Ölümsüz triger kayışı geliyor

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Ölümsüz triger kayışı geliyor
Kopacak mı, kopmayacak mı? Birçok otomobil sahibi için triger kayışı, çarkıfelek gibidir. Çünkü fabrika tarafından belirlenen değişim kilometresine ulaşamadan kopan kayışların sayısı hiç de az değil. Aslında triger kayışı, bu tür şans oyunlarına konuk edilemeyecek kadar önemli bir donanım. Neticede supapları kontrol eden bu kayışın doğru çalışmaması, motorun stop etmesi anlamına geliyor. Kayışın yırtılmasıysa çoğunlukla motorun ölümüyle sonuçlanıyor. Okur mektuplarına göre kopmalar sık yaşanan bir sorun.
Modern pompa-meme enjeksiyonlu motorların kayışa uyguladığı 4500 Nm'lik (460 kg) çekiş yırtılmaların neden meydana geldiğini anlayabilmek için iyi bir örnek. Kayışın bu kadar zorlanması nedeniyle üretici firma, değişim periyodunu geçmiş yıllarda 40 bin km olarak belirlemişti. Günümüzdeyse değişim periyotları iyice uzamış durumda.
Uzun ömür konusundaki ikinci önemli sıçramaysa start çizgisine gelmiş durumda: Dünyanın en büyük triger kayışı üreticisi olan Continental, motor ömrü boyunca dayanabilecek yeni bir triger kayışı nesli üreteceğini açıkladı. Bugüne kadar böylesi dayanıklılığı sadece zincirli veya çarklı sistemler sunabiliyordu. Bu uzun ömür, iyileştirilen tırnak yapısı ve yüksek dayanımlı cam elyafı katkılı gergi kirişleri sayesinde mümkün olmuş. Bunun dışında krank miline entegre edilmiş oval bir çark da kayışa etki eden kuvvetleri azaltıyor. Ne yazık ki bu yeni kayış sistemi, eski motorlarda kullanılamayacak.
Aslında bu pek de iyi bir haber değil, neticede halen kullanılan otomobillerde kayış kopmaları oldukça sık rastlanan bir durum. Bu durumda eksantrik mili hareketsiz kalıyor, supaplar sabitleniyor ve o anda hareketlerine devam eden pistonlar da bunlara çarparak üst kapağı kullanılmaz hale getiriyor. Bu arızanın maliyetiyse oldukça yüksek oluyor.
Maliyetlerin her şekilde sürücünün kesesinden çıkmasıysa işin asıl acı yönü. Çünkü üreticiler, değişim periyotlarını "tavsiye" olarak veriyor, yani sorumluluk kabul etmiyorlar. Bu yüzden araç sürücülerine periyodik bakımlarda kayışların durumunu servis yetkililerine kontrol ettirmeleri öneriliyor. Böylece çok yüksek tamir maliyetlerinden kurtulmak mümkün. Bunun dışında bizzat yapılabilecek kontroller de bulunuyor:

• Kayışın sırt kısmında yarık veya yırtılma olmamalı
• Dişler aşınmış veya kopmuş olmamalı
• Yan kısımlarda yıpranma olmamalı
• Kayış gergin olmalı

Değişimler sırasında gergi ve yönlendirme bilyelerinin de mutlaka yenilenmesi öneriliyor.
 


DeLmIrA

DeLmIrA

Üye
wala bızım manager wardı kayıs boyuna oterdı ben sureklı kacırdıgım ıcın arabayı babam ınadına degıstırmezdi cunku gıderken sesinden tanırdı (onada cozum bulmustuk son zaman sokagın basına kadar ıtıyoduk sora calıstırıp goturuyoduk gercı) ama cok korkuyodum cart dıe kopcak gıderken die nesekı sattık bıttı :)
 
serdaronlinenet

serdaronlinenet

Üye
Originally posted by DeLmIrA@Aug 7 2005, 07:14 PM
wala bızım manager wardı kayıs boyuna oterdı ben sureklı kacırdıgım ıcın arabayı babam ınadına degıstırmezdi cunku gıderken sesinden tanırdı (onada cozum bulmustuk son zaman sokagın basına kadar ıtıyoduk sora calıstırıp goturuyoduk gercı) ama cok korkuyodum cart dıe kopcak gıderken die nesekı sattık bıttı :)
[post=125497]Quoted post[/post]​

Alem adamsın Delmıra :D
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Originally posted by DeLmIrA@Aug 7 2005, 07:14 PM
wala bızım manager wardı kayıs boyuna oterdı ben sureklı kacırdıgım ıcın arabayı babam ınadına degıstırmezdi cunku gıderken sesinden tanırdı (onada cozum bulmustuk son zaman sokagın basına kadar ıtıyoduk sora calıstırıp goturuyoduk gercı) ama cok korkuyodum cart dıe kopcak gıderken die nesekı sattık bıttı :)
[post=125497]Quoted post[/post]​

Zuhahahaah :D :D :lol2: :lol2:
 
midnight

midnight

Üye
Walla benim arabanın da triger kayışı kopmuştu..Hem de ben İstanbul'dayken,Beşiktaşın tam göbeğinde..Araç rektifiyeye girdi ama içime sinmedi sattıım..
 

doukan1989

Üye
walla bizim honda da kayis kopunca direk motor sonuyo ve makineye hicc zarar gelmiyor. Japon iste yapiyor
 
DeLmIrA

DeLmIrA

Üye
Originally posted by serdaronlinenet+Aug 7 2005, 07:29 PM--><div class='quotetop'>QUOTE(serdaronlinenet &#064; Aug 7 2005, 07:29 PM)</div><div class='quotemain'><!--QuoteBegin-DeLmIrA@Aug 7 2005, 07:14 PM
wala bızım manager wardı kayıs boyuna oterdı ben sureklı kacırdıgım ıcın arabayı babam ınadına degıstırmezdi cunku gıderken sesinden tanırdı (onada cozum bulmustuk son zaman sokagın basına kadar ıtıyoduk sora calıstırıp goturuyoduk gercı) ama cok korkuyodum cart dıe kopcak gıderken die nesekı sattık bıttı :)
[post=125497]Quoted post[/post]​

Alem adamsın Delmıra :D
[post=125505]Quoted post[/post]​
[/b][/quote]

ee baba naparsın ıhtıyaclar ıcatların anasıdır :artı:
 
iOS Developer

iOS Developer

Üye
iyiki başıma kayışla ilgili bişi gelmedi...
 

MobiLe_ManiA

Üye
Originally posted by DeLmIrA@Aug 7 2005, 07:14 PM
wala bızım manager wardı kayıs boyuna oterdı ben sureklı kacırdıgım ıcın arabayı babam ınadına degıstırmezdi cunku gıderken sesinden tanırdı (onada cozum bulmustuk son zaman sokagın basına kadar ıtıyoduk sora calıstırıp goturuyoduk gercı) ama cok korkuyodum cart dıe kopcak gıderken die nesekı sattık bıttı :)
[post=125497]Quoted post[/post]​

:artı: :artı: :artı:
walla çözüm harika yaa:D de banbanında fikir çok iyi.de sende şçok iii bulmussun ya:D:D:hehe koptum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt