Peugeot'dan Sıradışı Bir Otomobil

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Love Prince

Love Prince

Üye
    Konu Sahibi
Peugeot'dan Sıradışı Bir Otomobil


Peugeot RCZ, bir konsept otomobilin hayata geçmesinin ötesinde, Peugeot markasının yenilenme unsurlarından birini ve “keyif modelleri” çizgisinde yeni bir aşamayı oluşturuyor.

RCZ, özgün ve yenilikçi tarzı, özel iç mekânı, sürüş keyfi, dinamik ve çevreci motor seçenekleri ile 200 yıllık tarihinden güç alan Peugeot markasını daha fazla tutku ve heyecan dolu bir geleceğe doğru taşıyor.

Peugeot RCZ, Eylül ayı itibariyle Türkiye pazarına Euro 5 standarlarına sahip olan 2 farklı motor seçeneği ile sunulacak. Manuel ve otomatik vites seçenekleri bulunan 1.6 THP motor, 156 hp güç ve 240 Nm tork üretiyor. Beyaz ve Siyah olmak üzere 2 renk seçeneğine sahip olan Peugeot RCZ Yearling 1.6 THP 156 hp Manuel 69 bin 700 TL anahtar teslim fiyatla sunulurken, yepyeni 6 ileri otomatik vites kutusu ile donatılan versiyonun fiyatı 72.700 TL olarak belirlendi.



Peugeot RCZ’in diğer motor seçeneği 6 ileri manuel vites kutusu ile sunulan 200 hp gücündeki 1.6 THP motor, 275 Nm tork üretiyor. Sadece siyah renkli olarak pazarda yerini alacak olan RCZ Yearling 1.6 THP 200 hp versiyonunun anahtar teslim fiyatı ise 78.250 TL seviyesinde olacak.

Dış tasarımdaki heyecan

RCZ’in atletik, aerodinamik ve şık tasarımı, orijinal bir gövde üzerinde yükselen yeni, uyumlu ve enerjik dengeler sunuyor.

Çift bombeli tavan ve arka cam, teknik bir ustalık oluşturmakla kalmıyor, aynı zamanda her ayrıntısı kalite ve özgünlüğü maksimum düzeyde işlenen bir tasarım imzasını da taşıyor. Ön cam, siyah tavan ve renkli arka cam, alüminyum iki kuşak ile belirgin şekilde bir süreklilik sağlıyor.

Aracın bir diğer belirleyici özelliği, ön çamurlukların bir bölümünü kaplayan ve böylece aracın genişliğini daha fazla ön plana çıkaran alüminyum geniş kaput. Peugeot dünyasının karakteristiği olan kedimsi ön burun, kasa yanları ile aynı hizadaki büyük tekerleklerin doldurduğu kaslı çamurluklar, hava difüzörü ve kristal bir pençe ile bölünmüş yakut renkli LED’li arka farlar... Bu özellikler aracın görünümüne çekicilik ve güç, teknoloji ve seçkinlik kazandırıyor.



Orantılı boyutlar ve aktif kanat ile optimize edilen aerodinamik yapı

Aracın boyutları, üzerinde çalışılmış üst çizgiler ve çift bombeli tavan, hava akışını kolaylaştırarak optimal bir aerodinamik yapının oluşmasına katkıda bulunuyor. 19” geniş tekerleklerine rağmen, RCZ 0,32 Cx ve 0,67’lik mükemmel bir SCx değeri sergiliyor.

RCZ, 308’e göre sırasıyla 23 ve 40 mm alçaltılmış bir zemin yüksekliği ile ağırlık merkezine sahiptir. Ayrıca 308’e göre ön ve arka tekerlek izleri genişletilmiştir (+ 44 mm ve + 63 mm).

Aktif arka kanat da bu aerodinamik etkinliğe katkıda bulunuyor: Kanat, otomobilin hızına göre iki pozisyonda açılarak yol tutuşu ile yakıt tüketimi arasında ideal dengeyi sağlıyor. Buna göre, ilk pozisyon (19°) 85 km/h hızın üzerinde açılıyor (ve 55 km/h’nin altında kapanıyor); ikinci pozisyon ise (34°) 155 km/h’nin üzerinde açılıyor (145 km/h’nin altında 1. pozisyona geri dönüyor). Bununla birlikte sürücü, orta konsol üzerindeki bir buton yardımıyla kanadı da 2. pozisyonda açabiliyor.

İç tasarımdaki heyecan

İdeal sürüş konumu, akıcı ve pürüzsüz torpido paneli, yeni teknolojik malzemeler ile donanmış RCZ’in iç mekanı, sürücüyü araca bindiği andan itibaren sportif ve seçkin bir atmosferle karşılıyor.

Sürücü, aracına binerken, RCZ’in sürüş özelliklerinin tadını çıkarmak için ideal, ergonomik sürüş pozisyonunu keşfediyor:

Entegre kafalıklı bedeni saran ön koltuklar yolcu ile bütünleşiyor. Deri koltuk seçeneğinde, ön yolcuların baş hizasında kabartma şeklinde işlenmiş yeni Aslanlı logo yer alıyor.



Ön konsolun akıcı ve duru stili, RCZ’in tümüyle özgün dünyasıyla mükemmel şekilde bütünleşiyor. Kullanılan sofistike malzemeler, şık biçimlerle birleşerek, aracın genel atmosferine katkıda bulunuyor.

Ön konsolun ortasındaki saatin metalik çerçevesi, gösterge tablosundakilerle uyum içerisinde.

Torpido panelinin tamamı yumuşak, teknolojik, yenilikçi ve prestijli bir malzemeyle kaplı.

Bütün kumandalar sürücünün elinin altında yer alıyor. Sürüş keyfini artırmak için, RCZ’te küçük boyutlu bir direksiyon simidi, daha kısa bir vites kolu ile özel bir ses sistemi içeren Spor Paketi Türkiye ürün gamında standart olarak sunuluyor.

Mekanik yapıdaki heyecan

RCZ, aerodinamik ve modern motorları ile, performans ve çevreye saygı arasında yenilikçi bir sentez sunuyor. Bu motorlar, cömert tork ve güçleri, kontrol altına alınmış yakıt tüketimleri ve CO2 salınımları ile Euro 5 standardıyla uyumlu.

Motor-şanzıman şeçenekleri Türkiye ürün gamı için aşağıdaki şekilde oluşturuldu.

•1.6 THP 115 kW (156 hp) Euro 5, 240 Nm, 6 ileri manuel vites kutusu – CO2 : 155 g/km
•1.6 THP 115 kW (156 hp) Euro 5, 240 Nm, 6 ileri otomatik vites kutusu – CO2 : 168 g/km
•1.6 THP 147 kW (200 hp) Euro 5, 275 Nm, 6 ileri manuel vites kutusu – CO2 : 159 g/km



Yeni 1.6 THP 147 KW (200 HP) motor ve BVM6 6 ileri manuel vites kutusu

Bu yepyeni motor, dünyada ilk kez, 4 silindirli bir motorda, gerek performans açısından gerekse yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu açısından yüksek etkinlik seviyesine erişmesini sağlayan teknolojiye sahip.

1700 d/d’da 255 Nm azami tork (hatta overboost’la 275 Nm) ve 5800 d/d’da 147 kW azami gücüyle, RCZ birinci sınıf hızlanma ve ara hızlanma özelliklerine sahip.

(Sondan bir önceki viteste 6.5 saniyede 80’den 120 km/saate çıkıyor; 0-100 km/h hızlanmasını 7.5 saniyede tamamlıyor).

Diğer yandan, yakıt tüketimi, karma çevrimde 100 km’de 6.9 lt’ye ulaşıyor (km’de 159 g CO2).

Bunu sağlamak için, 1598 cm3’lük dört silindirli blokta, dünyada ilk kez olarak düşük devirlerden itibaren performans ve anında tepki sağlayan Twin-Scroll turbo kompresör, optimal yanma stratejilerine olanak veren direkt benzin enjeksiyonu ve değişken kalkış zamanlı emme supapları ile emme ve egzoz eksantrik mili kaydırıcıları (VTi teknolojisi) gibi en yeni teknolojilerin hepsi bir araya getirildi.

Bütün bunlar, tüketimin ve CO2 salınımının kontrol altına alınmasını sağlıyor.

RCZ, 1.6 THP 200 hp motor ile donatılmış olduğunda, ön takımı 3. platformdan alınan daha büyük çaplı özel akslar ve alt amortisör gergi çubuğu içeriyor. Bu özellikler araca daha canlı ve çevik sürüş özellikleri ile müthiş bir denge kazandırıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt