aldoben
Üye
NOKİA 6720c KULLANMAK İÇİN BİRKAÇ NEDEN
arkadaşlar, yeni aldığım nokia 6720c hakkındaki ilk izlenimlerimi sizinle paylaşmak istiyorum. daha önceden az bir süre n79 kullanan birisi olarak her iki telefonun bazı özelliklerini kıyaslayacağım.
telefonun özellikleri zaten heryerde yazıyor. ben sadece kendi izlenimlerimi ve sitelerde bahsedilmeyenleri söylemek istiyorum.
6720c modeli distribütör olarak ''dora'' tarafından ithal ediliyor. kvk yada genpa tarafından getirilmediği için piyasaya çok fazla yerleşememiş durumda. fakat granti koşulları ve aksesuar kalitesi diğerleriyle aynı.
telefon boyut olarak 3310 kadar ama daha ince. eğri yapısı hoş bir görüntü katıyor. elde tutması yani ele oturuşu harika. tuş takımları ve kasası 6220c ye benzese de kesinlikle daha kaliteli. batarya kapağı metalve kasaya şak diye taş gibi sıfıra sıfır oturuyor.
tuşları kullanması çok rahat. tırnakla basmanıza gerek yok. parmak ucu ile rahat kullanılıyor. menü tuşu c tuçu ve navi tuşu diğerlerinden az daha yüksek. tuş kullanımı n79 dan daha iyi. ekran 2,2' yeterli buluyorum. ama n79 da 2.4' yani daha iyi.
kamera 5mp , video 640x480 ama 15fps de çekim yapıyor. ama ben çektiğim videolarda çok kötü bir sürprizle karşılaşmadım. gayet tatmin edici. fotolarda zoom çok fazla yakınlaştırmıyor. hatta diyebilirim ki 6303 kadar bile yakınlaştırmıyor. ama netlik olarak tatmin edici. ayrıca panoramik çekim özelliği var çok işinize yarayacak. video çekerken flaşı devamlı açabiliyorsunuz.kıyaslayacak olursak n79 kamerada daha iyi.
tümleşik gps alıcısı var ( bilmeyenler için söylüyorum; direkt uydudan, hattınızdan bağımsız, beleş yani). navigasyon güzel. ben kendim lı garmin kurdum harika çalışıyor. hem içinde orjinal ovi navigasyon hediye veriliyor. ömür boyu lisanslı olarak.
cihazda manyetik sensör var. cihazı yan çevirince ekran dönüyor. ters çevirince sessize alıyor yada alarm erteliyor. ayrıca sensörle çalışan oyun ve programları destekliyor. manyetik sensör olduğu için mesela pusula programı kurduğunuzda yönleri kıbleyi falan tam olarak gösteriyor.
telefonda otomatik tuş kilidi var. uzaktan otomatik olarak mesajla telefonu kitleme özelliği var. diyelim telefonu misfirliğe gittiğin yerde unuttun. kurcalamasınlar diye hemen telefona kendi belirlediğin bir gizli kelimeyi mesajlıyorsun telefon kendisine şifre koyuyor. (tabiki şifreyide sen belirliyorsun.)
cihaz 1gb hafıza kartıyla geliyor. ben elimdeki 4gb microsdhc kartı taktım. sorun yok. hızlı ve stabil bir şekilde çalışıyor. avi formatında bir film yükledim kendi oynatıcısı çallıştırmadı. bende divx player diye bir sisx program yükledim. sorunsuz çalıştı.
her iki tarafında hoperlörleri var ben ses kalitesini yeterli buldum. ses olarak n79 dan iyi diyebilirim. ayrıca n-gage oyunları ve uygulamaları destekliyor. şarj süresini deneyemedim, neden derseniz cihazı usb kablosuyla laptopa takınca hemen kendini şarj etmeye başlıyor. biliyorsunuz bilgisayardan şarj nokianın telefonlarında pek rastlanan bişey değil.
nedendir bilinmez nokia türkiye sitesinde telefon tanıtımı felan yok. ama nokia europede var. yani kvk getirmedi diye telefona üvey evlat muamelesi yapıyorlar. ben pcsuite ile telefonu son versiyona güncelledim. hiç sorunsuz işlemi tamamladı. cihaz şu an son sürüme update oldu.
benim hiç kullamadığım ama başkalarının büyük bir eksiklik olarak nitelendirebileceği wi-fi nin olmaması. wi-fi n79 da var ama kullanamk tam bir işkence. zaten günümüzde her istediğimiz ortamda bilgisayar bulunduğuna göre bana biraz lüzumsuz geliyor.
Word, Excel, PowerPoint, PDF belgelerinizi okuyabilirsiniz ama üzerinde değişiklik yapamazsınız. 3,5 jak girişi var. istediğiniz kulaklığı takın yada ses sistemine abğlayın.
snuç olarak ilk çıktığında 600 tl fiyatı olan ve çok fazla satılmadığı için 425 tl ye düşen bir telefon bence alınmaya değer. n79 un 2. ellerine peşin 350-400 tl para vereceğinize bu telefonu 12 taksitle 425 tlye alabilirsiniz bence. ben hızlıal dan aldım. umarım fiyetı artmamıştır.
cihazla ilgili soracağınız sorulara cevap vermeye çalışırım. herkeşe iyi ramazanlar. Aşağıdaki linkten detaylı bir tanıtıma ulaşabilirsiniz
arkadaşlar, yeni aldığım nokia 6720c hakkındaki ilk izlenimlerimi sizinle paylaşmak istiyorum. daha önceden az bir süre n79 kullanan birisi olarak her iki telefonun bazı özelliklerini kıyaslayacağım.
telefonun özellikleri zaten heryerde yazıyor. ben sadece kendi izlenimlerimi ve sitelerde bahsedilmeyenleri söylemek istiyorum.
