luckysleven
Üye
Nokia 701 Belle detaylı inceleme
Benim gibi android den belle ye geçmeyi düşünenler yada 701 almak isteyenler
** Malzeme kalitesi **
701 de kaliteli malzeme kullanıldığını söyleyebilirim. Özellikle arka kapağın metalden yapılması telefona şık bir hava katmış fakat el izi tutmasına sebep oluyor .. Kasada kullanılan plastik malzeme de oldukça kaliteli .. Telefonun yan tarafında bulunan tuşlarda sağlamlık hissi veriyor. Fakat ekranın altında bulunan on/off ve orta tuş bana pek sağlam gelmedi .. Açıkçası onlarada gerek yokmuş çünkü bütün işlemleri ekrandan halledebiliyoruz doğal olarak onlara ihtiyacımız kalmıyor.. Kısaca telefon görüntü itibari
** Ekran **
3.5 luk gorilla glass ekranı uzunluk olarak yeterli fakat genişlik olarak bana dar geldi. Tabi bu
701 denince akla gelen ips clear black ekran dedikleri gibi 160 dereceden rahatça görülebiliyor. Fakat dünyada tek denilen 1000 nit parlaklık bana abartı gibi geldi ama dış ortamda görüntü oldukça net . Bir amoled ekran ile aralarında çok az bir fark var . Ekranın bir başka eksiği düşük çözünürlük buda sadece ikonların köşelerinde dikkatli bakınca anlaşılan ufak tırtıklanmalara sebep oluyor fakat göze batmıyor .. Hatta değişik temalar ile gelen ikonlar düşük çözünürlüğü hissettirmiyor ..
** İşlemci **
1ghz işlemci belle için oldukça yeterli . Ekran geçişleri menü açılışlar seri çok nadir takılmalar oluyor. İlk başlarda meydana gelen takılmalar ileriki zamanlarda en aza iniyor zaten yazılanlara göre ufak tefek takılmalar symbian ın genel sorunuymuş ama en aza indirmek için forum içerisinde ekstra çözümler mevcut.. Androidden sonra bu takılmalar devede kulak kalır bunu rahatlıkla söyleyebilirim. 8gb lık dahili hafıza son çıkan modelleri baz alırsak yeterli bir kapasite isteyen arttırabilir bende 8gb sd kart var ama kullanmaya gerek duymadım . 3 haftalık kullanımım sırasında en ufak bir resetleme yada donma yaşamadım .. Androidde haftada 3-4 kere reset problemi , donma , uygulama kapanması gibi sorunlar mevcuttu ..
*Uygulamaları ister dahili ister harici hafızaya kaydedebiliyoruz bu oldukça önemliydi benim için . Androiddeki gibi zorunlu olarak telefon hafızasına kaydettirmiyor ..
** Arayüz **
Arayüz çokta istediğim gibi çıkmadı .. Genel olarak bakınca belle arayüzü güzel gibi gözüksede detaylara inince bir çok eksik ortaya çıkıyor. Mesela bildirim çubuğunu kişiselleştirememiz buna en büyük örnek olabilir.. Ekran kilidini açmak için daha güzel bir stil kullanılabilir di yada ekran geçişleri için efekt ayarları konabilirdi. Forumda kişiselleştirme adına bir çok uygulama mevcut fakat bu tip kişiselleştirme ayarları telefonun orjinalinde olsaydı daha güzel olurdu .. Ve çoğu extra ayarı telefona kurmak için cihazı hacklemek gerekiyor ki cihazı hackleyince keyif almaya başlıyorsunuz .
Her uygulama için ayrı bir ses ayarı olması bana saçma geldi .. tek yerden ses ayarı yapılıp hepsinde geçerli olsaymış daha güzel olurmuş ..
** Kamera - ses **
Çift flashlı 8mp kamera normal kullanımda yeterli iç-dış ortamda yeterli bir kaliteye sahip . Çekim yapmak için fiziksel bir tuş olması kolaylık sağlıyor . Ses kalitesini fazla test etmedim ama dışarıya verdiği ses net ve temiz. Herhangi bir cızırtı , patama yapmıyor . Efekt seçenekleri eklemişler ne kadar gerekli tartışılır .
Film izlemedim ama telefonun içinde gelenlere göz attım rahatça film , video oynatıyor . Bir telefondan bu tür özellikleri yüksek performansla beklemek bence yanlış olur en nihayetinde bir telefon ama mevcut olanda yeterli bana göre
edit: youtube videolarını rahatlıkla ve takılmadan izleyebiliyorum buda diğer video sitelerinde rahatlıkla video izlenebileceği anlamına geliyor. Tabi yüksek performansta video izlemek için bulduğunuz yerde operatörünüzün çekim gücü de büyük etken ..
