Nokianın android yerine windowsphone u seçme sebebi aslında samsung muş
Nokianın 2011de windows phone a geçmesi çok dikkat çeken bir karar olmuştu.Çünkü yıllardır kendi geliştirdiği symbianı bırakması ise büyük yanli uyandırmış tehlikeli bir karardı.
Yapılan bir röportajda Elop'un cevapları şöyle :
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Elop, "Android'li Nokia'lar sizce iyi bir fikir mi?" sorusuna şu cevabı verdi: "2011'de Windows Phone'a odaklanma kararını verdiğimizde, Android'i seçmenin bizi Android alanında oldukça güçlenen Samsung'la daha çok karşı karşıya getirmesinden çok endişe duyuyorduk. Kararımız doğruydu, bugün neredeyse tüm OEM'lerin bir kenara itildiğini görüyoruz. Bugün özel bir piyasa fırsatını değerlendirmek için AOSP'yi kullanıyoruz, ancak Microsoft ve Lumia'ya fayda kazandıracak şekilde, düşünerek hareket ediyoruz."
Bu karar bize çok gereksiz ve mantıksız gelebilir ancak htc nin bu konuda hala biraz zorladığını göz önüne alırsak radikal bu kararın doğru olduğunu görüyoruz
Diğer yandan Elop, symbiani birakmasinin nedeni ise iphone a karşı güçlendirememesiymiş