evrim varmı yokmu soru cevap

Sponsorlu Bağlantılar

kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Kusura bakmada suyu hep kendinizden yana çevirmeye çalışıyorsunuz.
İnsan fiziksel evrimini tamamladı ne demek.Evrim varsa bu sürekli devam etmesi gereken birşey olması gerekmiyormu.

En çok cevabını merak ettiğim soru şu.
Evrim inancına göre insanın atası olabilecek maymun veya başka bir canlıdan evrilen bir tür bugüne kadar bulundu mu?Bu kadar net konuştuğunuza göre bulunmuş bizim haberimiz yok heralde.

7 yıldır en çok duyduğum sorulardan birisi bu...Evet bu kadar net.Evrim bir teoridir ve yer çekimi ile aynı durumdadır bilimsel olarak.Yani sizin sandığınız gibi hipotez değildir.Hipotez, teori kavramlarının anlamlarını araştırın bence.Ayrıca insan evrimi durmamıştır.Fiziksel evrimi durmuştur.Bunun sebebi ise ortama şimdilik ayak uydurmasıdır.İnsanlar doğa karşısında güçsüz düşmeye başladığında evrimi tabiki yeniden başlayacaktır.Şuan fiziksel gelişmeye ihtiyacımız yok bu yüzden fiziksel olarak gelişmiyoruz.Fiziksel olarak güçsüz olduğumuz için doğada yok olmuyoruz değil mi ? Fiziksel evrim durdu dediğimde mutasyonlar falan olmuyorda hep aynı kalıyoruz anlamında değil.Güçlü olanda yaşıyor, güçsüz olanda yani sadece güçlü olanlar hayatta kalıp tür olarak evrilmiş olmuyoruz.Dediğim gibi bu tarz bir tartışmaya girmeden önce ne olur biraz araştırın.Dawkins kitaplarını öneririm.Hem dili çok basittir hemde mantıklı konuşur.

kullaniciadlari'nin yazilarini okurken asiri bir zevk aliyorum.

Hangi anlamda dediğini söylersen ona göre cevap verebilirim.İronimi yapıyorsun anlayamıyorum şuanki ruh halimle çünkü :)



Ne düşüneceğim arkadaşım Allah yarattığını bilmez mi? İslam bilgi ister.kuru kuru ayet okuyup mânâ vermek herkesin harci değildir.Zaten burda dinî tartışmıyoruz.Siz evrim var diyorsunuz ben yok diyorum.ortak noktada buluşamayız bence.çünkü inançlar farklı

Daha öncede dedim.Bilimsel bir konudayız ve olaya dini açıdan yaklaşıyorsunuz.Çatışmanın en büyük sebebi bu.



Şimdilik kalkamayacak tabi.ama vakit geldiğinde oda kalkacak.o zaman bile ona inanan herkes onun yanında olacak.

Bu dünya için sormuştum :) Geri dönse ben yanıldım dese yinede bildiğinizi okursunuz tarzında bir mesaj vardıya ona ithafen demiştim :)
 


enterneoll

enterneoll

Üye
Belgeselle ne alakası var. Ben diyorum ki,geçiş dönemine ait canlılar nerede ,hangi müzede veya hangi bilimsel fakültede var.
Birde şu sorunun cevabını çok merak etmisimdir.
Dünyada insanoğlu gibi konuşabilen ,sosyal hayatı olan, zeki başka bir canlı türü yok.

Insana bakıyorsun,herşeyi dört dörtlük.Iskeleti üzerinde ayakta duruyor,yerde falan 4 ayak üzerinde veya bir sürüngen gibi değil.Bir güzelliği bir çekiciliği var,seviyor, aşık oluyor....

Neden bu tür bir canlı türü yokta sadece insan oğlu var zeki, düşünebilen,konuşabilen....

Veyahutta sürüngen olup konuşan zeki bir canlı yok.

İnsanın bir ayrıcalığı olabilir mi acaba

evrime göre insan en gelişmiş canlı zaten diğer canlılardan bizi ayıran şey düşünebilme kabiletimizin çok yüksek olması ama biz bile beynimizin %10'unu kullanıyoruz(istisnalar var)
 
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Belgeselle ne alakası var. Ben diyorum ki,geçiş dönemine ait canlılar nerede ,hangi müzede veya hangi bilimsel fakültede var.
Birde şu sorunun cevabını çok merak etmisimdir.
Dünyada insanoğlu gibi konuşabilen ,sosyal hayatı olan, zeki başka bir canlı türü yok.

Insana bakıyorsun,herşeyi dört dörtlük.Iskeleti üzerinde ayakta duruyor,yerde falan 4 ayak üzerinde veya bir sürüngen gibi değil.Bir güzelliği bir çekiciliği var,seviyor, aşık oluyor....

Neden bu tür bir canlı türü yokta sadece insan oğlu var zeki, düşünebilen,konuşabilen....

Veyahutta sürüngen olup konuşan zeki bir canlı yok.

İnsanın bir ayrıcalığı olabilir mi acaba

Bunun belgesellerle alakası var tabiki.Eğer ara türü bi tarafı balık bi tarafı sürüngen şeklinde istiyorsan olamaz çünkü o şekilde işlemiyor.Eğer bu konuşmanın 4 partını da izlersen genelde teistlerin düştüğü ara tür yanlışını görebilirsin.Ara tür sizin sandığınız gibi değil.Eğer gerçekten ara tür arıyorsan sen bile bir ara türsün, bende bir ara türüm.Her canlı bir ara tür çünkü tam olarak tür olarak bir şey yok.Hepsi kendinden sonrakinin ara türü.Böyle bir aratür arıyorsan etrafına bakman yeterli.

 
KayraBey

KayraBey

Üye
Darwinciler % kaç kullanıyor?
 
sezaruyanik

sezaruyanik

Üye


7 yıldır en çok duyduğum sorulardan birisi bu...Evet bu kadar net.Evrim bir teoridir ve yer çekimi ile aynı durumdadır bilimsel olarak.Yani sizin sandığınız gibi hipotez değildir.Hipotez, teori kavramlarının anlamlarını araştırın bence.Ayrıca insan evrimi durmamıştır.Fiziksel evrimi durmuştur.Bunun sebebi ise ortama şimdilik ayak uydurmasıdır.İnsanlar doğa karşısında güçsüz düşmeye başladığında evrimi tabiki yeniden başlayacaktır.Şuan fiziksel gelişmeye ihtiyacımız yok bu yüzden fiziksel olarak gelişmiyoruz.Fiziksel olarak güçsüz olduğumuz için doğada yok olmuyoruz değil mi ? Fiziksel evrim durdu dediğimde mutasyonlar falan olmuyorda hep aynı kalıyoruz anlamında değil.Güçlü olanda yaşıyor, güçsüz olanda yani sadece güçlü olanlar hayatta kalıp tür olarak evrilmiş olmuyoruz.Dediğim gibi bu tarz bir tartışmaya girmeden önce ne olur biraz araştırın.Dawkins kitaplarını öneririm.Hem dili çok basittir hemde mantıklı konuşur.



Hangi anlamda dediğini söylersen ona göre cevap verebilirim.İronimi yapıyorsun anlayamıyorum şuanki ruh halimle çünkü :)

Gercekten arastirmaci,sorgulayici bir kisi oldugunuz her yerden belli oluyor :) Tipki su an bize Ingilizce ogreten hocamiz gibisin.Hatta o musun diye suphelenmeye basladim.Bize her turlu acidan bakmayi ve surekli kitap okumayi ve baskalarinin inancina saygi duymamizi soyler.Ingilizce hocasi dedigimi bakmayin,ALES'e girip cok yuksek puan yapiyor.Bunu sadece bilgilerini taze tutmak icin yapiyor.Bize her zaman dar bakis acili insanlarla muhattap olmayin diyor.Ki Turkiye'de kacinilmaz olan bir gercek bahsediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
darkleader

darkleader

Üye


evrime göre insan en gelişmiş canlı zaten diğer canlılardan bizi ayıran şey düşünebilme kabiletimizin çok yüksek olması ama biz bile beynimizin %10'unu kullanıyoruz(istisnalar var)

İstisnaların olduğu aşikar zaten :)

Sorduğum soru çok basit.
Neden zeki canlı türü olarak bir tek insan var.Neden insana biraz olsun yakın bir canlı yok.(düşünme,konuşma,iletişim vs...)
Milyonlarca yılda gerçekleşmiş bir evrimden en az bir zeki canlı daha cıkmaması bir tesadüf mü?

Bu arada dawkins'in genlerle alakalı kitabını okumuştum.Şunu söylüyorum ,Allah kimseyi bakar kör yapmasın
Allah'ın varlığının bir çok kanıtını kendi ağzıyla orada itiraf etmesine reğmen halen görememesinin bir tek açıklaması olabilir....
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Darwinciler % kaç kullanıyor?

Şimdi bunun konumuz ile ne alakası var ? Bunun darwinci ocu bucu olmakla alakası yok.Normal zeka seviyesine sahipsen neci olursan ol, tercihin ne olursa olsun aynı düzeyde kullanabilirsin.Kullanırsın demiyorum, kullanabilirsin.Tabi bunun eğitim ve bireylede alakası var.Zeka oyunlarının, düşünmenin önemide bu zaten.Varolan kapasiteni geliştiriyor.
 
KayraBey

KayraBey

Üye
Saygı duymak az da olsa o dusunceye hak vermek olur mu olmaz mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579 ve darkleader
Bozkurt_28

Bozkurt_28

Üye
"Evrim vardır" diyeni de ALLAH yarattı.Bunu unutmayalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579, darkleader ve Dede
KayraBey

KayraBey

Üye


Şimdi bunun konumuz ile ne alakası var ? Bunun darwinci ocu bucu olmakla alakası yok.Normal zeka seviyesine sahipsen neci olursan ol, tercihin ne olursa olsun aynı düzeyde kullanabilirsin.Kullanırsın demiyorum, kullanabilirsin.Tabi bunun eğitim ve bireylede alakası var.Zeka oyunlarının, düşünmenin önemide bu zaten.Varolan kapasiteni geliştiriyor.

Bence var.çünkü bence beynini kullanamıyorlar.Arkadaşın dediği gibi Allah kimseyi bakar kör yapmasın.
 
KayraBey

KayraBey

Üye
"Evrim vardır" diyeni de ALLAH yarattı.Bunu unutmayalım.

Bizde böyle diyoruz ama arkadaslar biz birden ortaya ciktik yaratılmadık diyorlar.Yaratıcı yok diyorlar konu burda kopuyor zaten :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
İstisnaların olduğu aşikar zaten :)

Sorduğum soru çok basit.
Neden zeki canlı türü olarak bir tek insan var.Neden insana biraz olsun yakın bir canlı yok.(düşünme,konuşma,iletişim vs...)
Milyonlarca yılda gerçekleşmiş bir evrimden en az bir zeki canlı daha cıkmaması bir tesadüf mü?

Bu arada dawkins'in genlerle alakalı kitabını okumuştum.Şunu söylüyorum ,Allah kimseyi bakar kör yapmasın
Allah'ın varlığının bir çok kanıtını kendi ağzıyla orada itiraf etmesine reğmen halen görememesinin bir tek açıklaması olabilir....

Düşünme, konuşma, iletişim, duygular hayvanlarda da vardır.İnsanlar yok gibi gösterir fakat onlarda da vardır.Tıpkı insan gibi edimsel koşullandırma ile basit şeyleri öğrenebilirler bile.İnsanın zeka konusunda daha üstün olmasının sebebi ise basittir.Fiziksel olarak daha geri olması.İnsan evriminin büyük bir çoğunluğunu zihinsel geçirmiştir çünkü fiziksel olarak gelişmeye daha fazla önem gösteren insanlar yok olmuştur.HomoNeandertaller ve diğer insan ırkları bunun en büyük kanıtıdır.Şuan sadece Homo sapiens'ler yaşadığı için hep böyle oldu zannediyoruz.Halbuki diğerleri yok olduğu için insan bu halde.Eğer fiziksel olarak gelişenlerimiz daha iyi ayak uydurmuş olsaydı onlar varolurdu.Eğer dinazorlar memelilerden daha iyi ayak uydurmuş olsalardı onlar varolurdu.O kitabı bende okudum.Örnek verebilir misiniz ?


- - - Eklendi - - -



Bizde böyle diyoruz ama arkadaslar biz birden ortaya ciktik yaratılmadık diyorlar.Yaratıcı yok diyorlar konu burda kopuyor zaten :)

Bizde yoktur diyoruz uzun bir süreçte evrilerek geldik diyoruz arkadaşlar çamurdan bir anda oluştuk diyorlar konu burda kopuyor zaten.Kim birden ortaya çıktık diyormuş orasını anlayamadım tabi...Birden ortaya çıktık sözünü biz değil siz söylemiyor muydunuz :)



Bence var.çünkü bence beynini kullanamıyorlar.Arkadaşın dediği gibi Allah kimseyi bakar kör yapmasın.

Beklenen aşamaya geldik.Gizli gizli laf söylemeler falan :) Sence var bence var denilecek bir konu değil bu.Bilimsel olarak kanıtlanabilir ve öyle.Sen istediğini düşünebilirsin ama gerçek değişmez :) Normal zekaya sahipsen müslüman olsanda, yahudi olsanda, ateist olsanda, agnostik olsanda aynı zeka seviyesine sahipsindir...

"Evrim vardır" diyeni de ALLAH yarattı.Bunu unutmayalım.

Kime göre ?
 
KayraBey

KayraBey

Üye
Bizde yoktur diyoruz uzun bir süreçte evrilerek geldik diyoruz arkadaşlar çamurdan bir anda oluştuk diyorlar konu burda kopuyor zaten.Kim birden ortaya çıktık diyormuş orasını anlayamadım tabi...Birden ortaya çıktık sözünü biz değil siz söylemiyor muydunuz :)


İyi de yaratan yok diyorsunuz peki nasil geldiniz bu dünyaya? Birden hop diye oluşman lazim.sizin evveliniz nedir? Benimki Hz.Adem.Allah ilk insan olarak O'nu yarattı ve ben O'nun sulbünden geliyorum.
Ayrıca şu fiziksel olarak gelişmeye çalışıp mortu çeken ırk neden öldü? Nasil bir degisime uğradı? O ırk ölmeye başladığı zaman öteki ırk eyvah eyvah hacı bunlar nalları dikiyor olmayacak böyle fiziksel gelin beyinsel/zihinsel gelişelim deyip rota mı degistir di? Bunu yapacak kabiliyet onlarda varda bunlara inanan sizlerde niye yok?
 
  • Beğen
Tepkiler: darkleader
darkleader

darkleader

Üye
O kitaptan bir kaç örnek verecem ama bilimsel terimler çok olduğundan yanlış birşey yazmamak için bir göz geçirip eğer konu kilit yemezse yarın bu saatleder örnekleri yazarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
KayraBey

KayraBey

Üye
O kitaptan bir kaç örnek verecem ama bilimsel terimler çok olduğundan yanlış birşey yazmamak için bir göz geçirip eğer konu kilit yemezse yarın bu saatleder örnekleri yazarım.

Yok yemez ben burdayim :p
 
  • Beğen
Tepkiler: darkleader
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye


İyi de yaratan yok diyorsunuz peki nasil geldiniz bu dünyaya? Birden hop diye oluşman lazim.sizin evveliniz nedir? Benimki Hz.Adem.Allah ilk insan olarak O'nu yarattı ve ben O'nun sulbünden geliyorum.
Ayrıca şu fiziksel olarak gelişmeye çalışıp mortu çeken ırk neden öldü? Nasil bir degisime uğradı? O ırk ölmeye başladığı zaman öteki ırk eyvah eyvah hacı bunlar nalları dikiyor olmayacak böyle fiziksel gelin beyinsel/zihinsel gelişelim deyip rota mı degistir di? Bunu yapacak kabiliyet onlarda varda bunlara inanan sizlerde niye yok?

