Praetor
Emekli Yönetici
Uyuşturucu Serbest Bırakılmalı Mı?
Hayır uyuşturucu kullanmıyorum 
Ancak ülkemizde uyuşturucunun kullanıldığı, ilk kullanma yaşının ise oldukça düşük yaşlarda olduğu bir gerçek.
Ne kadar yasaklanırsa yasaklansın, ne kadar baskıcı hareket edilirse edilsin, kullanmak isteyenler el altından bularak kullanıyorlar.
Üstelik uyuşturucular karaborsanın, çetelerin elinde olduğu için,
bu gibi çeteler uyuşturucunun satılabilmesi adına insanları zorla uyuşturucuya alıştırma-kandırma,
insanları uyuşturucu elde edebilmeleri için yasa dışı pek çok işte kullanma gibi faaliyetlerde bulunuyorlar.
Bu da aslında uyuşturucu kullanmayacak insanların uyuşturucu kullanmasına, uyuşturucu kullanım yaşının oldukça altlara düşmesine, devletin uyuşturucu satan bu çetelerle uğraşmak için ödenek ve kamu görevlisi ayırmasına neden oluyor.
Oysa uyuşturucu satışı devlet kontrolünde olsa, kullanmak isteyen insanlar çetelere para kazandırarak onları güçlendirmez, zaten devlet tarafından satıldığı için uyuşturucu sağlayan çeteler masum insanları kandırmaya çalışmaz, karaborsa ve çete ortadan kalkacağı için narkotik departmanına personel ve ödenek ayrılmasına gerek kalmaz.
Öte yandan uyuşturucu satışına kıstaslar getirilerek satın alan kişiler takip altına alınır ise, olası suç işleyecek kişiler gözlem altında olur ve böylece işlenen suçların açığa çıkması kolaylaşacağı gibi, işlenebilecek suçlar da önceden engellenebilir.
Diğer yandan ise devlet, aslında yasaklayarak -belki de- daha cazip hale getirmediği ve ulaşılabilir olan uyuşturucunun zararları konusunda okul-dernek-yazılı ve görsel basın aracılığıyla halkı ve genç insanları bilinçlendirirse, uyuşturucu daha az kullanılan ve zamanla -ortadan tamamen kalkmasa dahi- daha az canı yakan bir madde haline gelebilir.
Alternatif bir fikir sadece

Ancak ülkemizde uyuşturucunun kullanıldığı, ilk kullanma yaşının ise oldukça düşük yaşlarda olduğu bir gerçek.
Ne kadar yasaklanırsa yasaklansın, ne kadar baskıcı hareket edilirse edilsin, kullanmak isteyenler el altından bularak kullanıyorlar.
Üstelik uyuşturucular karaborsanın, çetelerin elinde olduğu için,
bu gibi çeteler uyuşturucunun satılabilmesi adına insanları zorla uyuşturucuya alıştırma-kandırma,
insanları uyuşturucu elde edebilmeleri için yasa dışı pek çok işte kullanma gibi faaliyetlerde bulunuyorlar.
Bu da aslında uyuşturucu kullanmayacak insanların uyuşturucu kullanmasına, uyuşturucu kullanım yaşının oldukça altlara düşmesine, devletin uyuşturucu satan bu çetelerle uğraşmak için ödenek ve kamu görevlisi ayırmasına neden oluyor.
Oysa uyuşturucu satışı devlet kontrolünde olsa, kullanmak isteyen insanlar çetelere para kazandırarak onları güçlendirmez, zaten devlet tarafından satıldığı için uyuşturucu sağlayan çeteler masum insanları kandırmaya çalışmaz, karaborsa ve çete ortadan kalkacağı için narkotik departmanına personel ve ödenek ayrılmasına gerek kalmaz.
Öte yandan uyuşturucu satışına kıstaslar getirilerek satın alan kişiler takip altına alınır ise, olası suç işleyecek kişiler gözlem altında olur ve böylece işlenen suçların açığa çıkması kolaylaşacağı gibi, işlenebilecek suçlar da önceden engellenebilir.
Diğer yandan ise devlet, aslında yasaklayarak -belki de- daha cazip hale getirmediği ve ulaşılabilir olan uyuşturucunun zararları konusunda okul-dernek-yazılı ve görsel basın aracılığıyla halkı ve genç insanları bilinçlendirirse, uyuşturucu daha az kullanılan ve zamanla -ortadan tamamen kalkmasa dahi- daha az canı yakan bir madde haline gelebilir.
Alternatif bir fikir sadece




minoom 

birileri uyuşturucu çeksin, sonra kendini kaybedip adam yan baktığı diye cigerine bıçağı saplasın 