** Görüşme kalitesi **
Karşı tarafa giden ses ve karşıdan gelen ses temiz ve net her hangi bir sorun yaşamadım
** Şarj süresi **
Yeni nesil ve özellikle android cihazları baz alırsak 701 in şarj süresi tatmin edici boyutta. Ortalama 1-1.5 saat içerisinde şarj oluyor ve 1.5-2 gün gidiyor . Kendimden örnek vermek gerekirse çok sık telefon görüşmesi , ekran parlaklığı son seviyede ( sensör kapalı ) , çift mod ve gsm karışık , bol kurcalama ( internet , fruit ninja vs.. ) ve uzun süreli navigasyon kullanarak şarjı 2 gün dayandırdım ama böyle bir telefona 1 gün bile gitse normaldir .. Kısaca şarj süresi 1300 mah olmasına rağmen oldukça başarılı .
Bunlar dışında,
-wifi hızlı bağlanıyor
-Müzik çaları gösterişli ve yeterli .
-Tek bir hesap ile bir çok yere ulaşabiliyoruz
-Nfc benim işime yaramıyor ama ilgilenenler için kullanışlı olabilir
-Rehber ve arama ekranı daha güzel
-Mesajlaşma uygulaması biraz daha kullanışlı olabilirdi .. Mesajı göndermek için 2 yere basmamız biraz saçma geldi direk gönderme seçeneği konabilirdi..
-Widget ve kısa yol kullanımı güzel olmuş androidi aratmıyor .
-Qwerty rezalet diyebilirim .. klavyenin altındaki navi tuşları gereksiz olmuş ve ne yazıkki belle için fazla klavye seçeneği yok ..
-Telefon bağlandığı modemleri hatırlıyor fakat otomatik bağlanmıyor her seferinde bağlan dememiz gerekiyor .
-Sensör hassasiyetler oldukça güzel hatta ışık sensörü rahat durmuyor devamlı ayar yapıyor. ( Uygulama ile iptal etmek mümkün )
-Sağ tarafa yerleştirilen kilit açma tuşu bence saçma olmuş telefonun üstüne yerleştirilebilirdi .
-Telefonun içinde shazam,adobe gibi uygulamalar geliyor
-Browserdan videoları rahatça açıyor ve oynatıyor fakat browser performansı genel olarak çok iyi denilemez .. opera yine favori
-Arama kaydı daha detaylı olabilirdi . Arama menüsü ve ekranı görsel olarak daha güzel olabilirdi fakat kullanımı kolay , karışık değil .
-Telefon açılışı oldukça hızlı
-Ovi store android marketten kullanışsız
Herkesin olumsuz yorumladığı nokia daki uygulama kıtlığı sertifika sorununu aşarak ortadan kalkıyor. Android deki root işlemleri gibi symbian dada sertifika alarak bir çok uygulamaya ulaşabiliyoruz. Ovi store dada günlük hayatta işe yarayan ve kullanışlı uygulamalar mevcut .
Bir çok tema buluna
Kısaca ben androidden belleye geçtiğime pişman olmadım .. Belleye yapılacak olan güncellemeler ile telefonun daha güzel hale geleceğini düşünüyorum .
**fp1 güncellemesi ile telefon daha stabil hale geldi .. Menü içerisindeki kasmalar artık yok .. Batarya performansın da gözle görülür bir artış var ve telefon 1ghz den 1.3 ghz e yükseldi. Arayüzde ufak değişikliler yapıldı kısaca telefon son güncelleme ile daha güzel bir hale geldi diyebilirim **
Telefonu kullandıkça eklemeler yaparım umarım inceleme işinize yarar kolay gelsin
-alıntı değildir-
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
kendi çapımda detaylı bir inceleme yapmak istedim umarım işinize yarar .. ** Malzeme kalitesi **
701 de kaliteli malzeme kullanıldığını söyleyebilirim. Özellikle arka kapağın metalden yapılması telefona şık bir hava katmış fakat el izi tutmasına sebep oluyor .. Kasada kullanılan plastik malzeme de oldukça kaliteli .. Telefonun yan tarafında bulunan tuşlarda sağlamlık hissi veriyor. Fakat ekranın altında bulunan on/off ve orta tuş bana pek sağlam gelmedi .. Açıkçası onlarada gerek yokmuş çünkü bütün işlemleri ekrandan halledebiliyoruz doğal olarak onlara ihtiyacımız kalmıyor.. Kısaca telefon görüntü itibari
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
oldukça güzel ve malzeme olarak sağlam . Birde sağ tarafa yerleştirilmiş sürgülü kilit açma tuşu yerine tepeye bir tuş konulsa daha kullanışlı olurmuş diye düşünüyorum ..** Ekran **
3.5 luk gorilla glass ekranı uzunluk olarak yeterli fakat genişlik olarak bana dar geldi. Tabi bu
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
efonun kullanımına fazla etki etmiyor sadece kalın parmaklı kullanıcılar için qwerty kullanımı biraz zorlaşıyor ama alışınca bu sorunda ortadan kalkar diye düşünüyorum .. Son çıkan takoz büyüklüğündeki modelleri baz alırsak 701 oldukça kullanışlı .. İnternette gezinmek için yeterli . Fakat oyun meraklısı kullanıcılar için yeterli olacağını sanmıyorum hoş fruit ninja veya angry birds tarzı oyunlar rahatlıkla oynanıyor. Dokunmatik hassasiyeti oldukça kaliteli nokiadan bu kadarını beklemezdim. Bir samsung ekranından farkı yok diyebilirim . 701 denince akla gelen ips clear black ekran dedikleri gibi 160 dereceden rahatça görülebiliyor. Fakat dünyada tek denilen 1000 nit parlaklık bana abartı gibi geldi ama dış ortamda görüntü oldukça net . Bir amoled ekran ile aralarında çok az bir fark var . Ekranın bir başka eksiği düşük çözünürlük buda sadece ikonların köşelerinde dikkatli bakınca anlaşılan ufak tırtıklanmalara sebep oluyor fakat göze batmıyor .. Hatta değişik temalar ile gelen ikonlar düşük çözünürlüğü hissettirmiyor ..
** İşlemci **
1ghz işlemci belle için oldukça yeterli . Ekran geçişleri menü açılışlar seri çok nadir takılmalar oluyor. İlk başlarda meydana gelen takılmalar ileriki zamanlarda en aza iniyor zaten yazılanlara göre ufak tefek takılmalar symbian ın genel sorunuymuş ama en aza indirmek için forum içerisinde ekstra çözümler mevcut.. Androidden sonra bu takılmalar devede kulak kalır bunu rahatlıkla söyleyebilirim. 8gb lık dahili hafıza son çıkan modelleri baz alırsak yeterli bir kapasite isteyen arttırabilir bende 8gb sd kart var ama kullanmaya gerek duymadım . 3 haftalık kullanımım sırasında en ufak bir resetleme yada donma yaşamadım .. Androidde haftada 3-4 kere reset problemi , donma , uygulama kapanması gibi sorunlar mevcuttu ..
*Uygulamaları ister dahili ister harici hafızaya kaydedebiliyoruz bu oldukça önemliydi benim için . Androiddeki gibi zorunlu olarak telefon hafızasına kaydettirmiyor ..
** Arayüz **
Arayüz çokta istediğim gibi çıkmadı .. Genel olarak bakınca belle arayüzü güzel gibi gözüksede detaylara inince bir çok eksik ortaya çıkıyor. Mesela bildirim çubuğunu kişiselleştirememiz buna en büyük örnek olabilir.. Ekran kilidini açmak için daha güzel bir stil kullanılabilir di yada ekran geçişleri için efekt ayarları konabilirdi. Forumda kişiselleştirme adına bir çok uygulama mevcut fakat bu tip kişiselleştirme ayarları telefonun orjinalinde olsaydı daha güzel olurdu .. Ve çoğu extra ayarı telefona kurmak için cihazı hacklemek gerekiyor ki cihazı hackleyince keyif almaya başlıyorsunuz .
Her uygulama için ayrı bir ses ayarı olması bana saçma geldi .. tek yerden ses ayarı yapılıp hepsinde geçerli olsaymış daha güzel olurmuş ..
** Kamera - ses **
Çift flashlı 8mp kamera normal kullanımda yeterli iç-dış ortamda yeterli bir kaliteye sahip . Çekim yapmak için fiziksel bir tuş olması kolaylık sağlıyor . Ses kalitesini fazla test etmedim ama dışarıya verdiği ses net ve temiz. Herhangi bir cızırtı , patama yapmıyor . Efekt seçenekleri eklemişler ne kadar gerekli tartışılır .
Film izlemedim ama telefonun içinde gelenlere göz attım rahatça film , video oynatıyor . Bir telefondan bu tür özellikleri yüksek performansla beklemek bence yanlış olur en nihayetinde bir telefon ama mevcut olanda yeterli bana göre
edit: youtube videolarını rahatlıkla ve takılmadan izleyebiliyorum buda diğer video sitelerinde rahatlıkla video izlenebileceği anlamına geliyor. Tabi yüksek performansta video izlemek için bulduğunuz yerde operatörünüzün çekim gücü de büyük etken ..
** Görüşme kalitesi **
Karşı tarafa giden ses ve karşıdan gelen ses temiz ve net her hangi bir sorun yaşamadım
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
kça memnunum . Ortam sesini engelleyen özellik sayesinde konforlu bir görüşme imkanı sağlanmış . Fakat telefonun dışarıya verdiği ses net ve temiz olmasına rağmen bana az gibi geldi .. ** Şarj süresi **
Yeni nesil ve özellikle android cihazları baz alırsak 701 in şarj süresi tatmin edici boyutta. Ortalama 1-1.5 saat içerisinde şarj oluyor ve 1.5-2 gün gidiyor . Kendimden örnek vermek gerekirse çok sık telefon görüşmesi , ekran parlaklığı son seviyede ( sensör kapalı ) , çift mod ve gsm karışık , bol kurcalama ( internet , fruit ninja vs.. ) ve uzun süreli navigasyon kullanarak şarjı 2 gün dayandırdım ama böyle bir telefona 1 gün bile gitse normaldir .. Kısaca şarj süresi 1300 mah olmasına rağmen oldukça başarılı .
Bunlar dışında,
-wifi hızlı bağlanıyor
-Müzik çaları gösterişli ve yeterli .
-Tek bir hesap ile bir çok yere ulaşabiliyoruz
-Nfc benim işime yaramıyor ama ilgilenenler için kullanışlı olabilir
-Rehber ve arama ekranı daha güzel
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
abilirdi ama kullanımı kolay -Mesajlaşma uygulaması biraz daha kullanışlı olabilirdi .. Mesajı göndermek için 2 yere basmamız biraz saçma geldi direk gönderme seçeneği konabilirdi..
-Widget ve kısa yol kullanımı güzel olmuş androidi aratmıyor .
-Qwerty rezalet diyebilirim .. klavyenin altındaki navi tuşları gereksiz olmuş ve ne yazıkki belle için fazla klavye seçeneği yok ..
-Telefon bağlandığı modemleri hatırlıyor fakat otomatik bağlanmıyor her seferinde bağlan dememiz gerekiyor .
-Sensör hassasiyetler oldukça güzel hatta ışık sensörü rahat durmuyor devamlı ayar yapıyor. ( Uygulama ile iptal etmek mümkün )
-Sağ tarafa yerleştirilen kilit açma tuşu bence saçma olmuş telefonun üstüne yerleştirilebilirdi .
-Telefonun içinde shazam,adobe gibi uygulamalar geliyor
-Browserdan videoları rahatça açıyor ve oynatıyor fakat browser performansı genel olarak çok iyi denilemez .. opera yine favori
-Arama kaydı daha detaylı olabilirdi . Arama menüsü ve ekranı görsel olarak daha güzel olabilirdi fakat kullanımı kolay , karışık değil .
-Telefon açılışı oldukça hızlı
-Ovi store android marketten kullanışsız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
çok detay gerekiyor . Herkesin olumsuz yorumladığı nokia daki uygulama kıtlığı sertifika sorununu aşarak ortadan kalkıyor. Android deki root işlemleri gibi symbian dada sertifika alarak bir çok uygulamaya ulaşabiliyoruz. Ovi store dada günlük hayatta işe yarayan ve kullanışlı uygulamalar mevcut .
Bir çok tema buluna
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
iyor . Kısaca ben androidden belleye geçtiğime pişman olmadım .. Belleye yapılacak olan güncellemeler ile telefonun daha güzel hale geleceğini düşünüyorum .
**fp1 güncellemesi ile telefon daha stabil hale geldi .. Menü içerisindeki kasmalar artık yok .. Batarya performansın da gözle görülür bir artış var ve telefon 1ghz den 1.3 ghz e yükseldi. Arayüzde ufak değişikliler yapıldı kısaca telefon son güncelleme ile daha güzel bir hale geldi diyebilirim **
Telefonu kullandıkça eklemeler yaparım umarım inceleme işinize yarar kolay gelsin
-alıntı değildir-
701 galaxy s2 ye alternatif olacak bir cihaz değil onu belirteyim de baştan . Her şeyi geçtim sgs2 nin ekran ebatları ayrı bir keyif verir insana sgs kullandım oradan biliyorum . Hadi bunu da geçtim sgs2 ice cream sandwich güncellemesi alan bir cihaz


