Sağlıklı Cilde Sahip Olmanın Yolları


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
First Lady

First Lady

Emekli Yönetici
sağlıklı cilt bakımı, sağlklı cilt bakımı nasıl yapılır, sağlıklı cilde sahip olmak, sağlıklı cilt için, cilt bakımı nasıl yapılmalı, sağlıklı cit bakımı önerileri, faydalı cilt bakımı, güzel bir cilt için, cilt bakım önerileri, cilde faydalı olan besinler, bitkisel cilt bakım, cilt için faydalı besinler


Cildinizin güzelliğini uzun bir süre muhafaza etmek istiyorsanız cilt bakımınızı düzenli ve doğru bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz. Cilt kırışıklıklarına, sivilcelere, siyah noktalara ve diğer cilt sorunlarına karşı alacağınız önlemler sizin sağlıklı bir cilde sahip olmanız demektir. Cildinizin sağlığı yediklerinizlede alakalıdır. Tükettiğiniz besinler eksi ve artı olarak cildinize yansır. Medical Park Göztepe Hastane Kompleksi Beslenme ve Diyet Uzmanı Arzu Gökmen sağlıklı cilde sahip olmanın yollarından bahsediyor:



Vücudumuzdaki dengeyi iyi anlayıp ona göre hareket etmemiz, organizmanın daha düzenli çalışmasını sağlar. Vücudumuz yaşadığımız ortamla; yediklerimiz, duygularımız, genlerimiz ve sosyal çevremizle sıkı bir bağ içindedir.
Cildimiz de organizma ile dış çevre arasındaki yoldur. Vücudumuzun her işlevi bir diğerini belirler. Örneğin; karaciğerimizde yaşadığımız küçük bir problem, yüzümüzde kocaman sivilcelere sebep olabilir.


Eğer kişi doğru beslenemiyorsa; bu durum ciltte solgunluk kuruluk ya da lekelerle kendini belli eder. Örneğin; vücutta elzem yağ asidi eksikliği, cildin kurumasına ve çabuk yaşlanmasına neden olur. Katı yağlar, kılcal damar tıkanmalarına yol açar. Uzun süren dolaşım bozukluklarında, en güzel cilt bile doğal rengini kaybeder ve sağlıksız bir görünüm alır.
Oysa ki; cilt güzelliğinin ilk şartı sağlıklı kan dolaşımıdır! Omega 3 ve omega 6 yağ asitlerini dengeli tükettiğimizde, kan dolaşımı düzene girer ve cilde daha fazla oksijen taşınır. Bu yağ asitleri ayrıca hücre zarını güçlendirir ve cildin daha genç görünmesini sağlar.


Vücutta serbest radikal sayısı arttığında cildimizde kırışıklıklar oluşur, cilt soluklaşır. Serbest radikaller; stres, sigara, alkol, fazla kafein, kızartılmış ve kavrulmuş besinlerin vücuda alımı sonucu oluşan ve sağlıklı hücrelere zarar veren molekülerdir. Cildin çabuk yaşlanmasına sebep olduğu gibi kanserin de ana sebebidirler. Ama serbest radikallerden, besinler aracılığıyla kurtulmak mümkün!
Küçük meyvelerin içinde bulunan antioksidanlar, serbest radikallerin zararından hücreleri korur. Antioksidanlar sayesinde; cilt kendini güneş ışınları ve çevre kirliliği gibi çevresel etmenlerin zararlı etkilerinden korur. A, C ve E vitaminleri önemli antioksidan vitaminlerdir. 1 avuç çilek veya yaban mersini, 1 orta boy kivi veya portakal veya mandalina cildin ihtiyaç duyduğu C vitamini ihtiyacını karşılar.


Vitaminlerin antioksidan etkileri, özellikle doğru beslenme ile vücuda alındığında cilde hayli yarar sağlar. Cilt sağlığı, kırışıklıkların giderilmesi veya oluşumunun engellenmesinde önemli rol oynarlar. A, C, D, E vitaminlerinin eksikliği ise; cildin cansız, kuru veya fazla yağlı olmasına neden olur. İşte sağlıklı bir cilt için gerekli olan vitaminler:
A vitamini ve beta karotenler: Yaşlanmayı geciktirici etkileri için kullanılır. Sarı, turuncu ve yeşil renkli sebzeler, yumurta akı, ciğer, tereyağı (doğal koşullarda üretilmiş) ve balık yağlarında bulunur.
B vitamini: B vitamini türü olan niasin (B3 vitamini) akne tedavisinde kullanılır. Tavuk, balık, şam fıstığı, hindi ve tam thıllı ürünlerde bulunur.

C vitamini: İyi bir antioksidan vitaminidir. Yara tedavisi üzerinde etkilidir. Yüzeysel olarak ince çizgi ve kırışıklıkların giderilmesinde, cilt yanıklarının tedavisinde kullanılır. Limon, greyfurt, portakal, çilek, kivi, frenküzümü ve kuşburnu gibi meyveler; lahana, domates, karnabahar, kırmızı biber ve yeşil biber gibi sebzeler C vitamini açısından hayli zengindir.
E vitamini: İyi bir antioksidandır. Yüzeysel olarak uygulandığında cildin nemlenmesine yardımcı olur. Yumuşaklık ve pürüzsüzlük sağlar.


Aynısafa çiçeği: Cilt hücrelerinin gelişimini arttırır. Güneşten etkilenmiş cildi yumuşatır ve mikrop kapmaya karşı korur.
Cadı fındığı: Cildin dokusunu güçlendirir.
Maydanoz, ısırgan: İçerdiği antioksidan ve C vitamini içeriğinin etkisiyle cildin genç kalmasını sağlar. Maydanoz aynı zamanda cildin sıkı olmasını sağlar.

Papatya: Yara iyileştirici özelliği bulunur.
Ginseng: Dolaşım problemlerine iyi gelir ve hücre içi metabolizmayı geliştirdiğinden, cilt için iyi bir tonik etkisi bulunmaktadır. Ayrıca cildi gençleştirir.
Kekik: Sakinleştirici, antiseptik ve dezenfektan özellikleri vardır. Kırışıklıkların giderilmesinde etkilidir.
Kavun: İçerdiği betakaroten sayesinde, kollajen hasarını en aza indirerek kırışıklıklara ve lekelere engel olur. Haftada 3 kez bir iki dilim kavun yenmesi cildin pul pul dökülmesini engeller.
Brokoli: Ciddi oranda A ve C vitamini içerir. Cilt kanseriyle savaşan moleküllere de sahiptir. Cildin elastikiyetini korur, çürükleri önler ve aynı zamanda akne tedavisine yardımcıdır.
Havuç: A vitamini öncüsü olan beta karoten deposudur. Havuç ve turuncu renkli sebzeler, güneş koruması sağlar. Ciltteki elastikiyeti korur, kurumayı önler.


Ciltteki koyu renkli halkalar ve sivilceler için; ıspanak, roka, karahindiba, marul ve maydanoz gibi koyu yeşil yapraklı sebzeleri tercih edin. Salatalara keten tohumu eklemek, hem kabızlıktan hem de sivilceden kurtarır.
Eğer akne sorununuz varsa; brokoli tüketmek faydalı olacaktır. Bir porsiyon zeytinyağı-sarımsak soslu brokoli salatası, cildinizin gençleşmesine, canlanmasına ve nemlenmesine yardımcı olur.
Cilt kuruluğunuz ön planda ise; günde on bardak su için ve mutlaka hakiki zeytinyağı kullanın.
Salatalara bir tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyin ya da yemeklerinizi zeytinyağıyla pişirin. Günde bir dilim kavun da cildin kurumasını önleyecektir.


Cilt kırışıkları için; çilek, yaban mersini, ahududu, böğürtlen, somon balığı, havuç, nar ve portakal tüketin.
İçerdikleri zengin antioksidanlar sayesinde serbest radikallerle savaşır, vücudu kanserden korur, cildin yaşlanmasını geciktirir ve kırışıklıkları önlerler. Zeytinyağı da kırışıklıkların azalmasına yardımcıdır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt