forewer_53
Üye
Bir not;
Bazı arkadaşlar, programı kullanırken saatlerce bağlı kaldıkları halde kontörlerinin gitmediğini belirtirken, bazı arkadaşlar ise bir anlık oturum açıp kapatmada bile, hatlarından kontör düştüğünü söylüyorlar...
Durumu kısaca açıklayayım;
Mesele sadece operatörlerle ilgili.. Örneğin Turkcell'de GPRS bağlantısını (60KB=1 kontor) kurmaya çalıştığınızda; diyelimki bağlantı kurdunuz fakat hemen çıkmanız gerekti ve çıktınız.. Veya bir problem yüzünden bağlantıyı kurduktan hemen sonra hattan düştünüz; Bu durumda sadece 1 byte veri kullanmış olsanız dahi, hattınızdan 1 kontorünüz düşüyor!
Fakat Vodafone'da(100KB=1 kontör) durum çok farklı; Kullandığınız veri miktarı, 100KB'ı doldurmadan, hattınızdan kesinlikle kontor düşmüyor.. Mesela oturum açtınız ve 30 KB'lık bir kullanımdan sonra oturumu kapatınız. Bu durumda hattınızdan henüz kontör düşmez.. Sonraki bir oturumda ve/veya oturumlarda, veri transfer toplamınız 70 KB'a ulaşmadan hattınızdan yine kontör düşmez. Yani, 30+70=100KB Yani kullandığınız kadar ödersiniz.
Sonuç olarak; cepten herhangi bir MSN programı kullanırken, Vodafone(ve Avea) kullanmak en mantıklısı.. Turkcell'de kullanmak için ise en doğrusu, kotalı GPRS Paket Aboneliklerinden birini kullanmak.
İyi sohbetler..
Bazı arkadaşlar, programı kullanırken saatlerce bağlı kaldıkları halde kontörlerinin gitmediğini belirtirken, bazı arkadaşlar ise bir anlık oturum açıp kapatmada bile, hatlarından kontör düştüğünü söylüyorlar...
Durumu kısaca açıklayayım;
Mesele sadece operatörlerle ilgili.. Örneğin Turkcell'de GPRS bağlantısını (60KB=1 kontor) kurmaya çalıştığınızda; diyelimki bağlantı kurdunuz fakat hemen çıkmanız gerekti ve çıktınız.. Veya bir problem yüzünden bağlantıyı kurduktan hemen sonra hattan düştünüz; Bu durumda sadece 1 byte veri kullanmış olsanız dahi, hattınızdan 1 kontorünüz düşüyor!
Fakat Vodafone'da(100KB=1 kontör) durum çok farklı; Kullandığınız veri miktarı, 100KB'ı doldurmadan, hattınızdan kesinlikle kontor düşmüyor.. Mesela oturum açtınız ve 30 KB'lık bir kullanımdan sonra oturumu kapatınız. Bu durumda hattınızdan henüz kontör düşmez.. Sonraki bir oturumda ve/veya oturumlarda, veri transfer toplamınız 70 KB'a ulaşmadan hattınızdan yine kontör düşmez. Yani, 30+70=100KB Yani kullandığınız kadar ödersiniz.
Sonuç olarak; cepten herhangi bir MSN programı kullanırken, Vodafone(ve Avea) kullanmak en mantıklısı.. Turkcell'de kullanmak için ise en doğrusu, kotalı GPRS Paket Aboneliklerinden birini kullanmak.
İyi sohbetler..




