Zor karar: SE X10 - iPhone 3GS - Nokia X6

Sponsorlu Bağlantılar

Mygse

Mygse

Üye
    Konu Sahibi
Zor karar: SE X10 - iPhone 3GS - Nokia X6
Evet yine ben, yine kararsız ben :)

Bu sefer durum biraz daha farklı ve buyrun seçeneklerimiz...

Yılların alışkanlığı, başarılı capacitive ekranıyla Nokia X6



Dikkat çeken uygulamalarıyla havalı Apple iPhone 3Gs



Diğer yanda ise Android işletim sistemli, harika özellikleriyle Sony Ericsson X10



Her üçünde de birçok güzel özellik mevcut.
Üçünde de kapasitif ve geniş dokunmatik ekran seçeneği mevcut (benim için en önemli özellik, bu yüzden listede N900 yok)

Fakat aralarında bazı farklar var ki , ne yapacağını şaşırıyor insan.

Nokia X6
Güzel özelliklere sahip olmasına karşın 5800 dan tek belirgin farkı kapasitif ekranı gibi gözüküyor.

iPhone 3GS
Kendine özgü bir havası var. Dokunmatik ekran teknolojisinde bir numara.
600 Mhz işlemcisi ve 256 MB ram i ile hızlı bir telefon.
Uygulamalarına ise diyecek yok. 1 Numara. Ama fazlasıyla geniş ve kullanışsız bir telefon bence...

Xperia X10
SonyEricsson lar ile aram pek iyi olmasa da bu telefon gerçekten beni şaşırttı.
1Ghz mükemmel işlemcisi , 384 MB ram olanağı onu diğerlerinden hızlı kılıyor.
8MP kaliteli kamerası ve en önemli farkı : Android 1.6 (donut) işletim sistemi.
Google Goggles özelliği gerçekten hayret verici.
İlgili video:

Ayrıca 480x854 pixel ekrana sahip.
Fakat dier 2 telefonda 16Milion renk ekran warken, X10 yanlızca 65.536 renk desteği sunuyor. Ayrıca yanlızca 1 Gb olan dahili hafızası sizi hafıza kartına mecbur ediyor.
Accelerometer desteği olmasına karşın Proximity Sensor içermiyor.

Güvenilir ve yılların alışkanlığı kaliteli Nokia X6 mı?
Havası ve özellikleriyle zevk veren bir telefon olan iPhone mu?
Yoksa Android işletim sistemi ve şık tasarımıyla hayrete düşüren Xperia X10 mu?

Ben karar veremedim, peki ya siz?

Not: Telefonu Ağustos gibi yurt dışından getirteceğim
 


anl_tr

anl_tr

Emekli Yönetici
Bunlara ben telefon demem.
X6 5800 ın ekranı farklı hali çok yavaş ve hantal bir telefon.
iphone : Oyun için tek geçerim ama diger herşey için kötünün kötüsü.flaş desteginden tut görüntülü konuşmaya kadar sıkıntılı bir telefon en kötü tarafı ise bilgisayara mahkum bırakıyor en bariz örnegi.İnterten indirdigin bir rarlı arşivi açıp içindeki mp3 dinleyemiyorsun.
X10 ise : Çok hızlı bir telefon yalnız android olması işi bozuyor.Ddedign gibi dahili hafıza az ama 16gb kartla genişletebilrsin.Ancak ekranın rengi çok vasat.

Ben senin yerinde olsam N900 alırdım.
Son güncellemesinden sonra hızını 1ghz ve hem maemo hemde meego işletim sistemi kullanabilecek.
Bilgisardan farksız bir telfon diyemiyorum tablet diyim hadi.
Herşey var linuxtan dolayı zaten çok özgür bir cihaz.
Kullanan herkezden biz daha önce telefon kullanmıyormuşuz duyuyorum.
Ozanda aldım (admin) iphone 3gs vardı.N900 geçince şükür rahatladım çok süper telefon demişti.
Seçim senin bunlar benim düşüncelerim.
Bende yazın N900 almayı düşünüyorum...

 
cemee61

cemee61

Üye
gercekten zor karar... sonyericssonlar hosuma gidiyor benim bu telefonda gayet guzel olmus. ericssonlar pratik kullanimi zevkli.peki neden nokia5230 kullaniyorsun diye soracak olursan:symbian isletim sitstemi uygulamalari bulmak kolay. bir cogunu bedava yada ilacli olarak rahatca bulabiliyorsunuz. ve symbian programlari acikcasi daha cok ise yariyor. oyun veya saka programlari beni pek ilgilendirmiyor. iphone icin saka programi cok daha fazla mesela.hava atmaya birebir. benim icin onemsiz. symbian9.4lu bir ericsson olsa cok iyi olur aslinda. fiyatta onemli tabi. bilemiyorum zor karar. ama ben olsam b 3 telefon arasindan x6yi tercih ederdim sanirim...
 
laveled

laveled

Üye
arkadaşım bence haziranı bekle haziranda iphone hd çıkcak ve fiyatıda pahalı olmayacak bence 2 ay idare et am sakın 5800 alma X6 fln alma
 
cemee61

cemee61

Üye
n900 konusunda bende hemfikirim bu arada.
bir de demin unutmusum, googles uygulamasina kanmayin bence 1 ay sonra symbian icin olanida cikar onun:oke:
 
Mygse

Mygse

Üye
    Konu Sahibi
Bunlara ben telefon demem.
X6 5800 ın ekranı farklı hali çok yavaş ve hantal bir telefon.
iphone : Oyun için tek geçerim ama diger herşey için kötünün kötüsü.flaş desteginden tut görüntülü konuşmaya kadar sıkıntılı bir telefon en kötü tarafı ise bilgisayara mahkum bırakıyor en bariz örnegi.İnterten indirdigin bir rarlı arşivi açıp içindeki mp3 dinleyemiyorsun.
X10 ise : Çok hızlı bir telefon yalnız android olması işi bozuyor.Ddedign gibi dahili hafıza az ama 16gb kartla genişletebilrsin.Ancak ekranın rengi çok vasat.

Ben senin yerinde olsam N900 alırdım.
Son güncellemesinden sonra hızını 1ghz ve hem maemo hemde meego işletim sistemi kullanabilecek.
Bilgisardan farksız bir telfon diyemiyorum tablet diyim hadi.
Herşey var linuxtan dolayı zaten çok özgür bir cihaz.
Kullanan herkezden biz daha önce telefon kullanmıyormuşuz duyuyorum.
Ozanda aldım (admin) iphone 3gs vardı.N900 geçince şükür rahatladım çok süper telefon demişti.
Seçim senin bunlar benim düşüncelerim.
Bende yazın N900 almayı düşünüyorum...

Gerçekten çok haklısın. Doğrusu aklım N900 e gitmiyor da değil. N900ün hemen hemen herşeyi bu 3ünden de üstün olmasına karşın, nokianın inatla telefona capasitive ekran koymaması beni çıldırttı.
Ve capasitive olmayan ekranlardan da nefret ediyorum, bir gün 5800ı kırablirim sırf bu yüzden.
Capasitive istediğim için N900 ü istemiyorum yani, yoksa düşünmeye bile gerek yok direk N900 derdim :oke:

arkadaşım bence haziranı bekle haziranda iphone hd çıkcak ve fiyatıda pahalı olmayacak bence 2 ay idare et am sakın 5800 alma X6 fln alma
Apple iphone un yenisini en az 1 yıl sonra çıkarır bence, daha piyasada birsürü 3Gs warken...
Zaten yaza alırım ancak

n900 konusunda bende hemfikirim bu arada.
bir de demin unutmusum, googles uygulamasina kanmayin bence 1 ay sonra symbian icin olanida cikar onun:oke:

Haklısın usta ama olay bu uygulama değil sadece, fark Android işletim sistemi
 
cemee61

cemee61

Üye
senin gonlun belliki sonyericssonda kalmis:) tercih edilir kendim icin siralama yapicak olsam x6 ile x10 yarisir. buyuk ihtimalle x6 kazanir ama bellide olmaz:ehe dedigim gibi sonyercssonu seviyorum bende ama symbianlar daha kullanisli geliyor. iphone sona gider bende. android uygulamalariyla cok hasir nesir olmadim acikcasi. iyi arastirmak lazim:hmmm
zor, isin icinden cikarsin ins:)
 
Mygse

Mygse

Üye
    Konu Sahibi
senin gonlun belliki sonyericssonda kalmis:) tercih edilir kendim icin siralama yapicak olsam x6 ile x10 yarisir. buyuk ihtimalle x6 kazanir ama bellide olmaz:ehe dedigim gibi sonyercssonu seviyorum bende ama symbianlar daha kullanisli geliyor. iphone sona gider bende. android uygulamalariyla cok hasir nesir olmadim acikcasi. iyi arastirmak lazim:hmmm
zor, isin icinden cikarsin ins:)
SonyEricssonlar la aram iyi olmamasına karşın android işletim sistemi ve tasarımı çok hoşuma gitti gerçekten. ama diğer telefonlar da hafife alınır gibi değil. Halen araştırmalarıma devam ediyorum ve X6 dan iyice soğudum sanırım :S
5800 dan ekrandan başka neredeyse hiç farkı yok...
Evet umarım çıkarm işin içinden :)
 
victory_nero

victory_nero

Üye
Alabiliyorsan N900 al başak bişey demiyorum.
 
anl_tr

anl_tr

Emekli Yönetici
Ah bi capasitive ekranı olsa..
haklısın ama eger bir yakınında varsa git incele kapasitifler kadar olmasada onlar kadar işlevsel.Youtube daki videolara bakabilirsin bu konuda
Şuan için en iyi çözüm Bence N900 tabiki renkler ve zevkler tartışılmaz...
 
@n!wa+*R

@n!wa+*R

Üye
Bunlara ben telefon demem.
X6 5800 ın ekranı farklı hali çok yavaş ve hantal bir telefon.
iphone : Oyun için tek geçerim ama diger herşey için kötünün kötüsü.flaş desteginden tut görüntülü konuşmaya kadar sıkıntılı bir telefon en kötü tarafı ise bilgisayara mahkum bırakıyor en bariz örnegi.İnterten indirdigin bir rarlı arşivi açıp içindeki mp3 dinleyemiyorsun.
X10 ise : Çok hızlı bir telefon yalnız android olması işi bozuyor.Ddedign gibi dahili hafıza az ama 16gb kartla genişletebilrsin.Ancak ekranın rengi çok vasat.

Ben senin yerinde olsam N900 alırdım.
Son güncellemesinden sonra hızını 1ghz ve hem maemo hemde meego işletim sistemi kullanabilecek.
Bilgisardan farksız bir telfon diyemiyorum tablet diyim hadi.
Herşey var linuxtan dolayı zaten çok özgür bir cihaz.
Kullanan herkezden biz daha önce telefon kullanmıyormuşuz duyuyorum.
Ozanda aldım (admin) iphone 3gs vardı.N900 geçince şükür rahatladım çok süper telefon demişti.
Seçim senin bunlar benim düşüncelerim.
Bende yazın N900 almayı düşünüyorum...

Telefon demez misin:D

Yapma yine aynı şey nokia biraz daha şaşalı bir şey yaptı diye direk N900'ü ortaya atılıyor,1gHz işlemci hızı oldu en son güncelleme ile N900 fakat nokia bir özellik veriyor ise yarısnıda kesin kendş alır emin ol:oke:Bu ne demek;

5800 120 küsür ram'e sahip fakat biz ne kadarını kullanabiliyoruz hemen söyliyeyim oda benim yaptığım Profesyonel Firmware dosyası ile anca 62-65 mb en fazla

Sonyerıc. dersen hiç bir modeli beş para etmez çok vasat bir şey,yeni nokia x6 ise aslında 5800'dan pek farkı yok işte tasarım ince oluşu vs.

:megafon:Gelelim asıl noktaya;

- "İphone 3GS" -

256 MB ram(Nokia gibi 125 mb kullanıcaya bırakılmıyor hepsi kullanıcıya sunuluyor:oke:)
Çift işlemci-Intel ARM teknolojisi(acaba bunun bir minibook'tan farkı varmı?:evet:)
32 GB dehşet bir sabit disk
Zaten En gelişmiş İphone olarak nitelendiriliyor ve tam da yerinde bir söylem;)
MultiTouch ve Özellikle Nokia'nın kesinlikle yetersiz kaldığı OYUN konusunda İphone 3GS 400 Mb boyutunda oyunları bile grafikleri açısından Pc'yi aratmayan bir hızda ve kalitede üstün bir performansa sahip olduğu kesin:oke:
Ve Telefon piyasasında gerçekten İphone tek keserim bunu gerekse uygulamalardaki gerekse herşeyi ile bütün donanımlarının kullanıcıya sunulması bunu hak ediyor zaten:yuru
 
