HTC, patent yüzünden Nokia ile başı dertte

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
anılbaran

anılbaran

Üye
    Konu Sahibi
HTC, patent yüzünden Nokia ile başı dertte
Teknoloji şirketleri arasındaki patent davaları aldı başını gidiyor. Bu davalardan en çok bilineni ise Samsung ile Apple arasında gerçekleşiyor. Her fırsatta birbirlerine dava açmaktan çekinmeyen şirketler elinde bulunan patentlerin başka firmalar tarafından kullanılmasını istemiyor.







Eğer bir firma diğer firmanın patentini kullanacaksa izin alıp bir bedel ödemesi gerekiyor. İzinsiz kullanıldığında da bu patent davaları meydana geliyor. Aslında şirketler arasında meydana gelen bu davalar teknoloji severleri de yıldırmış durumda. Aslında geçtiğimiz günlerde güzel bir olayla ile birlikte Apple ve HTC anlaştıklarını açıkladı ve önümüzdeki yıllarda bu iki firma arasında patent davası duymayacağız. Tüm bunlar yaşanırken HTC şimdi de yeni bir cep üreticisi ile başı derde girdi.
HTC’nin başı şimdi de Finlandiyalı cep telefonu üreticisi olan Nokia ile dertte. Nokia’nın hedefinde bulunan Tayvanlı HTC, patent ihlali dolayısı ile dava ediyor. Foss Patents’in raporuna göre Nokia, HTC’yi Avrupa ve ABD’de 32 patenti ihlal etmesi nedeni dava edecek. Foss Patents analistiFlorian Mueller, görülecek olan bu davada HTC’nin pek bir çıkar yolunun bulunmadığını ve dava sonunda çok büyük bir ihtimalle Apple’a ödediğinden daha fazlasını Nokia’ya ödemek zorunda kalacağı yönünde görüş bildirdi. Bakalım HTC ile Nokia arasında başlayacak olan bu patent davası nasıl sonuçlanacak.
 


SeniGördüm

SeniGördüm

Üye
bunlarda basladi:D
 
Black-killing

Black-killing

Üye
Ohh iyi iyi Nokia sermaye topluyor.Bakarsın Lumiaya yeni şeylerde ekler.Para hazır zaten. Haber için :tşk:
 
___kaptan___

___kaptan___

Üye
oh ooh bi siz eksiktiniz :ehe ama iyi oldu :eller: :eller:

- - - Eklendi - - -

Haber için de :tşk:
 
Furkan Emekli

Furkan Emekli

Üye
Ooo manyak laf manyak laf :ehe

Haber için :tşk:
 
alaStar

alaStar

Üye
haber için teşekkürler

zaten cep telefonu konusunda çoğu patenti elinde bulunduran nokia bir bedel ödemeden kullanılan buluşlarının parasını istiyor buda gaayet doğal...
 
Furkan Emekli

Furkan Emekli

Üye
İlklerin öncüsü olmak böyle bir şey olsa gerek...
 
papakudioflu

papakudioflu

Emekli Yönetici
aslinda patent ihlalleri kullaniciya yapilan en buyuk kotuluktur.
 
aleranol

aleranol

Üye
Nokia açısından iyi oldu. 2-3 sene sonra tel değiştirirsem insallah not tarzı bişey yapar nokiada onu alırım.
 
papakudioflu

papakudioflu

Emekli Yönetici

geliştirmek yenilik uretmek yerine varolani kullaniciya sunmak,kullaniciya bu var işte bununla yetinin demek gibi bişeydir. Madem ki hatiri sayilir paralari biz bu teknolojiye dokuyoruz onlar da her seferinde daha farkli daha yenilikci urunleri bizlere sunmak zorunda. Bu da patent geliştirmekle olur patent ihlaliyle degil.
 
.Behzat Ç.

.Behzat Ç.

Üye
Nokia avucunu yalayacak :) Boşuna tırmalıyor. Htc ve apple artık birlik oldular. Samsung ile nokia birlik olsa bile yıkamazlar :)
 
4PuNiSHeR

4PuNiSHeR

Üye
Apple'ın umrunda bile olmaz karışmaz :) Nokia sahip olduğu patentlerle yıkar geçer HTC'yi ;)
 
Furkan Emekli

Furkan Emekli

Üye
Nokia teknik anlamda yarışmadan sıkılınca hukuki işlere de el attı :ehe

Send from by Nokia Lumia 920.
 
MrCommanDTr

MrCommanDTr

Emekli Yönetici
Nokia avucunu yalayacak :) Boşuna tırmalıyor. Htc ve apple artık birlik oldular. Samsung ile nokia birlik olsa bile yıkamazlar :)

Htc ve apple ın birlik olmasının bu davaya ne etkisi var onu anlamadım? Ona bakarsak apple ve Nokia da birlik bu zamana kadar hiç sorun yaşamadılar,ayrıca apple Nokia ya düzenli bir şekilde patent ücreti ödüyor. Bence gayette doğru tırmalıyor 32 tane patent söz konusu en az 5 tanesini ihlal etmiş olsa bile dünyanın parasını ödemek zorunda kalır htc ki analistler bile htc nin paçayı kurtarması zor demiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: 4PuNiSHeR
Furkan Emekli

Furkan Emekli

Üye
Yazık olacak HTC'ye ama o kadar da ihlal yapılmaz ki :ehe
 
Black-killing

Black-killing

Üye
Nokia yapacağını zamanında yaptı ilklerin öncüsü oldu şimdi sefasını çekiyor.Haklı tabi 32 tane patent ihlali ne demek.En az 1.5 milyar kazanır :D
Lumia 940 için sermaye biriktiriyor.:kop2:
 
___kaptan___

___kaptan___

Üye


Htc ve apple ın birlik olmasının bu davaya ne etkisi var onu anlamadım? Ona bakarsak apple ve Nokia da birlik bu zamana kadar hiç sorun yaşamadılar,ayrıca apple Nokia ya düzenli bir şekilde patent ücreti ödüyor. Bence gayette doğru tırmalıyor 32 tane patent söz konusu en az 5 tanesini ihlal etmiş olsa bile dünyanın parasını ödemek zorunda kalır htc ki analistler bile htc nin paçayı kurtarması zor demiş.

hani 1 tane ihlal yapılır 2 yane yapılır ama HTC biraz hatta fazla fazla abartmış kendini aşmış bu konuda :ehe

- - - Eklendi - - -

Yazık olacak HTC'ye ama o kadar da ihlal yapılmaz ki :ehe

dmi ama yaaani :D :d:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt