika çıkışı (stock) turbo dizel araçlarda "blow-off" denilen ve aracın ara gaz hareketi gibi devrin aniden yükseltilip düşürüldüğü zamanlarda devreye girerek turbo fanı ile motor arasında sıkışan havayı dışları atan sistem olmadığından, nadiren de olsa turbo fanı kanatçıklarını kırma gibi turbo arızalarına neden olmaktadır. Bunun dışında genellikle turbo dizel araçlar belirli ve kısa devir aralıklarında maksimum gücü üretecek şekilde ayarlandıklarından her aracın kendi devir aralığına göre ( ki bu aralık genellikle 1500-3000 devir arasında değişiklik gösterir) kullanılması daha uygun olacaktır.

Bunun dışında gelelim turbo dizel araçların avantajlarına. (korkuları yenme zamanı :) )

Turbo dizel araçlar, benzinli araçlar gibi yüksek devirlerde hararet yapma ve buna bağlı arızalar çıkarma gibi sıkıntıları olmayan araçlardır. Yani aracını istediğin kadar sıkıştı motor sadece ona önceden yüklenen veriler doğrultusunda hareket edecektir. Biraz daha anlaşılır anlatmak istersek, turbo dizel motorlar belirli bir devre kadar yükseldikten sonra motor devrini maksimum sabit bir devirde (ki bu araca göre değişir ama göstergelere aldanmayın yaklaşık 3500-4000 bilemedin 4500 devirdir) tutar. gaza ne kadar basarsan bas istersen aracını 5 dk maksimum devirde kullan, araç standart ısısı olan 90-100C

--------------- Ekleme ---------------

(yanlışlıkla enter a basmışım :) )

Nerde kalmıştım?

Ha hatırladım :) Araç maksimum devirde bile standart ısısı olan 90-100C yi aşmayacağından motor zarar görmez.

Kısacası; Bas gaza sonuna kadar asla korkma kullanıcı dostu turbo dizel kullanmaktan :)
 
EFECEL

EFECEL

Üye
Dizel araç kullanımında özellikle seninki gibi turbo dizel motorlarda tek yapmaman gereken hareket ara gaz denilen devri gaza ard arda basıp çekmeyle, yükseltip düşürmeye denen harekettir. Bu hareket standart fabrika çıkışı (stock) turbo dizel araçlarda "blow-off" denilen ve aracın ara gaz hareketi gibi devrin aniden yükseltilip düşürüldüğü zamanlarda devreye girerek turbo fanı ile motor arasında sıkışan havayı dışları atan sistem olmadığından, nadiren de olsa turbo fanı kanatçıklarını kırma gibi turbo arızalarına neden olmaktadır. Bunun dışında genellikle turbo dizel araçlar belirli ve kısa devir aralıklarında maksimum gücü üretecek şekilde ayarlandıklarından her aracın kendi devir aralığına göre ( ki bu aralık genellikle 1500-3000 devir arasında değişiklik gösterir) kullanılması daha uygun olacaktır.

Bunun dışında gelelim turbo dizel araçların avantajlarına. (korkuları yenme zamanı :) )

Turbo dizel araçlar, benzinli araçlar gibi yüksek devirlerde hararet yapma ve buna bağlı arızalar çıkarma gibi sıkıntıları olmayan araçlardır. Yani aracını istediğin kadar sıkıştı motor sadece ona önceden yüklenen veriler doğrultusunda hareket edecektir. Biraz daha anlaşılır anlatmak istersek, turbo dizel motorlar belirli bir devre kadar yükseldikten sonra motor devrini maksimum sabit bir devirde (ki bu araca göre değişir ama göstergelere aldanmayın yaklaşık 3500-4000 bilemedin 4500 devirdir) tutar. gaza ne kadar basarsan bas istersen aracını 5 dk maksimum devirde kullan, araç standart ısısı olan 90-100C

--------------- Ekleme ---------------

(yanlışlıkla enter a basmışım :) )

Nerde kalmıştım?

Ha hatırladım :) Araç maksimum devirde bile standart ısısı olan 90-100C yi aşmayacağından motor zarar görmez.

