Arkadaşlar rds dediğiniz olayı biri bana anlatabilirmi ? Nedir bu rds ?
radio data system anlamindadir
bazi radyolar, radyon yayininin yanisira, ozel ve duyamayacagimiz sinyallerden olusan rds sinyallerini de yollar
ilk kez 1974 yılında ebu tarafından geliştirilmeye başlandı. 1980 yılında isviçre'de deneme yayını, 1982 yılında ise 8 sistem ile çoklu yayını isveç'te yapıldı. 1983 yılında standartları ebu tarafından kabul edildi. 1987 yılında volvo ilk rds'li otomobili satışa sundu. 1989 yılında abd'de, 1990 yılında asya ve afrika'da kullanılmaya başlandı. rds'nin uygulama alanları neredeyse sınırsız diyebileceğimiz kadar çeşitlidir. radyo tanıtım bilgilerinin gönderilmesi dışında (türkiye'de sadece bu yayın türü mümkün zira, türkiye'de radyoların rds kullanarak tp ve ta yayını yapması kanunen yasaklanmıştır.) elektronik pano veya çağrı cihazları, reklam kioskları, kablosuz ortamda yazılı dağıtımı, elektronik kataloglar, dinamik karayolları tabelalarının uzaktan kontrolü, differensiyal gps uygulamaları, endüstriyel uygulamalarda ve fabrikalarda saha ekipmanlarının uzaktan kumanda ve kontrolü gibi alanlarda kullanılabilmekte.