Dizel araç kullanımında özellikle seninki gibi turbo dizel motorlarda tek yapmaman gereken hareket ara gaz denilen devri gaza ard arda basıp çekmeyle, yükseltip düşürmeye denen harekettir. Bu hareket standart fabrika çıkışı (stock) turbo dizel araçlarda "blow-off" denilen ve aracın ara gaz hareketi gibi devrin aniden yükseltilip düşürüldüğü zamanlarda devreye girerek turbo fanı ile motor arasında sıkışan havayı dışları atan sistem olmadığından, nadiren de olsa turbo fanı kanatçıklarını kırma gibi turbo arızalarına neden olmaktadır. Bunun dışında genellikle turbo dizel araçlar belirli ve kısa devir aralıklarında maksimum gücü üretecek şekilde ayarlandıklarından her aracın kendi devir aralığına göre ( ki bu aralık genellikle 1500-3000 devir arasında değişiklik gösterir) kullanılması daha uygun olacaktır.
Bunun dışında gelelim turbo dizel araçların avantajlarına. (korkuları yenme zamanı
)
Turbo dizel araçlar, benzinli araçlar gibi yüksek devirlerde hararet yapma ve buna bağlı arızalar çıkarma gibi sıkıntıları olmayan araçlardır. Yani aracını istediğin kadar sıkıştı motor sadece ona önceden yüklenen veriler doğrultusunda hareket edecektir. Biraz daha anlaşılır anlatmak istersek, turbo dizel motorlar belirli bir devre kadar yükseldikten sonra motor devrini maksimum sabit bir devirde (ki bu araca göre değişir ama göstergelere aldanmayın yaklaşık 3500-4000 bilemedin 4500 devirdir) tutar. gaza ne kadar basarsan bas istersen aracını 5 dk maksimum devirde kullan, araç standart ısısı olan 90-100C
--------------- Ekleme ---------------
(yanlışlıkla enter a basmışım
)
Nerde kalmıştım?
Ha hatırladım
Araç maksimum devirde bile standart ısısı olan 90-100C yi aşmayacağından motor zarar görmez.
Kısacası; Bas gaza sonuna kadar asla korkma kullanıcı dostu turbo dizel kullanmaktan