Kısacası; Bas gaza sonuna kadar asla korkma kullanıcı dostu turbo dizel kullanmaktan :)
arkadaşım 2.0 td4 landroverın en ideal devri nedir ?
 
nitroux

nitroux

Üye
Dostum her aracın ideal devri o aracın özellikleri ve motorunun programlaması ile ilgili değişiklik gösterir. ben senin landin ideal devir aralığını bilmiyorum ama bunu sen çok kolay bulabilirsin...

Şöyle ki;

aracını otomatik değil ise 2. vitese geçiricek şekilde hızlan sonra 2. viteste (3. viteste olur) motoru 1000 devre düşene kadar ayağını gazdan çek. gaza 1000 devride köküne kadar bas ve aracın aniden sıçrama yaptığı devre gelinceye kadar ibreyi iyice takip et (tahmini 1500-2000 devir) sonra ayağını gazdan çekmeden kök gazla aracının iyice bağırmaya ama devir ve km. saati arasındaki orantılı ilerleyişin bozulmasına ve devir hızla artarken hızın iyice yavaş artmasına kadar devam ettir. işte o noktada yani aracın motor devri ve hızlanışı arasındaki kopma noktasında (ki bu genellikle sıçrama yani başlangıç devrinin 1000-1500 devir üstüdür...) ulaştığın devir ve sıçrama noktasındaki devir aralığı aracının en ideal devir aralığıdır.

AMA SEN YİNEDE KULLANMA KLAVUZUNA BİR BAK DERİM BEN DOSTUM :D

--------------- Ekleme ---------------

ha bu arada land gibi son teknoloji araçlarda simetrik turbo sistemi kullanıldığından bu anlattığımı yapman ve dediklerimi fark etmen daha zorlaşacaktır. kısaca bu tip bir durumda yapman gereken aracının 2. veya 3. viteslerde en kuvvetli çekişini hissettiğin aralığı bulmak olacaktır. :D kısaca :D
 

göktaş

Üye
    Konu Sahibi
saolun arakadaşlar yardımlarınız için arabayı geçen hava filtresini değiştirmeye gittim orada bunu sordum o da arabayla giderken gaza bas seni koltuk ta geriye doğru yitmeye başlayınca vites değiştirebilirsin dedi.

bir de hava filtresi ile yağı tekrar değiştirdim costrol magnetek kot-ydum araba kara duman atmaya başladı bu neden olabilir rölantide çalışırken gaza basınca oluyor
 
nitroux

nitroux

Üye
castrol magnatec manyetik teknoloji ile motorun duvarlarına tutunarak ve parçaların üstüne yapışarak zaman içinde reçineleşme gibi sorunlara yol açar. hiçbirşey olmasa dahi unutmayın ki standart (stock) fabrika çıkışı motorlarda üreticinin önerdiği yağ yüzlerce test sonrasında onaylanarak tavsiye edilmektedir. lütfen özellikle dizel araçlarda asla önerilenden fazla extra bir ekleme yapmayın...

ustalara inanmayın kitaplara inanın arkadaşlar... (aracınızın kullanma klavuzunu okuyun ve ordaki verielre uyun)

--------------- Ekleme ---------------

bu arda kara duman atma konusu yağdan kaynaklı olabilir... olmayada bilir... dizel araçlar zaman içinde kara duman atarlar... boşta gaza yüklenince kara duman atmasıda çok anormal değildir. ama yağ değişiminden öncekine nazaran daha fazla atmaya başladığını söylüyorsan... ozaman kesin yağdandır... yağı değiştir ve orjinal yağı kullan. ancak magnatec yapışkan formu nedeni ile motor duvarlarından ve parçalardan kolay kopmayabilir. sonuçta araç bir iki yağ değişimi sonrasında düzelecektir. düzelmez ise mutlaka orjinal servise danışmalısın...
 

concours_76

Üye
nitroux gerekli açıklamayı yapmış ama ufak birşey daha dizel araçlarda uzun süreli kullanımdan sonra(uzun yol v.s. ) stop etmeden önce rölantide kısa bir süre çalıştırmakta fayda vardır.
 
nitroux

nitroux

Üye
nitroux gerekli açıklamayı yapmış ama ufak birşey daha dizel araçlarda uzun süreli kullanımdan sonra(uzun yol v.s. ) stop etmeden önce rölantide kısa bir süre çalıştırmakta fayda vardır.

çok haklısın dostum eklemen için teşekkürler...

uzun yol yaptıktan sonra aracın değişken devirlerde kullanımı nedeni ile değişen turbo devir hızı kısa bir rolanti çalışması sonrasında normale döneceğinden özellikle dizel turbo motorlarda kesinlikle araç kapatılmadan önce gaza basmadan rolantide bir süre çalışır durumda bekletilmeli. 30 sn gibi...:oke:
 

göktaş

Üye
    Konu Sahibi
iki üç kere daha yağı değiştirip kara duman olayına bakacam turbo kanatçıklarını kırmamak için turbodan hemen düşmüyom zaten ondan bişey olurmu birde vitesi 2750 devirde değiştiriyom

--------------- Ekleme ---------------

ya arkadaş lar geçen pikniğe gittik arkadaşarla giderken sorun yoktu gelirken yolun yarısında araba nın vites kolu depriyaja bastığım halde yerinden oynamadı ben de biraz zorlayınca güç de olsa atamaya başladı sabah baktım acaba tük fazlaydı 5 kişiydik ondan mı diye sabah 2 kişi yle yolda baktım rahat attı bu neden olabilir sta sanzuman dağılmış dedi başka bir arkadaşın ustasına götürdüm o araba nın uygun devirde değiştirilmememiş devriyaj takımına düzensiz basılmı senin araba tyarım debriyaj yapıyo dedi ondan zorluyormuş

arkadaşalr servis çok uzak ne dersiniz bu neden oldu
 
nitroux

nitroux

Üye
bende doblo 1.9 var ve 3500 den aşağı vites değiştirmem. ben yüksek devir kullanmayı severim ama tabi tercih meselesi. 2750 devirde yeterli olur değişim için. vites konusunda kısaca debriyaz teli takılmış olabilir veya debriyajın bitiyor olabilir. büyük bir problem olmaz ve devirle vites değişiminin alakası olmaz. ustanın dediği bana pek ikna edici gelmedi... sen bide orjin servisine sor.
 

göktaş

Üye
    Konu Sahibi
nitroux kardeşim ben vitesiçok bpşa alyorum mesela eşağıya dopru egimli yollarda ondan bişey olurmu
 
nitroux

nitroux

Üye
nitroux kardeşim ben vitesiçok bpşa alyorum mesela eşağıya dopru egimli yollarda ondan bişey olurmu

nolcak olsa olsa frenleme mesafen uzar :D merak etme bir sorun olmaz ama tavsiyem tüm araçlar için hareket halinde iken mümkün mertebe viteste kullanmak...:oke:
 

göktaş

Üye
    Konu Sahibi
arkadaşlar yardımalrınız için gerçekten teşekkür ederim
 
nitroux

nitroux

Üye
umarım yardımcı olmuşuzdur... :oke:
 

göktaş

Üye
    Konu Sahibi
yardımarjınız gerçekten çok yararlı oldu teşekkür ederim hepinize kusura bakmayın ssizi çok meşgul ettim ama arabanın ön düzeneğinde tabla diye bişey varmış o dağılıncaa ne olur ve dağılık ken epey bir süre kullanmışım ama haberim yoktu daha dğrusu bilmiyordum onu da sizden iyi olmasın bir arkadaş sabah yanıma bindi ve o söyedi içime bir kurt düşüerdü yardımlarınızı bekliyorum
 
nitroux

nitroux

Üye
tabla? lastik motor ve şase arasındaki bağlantı elemanlarından bahsediyorsan (piyasada alt takım yada ön düzen diye dile getirilebiliyor) orada tabla diye bir parça hiç duymadım... parçanın gerçek adını öğrenirsen sana yardımcı olabilirim. bahsedilen şey lastikleri şaseye bağlayan ana tutucu parça olan travers ise oda koca bir demir parçası olduğundan dağılmak tabiri yerine eğilmek yada bükülmek tabiri ile dile getiriliyor. yani sanırım oda değil. sen en iyisi servise danış ve parçanın adını tam olarak öğren...
 

göktaş

Üye
    Konu Sahibi
Tamam nitrox bişey yakmuş araba sağlam mış kardeşim şaka yapmışlar
 
nitroux

nitroux

Üye
:ehe ...şaklar :ehe
 


Üst Alt