laveled

laveled

Üye
@n!wa+*R arkadsa katiliyorum iphone al derm
 
anl_tr

anl_tr

Emekli Yönetici
N900 kullandınmı telefonu eline aldınmı inceledinmi hayır....İşlemcisne ozaman laf etme...
Bu benim yorumum zaten ben nokiacı degilm, Ben mutimedya ve teknolojiyi iyi kullanandan yanayım.
iphoneda mp3 bile dinleyemiyorsun.Ancak itunestan çevircende dinleyecen,ooo arkadaşımda hoşuma giden bir mp3 bluetooth ile alıp dinleymeyeceksem ne anladım ben multimedyadan.Bluetoothla birşeyi göndermek için jail berk yapmak gerekiyor sence bu mantıklımı
macOX leopard kurdular N900'e sen gelmişsin işlemciyi yarısını verir diyosun.Adamlar Maemo ve meego ile sınırları aştılar.
Lütfen telefonu görmeden incelemeden yorum yapma, ben iphone 3gs de inceledim N900de.
Saygılar...
 
ylmz.fatih

ylmz.fatih

Üye
Piyasadaki yüzelsel tabirleri bırakıp detaylara indiğimde gördüm ki bunların üçü de ÇÖP. X6 ilk çıktığında güzel gelmişti bana ama çok az kullanıcısı var ve çok kararsız bi telefon. 16/32 GB seçenekleri var 32GB Türkiyede yok. Bir tanıdıkta 16gb varmış ama hiç gidip de inceleme fırsatım olmadı açıkcası X6 hakkında sessiz kalmak isterim. SE mesaj atmak için telefon yapmaya devam etsin:D Ona bu piyasa yakışmıyor :D

iPhone'un hızına bayılanlara NOT: İphone'u hızlı kılan tek şey kendisine özel yapılan işletim sistemi. Tamam işlemcisi Çift çekirdek RAM'i kullanıcıya sunuyor eyvallah ama Apple firması o telefonu değerli kılmak için en mantıklı şeyi yaptı. İşletim sistemini telefona özel yaptı bir işletim sistemini birçok telefona uygulamadı. Bunun haricinde iPhone hiçbirşey.Apple, Nokia gibi mallık yapsaydı iPhone da sürünüyor olacaktı. Çift çekirdekli işlemci bile kurtaramazdı onu.

Kısacası şu an piyasadaki telefonlar bana göre pek değerli değil. Kafana göre takıl aklındaki modellerin arasından gözünü kapatıp birini seç. Bana sorarsan bir iPod alıp üstüne normal bir telefon alırsan da durumu kurtarabilirsin. Hepsi bir arada olsun dersen dediğim gibi istediğin birini seç. Bana göre piyasada hala alkışlanacak bir telefon yok. İleride olmasını bekliyorum rekabet arttığı için artık daha gelişmiş ve daha kaliteli ürünler yapılmaya başlandı.
 
@n!wa+*R

@n!wa+*R

Üye
N97'ye nokia'nın amiral gemisi deniliyordu..haha 5800 ile nerdeyse aynı..

N900 şahsen asla kullanmayacğım bir tel ama yakında anlayacaksınızdır ne demek isteğimi..

MacOX bilmem falan bizim tellerede windows kuruluyordu ama kullanışı nasıl acaba?

N900 gayet hantal bir tel,gerek görünüşü.

MeeGo evet Symbian'dan farklı bir sistem dediğin kullnmadım fakat dediğim gibi arkadaşlar şu anda bu Nokia'nın yeni amiral gemisi oldu ne diyeyim yakında inş. sizin dediğinz gibi olurda bunada "Bu mu Nokia'nın yeni amiral gemisi.!?" demesinler:nono:
 
Mygse

Mygse

Üye
    Konu Sahibi
haklısın ama eger bir yakınında varsa git incele kapasitifler kadar olmasada onlar kadar işlevsel.Youtube daki videolara bakabilirsin bu konuda
Şuan için en iyi çözüm Bence N900 tabiki renkler ve zevkler tartışılmaz...

Elimin altında 2si olsa da karşılaştırabilsem bir fikrim olcak ama şimdi sadece teknolojiye göre yorum yapabiliyorum.

@n!wa+*R™
Nokia hakkında söylediklerine hemen hemen katılıyorm, fakat SE o kadar da ezik değil abartıyorsun bence.
İphone iyi güzel de birtürlü ısınamadım o telefona da , heryerde var artık görmekten bile sıkıldım...

