anılbaran
Üye
HTC, patent yüzünden Nokia ile başı dertte
Teknoloji şirketleri arasındaki patent davaları aldı başını gidiyor. Bu davalardan en çok bilineni ise Samsung ile Apple arasında gerçekleşiyor. Her fırsatta birbirlerine dava açmaktan çekinmeyen şirketler elinde bulunan patentlerin başka firmalar tarafından kullanılmasını istemiyor.
Eğer bir firma diğer firmanın patentini kullanacaksa izin alıp bir bedel ödemesi gerekiyor. İzinsiz kullanıldığında da bu patent davaları meydana geliyor. Aslında şirketler arasında meydana gelen bu davalar teknoloji severleri de yıldırmış durumda. Aslında geçtiğimiz günlerde güzel bir olayla ile birlikte Apple ve HTC anlaştıklarını açıkladı ve önümüzdeki yıllarda bu iki firma arasında patent davası duymayacağız. Tüm bunlar yaşanırken HTC şimdi de yeni bir cep üreticisi ile başı derde girdi.
HTC’nin başı şimdi de Finlandiyalı cep telefonu üreticisi olan Nokia ile dertte. Nokia’nın hedefinde bulunan Tayvanlı HTC, patent ihlali dolayısı ile dava ediyor. Foss Patents’in raporuna göre Nokia, HTC’yi Avrupa ve ABD’de 32 patenti ihlal etmesi nedeni dava edecek. Foss Patents analistiFlorian Mueller, görülecek olan bu davada HTC’nin pek bir çıkar yolunun bulunmadığını ve dava sonunda çok büyük bir ihtimalle Apple’a ödediğinden daha fazlasını Nokia’ya ödemek zorunda kalacağı yönünde görüş bildirdi. Bakalım HTC ile Nokia arasında başlayacak olan bu patent davası nasıl sonuçlanacak.
Eğer bir firma diğer firmanın patentini kullanacaksa izin alıp bir bedel ödemesi gerekiyor. İzinsiz kullanıldığında da bu patent davaları meydana geliyor. Aslında şirketler arasında meydana gelen bu davalar teknoloji severleri de yıldırmış durumda. Aslında geçtiğimiz günlerde güzel bir olayla ile birlikte Apple ve HTC anlaştıklarını açıkladı ve önümüzdeki yıllarda bu iki firma arasında patent davası duymayacağız. Tüm bunlar yaşanırken HTC şimdi de yeni bir cep üreticisi ile başı derde girdi.
HTC’nin başı şimdi de Finlandiyalı cep telefonu üreticisi olan Nokia ile dertte. Nokia’nın hedefinde bulunan Tayvanlı HTC, patent ihlali dolayısı ile dava ediyor. Foss Patents’in raporuna göre Nokia, HTC’yi Avrupa ve ABD’de 32 patenti ihlal etmesi nedeni dava edecek. Foss Patents analistiFlorian Mueller, görülecek olan bu davada HTC’nin pek bir çıkar yolunun bulunmadığını ve dava sonunda çok büyük bir ihtimalle Apple’a ödediğinden daha fazlasını Nokia’ya ödemek zorunda kalacağı yönünde görüş bildirdi. Bakalım HTC ile Nokia arasında başlayacak olan bu patent davası nasıl sonuçlanacak.


ama iyi oldu
Boşuna tırmalıyor. Htc ve apple artık birlik oldular. Samsung ile nokia birlik olsa bile yıkamazlar 

