aslında sd swap yaptıktan sonra oynadığınız oyunların daha hızlı çalışması,daha kısa sürede açılmasını istiyorsanız bir yol var
internal storage'ler hep ext4 olarak formatlanmıştır ext4 bir linux dosya sistemidir ve şuanlık linux ortamının en hızlı dosya sistemidir. sd kartlar ise fat32 olarak formatlanmıştır fat32 ise microsoftun geliştirdiği bir windows tabanlı dosya sistemidir
yani linux ortamında ext4 fat32'den daha hızlıdır(hem yazma hem okuma hızı karşılaştırmasında)
şuan android kullandığımız için linux ortamındayız linuxun en hızlı dosya sistemide ext4 o sebepten eğer sd kartlar ext4 olarak formatlanıp kullanılırsa bu oyun performansı üzerinde etkin bir artış sağlayacaktır(tabi sd swap ile kurduğunuz oyunlar üzerinde)
hele ki birde sd kartınız class10 ise performans gerçekten etkileyici olabilir
peki nasıl yapılacak:
ilk önce sd kartınızda bulunan tüm dosyalarınızı bilgisayara yedekleyin
daha sonra cwm açın
format sdcard1 deyin
seçenek olarak ext4 seçin ve formatlayın
daha sonra mount sdcard1 deyin ve reboot edin
not:bu işlemi şahsen denemedim denemek isteyen varsa denesin korkmayın en kötü ihtimal rom sd kartınızı algılamayacaktır fakat daha sonra yine cwm'den sd kartınızı vfat olarak formatlarsanız tekrar okuyacaktır.
not2:ext4 olarak formatladıktan sonra bilgisayarınız sd kartınızı okumayacaktır çünkü ext4 linux dosya sistemidir windows değil. fakat zaten sd kartınızı telefonunuz okuyabilecektir bunuda aklınızdan çıkarmayın
not3:yukardaki işlemleri sdswap yaptıktan sonra kesinlikle denemeyin! işlemi yaptıktan sonra sdwap yapabilirsiniz
hayırlı akşamlar
