Nokia'yı o mu satın alacak

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
bulutsuzgece

bulutsuzgece

Üye
Microsoft ile yaptığı WP anlaşması öncesinde Nokia, gerek donanımda gerekse yazılımda diğer markalarla rekabet edemez duruma gelmişti. Bunu inkar etmeye gerek yok. Pazarda çok büyük bir yara aldığı bütün haberlere ve istatistiklere konu oldu.
Samsung'un akıllı telefonlar da dahil olmak üzere teknolojideki önlenemez yükselişi sürüyor.

Nokia'nın Microsoft ile anlaşarak telefonlarına WP sistemini alması ise akıllı telefon rekabetinde bir nebze olsun toparlanmasını sağladı, sağlıyor, daha da sağlayacaktır.
Sözün özü; Nokia'nın kaderi şu an için Microsoft'un elinde.

Öte yandan, Microsoft her ne kadar Nokia ile işbirliği yapmış olsa da, ne Nokia'ya bağlı, ne de başka bir markaya. Microsoft bildiğimiz dağ gibi Microsoft.
WP'yi Nokia kullanmasaydı bile kullanan ve kullanacak olan çok marka vardı.
Ki yeni çıkacak WP8'i kullanacak Samsung, HTC, Sony modelleri var.

Sonuç: Microsoft Nokia'yı satın almadı, ama ciddi anlamda çöküşten kurtardı. Duran bir markanın, yazılım yönünden marşa basmasını sağladı. Bundan sonrası Nokia'ya kalıyor. Donanımsal özellikler açısından diğer markalarla rekabet edebilecek telefonlar çıkarması gerekiyor.

Lumia serisi şu an için Nokia'yı toparlamış görünebilir.
Ama şu açık ki Nokia, Lumia 800 ve 900 ile rekabeti sürdüremez.
Samsung Galaxy S3, HTC One X vb modellerin donanım özellikleri karşısında sönüp gider.

Ki bu noktada sanırım Nokia da üzerine düşeni yapmak üzere.
WP8 ile birlikte Nokia'nın donanım açısından gerçekten çok deli birşeyler çıkaracağını düşünüyorum.
En azından öyle umut ediyorum.
Bakalım önümüzdeki 2-3 ay içinde, düşündüğüm gibi Nokia'dan donanım pırıltılı telefonlar gelecek mi?
Bekleyip görelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Microsoft Corporation ve Cihanî Sultan


papakudioflu

papakudioflu

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Donanimin hersey olmadigini iphone 4s ve lumia900 mevcut performanslariyla kanitladilar. Fakat tabii ki windows phone8 mevcut cihazlarda calissa da windows phone8 in donanim olarak gereksinim duyan ozellikleri de olucak. Bu yuzden Nokianin tegra3 chipseti icin nvidia ile gorustugu dedikodusu dolassa da adreno320 gpu ile quad core bir snapdragon s4 chipseti windows phone icin daha yuksek performans verecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihanî Sultan
Cihanî Sultan

Cihanî Sultan

Üye
Microsoft ile yaptığı WP anlaşması öncesinde Nokia, gerek donanımda gerekse yazılımda diğer markalarla rekabet edemez duruma gelmişti. Bunu inkar etmeye gerek yok. Pazarda çok büyük bir yara aldığı bütün haberlere ve istatistiklere konu oldu.
Samsung'un akıllı telefonlar da dahil olmak üzere teknolojideki önlenemez yükselişi sürüyor.

Nokia'nın Microsoft ile anlaşarak telefonlarına WP sistemini alması ise akıllı telefon rekabetinde bir nebze olsun toparlanmasını sağladı, sağlıyor, daha da sağlayacaktır.
Sözün özü; Nokia'nın kaderi şu an için Microsoft'un elinde.

Öte yandan, Microsoft her ne kadar Nokia ile işbirliği yapmış olsa da, ne Nokia'ya bağlı, ne de başka bir markaya. Microsoft bildiğimiz dağ gibi Microsoft.
WP'yi Nokia kullanmasaydı bile kullanan ve kullanacak olan çok marka vardı.
Ki yeni çıkacak WP8'i kullanacak Samsung, HTC, Sony modelleri var.

Sonuç: Microsoft Nokia'yı satın almadı, ama ciddi anlamda çöküşten kurtardı. Duran bir markanın, yazılım yönünden marşa basmasını sağladı. Bundan sonrası Nokia'ya kalıyor. Donanımsal özellikler açısından diğer markalarla rekabet edebilecek telefonlar çıkarması gerekiyor.

Lumia serisi şu an için Nokia'yı toparlamış görünebilir.
Ama şu açık ki Nokia, Lumia 800 ve 900 ile rekabeti sürdüremez.
Samsung Galaxy S3, HTC One X vb modellerin donanım özellikleri karşısında sönüp gider.

Ki bu noktada sanırım Nokia da üzerine düşeni yapmak üzere.
WP8 ile birlikte Nokia'nın donanım açısından gerçekten çok deli birşeyler çıkaracağını düşünüyorum.
En azından öyle umut ediyorum.
Bakalım önümüzdeki 2-3 ay içinde, düşündüğüm gibi Nokia'dan donanım pırıltılı telefonlar gelecek mi?
Bekleyip görelim.
Hünkarım izin verirse ayakta alkışlamak istiyorum.
 
pRime.

pRime.

Üye
Tozpembe gormek hirsinin gozlerini kor etmesinden evladir. Hele bu korluk boyle bir konuda varsayimlar uzerinden yorum yaptiriyorsa diyecek bir sey kalmiyor. O zaman ben de size bir varsayim vereyim; Nokia windows phone isletim sistemini microsofttan satin aldi. Ama microsoft un prestiji zedelenmesin diye hala daha microsoftunmus gibi lanse ediliyor. Bu sekilde hem microsoft mobil pazarda adini duyurmaya devam ediyor hem de nokia cok guzel sorunsuz ve stabil isletim sistemine sahip olarak sirtindaki symbian ve meego kamburundan kurtulmus oldu. Bu nasil. ? Ama dogru degil sadece bir teori. Ben boyle bir teoriyi hirsima yenik dusup dogru bile olsa soylemem. Ben bir seyi iddia ediyorsam saglam dayanaklara gore iddia ederim teori ve varsayimlara gore hareket etmem.

bunlar gayet sağlam dayanaklar. mobil piyasada kaç şirket bu kadar iç içe çalıştı, kaçını gördün de bu kadar emin konuşuyorsun bana söyler misin?

symbian ve meego wp'un asla gelemeyeceği yerlerdeki sistemler ancak nokia gibi sorunlu bir yönetimi olan şirketin elinde heba oldular. bu sistemlerle her nokia kullanıcısının alışmış olduğu kullanışlı özelliklerin yarısı wp'da yok, bunlar mı kambur olacak? bunlara cevap verebilecek misin? anca yok yük oluyordu yok şu oluyordu böyleydi ama somut konuşamazsınız. eğer benim dediklerim komplo teorisi ise sizin laflarınız direk uçmak olur! bunu defalarca açıkladım ve örnekler verdim ancak anlaşılan birileri her daim kavga peşinde. nokia symbian'da hep yanlış donanımı kullandı. meego içinse diyecek söz yok. n9'daki düşük donanıma rağmen wp'da hayal edemeyeceğiniz şeyler yapıyorsunuz. bir şeyler söyleyin de adam akıllı tartışalım. öyle yüktü şuydu buydu demek kolay.
 
Cezzbedici3

Cezzbedici3

Üye
:aman2:

- - - Eklendi - - -

 
papakudioflu

papakudioflu

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi


bunlar gayet sağlam dayanaklar. mobil piyasada kaç şirket bu kadar iç içe çalıştı, kaçını gördün de bu kadar emin konuşuyorsun bana söyler misin?

symbian ve meego wp'un asla gelemeyeceği yerlerdeki sistemler ancak nokia gibi sorunlu bir yönetimi olan şirketin elinde heba oldular. bu sistemlerle her nokia kullanıcısının alışmış olduğu kullanışlı özelliklerin yarısı wp'da yok, bunlar mı kambur olacak? bunlara cevap verebilecek misin? anca yok yük oluyordu yok şu oluyordu böyleydi ama somut konuşamazsınız. eğer benim dediklerim komplo teorisi ise sizin laflarınız direk uçmak olur! bunu defalarca açıkladım ve örnekler verdim ancak anlaşılan birileri her daim kavga peşinde. nokia symbian'da hep yanlış donanımı kullandı. meego içinse diyecek söz yok. n9'daki düşük donanıma rağmen wp'da hayal edemeyeceğiniz şeyler yapıyorsunuz. bir şeyler söyleyin de adam akıllı tartışalım. öyle yüktü şuydu buydu demek kolay.

Serdar mesajimi yanlis okumussun bir daha oku istersen
 
m542tf

m542tf

Üye


bunlar gayet sağlam dayanaklar. mobil piyasada kaç şirket bu kadar iç içe çalıştı, kaçını gördün de bu kadar emin konuşuyorsun bana söyler misin?

symbian ve meego wp'un asla gelemeyeceği yerlerdeki sistemler ancak nokia gibi sorunlu bir yönetimi olan şirketin elinde heba oldular. bu sistemlerle her nokia kullanıcısının alışmış olduğu kullanışlı özelliklerin yarısı wp'da yok, bunlar mı kambur olacak? bunlara cevap verebilecek misin? anca yok yük oluyordu yok şu oluyordu böyleydi ama somut konuşamazsınız. eğer benim dediklerim komplo teorisi ise sizin laflarınız direk uçmak olur! bunu defalarca açıkladım ve örnekler verdim ancak anlaşılan birileri her daim kavga peşinde. nokia symbian'da hep yanlış donanımı kullandı. meego içinse diyecek söz yok. n9'daki düşük donanıma rağmen wp'da hayal edemeyeceğiniz şeyler yapıyorsunuz. bir şeyler söyleyin de adam akıllı tartışalım. öyle yüktü şuydu buydu demek kolay.

serdar sanırım şu konuyu anlamak istemiyor yada anlamıyorsun maliyeti büyük ve çeşitli borsalarda hisseleri işlem gören şirketler gizli kapalı kapılar ardında yada kimseye bilgi vermeden satın almayı bırak ortaklık bile yapamazlar.


- - - Eklendi - - -

http://www.donanimhaber.com/cep-tel-yazilimlari/haberleri/Google-Motorolanin-mobil-kismini-resmen-satin-aldi.htm

makaleyi bi oku
 
DenizhaNq

DenizhaNq

Üye
windows phone falan boş... halen daha düşüşte devam ediyor ya. elindeki sistemin kıymetini bilecekti bu kadar basit. windows phone için yaptığı reklamları symbian için yapsa o paralarla oyun firmaları ile anlaşsa.. ne iphone ne samsung halen liderdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: pRime.
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
Face gitsin generalmobile ile filan anlaşsın. Peh ihtimal bile vermiyorum....
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
[ENGİN];4787724' Alıntı:
nokia'yı ben satın aldım bi tek sana diyorum gökçen çaktırma emi aramızda kalsın :hmmm
Helal olsun abi ya hiçte çaktırmadın hah...:tebessüm:
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihanî Sultan
doctorrr

doctorrr

Üye
[ENGİN];4787724' Alıntı:


nokia'yı ben satın aldım bi tek sana diyorum gökçen çaktırma emi aramızda kalsın :hmmm

:aha:
 
pRime.

pRime.

Üye


Serdar mesajimi yanlis okumussun bir daha oku istersen

mesajını okudum ve gayet iyi anlıyorum, sorun sizin beni anlamamanız ya da ben derdimi anlatamıyorum.

Okuyun bakalım, buna da komplo teorisi derseniz daha da bir şey demem ben!

Daha önceki bir yazımda Nokia ve Microsoft arasındaki ilişkiyi incelemiş, “böyle bir ortaklık Microsoft için oldukça faydalı olsa da, Nokia için hiç mantıklı gözükmediği” sonucuna varmıştım. 11 Şubat günü açıklanan ortaklığın şartlarına baktığımızda vardığım sonucun doğruluğunu kolayca görebiliyoruz: Nokia hem elindeki iki güçlü işletim sisteminden hem de Ovi hizmetlerinden vazgeçip, yazılımsal açıdan kendini tamamen Microsoft’a adıyor.
Vazgeçilen iki işletim sisteminin de Microsoft’la doğrudan bağlantısı bulunduğuna dikkat çekmek istiyorum. Symbian’dan başlayalım.
Microsoft bilgisayar dünyasındaki egemenliğini mobil dünyada da devam ettirmek isterken, Nokia ile Ericsson geçmişte bilgisayar üreticilerinin düştüğü hataya düşmemek için o dönemde EPOC işletim sistemi ile yıldızı parlayan Psion‘la birlikte (daha sonra Motorola’yı da yanlarına alıp) Symbian‘ı kurmuştu.
Microsoft’un Pocket PC/Windows Mobile için cihaz başına 55$ lisans ücreti almasına karşılık, Symbian tuşlu cihazlarda 5$ dokunmatik cihazlarda 10$ lisans bedeli talep ettiği için kısa süre içerisinde hemen hemen bütün üreticilerden destek buldu ve Microsoft’un ulaşabildiği en fazla pazar payını %17‘de tutmayı başardı.
Fakat şimdi Microsoft, Nokia’yı mobil dünyada liderliğe taşıyan Symbian’dan vazgeçirebilmiş durumda. Peki MeeGo’nun Microsoft’la bağlantısı nedir?
Nokia gibi küresel erişimi olan bir firma ile Intel gibi inanılmaz kaynaklara sahip iki firmanın geliştirdiği, hemen hemen aklınıza gelebilecek her türlü gelişmiş elektronik cihaz üzerinde çalışabilecek açık kaynaklı bir işletim sistemi, gelirinin tamamını kapalı kaynaklı yazılımlarından elde eden Microsoft için çok büyük bir tehditti. Henüz tam anlamıyla hazır olmadığı halde birçok üreticinin desteğini arkasına alması ise Microsoft’un gittikçe küçülen bilgisayar dünyasından mobil dünyaya geçişine MeeGo’nun Symbian’dan farksız bir şekilde ciddi bir darbe vuracağına önemli bir kanıttı.
Ve şimdi Microsoft, Nokia’yı geleceğin mobil dünyasında liderliğini garantileyen MeeGo’dan da vazgeçirebilmiş durumda.
Peki bunlar nasıl oldu?
Masaüstünden mobil cihazlara doğru ilerleyen bilişim endüstrisinden Nokia, Google ve Apple gibi rakipleri sayesinde silinip gitmek istemeyen Microsoft, (malum sebeplerden ötürü kimliklerini açıklayamayacağım) bazı Nokia çalışanlarından edindiğim bilgilere göre, Symbian’ın açık kaynaklı hale getirilmek için Nokia tarafından satın alınmasının gündeme geldiği 2008 ilkbaharından itibaren Nokia içerisindeki gizli çalışmalarına başladı.
Öncelikle Nokia tarafından bilgi-işlem altyapısının işletilmesi için rakiplerinden çok daha pahalı hizmet veren ve Microsoft’un yan kuruluşu olan bir firma seçildi. Bu firma Nokia’nın e-posta, takvim vs. hizmetler için kullandığı IBM‘e ait olan Lotus Notes altyapısını, Microsoft’un altyapısıyla değiştirdi. Aynı şekilde şirket bilgilerinin şifrelendiği PGP altyapısı, Microsoft’a ait bir S/MIME altyapısıyla değiştirildi. Böylece Microsoft’un Nokia hakkındaki kritik bilgilere istediği an ulaşabilmesi sağlandı.
Ardından şirket içine yerleştirilmeye başlanan truva atlarının Symbian ve Maemo/MeeGo üzerine geciktirici ve yanlış yönlendirici sabotajlarıyla şirketin küresel ölçekte başarısının düşürülmesi sağlandı. Bir yandan da Nokia’nın yönetim kurulu üzerinde güç sahibi olan Kuzey Amerikalı yatırımcılarla yapılan lobi faaliyetleri sonucunda, Nokia’nın Kuzey Amerika pazarındaki başarısızlığının bahane edilip CEO’nun değiştirilmesi konusunda Nokia’nın yönetim kuruluna baskı yapılmaya başlandı.
Hatta Finlandiya gazetelerinden Kauppalehti‘nin ortaya çıkarttığı üzere daha da ileri gidilerek, yönetim kurulu başkanı Jorma Ollila‘ya kendi adayları seçilmediği taktirde yönetim kurulunun dağıtılacağı şeklinde şantaj bile yapıldı. Bunun üzerine Jorma Ollila, Microsoft’un hiç hoşlanmadığı birçok adım atan Olli-Pekka Kallasvuo‘yu kovarken Nokia’yı yeniden diriltebilecek tek aday olan Anssi Vanjoki‘yi yeni CEO olarak seçtirmeyerek, yatırımcılardan gelen baskıya boyun eğdi. Anssi Vanjoki bunun üzerine Nokia’dan ayrıldı, Jorma Ollila ise önümüzdeki yıl ayrılacağını açıkladı.
Jorma Ollila Amerikalı yatırımcıların özellikle CEO olmasını istediği isim olan Stephen Elop‘un CEO’luğunu onaylarken yalnızca yönetim kurulunun onayladığı stratejileri izleyeceğinin garantisini aldı. Ancak Microsoft ve Microsoft’un yönlendirdiği yatırımcılardan güç alan Stephen Elop, Nokia’nın eski yönetiminin kurduğu stratejiyi bir kenara atarak Microsoft’un çıkarları doğrultusunda oluşturduğu kendi stratejisini izlemeye başladı. Bunun sonucunda Nokia’yı küresel liderlik koltuğuna oturtan birçok üst düzey yönetici ya dayanamayıp kendi istekleriyle işten ayrıldı, ya da sonuçları şimdi ortaya çıkan stratejiye boyun eğmedikleri için kovuldular.
Yukarıda yazdıklarım sizlere hayal gücümün bir ürünü gibi gözükmüş olabilir. Ancak Nokia CEO’su Stephen Elop’un Microsoft’un en büyük 7. bireysel hissedarı olması ve 11 Şubat’ta yayınlanan basın açıklamasında yönetim kurulunun anlaşmayı henüz kesinleştirmediğinin ifade edilmesi, oldukça gerçek bilgilerdir:

Basın Bildirisinden ilgili kısım

Peki yönetim kurulunun henüz kesin olarak onaylamadığı bir ortaklığı, yönetim kuruluna bağlı çalışması gereken bir CEO nasıl açıklayabilir? Öncelikle, yukarıda ifade ettiğim gibi Stephen Elop yönetim kurulunun kararlarını pek umursamıyor ve Nokia’nın yönetim kurulu da Stephen Elop’un Nokia’nın yararına olmayan stratejilerini onaylamıyor.
Ayrıca bu ortaklığın açıklanmasının sebebi yazımda anlattığım üzere Nokia’nın sözde (!) yanan platformu üzerindeki çaresizliğinden değil, her iki şirketin de hisselerini elinde bulunduran ABD kökenli büyük yatırımcıların baskısından kaynaklanıyor.
Borsada hisselerin değer değişimleri üzerinden büyük gelirler elde eden bu yatırımcılar, Nokia’nın başarılı bir strateji izlemesi ile aslında pek ilgilenmiyorlar. Onlar için asıl önemli olan, pazardaki dalgalanmaları kullanıp o ya da bu şekilde gelirlerini arttırmak olduğu için, Microsoft’un hisselerinden gelir elde edilebildiği sürece Nokia’nın hisselerinin bir gün içerisinde %14′ten fazla değer kaybetmesi yatırımcılar için pek önemli değil.
Üstelik Stephen Elop’un 11 Şubat’ta Nokia’nın yeniden yapılandırılması süreci esnasında Ar&Ge giderlerinin azaltılıp, dünya çapında büyük işten çıkarımların olacağını (en az 20.000 çalışanın işini kaybedeceği hesaplanıyor) açıkladığını düşününce, yalnızca bir donanım üreticisi (OEM) konumuna gelecek olan Nokia’nın 2012′den itibaren yatırımcılara önemli kârlar elde ettirebilecek hale geleceğini görmemek mümkün değil.
Uzun lafın kısası, Microsoft 3 yıl içinde çok akıllıca bir plan ve ABD kökenli yatırımcıların büyük desteğiyle, Nokia’yı sindirmiş ve gayrıresmi olarak bünyesine dahil etmiştir
.
 
  • Beğen
Tepkiler: ~N.A.W.Y~, SilentOne, DenizhaNq ve 2 diğerleri
_ardaa

_ardaa

Üye
Serdar'a sonuna kadar katılıyorum resmi bir anlaşma yada satış işlemi şart değil her şey kağıt üzerinde olacak diye bir şey yok, ama benim yanıldığım bir nokta vardı o da ben her şey Elop ile başladı sanıyordum meğerse öncesi de varmış, bir şirketin CEO'su çıkıp biz kimseyle baş edemiyoruz yıllardır varız ama Apple bizi dörde katladı der mi hiç nasıl bir mantıktır bu, peki bu sözleri 2 sene önce sarf eden bir insan şuan tüm sistem Microsoft olmuşken aynı şeyleri tekrar çıkıp söyler mi?

2 sene önce Symbian bitsin wp gelsin diye battık öldük diyen adam neden artık açıklama yapmıyor Nokia 2 yıl öncesine göre çok mu ilerledi, aksine Symbian bittikçe değer kaybetti üstüne MeGoo bitti neden çıkıp biz bu işi beceremiyoruz demiyor tekrar.

Bence tartışma uzamasın ama Serdar'ın bu yazısından sonra başka kanıt aramaya gerek yok, bir de şu ufak ama dikkat çekici bir detay var, CEO fuar da çıkıp Lumia 610 gibi düşük segment bir cihazı tanıtıyor ama 41mp'lik sensöre sahip dünyanın en iyi kameralı telefonunu tanıtmıyor, acaba Symbian kullanmayı mı bilmiyor yoksa fotoğraf çekmeyi mi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Microsoft Corporation, Del Rey, Cihanî Sultan ve 1 kişi daha
cemsidar

cemsidar

Üye
beyler azck sakin nokia batmış size neee batmamış size ne. Adamların bize bi faydası yok neden onlar için tartışıyosnz anlamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihanî Sultan ve klongs

MücahitTokgöz

maksat yarışmak olsun abi bize pek yararı olmasada sarıyor yani böyle sohbetler okumasıda zevkli hani oyun felan oynayacağıma hergün maxicebe giriyorum çokta iyi oluyor hani :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cemsidar ve Cihanî Sultan
Cihanî Sultan

Cihanî Sultan

Üye


mesajını okudum ve gayet iyi anlıyorum, sorun sizin beni anlamamanız ya da ben derdimi anlatamıyorum.

Okuyun bakalım, buna da komplo teorisi derseniz daha da bir şey demem ben!

Daha önceki bir yazımda Nokia ve Microsoft arasındaki ilişkiyi incelemiş, “böyle bir ortaklık Microsoft için oldukça faydalı olsa da, Nokia için hiç mantıklı gözükmediği” sonucuna varmıştım. 11 Şubat günü açıklanan ortaklığın şartlarına baktığımızda vardığım sonucun doğruluğunu kolayca görebiliyoruz: Nokia hem elindeki iki güçlü işletim sisteminden hem de Ovi hizmetlerinden vazgeçip, yazılımsal açıdan kendini tamamen Microsoft’a adıyor.
Vazgeçilen iki işletim sisteminin de Microsoft’la doğrudan bağlantısı bulunduğuna dikkat çekmek istiyorum. Symbian’dan başlayalım.
Microsoft bilgisayar dünyasındaki egemenliğini mobil dünyada da devam ettirmek isterken, Nokia ile Ericsson geçmişte bilgisayar üreticilerinin düştüğü hataya düşmemek için o dönemde EPOC işletim sistemi ile yıldızı parlayan Psion‘la birlikte (daha sonra Motorola’yı da yanlarına alıp) Symbian‘ı kurmuştu.
Microsoft’un Pocket PC/Windows Mobile için cihaz başına 55$ lisans ücreti almasına karşılık, Symbian tuşlu cihazlarda 5$ dokunmatik cihazlarda 10$ lisans bedeli talep ettiği için kısa süre içerisinde hemen hemen bütün üreticilerden destek buldu ve Microsoft’un ulaşabildiği en fazla pazar payını %17‘de tutmayı başardı.
Fakat şimdi Microsoft, Nokia’yı mobil dünyada liderliğe taşıyan Symbian’dan vazgeçirebilmiş durumda. Peki MeeGo’nun Microsoft’la bağlantısı nedir?
Nokia gibi küresel erişimi olan bir firma ile Intel gibi inanılmaz kaynaklara sahip iki firmanın geliştirdiği, hemen hemen aklınıza gelebilecek her türlü gelişmiş elektronik cihaz üzerinde çalışabilecek açık kaynaklı bir işletim sistemi, gelirinin tamamını kapalı kaynaklı yazılımlarından elde eden Microsoft için çok büyük bir tehditti. Henüz tam anlamıyla hazır olmadığı halde birçok üreticinin desteğini arkasına alması ise Microsoft’un gittikçe küçülen bilgisayar dünyasından mobil dünyaya geçişine MeeGo’nun Symbian’dan farksız bir şekilde ciddi bir darbe vuracağına önemli bir kanıttı.
Ve şimdi Microsoft, Nokia’yı geleceğin mobil dünyasında liderliğini garantileyen MeeGo’dan da vazgeçirebilmiş durumda.
Peki bunlar nasıl oldu?
Masaüstünden mobil cihazlara doğru ilerleyen bilişim endüstrisinden Nokia, Google ve Apple gibi rakipleri sayesinde silinip gitmek istemeyen Microsoft, (malum sebeplerden ötürü kimliklerini açıklayamayacağım) bazı Nokia çalışanlarından edindiğim bilgilere göre, Symbian’ın açık kaynaklı hale getirilmek için Nokia tarafından satın alınmasının gündeme geldiği 2008 ilkbaharından itibaren Nokia içerisindeki gizli çalışmalarına başladı.
Öncelikle Nokia tarafından bilgi-işlem altyapısının işletilmesi için rakiplerinden çok daha pahalı hizmet veren ve Microsoft’un yan kuruluşu olan bir firma seçildi. Bu firma Nokia’nın e-posta, takvim vs. hizmetler için kullandığı IBM‘e ait olan Lotus Notes altyapısını, Microsoft’un altyapısıyla değiştirdi. Aynı şekilde şirket bilgilerinin şifrelendiği PGP altyapısı, Microsoft’a ait bir S/MIME altyapısıyla değiştirildi. Böylece Microsoft’un Nokia hakkındaki kritik bilgilere istediği an ulaşabilmesi sağlandı.
Ardından şirket içine yerleştirilmeye başlanan truva atlarının Symbian ve Maemo/MeeGo üzerine geciktirici ve yanlış yönlendirici sabotajlarıyla şirketin küresel ölçekte başarısının düşürülmesi sağlandı. Bir yandan da Nokia’nın yönetim kurulu üzerinde güç sahibi olan Kuzey Amerikalı yatırımcılarla yapılan lobi faaliyetleri sonucunda, Nokia’nın Kuzey Amerika pazarındaki başarısızlığının bahane edilip CEO’nun değiştirilmesi konusunda Nokia’nın yönetim kuruluna baskı yapılmaya başlandı.
Hatta Finlandiya gazetelerinden Kauppalehti‘nin ortaya çıkarttığı üzere daha da ileri gidilerek, yönetim kurulu başkanı Jorma Ollila‘ya kendi adayları seçilmediği taktirde yönetim kurulunun dağıtılacağı şeklinde şantaj bile yapıldı. Bunun üzerine Jorma Ollila, Microsoft’un hiç hoşlanmadığı birçok adım atan Olli-Pekka Kallasvuo‘yu kovarken Nokia’yı yeniden diriltebilecek tek aday olan Anssi Vanjoki‘yi yeni CEO olarak seçtirmeyerek, yatırımcılardan gelen baskıya boyun eğdi. Anssi Vanjoki bunun üzerine Nokia’dan ayrıldı, Jorma Ollila ise önümüzdeki yıl ayrılacağını açıkladı.
Jorma Ollila Amerikalı yatırımcıların özellikle CEO olmasını istediği isim olan Stephen Elop‘un CEO’luğunu onaylarken yalnızca yönetim kurulunun onayladığı stratejileri izleyeceğinin garantisini aldı. Ancak Microsoft ve Microsoft’un yönlendirdiği yatırımcılardan güç alan Stephen Elop, Nokia’nın eski yönetiminin kurduğu stratejiyi bir kenara atarak Microsoft’un çıkarları doğrultusunda oluşturduğu kendi stratejisini izlemeye başladı. Bunun sonucunda Nokia’yı küresel liderlik koltuğuna oturtan birçok üst düzey yönetici ya dayanamayıp kendi istekleriyle işten ayrıldı, ya da sonuçları şimdi ortaya çıkan stratejiye boyun eğmedikleri için kovuldular.
Yukarıda yazdıklarım sizlere hayal gücümün bir ürünü gibi gözükmüş olabilir. Ancak Nokia CEO’su Stephen Elop’un Microsoft’un en büyük 7. bireysel hissedarı olması ve 11 Şubat’ta yayınlanan basın açıklamasında yönetim kurulunun anlaşmayı henüz kesinleştirmediğinin ifade edilmesi, oldukça gerçek bilgilerdir:

Basın Bildirisinden ilgili kısım

Peki yönetim kurulunun henüz kesin olarak onaylamadığı bir ortaklığı, yönetim kuruluna bağlı çalışması gereken bir CEO nasıl açıklayabilir? Öncelikle, yukarıda ifade ettiğim gibi Stephen Elop yönetim kurulunun kararlarını pek umursamıyor ve Nokia’nın yönetim kurulu da Stephen Elop’un Nokia’nın yararına olmayan stratejilerini onaylamıyor.
Ayrıca bu ortaklığın açıklanmasının sebebi yazımda anlattığım üzere Nokia’nın sözde (!) yanan platformu üzerindeki çaresizliğinden değil, her iki şirketin de hisselerini elinde bulunduran ABD kökenli büyük yatırımcıların baskısından kaynaklanıyor.
Borsada hisselerin değer değişimleri üzerinden büyük gelirler elde eden bu yatırımcılar, Nokia’nın başarılı bir strateji izlemesi ile aslında pek ilgilenmiyorlar. Onlar için asıl önemli olan, pazardaki dalgalanmaları kullanıp o ya da bu şekilde gelirlerini arttırmak olduğu için, Microsoft’un hisselerinden gelir elde edilebildiği sürece Nokia’nın hisselerinin bir gün içerisinde %14′ten fazla değer kaybetmesi yatırımcılar için pek önemli değil.
Üstelik Stephen Elop’un 11 Şubat’ta Nokia’nın yeniden yapılandırılması süreci esnasında Ar&Ge giderlerinin azaltılıp, dünya çapında büyük işten çıkarımların olacağını (en az 20.000 çalışanın işini kaybedeceği hesaplanıyor) açıkladığını düşününce, yalnızca bir donanım üreticisi (OEM) konumuna gelecek olan Nokia’nın 2012′den itibaren yatırımcılara önemli kârlar elde ettirebilecek hale geleceğini görmemek mümkün değil.
Uzun lafın kısası, Microsoft 3 yıl içinde çok akıllıca bir plan ve ABD kökenli yatırımcıların büyük desteğiyle, Nokia’yı sindirmiş ve gayrıresmi olarak bünyesine dahil etmiştir
.

Serdar'a sonuna kadar katılıyorum resmi bir anlaşma yada satış işlemi şart değil her şey kağıt üzerinde olacak diye bir şey yok, ama benim yanıldığım bir nokta vardı o da ben her şey Elop ile başladı sanıyordum meğerse öncesi de varmış, bir şirketin CEO'su çıkıp biz kimseyle baş edemiyoruz yıllardır varız ama Apple bizi dörde katladı der mi hiç nasıl bir mantıktır bu, peki bu sözleri 2 sene önce sarf eden bir insan şuan tüm sistem Microsoft olmuşken aynı şeyleri tekrar çıkıp söyler mi?

2 sene önce Symbian bitsin wp gelsin diye battık öldük diyen adam neden artık açıklama yapmıyor Nokia 2 yıl öncesine göre çok mu ilerledi, aksine Symbian bittikçe değer kaybetti üstüne MeGoo bitti neden çıkıp biz bu işi beceremiyoruz demiyor tekrar.

Bence tartışma uzamasın ama Serdar'ın bu yazısından sonra başka kanıt aramaya gerek yok, bir de şu ufak ama dikkat çekici bir detay var, CEO fuar da çıkıp Lumia 610 gibi düşük segment bir cihazı tanıtıyor ama 41mp'lik sensöre sahip dünyanın en iyi kameralı telefonunu tanıtmıyor, acaba Symbian kullanmayı mı bilmiyor yoksa fotoğraf çekmeyi mi.

İyi tamam belki de öyledir.Mantıklı geliyor ama Symbian da çok başarısız.Biraz da bu yönden bakın.Elinize alın n8'i,bir de aynı fiyattaki Galaxy S'i;açın tarayıcıyı ve girin masaüstü görünümde maxicep'e.Aşağı doğru ittirin tarayıcıları.Farkı görünce de alın bir Lumia 710,açın tarayıcıyı ve girin masaüstü görünümde maxicep'e.Aşağı doğru ittirin tarayıcıyı ve görün akıcılığı.
 
  • Beğen
Tepkiler: doctorrr ve OttomaN TigeR
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
İyi tamam belki de öyledir.Mantıklı geliyor ama Symbian da çok başarısız.Biraz da bu yönden bakın.Elinize alın n8'i,bir de aynı fiyattaki Galaxy S'i;açın tarayıcıyı ve girin masaüstü görünümde maxicep'e.Aşağı doğru ittirin tarayıcıları.Farkı görünce de alın bir Lumia 710,açın tarayıcıyı ve girin masaüstü görünümde maxicep'e.Aşağı doğru ittirin tarayıcıyı ve görün akıcılığı.
:evet: yine akıyorsunuz hünkarım... :tebessüm:
 
  • Beğen
Tepkiler: doctorrr ve Cihanî Sultan
Del Rey

Del Rey

Üye
Serdar'a sonuna kadar katılıyorum resmi bir anlaşma yada satış işlemi şart değil her şey kağıt üzerinde olacak diye bir şey yok, ama benim yanıldığım bir nokta vardı o da ben her şey Elop ile başladı sanıyordum meğerse öncesi de varmış, bir şirketin CEO'su çıkıp biz kimseyle baş edemiyoruz yıllardır varız ama Apple bizi dörde katladı der mi hiç nasıl bir mantıktır bu, peki bu sözleri 2 sene önce sarf eden bir insan şuan tüm sistem Microsoft olmuşken aynı şeyleri tekrar çıkıp söyler mi?

2 sene önce Symbian bitsin wp gelsin diye battık öldük diyen adam neden artık açıklama yapmıyor Nokia 2 yıl öncesine göre çok mu ilerledi, aksine Symbian bittikçe değer kaybetti üstüne MeGoo bitti neden çıkıp biz bu işi beceremiyoruz demiyor tekrar.

Bence tartışma uzamasın ama Serdar'ın bu yazısından sonra başka kanıt aramaya gerek yok, bir de şu ufak ama dikkat çekici bir detay var, CEO fuar da çıkıp Lumia 610 gibi düşük segment bir cihazı tanıtıyor ama 41mp'lik sensöre sahip dünyanın en iyi kameralı telefonunu tanıtmıyor, acaba Symbian kullanmayı mı bilmiyor yoksa fotoğraf çekmeyi mi.

Ekleme yapayım, Apple Nokia'yı tam olarak 25'e katladı. Gelir ve hazineye bakılarak. Nokia şu anda kâr edemiyor zaten. 929 Milyon dolar zarara girdi (Ocak-Mart arası) şimdiye bu rakam 2.000 milyon doları bulmuştur.

MeeGo konusuna geleyim. Aslında N9'da kullanılan MeeGo bile değil. Asıl MeeGo'yu elinize verseler kullanın diye, N9 kullanıcılarının yarısı başka bir cihaz alır. N9'da kullanılan aslında Maemo'nun güncellenmiş bir hali, Maemo 6. Asıl MeeGo, benim bildiğim kadarıyla, şu anda geliştirilmekte olan Tizen. Samsung'un buna o kadar yatırım yapmasına bağlı olarak, Tizen gayet güzel olacaktır.

Windows Phone'u sevmiyor muyum, seviyorum. Ancak Symbian'ı daha fazla sevmeme, ve kullanıcıya çok daha fazla imkan tanımasına rağmen, uygulama geliştiricilerin uygulamalarını esirgemelerine, Nokia'nın neredeyse her türlü servisini kapatmasına (Şuna bakın, geçen gün Nokia Haritalar'daki Giriş özelliğini bile kullanamıyordum. Yaklaşık 1 ay önce Ovi Rehber'imdeki ve diğer Ovi servislerindeki bilgilerimi yedeklemem istendi. Yakında Nokia Mail ve Share-on-Ovi de tamamiyle gidecektir. Bu nedenle artık Symbian kullanıcının isteklerine modern yanıtlar üretememekte. Nokia Belle FP2 ile tarayıcının HTML 5 puanı Tizen tarayıcısının puanının üçte biri kadar. Bu tarayıcı modernleştirilmiyor, bile bile.

Bir de size Symbian'ın evrelerini söyleyeyim. Öncelikli olarak Symbian, Psion'un ürettiği EPOC OS üzerine işaa edilmiş bir işletim sistemiydi. Düşük lisans ücretleri onu pazarda güçlü bir konuma getirdi, o güçlü konuma geldikçe üreticiler de Symbian'ı tercih etti. Symbian güçlendikçe bunun üzerine farklı farklı sürümler çıktı. Mesela Siemens'in SX1'i, Nokia'nın S60'ı, UIQ vs. vs. Bu sayede pazarda lider konuma geldi. Bu sıralarda mıydı bilmiyorum, S60 kullanıcılara sunuldu. Özellikle Nokia'nın pazar payı oldukça yükseldi. (N95 efsaneydi) 2008 senesinde birçok üretici birleşip Symbian Vakfı'nı kurdular. Çok büyüktü, geliştiricilerin her isteğine yanıt verebiliyordu. Symbian, Nokia tarafından satın alındığında, kaderi belli olmuştu. Hatırladığım kadarıyla Vakıf biraz daha ayakta kalabildi. Çok da güzel bir tasarımı vardı internet sitesinin. 2009 yılında mıdır, bilmiyorum S60v5 duyuruldu, hemen ardından da Nokia Tube (5800 XM) - Hatta hatırlıyorum da tanıtım etkinliğinde Lady Gaga ve Paris Hilton vardı. Sony Erricson da S60v5'li akıllı telefonlarını duyurdu elbette.

