Windows Mobile(Phone) Tarihçesi

    Konu Sahibi
Windows Mobile(Phone) Tarihçesi
Merhaba arkadaşlar.Bu konuda sizlere windows mobile ve windows phone'un gelişimini aktarmaya çalışacağım.Hadi başlayalım!

Öncelikle Şu ana kadar Windows'un çıkardığı mobil işletim sistemlerini bir listeleyelim.

-Windows Mobile 2002
-Windows Mobile 2003
-Windows Mobile 2003 Second Edition(ara sürüm denebilir)
-Windows Mobile 5.0
-Windows Mobile 6.0
-Windows Mobile 6.5 (ara sürüm denebilir fakat ui'de fazlaca değişiklik oldu)
-Windows Phone 7
-Windows Phone 7.5
-Windows Phone 8

Şimdi bazı SS'ler(screenshot ekran alıntıları) ile bu versiyonları size göstereceğim.(Ne yazıkki windows mobile 2002 hakkında bir ss bulamadım.)

Pocket PC 2000 Today Screen(wp2002)



Windows Mobile 2003



Windows Mobile 2003 for Pocket PC Today Screen



Windows Mobile 2003 se(second edition)


Windows Mobile 5.0



Windows Mobile 5.0 Today Screen



Windows Mobile 6.0



Windows Mobile 6 Using the HTC TouchFLO 3D User Interface



Windows Mobile 6.1 Today Screen



Windows Mobile 6.5 Today Screen



Windows Mobile 6.5.3





Windows Phone 7



Windows Phone 8



Konu güncellenecektir.Arkadaşlar bu benim Maxicepde açtığım ilk adam akıllı konu fikirleriniz benim için önemli bir teşekkür yeterde artar
 
Son düzenleme:
Tepkiler: ardacumhur, FeRhAt0152, braayn ve 1 kişi daha

Pikkaccu

Üye
Kardeşim emeğine sağlık Konuya Windows Mobile'ın farklı arayüzlerini de ekleyebilirsin Değerlenebilir bu konu
 

braayn

Üye
eskiye aldı götürdü tşkler konu yerinde ve güzel olmuş
 

sekajmer

Üye
ben hep boyle bir konu bakıyordum merak ediyordum eski windows mobile'ı sonra diyordum boşver iyi oldu bu konu
 

papakudioflu

Emekli Yönetici
Guzel fikir eksik konu

Bundan sonra ki guncellemelerde; wm6.1,wp7.8,wm6.5 sense ui goruntulerini de eklersin.
 

fk555897

Üye
WP8'in dışındakiler güzel değil.
 
    Konu Sahibi
wm2003 sistemi cok hosuma gitti bildiğiniz pcyi koymuşlar telefona
 
General Mobile 6.0 dı sanırım Lg gm735 6.0 custom rom ile 6,1 , 6.5 kullanmıştım. Custom ile 6,5 ilk çıktığın da çok heyecanlı kurmuştum şimdi hatırladım.

Konu için teşekkür ler.
 

PureFood

Üye
wm'leri teknoloji mağazalarında görürdüm hep.. Ufaktık tabi.. Hep ilgimi çekerdi, hem o tasarımlar, hem de Windows mobile.. Çok güzeldi, farklıydı.. Şimdi ben Windows kullanıyorum ne güzel aslında..
 

goktas19

Üye
Konu icin
Windows Mobile 6.0 guzelmis bu Windows Phone 7 ' den onceki surumlerde ........exe uzantili dosyalari aciyor muydu?
 
.cab uzantılı dosyaları kuruyorduk exe yi hatırlayamıyorum ama sanırım kurulmuyordu.
 
Elbette market vardı adını hatırlayamadım ama vardı. .cab dosyalarıda bulup kurabiliyorduk.
 

papakudioflu

Emekli Yönetici
.exe uzantılı native uygulamalar açılıyordu. Wp7'de de unlocktan sonra açılıyor. Wp8 de unlock edildikten sonra .exe dosyalarını çalıştırır. Zira içindeki sistem dosyaları zaten .exe

Windows mobile "marketplace" uygulama mağazasını kullanıyordu. 2012 yılında mağazaya erişimleri kapatıldı.
 
Konu için teşekkürler.

Windows Mobile 6.5.3 screenshot
Pocket PC 2000 Today Screen.

Windows Mobile 2003 for Pocket PC Today Screen
Windows Mobile 5.0 Today Screen
Windows Mobile 6 Using the HTC TouchFLO 3D User Interface
Windows Mobile 6.1 Today Screen
Windows Mobile 6.5 Today Screen

Windows Mobile 6.5.3 screenshot
/
Programmed in
Working state in favor of
Initial releaseApril 19, 2000; 13 years ago (April 19, 2000)
6.5.3 / February 2, 2010; 3 years ago (February 2, 2010)
6.5.5
Marketing target
Update method
type
Default
licensed to
Preceded by and
Succeeded by
An example of a custom Start Screen on the latest Windows Phone release,
/
Programmed in ,
OS familyMicrosoft Mobile
Working stateCurrent
Source model
Initial release
  • November 8, 2010
  • October 21, 2010
  • October 21, 2010
Windows Phone 8 (8.0.10327.77/8.0.10328.78) / July, 2013
Available (s)25+ languages
Package manager
on Windows Phone 8 and later
Supported platforms (Based on V.7 or later)
type
( ) ( )
( ) ( )
Default ( )

Official website
 

serecans

Üye
teşekkürler güzel konu olmuş ben wp7 den aşşağısını bilmiyordum
 
teşekkürler çok guzel Bi paylaşım olmuş bu nerden nereye gelinmiş çok ilginç