Lumia 820 ilginç bi sorun tespit ettim

Sponsorlu Bağlantılar

darkwaters

Üye
    Konu Sahibi
Lumia 820 ilginç bi sorun tespit ettim
Merhaba arkadaşlar başlıktan anlayacağınız üzere lumia 820 sahibiyim.
Üniversite öğrencisiyim motosikletle memleketime geldiğim için şarj aletimi yanıma alamadım bilgisayardan şarj ederim diye kablosunu cebime koymuş gelmiştim nasıl olsa valizlerim de 1 gün sonra gelecek düşüncesi ile.
az önce telefonu usb den bilgisayara bağladım fakat telefon sapıttı usb den bilgisayara bağlı şekilde kullandığımda dokunmatik bazen algılamıyor bazen de saçma sapan algılıyo mesaj yazmaya çalışırken cinnete geldim dokunduğum harfleri bazen algılamıyor bazen de atıyorum herhangi bi harfe dokunuyorum shift ve ya başka bi harfe basmışım gibi algılıyor yazdığımı silmeye çalışıyorum silmek için dokunuyorum yine başka harf ve ya shifti algılıyor :D yavaş yavaş yazarsam biraz daha az yapıyor yanlış algılamayı.
burda paylaşmak istedim aynı sorunu yaşayan ve ya bu sorun hakkında bi fikri olanlar paylaşırsa sevinirim.
şu an kullandığım bilgisayar kendi bilgisayarım değil kendi bilgisayarımdan şarj ederken bu sorunu yaşamamıştım ya da farkına varmamışımdır bilmiyorum çünkü şarj makinem hep yanımda olduğundan bilgisyara takıp pek kullanmadım telefonu kendi bilgisayarıma da yarın kavuşacağım ona da bağlayıp deneyeceğim sonucu sizinle paylaşacağım.fikirlerini paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.

- - - Eklendi - - -

Şu an dokunmatik tamamen gitti sadece açma kapama tuşu ses açma kapama ve kamera tuşu çalışıyor dokunmatik çalışmadığı için telefonu da kapatamadım tam bataryayı sökecektim usb kablosunu söktüm tuş kilidini kapayıp açtım düzeldi telefon korktum bağlamam artık bilgisayara :D
 


ardacumhur

ardacumhur

Üye
Bence bağladığın bilgisayarın USB çıkış voltajlarında bir sıkıntı var :hmmm
 
  • Beğen
Tepkiler: Web Designer, darkwaters ve Duran.Y
BrahimOkumus

BrahimOkumus

Üye
evde 4 5 tane usb var hepsiyle de yapmışımdır tıkır tıkır :D
 
Duran.Y

Duran.Y

Üye
Bence bağladığın bilgisayarın USB çıkış voltajlarında bir sıkıntı var :hmmm

Çok mantıklı geçenlerde de bir arkadaşta otobüste usb'den şarj ederken telefon sapıtmıştı. Voltajla ilgili olabilir :oke:
 

darkwaters

Üye
    Konu Sahibi
Bence bağladığın bilgisayarın USB çıkış voltajlarında bir sıkıntı var :hmmm

Bu bana da çok mantıklı geldi şimdi diğer usb lerde de deneyeceğim zaten bu eski bi bilgisayar problemli olabilir.

- - - Eklendi - - -

Aynı bilgisayarın farklı bi usb portuna soktum yine durum aynı.
bi de emin değilim ama bilgisayara bağlayınca otomatik olarak masaüstü için windows phone uygulamanası var onu başlatıyor bilgisayar onu başlattıktan sonra dokunmatik iyice saçmalaşıyor sanırım telefonun hafızasını meşgul ettiği için telefon dokunmatiğe geç tepki veriyor diye düşünerek o uygulamayı kaldırdım tam iyi gibiydi bu kez de telefonu bilgisayara bağladığınızda otomatik olarak arkabplanda bişey açılıyor bilgisayarınız için wp8 masaüstü uyggulamasını edinin falan yazan o çalıştı telefon yine aynı sapıttı bana mı öyle geldi bilmiyorum ama acaba voltajdan değil de o arkaplanda çalışanlardan mı ki.
gerçi öyle olsa diğer bilgisayarımda da wp8 masaüstü uygulaması var telefon bu sorunları yaşatmıyor.
valla anlam veremedim ya.
 
