evrim varmı yokmu soru cevap

Sponsorlu Bağlantılar

KayraBey

KayraBey

Üye


evet işin en can alıcı noktasına geldik şu anda ben kendime göre olan düşüncemi açıklıyım:
ben şu an için bunun açıklanamayacağını düşünüyorum bilim ve teknoloji ilerledikçe bu açıklanıcaktır biliyorsunuz ki bir yıla kadar dünyanın düz olduğu varsayıldı ve kuran'da böyle yazar (!) ama bir süre sonra yuvarlak olduğu kesinlikle belli oldu bunun gibi düşünün bir süre sonra herşey ortaya çıkıcaktır.

Hangi ayette yazıyor bu?
 


darkleader

darkleader

Üye
Evrim KESİNLİKLE yoktur.

Evrim vardır diyenlerin sadece boş boş "evrim vardır "demesi çok komik,neye göre evrim var?Elinizde bir kanıt var mı?
Evrim sadece onbinlerce yıl önce mi gerçekleşmiş?Günümüzde neden devam etmiyor.Neden geçiş dönemi görülen tek bir canlı dahi yok.
Birde işin en komik tarafı,afrikadaki insanın zenci diye maymunla ilişkilendirilmesi.Çünkü elde malzeme yok, en akla yatan o gibi göründüğü için gariban zencilere maymun yakıştıtması yaparlar.Halbuki maymun ile insan arasında dağlar kadar fark vardır.Kromozom sayıları birbirinden farklı olan bu iki canlının evrim geçirerek birbirine dönüşmesi imkansız ötesidir.(Tabi günümüzde çoğu zaman etrafımızda gördüğümüz veya her akşam en az bir habere konu olan insanlıktan çıkıp hayvanlığa doğru emin adımlarla ilerleyenlerde yok değil :).Ama onun da evrimle uzaktan yakından alakası yok)

Evrimcilerin evrimi destekleme, onu gerçek gibi gösterme çabalarının tek bir sebebi vardır.Onuda bilen biliyor zaten burda yazmaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye


evet biraz agnostistlik var :)

Biraz mı üstteki tanımın direk olarak zayıf agnostisizmin tanımı :D Tabi bireyden bireye değişir bu tarz tanımlar fakat bir başlık altında toplarsak bu agnostisizm oluyor :)



Demek ki sen mutlak doğru olduğunu düşünmüyorsun.
Ben Allah-u Teala'ya iman ettim ve Kuran'ın O'nun kelamı olduğuna inanıyorum.bu yüzden ne yazıyorsa doğrudur zerre şüphe duymam.Bu cok doğal.
Kim neye inanıyorsa onun peşinden gider. öldüğümüz zaman gerçek ortaya çıkacak zaten.Bizi bir yaratan mı var yoksa ondan bundan mı oluştuk diye.
Ben ölmeden önce Allah-u Teala'nın beni yarattığına inandım ve O'na iman ettim.İnsallah son nefeste de bu sekilde can veririm.Benim için gerisi boş.

Öldükten sonra gerçek ortaya çıkmayacak.Daha doğrusu bize göre.Öldükten sonra doğmadan önceki haline döneceğin için doğru ya da yanlış düşündüğünü asla bilemeyeceksin en üzücü tarafıda bu.

Senin için gerisi boş olabilir buna kesinlikle bir şey demem, diyemem fakat burada 2 problem var.

*Bilimsel bir teori olan evrim konusu neden felsefe bölümünde ?

*Bilimsel bir teori hakkında konuşuyorsak bilimsel kaynaklar ile konuşmamız lazım.Bilimsel bir yazıda dini öğeler bulamayacağınız gibi (bulunursa tarafsızlığı kaybettiğinden bilimsel öğe olmaz) bu tarz bir tartışmada da yoktur çünkü Kuran'da yazıyor diyemeyiz daha doğrusu dememeliyiz.
 
Jomolocco

Jomolocco

Üye
evrim cevre sartlarina uyum saglamak icin olusan degisimlerdir ve kesinlikle vardir .
mutasyonlar farkli birliktelikler savaslar daha bir cok olay evrimi tetikleyebilir.
Bunun en basit ornegi ilk insanlarin iskelet sistemi ile simdiki insanlarin daha farklidir.
 
enterneoll

enterneoll

Üye


Hangi ayette yazıyor bu?
Yere ve onu yayıp dümdüz yapana ant içerimki... (şems, 6 )

Ne güneş aya yetişebilir, ne de gece gündüzü geçebilir. Her biri bir yörüngede yüzmektedir. (yasin 40)

Güneş, gece ve gündüzün oluşması için yörüngesinde ilerlemesi (dünyanın etrafında dönmesi ) anlatılıyor.

Allah geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. Güneşi ve Ay'ı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. Her biri belirli bir vakte kadar akıp gitmektedir. İşte bu Allah'tır, Rabbinizdir. Mülk yalnızca O'nundur. Allah'ı bırakıp da ibadet ettikleriniz, bir çekirdek zarına bile hükmedemezler. (fatır 13)

Gökleri ve yeri hak ve hikmete uygun olarak yaratmıştır. Geceyi gündüzün üzerine örtüyor, gündüzü de gecenin üzerine örtüyor. Güneşi ve ayı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. Bunların her biri belli bir zamana kadar akıp gitmektedir. İyi bilin ki, o mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır. (zümer 5 )

Güneş de kendi yörüngesinde akıp gitmektedir. Bu mutlak güç sahibi, hakkıyla bilen Allah'ın takdiri(düzenlemesi)dir. ( yasin 38 )

O, geceyi, gündüzü, güneşi ve ayı yaratandır. Her biri bir yörüngede yüzmektedirler (enbiya 33)

 
  • Beğen
Tepkiler: MrCaesar ve Dede
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Evrim KESİNLİKLE yoktur.

Evrim vardır diyenlerin sadece boş boş "evrim vardır "demesi çok komik,neye göre evrim var?Elinizde bir kanıt var mı?
Evrim sadece onbinlerce yıl önce mi gerçekleşmiş?Günümüzde neden devam etmiyor.Neden geçiş dönemi görülen tek bir canlı dahi yok.
Birde işin en komik tarafı,afrikadaki insanın zenci diye maymunla ilişkilendirilmesi.Çünkü elde malzeme yok, en akla yatan o gibi göründüğü için gariban zencilere maymun yakıştıtması yaparlar.Halbuki maymun ile insan arasında dağlar kadar fark vardır.Kromozom sayıları birbirinden farklı olan bu iki canlının evrim geçirerek birbirine dönüşmesi imkansız ötesidir.(Tabi günümüzde çoğu zaman etrafımızda gördüğümüz veya her akşam en az bir habere konu olan insanlıktan çıkıp hayvanlığa doğru emin adımlarla ilerleyenlerde yok değil :).Ama onun da evrimle uzaktan yakından alakası yok)

Evrimcilerin evrimi destekleme, onu gerçek gibi gösterme çabalarının tek bir sebebi vardır.Onuda bilen biliyor zaten burda yazmaya gerek yok.

Öncelikle sorduğun soruların hepsinin cevabı tek tek mevcut.Tabi gidip azıcık araştırma yapman gerekiyor.Evrim teorisine göre sadece zenciler maymundan gelmez herkes maymundan gelir.Teizm'in zenci oluşum hikayesinden daha mantıklı sanırsam.Biri birinin penisini görüyor kapkara kesiliyor falan...Sana şunu sormak istiyorum evrimi ne kadar araştırdın ya da biyolojiye ne kadar meraklısın ? Dönüşmesinin imkansız olduğunu kendince düşünerek mi söylüyorsun yoksa bilimsel verilere bakarak mı ? Kanıt demişsin nasıl bir kanıt istiyorsun onu söyle bakalım ? Evrim onbinlerce yıl önce gerçekleşmemiştir evrim milyonlarca yıl önce gerçekleşmektedir ve şuan kesilmemiştir.İnsan için aksamalar olmuştur çünkü bunun sebebi insanın evrilmeye ihtiyacınının kalmamasıdır.İnsan yaşama ayak uydurmuş gibi gözüküyor şuanda.Fakat büyük bir savaş ile ilk çağlara geri dönersek evrilmemiz -en azından fiziksel anlamda- devam eder.Tabi evrilme durdu durumunu fiziksel olarak demiştim.Zihinsel olarak evrilmemiz hala devam ediyor ki insanın evrimini diğer canlılardan farklı yapan en önemli unsur daha çok zihinsel evrilmeye ihtiyaç duymasıdır.
 
darkleader

darkleader

Üye
evrim cevre sartlarina uyum saglamak icin olusan degisimlerdir ve kesinlikle vardir .
Bunun en basit ornegi ilk insanlarin iskelet sistemi ile simdiki insanlarin daha farklidir.

Ne fark var iskelet sisteminde merak ettim.
 
KayraBey

KayraBey

Üye
Hayır öldükten sonra ilk halime dönmeyeceğim.Bu halimle yeniden dirileceğim.Benim inancım bu.

Darwin yattığı yerden 5 dakikaligina kalkıp ben ettim siz etmeyin dese bile ona inananlar onun bu sapkın yolunda gitmeye devam eder.
Çünkü işine öyle gelir.önderininde işine öyle geliyordu çünkü.
 
KayraBey

KayraBey

Üye

Yere ve onu yayıp dümdüz yapana ant içerimki... (şems, 6 )

Ne güneş aya yetişebilir, ne de gece gündüzü geçebilir. Her biri bir yörüngede yüzmektedir. (yasin 40)

Güneş, gece ve gündüzün oluşması için yörüngesinde ilerlemesi (dünyanın etrafında dönmesi ) anlatılıyor.

Allah geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. Güneşi ve Ay'ı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. Her biri belirli bir vakte kadar akıp gitmektedir. İşte bu Allah'tır, Rabbinizdir. Mülk yalnızca O'nundur. Allah'ı bırakıp da ibadet ettikleriniz, bir çekirdek zarına bile hükmedemezler. (fatır 13)

Gökleri ve yeri hak ve hikmete uygun olarak yaratmıştır. Geceyi gündüzün üzerine örtüyor, gündüzü de gecenin üzerine örtüyor. Güneşi ve ayı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. Bunların her biri belli bir zamana kadar akıp gitmektedir. İyi bilin ki, o mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır. (zümer 5 )

Güneş de kendi yörüngesinde akıp gitmektedir. Bu mutlak güç sahibi, hakkıyla bilen Allah'ın takdiri(düzenlemesi)dir. ( yasin 38 )

O, geceyi, gündüzü, güneşi ve ayı yaratandır. Her biri bir yörüngede yüzmektedirler (enbiya 33)


Bu ayetlerden dünyanın düz olduğuna mı inandın sen şimdi?
 
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Hayır öldükten sonra ilk halime dönmeyeceğim.Bu halimle yeniden dirileceğim.Benim inancım bu.

Darwin yattığı yerden 5 dakikaligina kalkıp ben ettim siz etmeyin dese bile ona inananlar onun bu sapkın yolunda gitmeye devam eder.
Çünkü işine öyle gelir.önderininde işine öyle geliyordu çünkü.

Ama asla kalkmayacak değil mi ? Dediğim gibi "bana göre" öyle olmayacak.Yani benim görüşüme göre haklı ya da haksız olduğumuzu göremeyeceğiz senin inancına göre göreceğiz.

