Liseliler neye inanıyor ? İşte ilginç araştırma sonuçları...

  • 28 Eylül 2012
  • 2410 Okunma
  • 58 Cevap

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Liseliler neye inanıyor ? İşte ilginç araştırma sonuçları...


    Liselerde yapılan araştırmaya göre liselilerin inanç haritası çıkarıldı

    Araştırmayı yapan Prof. Eşme, “Evrim kuramını 100 öğrenciden neredeyse 40’ı kabul etmiyor. Dünya görüşü açısından, imam hatip liselerine en yakın okullar, Anadolu öğretmen liseleri. ‘Dünyayı ve evreni anlayabilmek için fen bilimlerinden çok din bilgisi gereklidir’ görüşüne katılmayan öğrenci oranı sadece yüzde 43” diyor

    Eski YÖK Başkan Vekili ve Maltepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İsa Eşme başkanlığında yapılan, “Lise Öğrencilerinin Fen ve Matematik Eğitimine İlişkin Yaklaşımları” başlıklı eğitim araştırması, lise gençliğinin bilime muhafazakâr bir açıyla baktığını ortaya koydu.

    Araştırmaya göre, “Dünyayı ve evreni anlayabilmek için fen bilimlerinden çok din bilgisi gereklidir” görüşüne katılmayan öğrenci oranı yalnızca yüzde 43’te kaldı.

    “İnsan, bugünkü düzeyine, milyonlarca yıl süren bir evrim sonucu ulaşmıştır” görüşüne katılanların oranı ise yüzde 66 oldu. Araştırmanın sonuçlarını özetleyen Prof. Eşme, yeni neslin muhafazakâr yetiştiğini belirterek şunları söyledi:

    “Evrim kuramını 100 öğrenciden neredeyse 40’ı kabul etmiyor. Üstelik, bu öğrencilerin gelir ve eğitim düzeyleri, Türkiye ortalamasına göre yüksek. İlköğretim sonrası eğitime devam edemeyen kesimi düşündüğümüzde bu oran çok daha fazla olacaktır. Bu sonuç en iyimser yaklaşım.

    Araştırmanın bir ilginç yönü de Anadolu öğretmen liselerinin, imam hatip liselerine dünya görüşü açısından en yakın okullar olması... Bu da, bu okullarda görev yapan öğretmenlerin dünya görüşünden ve bu okulların yatılı olmasından kaynaklanabilir. Farklı lise türlerinde okuyan öğrencilerin pozitif bilimlere bakışları karşılaştırıldığında, fen lisesi öğrencileri dünya görüşünde de farkını ortaya koyuyor” dedi.




    ‘Din gerekli’

    Araştırmanın sonuçları özetle şöyle:

    - “İnsan bugünkü düzeyine, milyonlarca yıl süren evrim sonucu ulaşmıştır” (evrim kuramını benimseme) görüşüne katılanların oranı yalnızca yüzde 66. Öğrencilerin yüzde 19’u bu görüşe katılmadığını söylerken, yüzde 15’i fikrinin olmadığını belirtiyor.

    Bu görüşe katılmayanların, lise türüne göre dağılımında en yükseği imam hatip lisesi öğrencileri. İkinci sırada ise Anadolu öğretmen lisesi öğrencileri bulunuyor.

    -“Dünyayı ve evreni anlayabilmek için fen bilimlerinden çok din bilgisi gereklidir” görüşüne katılmayan öğrenci oranı yalnızca yüzde 43. Öğrencilerin yüzde 30’u bu görüşe katıldığını söylerken, yüzde 27’si de fikrinin olmadığını belirtiyor.

    Din bilgisinin gerekli olduğuna inananların lise türüne göre dağılımında, en yüksek oran imam hatip liselerinde. İkinci sırada, meslek liseleri, üçüncü sırada Anadolu öğretmen lisesi öğrencileri yer alıyor.

    -Temel fen eğitiminin hurafelere yönelmede engel olduğuna inanan öğrenci oranı yüzde 60. Öğrencilerin yüzde 17’si bu fikre katılmadığını, yüzde 23’ü ise fikri olmadığını belirtiyor.

    -Batı uygarlığının üstünlüğünü bilimle ilişkilendirenlerin oranı yalnızca yüzde 49. “Batı ülkelerinin Ortadoğu ülkelerinden daha ileride olmaları, fen ve matematiğe daha çok önem vermelerinin sonucudur” görüşüne katılmayanların oranı yüzde 31, öğrencilerin yüzde 20’si ise bu konuda fikri olmadığını belirtiyor.


    Matematik öğretmeni olumsuz’ bulunuyor

    Öğrenciler üzerinde en olumlu etkiyi Matematik ve Türkçe öğretmenleri bırakıyor. Öte yandan matematik öğretmenleri en olumsuz etkiyi bırakanların da başında geliyor.

    Öğrencilerin dörtte üçüne yakını, yetiştikleri eğitim sistemini ve fen -matematik eğitimini yetersiz buluyor.

    Öğrencilerin dörtte üçü fen derslerini öğretmeni dinleyerek ve tahtadaki bilgileri defterine geçirerek öğrenmeye çalışıyor.

    -Beşte dördü ya hiç deney yapmıyor ya da nadiren deney yapıyor.

    -Yalnızca üçte biri derslerde gösteri deneyi yapıldığını belirtiyor.

    -Öğrencilerin yalnız yüzde 16’sı derslerde bilgisayar destekli eğitim yapıldığını ifade ediyor.

    -Derslerde belgesel film izleme oranı sadece yüzde 15.

    ‘Belletme-dinleme metodu yanlış’

    Öğrenciler fen ve matematikte başarısızlık nedenini şöyle sıralıyor:

    -Öğretmenlerin izlediği yöntemler

    -Derslerin hayatta işe yaramayan bilgileri kapsaması

    -Öğretilenlerin yaşamla ilişkilendirilmemesi

    -Yaparak ve yaşayarak öğrenmeye yer verilmemesi

    -Derslerin sınava odaklı işlenmesi

    -Konuların kavratılmadan, soru çözerek öğretilmesi

    -Yalnız dinleme ve belletme metodu uygulanması

    -Teknolojiye yer verilmemesi

    -Proje ve laboratuvar çalışmalarına yer verilmemesi

    -Başarısızlıkta öğrencinin de payının bulunması



    ‘Bilgisayar, müzik dinlemek için’

    -Öğrenciler, medya tercihlerinde Posta gazetesi birinci, Hürriyet ikinci, Milliyet ise üçüncü sırada yer aldı. TV kanalı tercihleri ise şöyle sıralandı: Kanal D, Show TV ve ATV.

    -Öğrencilerin yüzde 38’i günlük aktivitede bilgisayara hiç zaman ayırmıyor. Gençler bilgisayarı en fazla müzik dinlemek için kullanıyor. İkinci sırada e-posta bulunurken üçüncü sırayı sohbet alıyor.

    -Öğrencilerin yüzde 37.8’i spor ve sosyal etkinliklere, yüzde 18.4’ü müzik dinlemeye, yüzde 16.5’i TV izlemeye hiç zaman ayırmıyor.
     


    Yazan: 1STayTRue35
  2. liseli gençlik işte :hmmm hepsi çok garip :hmmm
     
  3. Neden evrim teorisine bu kadar önyargılı bakıyorlar ki? Evrim dine ters değil ki.
     
    furkey bunu beğendi.
  4. aslında ters biraz araştırın görürsünüz.
     
    Cezzbedici3 bunu beğendi.
  5. Ters falan değil. 1,5 yıldır bu araştırmalar içerisindeyim.
     
  6. 1STayTRue35 ve Cezzbedici3 bunu beğendi.
  7. Peki; İnsanlar maymundan geldiyse, Şimdiki maymunlar neden insan olmuyor? Haydi Ateistler..
     
    Cezzbedici3 bunu beğendi.
  8. Evrim Dine ters değil demek ne demek o mantıkla (Haşa) Hz.Adem de bir hücre olarak yaratıldı da gelişti (Haşa) saçmalamayın lütfen sizi biraz kıssa okumaya davet ediyorum şunu da söyleyeyim ki bir gün aklıma KÖPEK almak gelirse adını Darwin koyarım
     
    abandonware ve 1STayTRue35 bunu beğendi.
  9. Ya darwin evrim teorisini bilmiyorsun yada dini bilmiyorsun.
     
  10. Ervim olayı yalnızca darwin'in öne sürdüğü insanın bir maymun türünün evrilmesinden oluşması değil.Türler arası evrime bende inanmıyorum fakat tür içi evrimin olabileceğlni ve hatta olduğunu düşünüyorum ki bunun din ile ters düşen bir yanı yok.
     
  11. Yanlız dinlere göre insanlar sudan çamurdan yaratılmış (ilk insanlar)
     
  12. Zaten insanlar adına konuşmadım evrimi tek yönlü düşünmemek lazım.Şuan dünyadaki bir çok canlı eskiden ufak ya da büyük farklılıklar, evrilmeler geçirmiş.
     
  13. Katılıyorum metin de bunu kastemişti zaten :)
     
  14. Hele şükür biri anladı.
     
  15. Konu, evrim teorisi. Evrim değil...
     
  16. metinin dediği doğru ama birileri illa insan evrimini öne sürecek :hmmm bide soruya bak batının üstün olması :kop: ben bir üstünlük göremiyorum ahlaksızlık batıda kol geziyor herkez buna özeniyor
     
  17. Yalnız üstünlüğü ahlaki açıdan dememişlerki diğer anlamda bizden üstün oldukları ve bunun en büyük sebebinin biz ve onların bilimsel çalışmaları olduğu bir gerçek.
     
    1STayTRue35 bunu beğendi.
  18. ben zaten üstünlük o demedim ki herkez ahlaksızlığa özeniyor dedim dostum. İşte avrupada şöyle serbest böyle serbest ama gel görki adamlar bilim vs. ilgilenirken biz hala sen şunu dedin sen şu partidesin kızıma laf atmışın gibi saçma şeylerle uğraşıyoz.
     
    kullanıcıadları bunu beğendi.
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
Yüklüyor...
20/11/2018 - 15:07