BrahimOkumus

BrahimOkumus

Üye
bizim Bi hocamız vardı eskiden sorunu farklı yollarla çözmeye çalış olmadı format at derdi :D
 

darkwaters

Üye
    Konu Sahibi
bizim Bi hocamız vardı eskiden sorunu farklı yollarla çözmeye çalış olmadı format at derdi :D

yok yok formata gerek yok kendi bilgisayarımda sorunsuz çalışıyor telefon :D

- - - Eklendi - - -

biraz garip olmuş 'kendi bilgisayarımda sorunsuz çalışıyor telefon derken' kendi kullandığım bilgisyara bağlı iken anlamında :D
 
Lumiance

Lumiance

Üye
Usbde kaçak var
 
kesasd

kesasd

Üye
Aynı sorun bende var. Lakin şuanki wp8 telefonlarda bu sorun pek belirgin değil yani nadiren karşılaşırsınız. USB ile telefonu bağladığınızda bazen dokunmatiği algılamıyor. Hemen ekranı açma kapama tuşuyla kapatıp açın. Bunu ilk veya birkaç kez yaptığınızda düzelir. wp 7.8 kullananların durumu daha vahim. elimdeki L800 hemen hemen her uygulama geliştirme için taktığımda bu sorunu yaşatıyor. Yukarı kaydırdığımda kilit ekranı bazen ortada asılı kalıyor.

Bu sorun kanımca yazılımsal. Çünkü telefonun kilit ekranı açılmadığında işlemde yapamıyorsunuz. Senkronizasyon da dahil. Çakışma oluyor olabilir. Normal bir durum bence. Çok büyük bir sıkıntısı yok sisteme zararı da. USB den çıkarttığınızda hiçbir sorun çıkartmayacaktır.
 

darkwaters

Üye
    Konu Sahibi
Aynı sorun bende var. Lakin şuanki wp8 telefonlarda bu sorun pek belirgin değil yani nadiren karşılaşırsınız. USB ile telefonu bağladığınızda bazen dokunmatiği algılamıyor. Hemen ekranı açma kapama tuşuyla kapatıp açın. Bunu ilk veya birkaç kez yaptığınızda düzelir. wp 7.8 kullananların durumu daha vahim. elimdeki L800 hemen hemen her uygulama geliştirme için taktığımda bu sorunu yaşatıyor. Yukarı kaydırdığımda kilit ekranı bazen ortada asılı kalıyor.

Bu sorun kanımca yazılımsal. Çünkü telefonun kilit ekranı açılmadığında işlemde yapamıyorsunuz. Senkronizasyon da dahil. Çakışma oluyor olabilir. Normal bir durum bence. Çok büyük bir sıkıntısı yok sisteme zararı da. USB den çıkarttığınızda hiçbir sorun çıkartmayacaktır.

öncelikle paylaştığın için teşekkürler.
Ben telefona bi zararı olabilir düşüncesiyle bilgisayara bağlamıyorum şarjım %13 kaldı bağlasam bi sorun olur mu ki sadece şarja bıraksam kullanmasam bi zararı dokunur mu acaba?
 
kesasd

kesasd

Üye
Yok hiçbir sorun olmaz emin olabilirsin. Şarjın olur çıkarır kullanırsın eskisi gibi. USB'den şarj etmekten korkma telefonu.
 

darkwaters

Üye
    Konu Sahibi
Yok hiçbir sorun olmaz emin olabilirsin. Şarjın olur çıkarır kullanırsın eskisi gibi. USB'den şarj etmekten korkma telefonu.

tammam çok teşekkür ettim taktım şimdi şarja içim rahat:)
 
palpolisi

palpolisi

Üye
ya Arkadaşlar aynı sorun Benim tablette de var Cube u30GT 10.1 ben bu tableti çok iyi diye aldım çok övüyorlardı internette ama tablet şarj a taktiğim zaman dokunmaya kalksam sapıtıyo ben a ya bassam o Gidiyo ş ye basıyo insanı deli ediyo çok pişman oldum çin malı ürün aldığıma
 
braayn

braayn

Üye
arkadaşlar bu sorun bir çok akıllı cihazı sağlık 5.0 Volt vermeyen usb portlarında ne yazık ki cihazları sapıttırıyor benim 820'ide bağladığımdapcmdeki usblerden dolayı ne yazık ki kafayı sıyırıyor. :)
 
hsngul44

hsngul44

Üye
Ben orjinal usb den şarj ediyorum sikinti olmuyor
 
ardacumhur

ardacumhur

Üye
Prtlarda sıkıntı olmasa da belki kabloda olabilir.

Çünkü bu sorun sadece voltajdan dolayı kaynaklanıyor.Farklı şarj cihazlarında NL920'yi şarj ederken telefon inanılmaz yavaşlayabiliyor yada dediğiniz gibi ekranı donabiliyor.
 
serinaga

serinaga

Üye
USB Portlar +5,0 Volt olarak çıkış verirler. Birde bunların Amper olarak verdikleri akım değeri vardır. Dolayısı ile PC kasalarında yada Notebook, Netbook vs. cihazların Power Supply değerleri ilgili kitap yada kataloglarında belirtilir. Eğer Power Supply'da sorun var ise çıkış voltajı %5-%10 tolarans sınırları dışına çıktığında (4,7 Volt ile 4,5 Volt altı & 5,3 Volt ile 5,5 Volt üzeri) microişlemciler ve ram (Bellek Kartları) sapıtır. Çünkü çalışma frerkansları değişir herşeyden önce. Arkadaş eski bir PC olduğundan bahsetmiş, muhtemelen PC'nin Power Supply (Enerji Kaynağı) düzgün voltaj üretemiyor. Bazen bir arkadaşın USB portuna flash disk takarız ve akabinde flash diskimiz saçmalamaya başlar ve en sonunda bozulur, işte buda USB porta gelen enerji dengesizliğindendir. Enerji Kaynakları

Güç = Amper * Volt ( P = I * V )

ilkesi gereği bu üç değerin birisinin dengesizliği diğerlerinide etkileyecek olup, bahsedilen sorunlara yol açabilir. Bu nedenle benzer sorun yaşadığınız cihazlara takmamaya, orijinal aksesuar kullanmaya dikkat edin ...
 

darkwaters

Üye
    Konu Sahibi
USB Portlar +5,0 Volt olarak çıkış verirler. Birde bunların Amper olarak verdikleri akım değeri vardır. Dolayısı ile PC kasalarında yada Notebook, Netbook vs. cihazların Power Supply değerleri ilgili kitap yada kataloglarında belirtilir. Eğer Power Supply'da sorun var ise çıkış voltajı %5-%10 tolarans sınırları dışına çıktığında (4,7 Volt ile 4,5 Volt altı & 5,3 Volt ile 5,5 Volt üzeri) microişlemciler ve ram (Bellek Kartları) sapıtır. Çünkü çalışma frerkansları değişir herşeyden önce. Arkadaş eski bir PC olduğundan bahsetmiş, muhtemelen PC'nin Power Supply (Enerji Kaynağı) düzgün voltaj üretemiyor. Bazen bir arkadaşın USB portuna flash disk takarız ve akabinde flash diskimiz saçmalamaya başlar ve en sonunda bozulur, işte buda USB porta gelen enerji dengesizliğindendir. Enerji Kaynakları

Güç = Amper * Volt ( P = I * V )

ilkesi gereği bu üç değerin birisinin dengesizliği diğerlerinide etkileyecek olup, bahsedilen sorunlara yol açabilir. Bu nedenle benzer sorun yaşadığınız cihazlara takmamaya, orijinal aksesuar kullanmaya dikkat edin ...

Kabloyu orjinal kullanıyorum fakat bu bilgisayarın usb portlarındaki akım değerlerinde problem var sanırım akşam telefonu bağladım şarj olsun diye sabaha kadar takılı durdu şarj olmuş usb den söktüğümde de normale döndü, sanırım şarj aletim gelene kadar 1 kez daha bu bilgisayarda şarj etmek durumunda kalacağım umarım bi sorun yaratmaz işlemcisine ram e ve ya herhangi donanımına zarar vermez umarım.
 
1STayTRue35

1STayTRue35

Üye
Aynı sorunu bende yaşıyordum telefonun kendi şarj aletini taktığım halde telefon aklını kaybediyordu :D
 


Üst Alt