İntel kendi islemcisini uretmiyor muydu ? Bir de tizen i surduruyorlar
yok samaung 500m euro yolladi proje icin birtane daha firma var
- - - Eklendi - - -
Samsung, kendi payına düşen
yatırım programı kapsamında
ASML'nin yüzde 3'lük hissesi için
503 milyon Euro ödeyecek
27 Ağustos 2012 Pazartesi, 14:57:19
Samsung Electronics Co., Intel Corp. ve
Taiwan Semicondoctor Manufactring Co ile
birlikte anlaşarak, kendi payına düşen 779
milyon Euroluk yatırım yapmayı kabul etti.
Bloomberg'in haberine göre, firma böylece
geleceğin teknoloji sini garanti altına almak
için, Avrupa'nın en büyük çip malzemesi
üreticisinin hissedarlarından olacak.
Hollanda merkezli ASML 'nin yaptığı
açıklamaya göre Samsung bu yatırım
çerçevesinde, yüzde 3'lük hisse karşılığında
503 milyon Euro ve daha sonra da yeni
nesil litografi teknoloji lerinin araştırma ve
geliştirmeleri için 276 milyon Euro
aktaracak.
ASML, Samsung 'un katılımıyla Temmuz
ayında duyurdukları yatırım programının
tamamalanacağını ve bundan sonra da
başka bir katılımcı için çağrıda
bulunmayacaklarını belirtti.
Program kapsamnında Intel , TSMC ve
Samsung aralarında toplamda yüzde 23'lü
bulan ASML hissesini 3.85 milyar Euro'ya
almak üzere anlaştı.
Yatırım programı kapsamında ASML, EUV
(Ekstrem ultraviyole teknoloji)
geliştirilmesini ve üretimini hızlandıracak.
EUV , çiplerin daha da küçülmesini
sağlarken kapasitelerini de artırarak, cep
telefonu ve tablet telefonlar gibi cihazların
hızlarını katlayamalarını sağlayacak.