Neyse, devam edelim. Sonraları, S^3 ve S^4 duyuruldu. PDK, SDK vs. herşey sunuldu. Nokia da N8'i duyurdu. (Aslında önce, bir blog yazarı duyurmuştu yanlış hatırlamıyorsam) Bu sıralarda mı hatırlamıyorum, Nokia S60'ın internet sitesini kapattı. (S60.com is now closed, beni derinden yaraladı) Neyse sonra N8 çıktı, Conor Pierce de gelip bize "Apple'ın karşımızda fazla şansı yok" dedi. O zamanlarda, Türkiye'de de olsa, Symbian'a güveniliyordu demek. Sonra zaten bilirsiniz Anna ve Belle geldi. Geçen sene de Çiçek Uyansoy İcan bize demişti ki "Symbian hâlâ bizim için önemli, ona göz bebeğimiz gibi bakacağız" He, oldu.

Neyse, ancak 2011'e bakıyoruz da o kadar da göz bebeği gibi bakılmadı. Belle güncellemesinden çıkan cihazlar kafayı yedi, Symbian Türkiye'ye hâlâ günde bir sürü yorum yazılıyor, iletişim formu atılıyor veya e-posta yazılıyor. Bunların çoğu Belle ile ilgili ve bazı sorunlar var ki hayatımda daha önce hiçbir Nokia cihazda karşıma çıkmamıştı. Yine de, 3. nesil akıllı telefonlar (700, 701, 603) gayet akıcı çalışıyordu. Nedeni belli değil mi? Her iddiasına varım Nokia Belle FP2 veya gelecek güncellemeler ile o üç cihaz da kafayı yiyecek. 2014 veya 2015'te S60v5 cihazlar kullanılmaz olacak. 1. nesil S^3'ler ise bugünkü N95 desteğini alabilecekler.

Daha da kötüsü, bu durumu düzeltebilecek olan başka Linux dağıtımları varken (mesela Android, hafif bir Ubuntu ve Debian) Bootloader da bizlere kapalı. (Yine de Chayanne ile bu sorunu da düzeltmeye çalışıyoruz, büyük ihtimalle Symbian için yaptığımız son iyilik) Yani, bir Symbian aldığınızda sorunları çözmek için elinizde olan aletler sadece CFW yapımcılarının kullandıkları yazılımlar.

Symbian için her türlü çıkış kapısı çoktan kapatıldı, bu nedenle hiçbir geliştirici Symbian cihaz almıyor, bu nedenle uygulama geliştirilmiyor. Uygulama geliştirilmeyince market ekosistemi yavaşça çöküyor. Ekosistem çökünce cihaz Samsung Corby'de kullanılan işletim sistemi kadar kapalı hale geliyor. En son ve en çok etkilenenler de son kullanıcılar.

Maemo 6'lı N9'un bu anlamda şansı büyük. En azından sistem istenilen ölçüde değiştirilebiliyor. Dolayısıyla Nokia Mağaza'nın ekosistemi çökse bile, bundan etkilenmiyor ve Android'in Google Play Store uygulamalarını kullanabiliyorsunuz. İşte bu yüzden de ne yeni bir telefon ihtiyacı hissediyorsunuz ne de uygulama eksikliği. Donanım biraz daha iyi olsa, en son çıkan uygulamalar da kullanılabilirdi.

Symbian kullanıcıları işte böyle Windows Phone'a taşınıyor. Windows Phone ekosistemi canlandırılıyor. Kısaca, Symbian'dan alınan Windows Phone'a konuluyor. Hatta; reklamlar, gazeteler, internet siteleri hatta uygulamalar tarafından Windows Phone pompalanıyor Symbian kullanıcılarına. Symbian'ın devri 2012'de bitti, yalnızca kağıt üstünde bir destek var. Aynen Intel ile olan dayanışma gibi, Nokia da kendi bünyesindeki Symbian'a ihanet ederek, yazılım kısmını büyük ölçüde kuruttu. Geriye yalnızca dış firmalar ve içerideki azınlık kaldı. Zaten Symbian'ın güncelleme desteği de başka bir firmaya verilmemiş miydi?

Devamını isterseniz getiririm, ellerim yoruldu.

- - - Eklendi - - -

İyi tamam belki de öyledir.Mantıklı geliyor ama Symbian da çok başarısız.Biraz da bu yönden bakın.Elinize alın n8'i,bir de aynı fiyattaki Galaxy S'i;açın tarayıcıyı ve girin masaüstü görünümde maxicep'e.Aşağı doğru ittirin tarayıcıları.Farkı görünce de alın bir Lumia 710,açın tarayıcıyı ve girin masaüstü görünümde maxicep'e.Aşağı doğru ittirin tarayıcıyı ve görün akıcılığı.

Yanlış, Symbian bilerek geliştirilmiyor. Yoksa, Opera Software'ın yaptığını neden Nokia yapamasın?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

TheNightMare.
Cevap
0
Görüntüleme
3K
TheNightMare.
jdmsaint
Cevap
29
Görüntüleme
2K
doctorrr
Haydar
Cevap
0
Görüntüleme
450
Haydar
Haydar
Cevap
0
Görüntüleme
366
Haydar
Haydar
Cevap
0
Görüntüleme
538
Haydar


Üst Alt