@ylmz.fatih
abi resmen altüst ettin bütün planlarımı ne diyeceğimi şaşırdm :S
 
@n!wa+*R

@n!wa+*R

Üye
Elimin altında 2si olsa da karşılaştırabilsem bir fikrim olcak ama şimdi sadece teknolojiye göre yorum yapabiliyorum.

@n!wa+*R�lt;br /> Nokia hakkında söylediklerine hemen hemen katılıyorm, fakat SE o kadar da ezik değil abartıyorsun bence.
İphone iyi güzel de birtürlü ısınamadım o telefona da , heryerde var artık görmekten bile sıkıldım...

@ylmz.fatih
abi resmen altüst ettin bütün planlarımı ne diyeceğimi şaşırdm :S
Kardeşim bak eğer sonradan "Keşke" dediğimiz o iğrenç lafı demek istemyorsan İphone al bak ben teknoloji ile çok içli dışlı bir insanımdır yani bayağı bir tecrübeye dayanarak bu yorumlarda bulunuyorum emin ol:oke:

Mesala şu an İphone ile normal bir araç bak oyuncak değil gerçek bir arabayı iphone ile oyuncak araba gibi çalıştırıp;sağa,sola ileri geri kapı açma cam açma gibi nerdeyse bütün herşeyi sadece İphone ile halledebiliyorsun düşünsene İphone ile arabayı sürüyorsun :D
Yani bilki Herkesde görmen değil herkesin nasıl kullandığı önemlidir dmek istediğim o tel için çok büyük proğramlar üzerinde çalışılıyor hatta geçen haberlerde yayınladı bir Üni tezi tamam mı bunu vereblmek için kursa gitmek gerekior ve İphone için yapılan uygulama o kursun öğrettiği her şeyi verebiliyor ayrıca fiyatı 1 milyarın üzerinde sadece bir proğram düşün :D
Özetle gerekirse kesinlikle İphone 3GS:yuru
 
Mygse

Mygse

Üye
    Konu Sahibi
Kardeşim bak eğer sonradan "Keşke" dediğimiz o iğrenç lafı demek istemyorsan İphone al bak ben teknoloji ile çok içli dışlı bir insanımdır yani bayağı bir tecrübeye dayanarak bu yorumlarda bulunuyorum emin ol:oke:

Mesala şu an İphone ile normal bir araç bak oyuncak değil gerçek bir arabayı iphone ile oyuncak araba gibi çalıştırıp;sağa,sola ileri geri kapı açma cam açma gibi nerdeyse bütün herşeyi sadece İphone ile halledebiliyorsun düşünsene İphone ile arabayı sürüyorsun :D
Yani bilki Herkesde görmen değil herkesin nasıl kullandığı önemlidir dmek istediğim o tel için çok büyük proğramlar üzerinde çalışılıyor hatta geçen haberlerde yayınladı bir Üni tezi tamam mı bunu vereblmek için kursa gitmek gerekior ve İphone için yapılan uygulama o kursun öğrettiği her şeyi verebiliyor ayrıca fiyatı 1 milyarın üzerinde sadece bir proğram düşün :D
Özetle gerekirse kesinlikle İphone 3GS:yuru

Dediklerini göz önünde bulunduracağım. Teşekkürler gerçekten :oke:
 
ylmz.fatih

ylmz.fatih

Üye
@n!wa+*R™'ın söylediğine katılıyorum her ne alırsan al kimde olduğunu umursama. Sonuçta parası olan herkes gidip her türlü telefonu alabilir bizim millette fakir gezer ama herşeye parayı sonuna kadar basar. Nasıl fakiriz anlamadım... Bundan önceki yorumumun hala arkasındayım tek eklemek istediğim @n!wa+*R™'ın dediği gibi kimin kullandığı değil nasıl kullandığı önemli. Kimin kullandığı konusuna bakarsak iPhone Tikky telefonu demekten başka hiçbirşey kalmaz elimizde.

Sana en güzel tavsiyem kendine bir liste yap bu listeye istediğin telefonları yaz sonra öncelikleri Türkiyede olanlara ver ve büyük mağazalara yada telefon bayiilerine gidip bu telefonları teşhir ürünleri ile dene hatta varsa arkadaşlarından 1-2 gün ödünç iste. Türkiyede olmayanlar için kullanan kişiler bulup onlardan alıp denemekten başka birşey söyleyemem.
 


Üst Alt