Uyuşturucu Serbest Bırakılmalı Mı?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Uyuşturucu Serbest Bırakılmalı Mı?
Hayır uyuşturucu kullanmıyorum :D

Ancak ülkemizde uyuşturucunun kullanıldığı, ilk kullanma yaşının ise oldukça düşük yaşlarda olduğu bir gerçek.
Ne kadar yasaklanırsa yasaklansın, ne kadar baskıcı hareket edilirse edilsin, kullanmak isteyenler el altından bularak kullanıyorlar.

Üstelik uyuşturucular karaborsanın, çetelerin elinde olduğu için,
bu gibi çeteler uyuşturucunun satılabilmesi adına insanları zorla uyuşturucuya alıştırma-kandırma,
insanları uyuşturucu elde edebilmeleri için yasa dışı pek çok işte kullanma gibi faaliyetlerde bulunuyorlar.
Bu da aslında uyuşturucu kullanmayacak insanların uyuşturucu kullanmasına, uyuşturucu kullanım yaşının oldukça altlara düşmesine, devletin uyuşturucu satan bu çetelerle uğraşmak için ödenek ve kamu görevlisi ayırmasına neden oluyor.

Oysa uyuşturucu satışı devlet kontrolünde olsa, kullanmak isteyen insanlar çetelere para kazandırarak onları güçlendirmez, zaten devlet tarafından satıldığı için uyuşturucu sağlayan çeteler masum insanları kandırmaya çalışmaz, karaborsa ve çete ortadan kalkacağı için narkotik departmanına personel ve ödenek ayrılmasına gerek kalmaz.
Öte yandan uyuşturucu satışına kıstaslar getirilerek satın alan kişiler takip altına alınır ise, olası suç işleyecek kişiler gözlem altında olur ve böylece işlenen suçların açığa çıkması kolaylaşacağı gibi, işlenebilecek suçlar da önceden engellenebilir.

Diğer yandan ise devlet, aslında yasaklayarak -belki de- daha cazip hale getirmediği ve ulaşılabilir olan uyuşturucunun zararları konusunda okul-dernek-yazılı ve görsel basın aracılığıyla halkı ve genç insanları bilinçlendirirse, uyuşturucu daha az kullanılan ve zamanla -ortadan tamamen kalkmasa dahi- daha az canı yakan bir madde haline gelebilir.

Alternatif bir fikir sadece :hmmm
 


Mert

Mert

Üye
Bence olmamalı :hmmm
Sigara serbestte ne olyor? Benim yaşımda bir çok kişi kullanıyor. Yakınımdaki insanların birde uyuşturucu kullanmasını istemem:hmmm
 
PhyscoDevil

PhyscoDevil

Üye
içecek adam her yerden bulur içer ama serbest oldugu zaman herkes rahat rahat içecek ve adamın 7/24 kafası iyi olur.Olmamalı bence.
 

Perfect!

Üye
olmalı bence. sonuçta kullanana hertürlü kullanıyor. en azından legal olur. ( psikolojik yönleride var tabi)

aynı düşünüyoruz...
 
greenmile

greenmile

Üye
uyuşturucu dünyanın pek çok ülkesinde yasak ayrıca pekçok çeşidi var ki ölüm riski sigara ve alkole göre kat ve kat yüksek bu yüzden uyuşturucunun serbest olması diye birşey söz konusu olmamalı bence
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
Çeşidine göre değişir, esrar, kokain gibileri beyaz kadar etkili değil. Bunlar serbest olabilir, ama damardan alınanlar özellikle beyaz olan kesinlikle yasak olmalı..

Ancak serbest bırakılanların da halka açık yerlerde içilmesine müsaade etmek uygun olmaz. Bu konuda mekanlar belirlenmeli, sıkı denetim olmalı. Hatta mümkünse fişlenmeli; belirli aralıklarla sağlık kontrolünün yapılması amacıyla.
 
PhyscoDevil

PhyscoDevil

Üye
Çeşidine göre değişir, esrar, kokain gibileri beyaz kadar etkili değil. Bunlar serbest olabilir, ama damardan alınanlar özellikle beyaz olan kesinlikle yasak olmalı..

Ancak serbest bırakılanların da halka açık yerlerde içilmesine müsaade etmek uygun olmaz. Bu konuda mekanlar belirlenmeli, sıkı denetim olmalı. Hatta mümkünse fişlenmeli; belirli aralıklarla sağlık kontrolünün yapılması amacıyla.

esrar ın serbest olması daha kötü olur bence.En çok kullanılan uyusturu türünden bitanesi ve en kolay bulunan en ucuz uyusturucu çeşidi.
 
Utku

Utku

Üye
olmamalı
 
Samsunspor

Samsunspor

Emekli Yönetici
uyuşmak istemiyorum arkadaş , oLmamaLı

asLında cigara oLabiLir :hmmm ottur günahı yoktur :ehe
 
63 mustafa

63 mustafa

Üye
Bence serbest olmamalı içen adam içmeyen adamı tahrik edebilir
 
Catty

Catty

Emekli Yönetici
Düşünsene her tenefüs arası sigara değil de uyuşturucu çekmeye gidenleri...
 
Samsun55''

Samsun55''

Üye
serbest olmamalı bence
 
minoo

minoo

Üye
Bence olmalı.
Oysa uyuşturucu satışı devlet kontrolünde olsa, kullanmak isteyen insanlar çetelere para kazandırarak onları güçlendirmez, zaten devlet tarafından satıldığı için uyuşturucu sağlayan çeteler masum insanları kandırmaya çalışmaz, karaborsa ve çete ortadan kalkacağı için narkotik departmanına personel ve ödenek ayrılmasına gerek kalmaz.
Öte yandan uyuşturucu satışına kıstaslar getirilerek satın alan kişiler takip altına alınır ise, olası suç işleyecek kişiler gözlem altında olur ve böylece işlenen suçların açığa çıkması kolaylaşacağı gibi, işlenebilecek suçlar da önceden engellenebilir.
:oke:
 
'Maxi Genç

'Maxi Genç

Üye
tabiki olmalı :) birileri uyuşturucu çeksin, sonra kendini kaybedip adam yan baktığı diye cigerine bıçağı saplasın :) tüm kullananlar için konuşmuyorum.ama böyle haberleri hep duyuyoruz.

ayrıca "devlet uyuşturucuyu sattığı kişileri takip ederse blablabla" yorumuna katılmıyorum.

benzeri: "devlet alkollü araç kullanan kişinin kontrolünü sağlamak şartıyla alkollü araç kullanmak serbest olsun."

devletin işi gücü yok uyuşturucu kullananların durumunu mu kontrol edecek ??

adama silahı ver sokağa sal sonra kimseye sıkmasın diyer önlem al.mantıksız birine göre mantıklı.
 
arslansem

arslansem

Üye
Kesinlikle olmamalı
 
canturgay

canturgay

Üye
hiç bi şekilde kullanımın azalmasına faydası olmaz yasak olmadığı için üretimi artar fiyatı düşer ulaşımı kolaylaşır ayrıca diğer tarım ürünlerinin azalmasına sebep olur. okullarda bilgilendirme çalışmaları zaten yapılıyor :)
 
zaza

zaza

Üye
biz müslüman bir milletin torunlarıyız bizim alkol, sigara ve haram olan herşeyden uzak durmamız gerekirken bide bunlara imtiyaz mı? göstereceğiz... zaten miller sigara ve alkol tüketerek yeteri kadar kafalarını iyi yapıyorlar uyuşturucu eksik kalsın bari git iç iç sonra gelip bayramda namaz kıl müslümanım diye gezin... bu tür fikirlerden uzak durun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsun55''
İmparatore

İmparatore

Üye
Uyuşturucu serbest diye çeteler kalmayacak mı veya azalacak mı ? Tabi ki hayır daha fazla artabilir. Nasıl mı ? Normal yerde x liradan satılsa çeteler x-1 den satar daha fazla satış yapar, zaten serbest oldundan piyasayı tamamen kontrol eder. Yasak olduğu için kullanmayan kaç kişi vardır hesabı iyi yapmalısın
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

TARİHÇİ
Cevap
0
Görüntüleme
247
TARİHÇİ
Elvis25
Cevap
0
Görüntüleme
43
Elvis25
Cevap
1
Görüntüleme
1K
TARİHÇİ
Cevap
21
Görüntüleme
2K
PALA.


Üst Alt