Birde şöyle bir durum var daha öncede dedim.Biz Darwin'e mutlak şekilde inanmıyoruz.Sadece öne sürdüğü ve teori olan görüşünün doğru olduğunu düşünüyoruz ve bu görüşe dinlerden kopabilmek için sahip değiliz.Ben uzunca bir süre deisttim.Dinlerden kopmam için evrimi doğru olması falan gerekmez.Şuan bir yaratıcının olduğu kesinlik kazanırsa ki bence öyle bir şey olamaz -en azından monoteizm adına- ben yine müslüman, yahudi, hristiyan olmam.Deist olurum...Yani Allah'ı inkar etmek için bahane arıyordukta, evrime tutunduk falan hikaye ki biz inkar etmiyor.Olan bir şeyi inkar edersin biz yoktur diyoruz, bilinemez diyoruz.
 
darkleader

darkleader

Üye


Öncelikle sorduğun soruların hepsinin cevabı tek tek mevcut.Tabi gidip azıcık araştırma yapman gerekiyor.Evrim teorisine göre sadece zenciler maymundan gelmez herkes maymundan gelir.Teizm'in zenci oluşum hikayesinden daha mantıklı sanırsam.Biri birinin penisini görüyor kapkara kesiliyor falan...Sana şunu sormak istiyorum evrimi ne kadar araştırdın ya da biyolojiye ne kadar meraklısın ? Dönüşmesinin imkansız olduğunu kendince düşünerek mi söylüyorsun yoksa bilimsel verilere bakarak mı ? Kanıt demişsin nasıl bir kanıt istiyorsun onu söyle bakalım ? Evrim onbinlerce yıl önce gerçekleşmemiştir evrim milyonlarca yıl önce gerçekleşmektedir ve şuan kesilmemiştir.İnsan için aksamalar olmuştur çünkü bunun sebebi insanın evrilmeye ihtiyacınının kalmamasıdır.İnsan yaşama ayak uydurmuş gibi gözüküyor şuanda.Fakat büyük bir savaş ile ilk çağlara geri dönersek evrilmemiz -en azından fiziksel anlamda- devam eder.Tabi evrilme durdu durumunu fiziksel olarak demiştim.Zihinsel olarak evrilmemiz hala devam ediyor ki insanın evrimini diğer canlılardan farklı yapan en önemli unsur daha çok zihinsel evrilmeye ihtiyaç duymasıdır.

Kusura bakmada suyu hep kendinizden yana çevirmeye çalışıyorsunuz.
İnsan fiziksel evrimini tamamladı ne demek.Evrim varsa bu sürekli devam etmesi gereken birşey olması gerekmiyormu.

En çok cevabını merak ettiğim soru şu.
Evrim inancına göre insanın atası olabilecek maymun veya başka bir canlıdan evrilen bir tür bugüne kadar bulundu mu?Bu kadar net konuştuğunuza göre bulunmuş bizim haberimiz yok heralde.
 
enterneoll

enterneoll

Üye


Bu ayetlerden dünyanın düz olduğuna mı inandın sen şimdi?

siz bana yazın dediniz bende size arşivimden çıkarıp yazdım benim inanıp inanmamam şu an önemli değil önemli olan sizin inanıp inanmadığınız siz ne düşünüyorsunuz şu an ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
sezaruyanik

sezaruyanik

Üye
kullaniciadlari'nin yazilarini okurken asiri bir zevk aliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
enterneoll

enterneoll

Üye
Kusura bakmada suyu hep kendinizden yana çevirmeye çalışıyorsunuz.
İnsan fiziksel evrimini tamamladı ne demek.Evrim varsa bu sürekli devam etmesi gereken birşey olması gerekmiyormu.

En çok cevabını merak ettiğim soru şu.
Evrim inancına göre insanın atası olabilecek maymun veya başka bir canlıdan evrilen bir tür bugüne kadar bulundu mu?Bu kadar net konuştuğunuza göre bulunmuş bizim haberimiz yok heralde.
ben size yanıt veriyim bu sorunuz için azıcık evrim'i araştırırsanız veya belgeselini takip ederseniz neden böyle yazdığını anlardınız daha anlamadığınız şeyi kesinlikle yok diyerek incelemiyorsunuz bile...
 
  • Beğen
Tepkiler: kullanıcıadları
Jomolocco

Jomolocco

Üye
Kusura bakmada suyu hep kendinizden yana çevirmeye çalışıyorsunuz.
İnsan fiziksel evrimini tamamladı ne demek.Evrim varsa bu sürekli devam etmesi gereken birşey olması gerekmiyormu.

En çok cevabını merak ettiğim soru şu.
Evrim inancına göre insanın atası olabilecek maymun veya başka bir canlıdan evrilen bir tür bugüne kadar bulundu mu?Bu kadar net konuştuğunuza göre bulunmuş bizim haberimiz yok heralde.

boyle seyler televizyonlarda verilmez canim benim azicik kendin internetten baksaydin zaten anlardin nasil oldugunu.

yanlis anlama ben maymun kismini savunmuyorum zaten evrim belli zamanlarda olusmustur diyorum .
 
  • Beğen
Tepkiler: MrCaesar, kullanıcıadları ve enterneoll
KayraBey

KayraBey

Üye


siz bana yazın dediniz bende size arşivimden çıkarıp yazdım benim inanıp inanmamam şu an önemli değil önemli olan sizin inanıp inanmadığınız siz ne düşünüyorsunuz şu an ?

Ne düşüneceğim arkadaşım Allah yarattığını bilmez mi? İslam bilgi ister.kuru kuru ayet okuyup mânâ vermek herkesin harci değildir.Zaten burda dinî tartışmıyoruz.Siz evrim var diyorsunuz ben yok diyorum.ortak noktada buluşamayız bence.çünkü inançlar farklı
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579 ve darkleader
enterneoll

enterneoll

Üye


Ne düşüneceğim arkadaşım Allah yarattığını bilmez mi? İslam bilgi ister.kuru kuru ayet okuyup mânâ vermek herkesin harci değildir.Zaten burda dinî tartışmıyoruz.Siz evrim var diyorsunuz ben yok diyorum.ortak noktada buluşamayız bence.çünkü inançlar farklı

bence bu konuşmayı sonlandıralım çünki konu dışına çıkıldı birazdan kilitlenebilir konu herkesin inandığı kendine :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kullanıcıadları ve Dede
KayraBey

KayraBey

Üye
Aynen öyle arkadaşım.Herkes istedigine inanabilir ve mutlak olarak inanmadigi diğer değerleri savunanlar ile tartışır bu doğaldır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579 ve MrCaesar
darkleader

darkleader

Üye

ben size yanıt veriyim bu sorunuz için azıcık evrim'i araştırırsanız veya belgeselini takip ederseniz neden böyle yazdığını anlardınız daha anlamadığınız şeyi kesinlikle yok diyerek incelemiyorsunuz bile...

Belgeselle ne alakası var. Ben diyorum ki,geçiş dönemine ait canlılar nerede ,hangi müzede veya hangi bilimsel fakültede var.
Birde şu sorunun cevabını çok merak etmisimdir.
Dünyada insanoğlu gibi konuşabilen ,sosyal hayatı olan, zeki başka bir canlı türü yok.

Insana bakıyorsun,herşeyi dört dörtlük.Iskeleti üzerinde ayakta duruyor,yerde falan 4 ayak üzerinde veya bir sürüngen gibi değil.Bir güzelliği bir çekiciliği var,seviyor, aşık oluyor....

Neden bu tür bir canlı türü yokta sadece insan oğlu var zeki, düşünebilen,konuşabilen....

Veyahutta sürüngen olup konuşan zeki bir canlı yok.

İnsanın bir ayrıcalığı olabilir mi acaba
 


Üst Alt