6720c modeli distribütör olarak ''dora'' tarafından ithal ediliyor. kvk yada genpa tarafından getirilmediği için piyasaya çok fazla yerleşememiş durumda. fakat granti koşulları ve aksesuar kalitesi diğerleriyle aynı.
telefon boyut olarak 3310 kadar ama daha ince. eğri yapısı hoş bir görüntü katıyor. elde tutması yani ele oturuşu harika. tuş takımları ve kasası 6220c ye benzese de kesinlikle daha kaliteli. batarya kapağı metalve kasaya şak diye taş gibi sıfıra sıfır oturuyor.
tuşları kullanması çok rahat. tırnakla basmanıza gerek yok. parmak ucu ile rahat kullanılıyor. menü tuşu c tuçu ve navi tuşu diğerlerinden az daha yüksek. tuş kullanımı n79 dan daha iyi. ekran 2,2' yeterli buluyorum. ama n79 da 2.4' yani daha iyi.
kamera 5mp , video 640x480 ama 15fps de çekim yapıyor. ama ben çektiğim videolarda çok kötü bir sürprizle karşılaşmadım. gayet tatmin edici. fotolarda zoom çok fazla yakınlaştırmıyor. hatta diyebilirim ki 6303 kadar bile yakınlaştırmıyor. ama netlik olarak tatmin edici. ayrıca panoramik çekim özelliği var çok işinize yarayacak. video çekerken flaşı devamlı açabiliyorsunuz.kıyaslayacak olursak n79 kamerada daha iyi.
tümleşik gps alıcısı var ( bilmeyenler için söylüyorum; direkt uydudan, hattınızdan bağımsız, beleş yani). navigasyon güzel. ben kendim lı garmin kurdum harika çalışıyor. hem içinde orjinal ovi navigasyon hediye veriliyor. ömür boyu lisanslı olarak.
cihazda manyetik sensör var. cihazı yan çevirince ekran dönüyor. ters çevirince sessize alıyor yada alarm erteliyor. ayrıca sensörle çalışan oyun ve programları destekliyor. manyetik sensör olduğu için mesela pusula programı kurduğunuzda yönleri kıbleyi falan tam olarak gösteriyor.
telefonda otomatik tuş kilidi var. uzaktan otomatik olarak mesajla telefonu kitleme özelliği var. diyelim telefonu misfirliğe gittiğin yerde unuttun. kurcalamasınlar diye hemen telefona kendi belirlediğin bir gizli kelimeyi mesajlıyorsun telefon kendisine şifre koyuyor. (tabiki şifreyide sen belirliyorsun.)
cihaz 1gb hafıza kartıyla geliyor. ben elimdeki 4gb microsdhc kartı taktım. sorun yok. hızlı ve stabil bir şekilde çalışıyor. avi formatında bir film yükledim kendi oynatıcısı çallıştırmadı. bende divx player diye bir sisx program yükledim. sorunsuz çalıştı.
her iki tarafında hoperlörleri var ben ses kalitesini yeterli buldum. ses olarak n79 dan iyi diyebilirim. ayrıca n-gage oyunları ve uygulamaları destekliyor. şarj süresini deneyemedim, neden derseniz cihazı usb kablosuyla laptopa takınca hemen kendini şarj etmeye başlıyor. biliyorsunuz bilgisayardan şarj nokianın telefonlarında pek rastlanan bişey değil.
nedendir bilinmez nokia türkiye sitesinde telefon tanıtımı felan yok. ama nokia europede var. yani kvk getirmedi diye telefona üvey evlat muamelesi yapıyorlar. ben pcsuite ile telefonu son versiyona güncelledim. hiç sorunsuz işlemi tamamladı. cihaz şu an son sürüme update oldu.
benim hiç kullamadığım ama başkalarının büyük bir eksiklik olarak nitelendirebileceği wi-fi nin olmaması. wi-fi n79 da var ama kullanamk tam bir işkence. zaten günümüzde her istediğimiz ortamda bilgisayar bulunduğuna göre bana biraz lüzumsuz geliyor.
Word, Excel, PowerPoint, PDF belgelerinizi okuyabilirsiniz ama üzerinde değişiklik yapamazsınız. 3,5 jak girişi var. istediğiniz kulaklığı takın yada ses sistemine abğlayın.
snuç olarak ilk çıktığında 600 tl fiyatı olan ve çok fazla satılmadığı için 425 tl ye düşen bir telefon bence alınmaya değer. n79 un 2. ellerine peşin 350-400 tl para vereceğinize bu telefonu 12 taksitle 425 tlye alabilirsiniz bence. ben hızlıal dan aldım. umarım fiyetı artmamıştır.
cihazla ilgili soracağınız sorulara cevap vermeye çalışırım. herkeşe iyi ramazanlar. Aşağıdaki linkten detaylı bir tanıtıma ulaşabilirsiniz
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız


