EVET!!! SON NOKTA!!! İŞLEMCİLERİN ÖZELLİKLERİ ( N8 ve GALAXY S)

Sponsorlu Bağlantılar

Apit"

Apit"

Üye
EVET!!! SON NOKTA!!! İŞLEMCİLERİN ÖZELLİKLERİ ( N8 ve GALAXY S)
Nokia'nın Symbian^3'lü son cihazlarında 680 MHz ARMv6 işlemciler kullanması üzerine mobil cihazlardaki işlemci hızları hakkında herkes birşeyler konuştu ve kafa karıştırdı. İsterseniz şimdi mobil bir cihazdaki işlemci hızının aslında ne anlama geldiğini ve ne anlama gelmediğini hep birlikte görelim.
****.com - 1ghz android mi(SAMSUNG GALAXY S)- 680 mhz symbian^3(N8) mü hızlı..buyrun görün..

Öncelikle ilk yanlışı masaya yatıralım: İşlemcinin saat hızı (MHz birimindeki değer) işlemcinin işlem gücünü gösterir

İşlemcinin saat hızı, işlemcinin saniyedeki veri işleme gücü hakkında bilgi edinmemizi sağlayan bir kaç faktörden biri olmasına rağmen kesinlikle tek faktör değildir. İşlemcinin işlem gücünü belirleyen diğer faktörleri kısaca:


işlemcinin belleğe erişim hızı
işlemcinin kaç ayrı çekirdeği olduğu
her çekirdekte kaç ayrı iş hattı (pipeline) olduğu
her iş hattının kaç kademeden (stage) oluştuğu
bu kademelerin sırayla (in-order) veya sırasız (out-of-order) çalışıp çalışmadığı

şeklinde özetleyebiliriz (Bkz Not: 1 ve 2). Yani bir diğer deyişle işlemcinin MHz cinsinden saat hızı, işlemcinin gücü hakkında salt olarak bize hiç bir sağlıklı fikir veremez.

Bu yüzdendir ki 600 MHz saat hızında çalışan ARMv7 komut setli bir Cortex A8 işlemci, yine 600 MHz saat hızında çalışan ARMv6 komut setli bir ARM 11 işlemciden çok daha güçlü ve hızlıdır. Ayrıca bunlar işin sadece donanımsal yönüdür, haliyle bir de yazılımsal yönü vardır.

S: İşlemcinin gücünü yazılım nasıl etkiler?
C: Çok güçlü bir arabayı dandik bir şöförün kullanımı hız açısından nasıl etkilerse o şekilde etkiler

Şimdi örnek vermeyi bırakıp gerçeğe dönecek olursak mobil işletim sistemlerinin işlemciyi nasıl kullandığına bakmamız gerekir.

Ön bilgi: İşlemciyi hemen hemen hiç bir uygulama doğrudan kullanamaz çünkü işlemcinin dilinden (Assembly - makine dili) konuşamazlar, bu yüzden ihtiyaçları olan işlemleri işlemcinin dilinden konuşmayı bilen işletim sistemine iletirler.

Uygulamalar işletim sistemi ile doğrudan iletişebiliyor ve işletim sisteminin bir parçası gibi davranabiliyorsa doğal (native) uygulama olurlar ve Symbian ile iOS işletim sistemleri uygulamaların doğal halde çalışmasına olanak sunar.

Fakat Android işletim sistemi adına Dalvik VM denilen ve doğal olamayan uygulamalarının söylediklerini işletim sisteminin anlayacağı dile çeviren ek bir doğal uygulama (Sanal Makine - Virtual Machine) kullanıyor çünkü (Android NDK ile geliştirilmemiş) Android uygulamaları doğal modda çalışamıyor. Peki bu bizim için ne anlama geliyor?

Symbian ile iOS uygulamaları işlemcinin gücünün yaklaşık %95 ile %90'ı arasındaki bir miktarı doğrudan kullanabilirken, Android'de bu oran (araya tercümanlık için giren Dalvik VM'in işlemci gücünden pay alması yüzünden) %75 ile %60 arasına kadar düşebiliyor.

Yani bir diğer deyişle bir uygulama Symbian ile iOS işletim sistemlerinde 900 MHz hız ile çalışabilmek için diyelim ki 1000 MHz işlemciye ihtiyaç duyuyorsa, Android işletim sisteminde 900 MHz hız ile çalışabilmek için 1200 ~ 1500 MHz arasında bir işlemciye ihtiyaç duyuyor, çünkü aradaki farkı Dalvik VM kullanıyor.

Umarım şimdi modern Android cihazlarda neden en az 1 GHz işlemci kullanıldığını daha iyi anlıyorsunuzdur, çünkü ancak bu şekilde işlemcinin uygulamalardaki etkin saat hızı 750 ~ 600 MHz civarında olabiliyor.

(Bkz Not: 3)
-----

İşlemcinin gücünden ne kadar faydalanıldığı konusunda araya giren bir diğer faktör ise işletim sisteminde donanımsal hızlandırmanın (hardware acceleration) kullanılıp kullanılmadığıdır. Symbian^3 ve ilerisi ile iOS işletim sisteminin kullanıcıya görünen grafiksel arayüzünü (GUI) merkezi görsel işlemci (GPU) ile oluşturup merkezi işlemciyi (CPU) kullanmaz.

Fakat Android henüz donanımsal hızlandırma desteklemediği için GUI CPU tarafından oluşturulur, GPU kullanılmaz. Bu da toplam performansta bir düşüşe sebep olur çünkü toplam işlemci gücünden uygulamalara ayrılabilen miktar yaklaşık %10 - %20 arasında azalmaktadır.

Yukarıda söylediklerimi biraz daha kolay anlaşılabilir bir dille ifade etmem gerekirse:

- Nokia N8, Symbian^3 işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 800 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) 680 MHz'lik ARMv6 komut setli CPU'sunun yanı sıra 300 MHz'lik GPU'sunu (Broadcom BCM2727) de kullanır, böylece toplam işlemci saat hızı 980 MHz'e çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 612 ~ 646 MHz arasındadır.

- Apple iPhone 4, iOS işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 1000 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) ARMv7 komut setli 720 MHz'lik CPU'suna ek olarak 200 MHz'lik GPU'sunu (PowerVR SGX535) de kullanır, toplam işlemci saat hızı 920 MHz'e çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 648 ~ 684 MHz arasındadır.

- Samsung Galaxy S, Android işletim sistemi kullandığı için ARMv7 komut setli 1000 MHz'lik CPU'sunun yanı sıra 200 MHz'lik GPU'sunu (PowerVR SGX540) kullanamaz, toplam işlemci saat hızı 1000 MHz'de kalır ve uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı 480 ~ 675 MHz arasındadır.

Gördüğünüz üzere işlemcisinin saat hızı düşük diye yerden yere vurulan Nokia N8/E7/C7/C6-01 aslında diğer rakiplerinden daha güçsüz değildir, içlerindeki şu an piyasadaki en güçlü GPU kullanıldığı için mevzubahis uygulamanın GPU'yu ne kadar kullandığına bağlı olarak rakiplerinden çok daha hızlı da olabilir.

(Bkz Not: 3)
-----

Son olarak bir bilgi daha: Yukarıda işlemcinin belleğe erişim hızının toplam işlemci gücünü etkileyen bir faktör olduğundan bahsetmiştim. iPhone 4 ve Galaxy S'te kullanılan PowerVR SGX GPU'lar kendi içlerinde RAM barındırmadığı için sistemin RAM'ini kullanırlar ve sistemin RAM'ine tek RAM kontrolcüsü olduğu için aynı anda hem CPU hem de GPU erişemez, birbirlerini beklemek zorunda kalırlar ve bu saniyede yapılabilen işlem sayısını düşürür.

Fakat şimdiye dek duyrulmuş Symbian^3 cihazlarda kullanılan Broadcom BCM2727 GPU içerisinde 32 MB RAM ve haliyle bir de kendine ait RAM kontrolcüsü barındırdığından sistemin RAM'ini pek kullanmaz, kullansa bile ayrı RAM kontrolcüleri ile belleğe eriştiklerinden hem CPU hem de GPU aynı anda RAM'lerine erişir ve birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar ve saniyede yapılabilen işlem sayısında bir düşüş yaşanmaz.
BİR SİTEDEN ALINTIDIR..SİZLERLE BU BİLGİYİ PAYLAŞMAK İSTEDİM..


_____________________________


HP Pavilion DV5-1272ET
Intel Centrino®2//Core�2 Duo T9400 2.53 GHz 1066 MHz FSB 6 MB L2 Cache//4 GB DDR2 800 MHz up to 8 GB//nVidia Geforce 512 MB 9600M GT DDR2 OC(635/1600/605)//Optiarc DVD±R&RW//Toshiba 500 GB 5400 RPM HDD&HP Protectsmart HDD Koruma//15.4"WXGA Infinity AG LCD Ekran&HP Webcam//Altec Lansing Stereo Hoparlörler//Intel Wifi Link 5100AGN&Bluetooth:2.1 + EDR //5/1 Kart Okuyucu//eSATA&HDMI//Parmak İzi Okuyucu//HP Mobile Uzaktan Kumanda//Windows 7 Ultimate 64 Bit
Windows 7 Puanları:İşlemci:6.2,Ram:6.2,Grafikler:5.0,Oyun Grafikleri:4.8,HDD:5.6
MikroBox 320 GB 5400 RPM HDD

¤ Nokia N8 Kullanıcıları ve Hayranları ¤
 
  • Beğen
Tepkiler: eshot96, CV-Aurora, didikole ve 14 diğerleri


gitarsist

gitarsist

Üye
bakalım galaxy S'ciler buna ne diyecekler..
 
TheORCUN

TheORCUN

Üye
Biliyordum işte:D bu hız Mhz ile ölçülmez dedim Nokia işinin ehlidir dedim ve aldım:) pişman değilim... Galaxy S den hızlı, iPhone 4 den azıcık yavaş... Bu arada bu site mobilbekcisi değil mi ? :D
 
ozggurr

ozggurr

Üye
yeni olan hicbirsey yok bu baslikta....
 
:::burak:::

:::burak:::

Üye
Apit";3085207' Alıntı:
Nokia'nın Symbian^3'lü son cihazlarında 680 MHz ARMv6 işlemciler kullanması üzerine mobil cihazlardaki işlemci hızları hakkında herkes birşeyler konuştu ve kafa karıştırdı. İsterseniz şimdi mobil bir cihazdaki işlemci hızının aslında ne anlama geldiğini ve ne anlama gelmediğini hep birlikte görelim.
****.com - 1ghz android mi(SAMSUNG GALAXY S)- 680 mhz symbian^3(N8) mü hızlı..buyrun görün..

Öncelikle ilk yanlışı masaya yatıralım: İşlemcinin saat hızı (MHz birimindeki değer) işlemcinin işlem gücünü gösterir

İşlemcinin saat hızı, işlemcinin saniyedeki veri işleme gücü hakkında bilgi edinmemizi sağlayan bir kaç faktörden biri olmasına rağmen kesinlikle tek faktör değildir. İşlemcinin işlem gücünü belirleyen diğer faktörleri kısaca:


işlemcinin belleğe erişim hızı
işlemcinin kaç ayrı çekirdeği olduğu
her çekirdekte kaç ayrı iş hattı (pipeline) olduğu
her iş hattının kaç kademeden (stage) oluştuğu
bu kademelerin sırayla (in-order) veya sırasız (out-of-order) çalışıp çalışmadığı

şeklinde özetleyebiliriz (Bkz Not: 1 ve 2). Yani bir diğer deyişle işlemcinin MHz cinsinden saat hızı, işlemcinin gücü hakkında salt olarak bize hiç bir sağlıklı fikir veremez.

Bu yüzdendir ki 600 MHz saat hızında çalışan ARMv7 komut setli bir Cortex A8 işlemci, yine 600 MHz saat hızında çalışan ARMv6 komut setli bir ARM 11 işlemciden çok daha güçlü ve hızlıdır. Ayrıca bunlar işin sadece donanımsal yönüdür, haliyle bir de yazılımsal yönü vardır.

S: İşlemcinin gücünü yazılım nasıl etkiler?
C: Çok güçlü bir arabayı dandik bir şöförün kullanımı hız açısından nasıl etkilerse o şekilde etkiler

Şimdi örnek vermeyi bırakıp gerçeğe dönecek olursak mobil işletim sistemlerinin işlemciyi nasıl kullandığına bakmamız gerekir.

Ön bilgi: İşlemciyi hemen hemen hiç bir uygulama doğrudan kullanamaz çünkü işlemcinin dilinden (Assembly - makine dili) konuşamazlar, bu yüzden ihtiyaçları olan işlemleri işlemcinin dilinden konuşmayı bilen işletim sistemine iletirler.

Uygulamalar işletim sistemi ile doğrudan iletişebiliyor ve işletim sisteminin bir parçası gibi davranabiliyorsa doğal (native) uygulama olurlar ve Symbian ile iOS işletim sistemleri uygulamaların doğal halde çalışmasına olanak sunar.

Fakat Android işletim sistemi adına Dalvik VM denilen ve doğal olamayan uygulamalarının söylediklerini işletim sisteminin anlayacağı dile çeviren ek bir doğal uygulama (Sanal Makine - Virtual Machine) kullanıyor çünkü (Android NDK ile geliştirilmemiş) Android uygulamaları doğal modda çalışamıyor. Peki bu bizim için ne anlama geliyor?

Symbian ile iOS uygulamaları işlemcinin gücünün yaklaşık %95 ile %90'ı arasındaki bir miktarı doğrudan kullanabilirken, Android'de bu oran (araya tercümanlık için giren Dalvik VM'in işlemci gücünden pay alması yüzünden) %75 ile %60 arasına kadar düşebiliyor.

Yani bir diğer deyişle bir uygulama Symbian ile iOS işletim sistemlerinde 900 MHz hız ile çalışabilmek için diyelim ki 1000 MHz işlemciye ihtiyaç duyuyorsa, Android işletim sisteminde 900 MHz hız ile çalışabilmek için 1200 ~ 1500 MHz arasında bir işlemciye ihtiyaç duyuyor, çünkü aradaki farkı Dalvik VM kullanıyor.

Umarım şimdi modern Android cihazlarda neden en az 1 GHz işlemci kullanıldığını daha iyi anlıyorsunuzdur, çünkü ancak bu şekilde işlemcinin uygulamalardaki etkin saat hızı 750 ~ 600 MHz civarında olabiliyor.

(Bkz Not: 3)
-----

İşlemcinin gücünden ne kadar faydalanıldığı konusunda araya giren bir diğer faktör ise işletim sisteminde donanımsal hızlandırmanın (hardware acceleration) kullanılıp kullanılmadığıdır. Symbian^3 ve ilerisi ile iOS işletim sisteminin kullanıcıya görünen grafiksel arayüzünü (GUI) merkezi görsel işlemci (GPU) ile oluşturup merkezi işlemciyi (CPU) kullanmaz.

Fakat Android henüz donanımsal hızlandırma desteklemediği için GUI CPU tarafından oluşturulur, GPU kullanılmaz. Bu da toplam performansta bir düşüşe sebep olur çünkü toplam işlemci gücünden uygulamalara ayrılabilen miktar yaklaşık %10 - %20 arasında azalmaktadır.

Yukarıda söylediklerimi biraz daha kolay anlaşılabilir bir dille ifade etmem gerekirse:

- Nokia N8, Symbian^3 işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 800 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) 680 MHz'lik ARMv6 komut setli CPU'sunun yanı sıra 300 MHz'lik GPU'sunu (Broadcom BCM2727) de kullanır, böylece toplam işlemci saat hızı 980 MHz'e çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 612 ~ 646 MHz arasındadır.

- Apple iPhone 4, iOS işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 1000 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) ARMv7 komut setli 720 MHz'lik CPU'suna ek olarak 200 MHz'lik GPU'sunu (PowerVR SGX535) de kullanır, toplam işlemci saat hızı 920 MHz'e çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 648 ~ 684 MHz arasındadır.

- Samsung Galaxy S, Android işletim sistemi kullandığı için ARMv7 komut setli 1000 MHz'lik CPU'sunun yanı sıra 200 MHz'lik GPU'sunu (PowerVR SGX540) kullanamaz, toplam işlemci saat hızı 1000 MHz'de kalır ve uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı 480 ~ 675 MHz arasındadır.

Gördüğünüz üzere işlemcisinin saat hızı düşük diye yerden yere vurulan Nokia N8/E7/C7/C6-01 aslında diğer rakiplerinden daha güçsüz değildir, içlerindeki şu an piyasadaki en güçlü GPU kullanıldığı için mevzubahis uygulamanın GPU'yu ne kadar kullandığına bağlı olarak rakiplerinden çok daha hızlı da olabilir.

(Bkz Not: 3)
-----

Son olarak bir bilgi daha: Yukarıda işlemcinin belleğe erişim hızının toplam işlemci gücünü etkileyen bir faktör olduğundan bahsetmiştim. iPhone 4 ve Galaxy S'te kullanılan PowerVR SGX GPU'lar kendi içlerinde RAM barındırmadığı için sistemin RAM'ini kullanırlar ve sistemin RAM'ine tek RAM kontrolcüsü olduğu için aynı anda hem CPU hem de GPU erişemez, birbirlerini beklemek zorunda kalırlar ve bu saniyede yapılabilen işlem sayısını düşürür.

Fakat şimdiye dek duyrulmuş Symbian^3 cihazlarda kullanılan Broadcom BCM2727 GPU içerisinde 32 MB RAM ve haliyle bir de kendine ait RAM kontrolcüsü barındırdığından sistemin RAM'ini pek kullanmaz, kullansa bile ayrı RAM kontrolcüleri ile belleğe eriştiklerinden hem CPU hem de GPU aynı anda RAM'lerine erişir ve birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar ve saniyede yapılabilen işlem sayısında bir düşüş yaşanmaz.
BİR SİTEDEN ALINTIDIR..SİZLERLE BU BİLGİYİ PAYLAŞMAK İSTEDİM..


_____________________________


HP Pavilion DV5-1272ET
Intel Centrino®2//Core�2 Duo T9400 2.53 GHz 1066 MHz FSB 6 MB L2 Cache//4 GB DDR2 800 MHz up to 8 GB//nVidia Geforce 512 MB 9600M GT DDR2 OC(635/1600/605)//Optiarc DVD±R&RW//Toshiba 500 GB 5400 RPM HDD&HP Protectsmart HDD Koruma//15.4"WXGA Infinity AG LCD Ekran&HP Webcam//Altec Lansing Stereo Hoparlörler//Intel Wifi Link 5100AGN&Bluetooth:2.1 + EDR //5/1 Kart Okuyucu//eSATA&HDMI//Parmak İzi Okuyucu//HP Mobile Uzaktan Kumanda//Windows 7 Ultimate 64 Bit
Windows 7 Puanları:İşlemci:6.2,Ram:6.2,Grafikler:5.0,Oyun Grafikleri:4.8,HDD:5.6
MikroBox 320 GB 5400 RPM HDD

¤ Nokia N8 Kullanıcıları ve Hayranları ¤



andorid 600 mhzlik iphone 3gsde takir takir calisiyo bunu bilmiyoduk demeyin sakin,kim yazdiysabunu iyi sallamis.ayrica ben ben galaxy s kullandim yok gpu yetisemiyo falan diyosunda oyunlari takir takir aciyo ve hic pratikta sorun yok ,hic inanmadim kusura bakmayin,bence bu nokianin n8 satislarini artirmak icin yaptigi guzel oyunlardan biri!
 
Apit"

Apit"

Üye
bunlar test edici sitelerden derleme

--------------- Ekleme ---------------

özgür kardeş yenilik olsun diye değil ki. sadece s^3 forumunda ki gereksiz tartışmalara ayrıntılı bir bilgi olsun diye. ayrıca burak , adamlar işletim sisteminin ne olduğunu nasıl özellikte olduğunu görmüş. Diyorsun ya takılmıyor. ben de samsung galaxy 3 var 680 mhz 250 mb ram var. bir tank oyunu var online oynanan onda 20 kişi olunca resmen donuyor. ayrıca angry bird de de takılmalar oluhyor. arkadaşımın galaxy s i var. onunkinde bazı oyunlarda takılma yaşayabiiyor az da olsa.
 
SilentOne

SilentOne

Üye
n8de işlemci 1ghz işlemciden daha iyi hatta bu işletim sistemine 1ghz işelmci koysan telefon uçar takılma flen gormek imkansız hale gelebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: hokohoko
Uruloki

Uruloki

Üye
arkadaşlar sadece şunu yazıcam sadece S^3 donanım hızlandırma özelliği var diğer hiçbir mobil işletim sisteminde bu özellik yok onun için Nokia cpu'u düşük tutup gpu'u çok yüksek tutmuştur N8'de he birde donanım hızlandırma nedir diye merak edenler varsa gpu'nun cpu'ya yardım etmesidir ki N8'de Dünyanın en iyi mobil gpu'su kullanılmaktadır yani siz N8'i 680mhz değilde 980mhz olarak görün tamam mı

he birde o alıntı yapılan site Türk kaynaklı olmasına rağmen tüm Dünyada yankı uyandırdı neyin ne olduğunu insalara gösterdi
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfunpar ve Cezzbedici3
:::burak:::

:::burak:::

Üye
n8de işlemci 1ghz işlemciden daha iyi hatta bu işletim sistemine 1ghz işelmci koysan telefon uçar takılma flen gormek imkansız hale gelebilir
:kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop:
bunlar n8 i satma cabalaridir inanmayiiin!!!cunku n8 diger cihazlarin yaninda cpu dusuk kaldigi icin bunu uydurmak zorunda kaldilar,benim n8 im olsa bende gurur duyardim ama maalesef pratikte hic oyle degil pratikte hersey ortada
 
pRime.

pRime.

Üye
:kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop:
bunlar n8 i satma cabalaridir inanmayiiin!!!cunku n8 diger cihazlarin yaninda cpu dusuk kaldigi icin bunu uydurmak zorunda kaldilar,benim n8 im olsa bende gurur duyardim ama maalesef pratikte hic oyle degil pratikte hersey ortada

:kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop:
 
EFECEL

EFECEL

Üye
senin anlattığına göre en güçlü cihaz SE Vivaz oluyor A8-Cortex 720 mhz Powervr sgx hızlandırıcıda var eee ne anladık :D
 
franzliszt

franzliszt

Üye
senin anlattığına göre en güçlü cihaz SE Vivaz oluyor A8-Cortex 720 mhz Powervr sgx hızlandırıcıda var eee ne anladık :D

power sgx gpu seti ile broadcom 2727 bir değil broadcom şuan dünyada bir numara sitesinde aldığı ödülleri araştırınız çinde birçok cihaz bu çip ceti ile kurtarıyor işi en iyi mobil işlemci şuan gpu olarak , n8 hd video çekme- oyun işlerini broadcom ile yapıyor bu yüzden görüntü kalitesi ve oyunlardaki başarısı çok iyi cpu ya gelince bu tartışılır ama adamlar gpu ile çözdükleri için cpu yu düşürmüşler bile 800 lük arm 11 i aşşağı çekmişler 680e . n8 deki gpu 300mhz artı 32mb kendiliğinden ramli ,power sgx ise 200mhz ve ramsiz bu yüzden n8 e üstünlük sağlanamıyor sadece program yönünden sorun bulunabilir ve tabiki cortex a-8 le arm 11 arasındaki fark uçurumdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfunpar
Trackmania

Trackmania

Üye

andorid 600 mhzlik iphone 3gsde takir takir calisiyo bunu bilmiyoduk demeyin sakin,kim yazdiysabunu iyi sallamis.ayrica ben ben galaxy s kullandim yok gpu yetisemiyo falan diyosunda oyunlari takir takir aciyo ve hic pratikta sorun yok ,hic inanmadim kusura bakmayin,bence bu nokianin n8 satislarini artirmak icin yaptigi guzel oyunlardan biri!

Doğru söze ne denir :heyo:
 
tayfoon

tayfoon

Üye
n8in oyuncak tel oldugu ufacık cocuklar anladı daha burda süslendirmenin hiç bi manası yok..
n8in zerzenişleri:ehe

--------------- Ekleme ---------------



Doğru söze ne denir :heyo:

wavenin bi kere muhattabı n8 degil....:yuru
 
pcwolf

pcwolf

Üye
n8in oyuncak tel oldugu ufacık cocuklar anladı daha burda süslendirmenin hiç bi manası yok..
n8in zerzenişleri:ehe

--------------- Ekleme ---------------



wavenin bi kere muhattabı n8 degil....:yuru

Galiba sen o ufacık çocuklar gibi düşünüyosun:islik
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfunpar
serhatoktar

serhatoktar

Üye
n8in oyuncak tel oldugu ufacık cocuklar anladı daha burda süslendirmenin hiç bi manası yok..
n8in zerzenişleri:ehe

--------------- Ekleme ---------------



wavenin bi kere muhattabı n8 degil....:yuru


yesss:yuru:yuru:yuru:yuru
 
SPLNTR

SPLNTR

Üye
çekemeyen anten taksın :kop:
 
blackbird48

blackbird48

Üye
arkadaşlar bazı kediciklerin kuyruğuna basılmış bu mükemmel açıklama ile. ayrıyeten bu kadar bozulmalarına gerek yok ve o bahsettikleri çocuklar gibi ağlamalarınada gerek yok herkeze kendni telefonu hayırlı uğurlu olsun
 
melgklay

melgklay

Üye
Beyler ayıp ama ya.. Kendi telefonundan memnun olan sussun lütfen.. Bu arada başlığı açan arkadaşa teşekkürler, bana mantıklı geldi, n8im var diye değil, gerçekten mantigima yattı.. Ha yatmasa ne olur? Hiç.. N8imle mutluyum.. Ihtiyaclarimi çoooooook fazlasıyla karşılıyor...
 


Üst Alt