Şu mesajdan sonra tartışmanın boşluğunu iyice anlamış oldum...Evrim teorisi hakkındaki makaleleri, yazıları daha çok okursanız daha iyi olur.Evrenin oluşumu, ilk canlının oluşumu falan bunların hepsi bir çok insan tarafından bilinen ve rahatça ulaşılabilecek şeyler.Bunları size anlatmakla vakit harcayamayacağım üzgünüm.Çünkü boşa gideceğini anladım.Eğer gerçekten merak ediyorsanız belgeseller, kitaplar istemediğiniz kadar mevcut.

Ayrıca dediğim gibi benimki, seninki gibi bir ayrım mümkün değildir.Eğer sen haklıysan herkes Adem'den gelir.Ben haklıysam herkes primatlardan gelir.

Neandertaller hakkında belgeseller izleyip, kitaplar okuyunuz efendim.Kısaca anlatayım yinede doğal seçilim bilinçli değildir.Biliçli, muazzama ulaşan gibi gözükmesinin sebebi güçsüz olanların yokolmasıdır.Fiziksel gelişimi ile belki insanlara belkide diğer canlılara karşı koyamadı ve yavaş yavaş öldü neandertaller.Öteki ırk yani biz homo saphiensler zaten zeka bakımından evrim geçirdiğimiz için sonradan olan bir durum olmadı.Biz zeki olduğumuz için yaşadık yaşadığımız için zeki olmadık.Bazı ithamlarda bulunuyorsun fakat bu yakıştırmaları yaptığın kişiler ve kişilerin savunduğu görüşler hakkında bir şey bilmiyorsun.Aramızdaki fark sanırım bu.Ben iki tarafında görüşünü biliyorum fakat sen sadece tek tarafı bildiğinden diğer tarafın görüşünü "olmasını istediğin gibi" görüyor, ona göre davranıyorsun...


- - - Eklendi - - -

O kitaptan bir kaç örnek verecem ama bilimsel terimler çok olduğundan yanlış birşey yazmamak için bir göz geçirip eğer konu kilit yemezse yarın bu saatleder örnekleri yazarım.

Bekliyorum o zaman :tebessüm:
 
KayraBey

KayraBey

Üye
Tabiki öyle davranacağım.Ayrıca o kitaplar belgeseller bilmem neler bence safsata.Allah'ı inkar et sonrada kendine kulp ara.neymis o fiziksel gelişim göstermiş ölmüş biz zihinsel gelişim göstermişiz yaşamışız.
Ne kadar zeki olmusuz baksana ölüyoruz ama hiçbirsey yapamıyoruz.demek ki aciz varlıklarız.Bu nasil bir boşluk Yarabbi!

Hayvanlar ile alakali belgeselleri cok severim.bir tanesini izlerken (ne bileyim o belgeseli yapanin darwin kafasında olduğunu) sunan eleman söyle dedi:
Balinalar bundan 50 milyon yıl önce kıllı ve pençeleri olan bir hayvandı.ortama ayak uydurmak zorunda kalmış evrim geçirmiş.buyur burdan yak.sen onu benim külahıma anlat.buna kendileri bile inanmiyorlar da baskalarina empoze etmeye çalışıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: darkleader ve Joker
darkleader

darkleader

Üye
Arkadaşlar birde şunu söylemek istiyorum.
Eğer amaç Allah'ın varlığını kabul etmemek ve Allah'ın olmadığına kendinizi inandırmak için evrime sarılmaksa,konuşmayı uzatmanın da bir manası yok derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
[ENGİN]

[ENGİN]

Üye


siz bana yazın dediniz bende size arşivimden çıkarıp yazdım benim inanıp inanmamam şu an önemli değil önemli olan sizin inanıp inanmadığınız siz ne düşünüyorsunuz şu an ?
Yazdıklarınla şimdi çelişkiye düştün işte :D
Dünyanın düz oldugu kur'anda yazıyor dedin yanlış anlamışsın?Şayet senin dogrularınla hareket edersek diger ayetlerde gece ve gündüzün içiçe oldugunu alıntı yapmışsın bu dogru,eger dünya düz olsaydı gece ile gündüzün olması imkansızdı güneş batamaz,ay çıkamaz dı.
Ayete yüklediginiz anlam yanlış
 
  • Beğen
Tepkiler: darkleader ve Dede


Üst Alt