Artık piller daha çabuk şarj olucak

  • 7 Ekim 2012
  • 583 Okunma
  • 9 Cevap

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Evet arkadaslar gerek cep telefonlari olsun gerekse kullandimiz her türlü piller cabuk şarj olucak ve daha çok
    ABD'li bilim adamlarının geliştirdiği karışık
    matematiksel hesaplama algoritmaları, lityum iyon
    pillerin dolma süresinin yarıya indirilmesinin önünü
    açtı.
    ABD'li bilim adamlarının yeni geliştirdiği karışık
    matematiksel hesaplama algoritmaları, yeniden
    doldurulabilen lityum iyon pil lerin dolma süresinin
    yarıya indirilmesinin ve üretim maliyetinin yüzde 25
    oranında azaltılmasının önünü açtı.
    Bilimadamları, lityum iyonlarının pil in içindeki yerlerini
    hesaplamak konusunda daha hassas veriler elde
    edilmesini sağlayarak pilin doluş süresini daha verimli
    hale getiren algoritmalar sayesinde pillerin doluş
    süresinin 15 dakikaya kadar indirebileceğine dikkati
    çekti.
    Sözkonusu algoritmalar San Diego California
    Üniversitesi'ne bağlı Jacobs School of Engineering
    Yüksek Okulu'ndan bir araştırma grubu tarafından
    geliştirildi.
    Profesör Miroslav Krstic ve Jacobs School Mekanik ve
    Uzay Mühendisliği Bölümü'nün doktora sonrası
    öğrencisi Scott Moura, buldukları algoritmalar ile ABD
    Enerji Bakanlığı'na bağlı ARPA-E araştırma kurumunun
    verdiği 460 bin dolarlık ödüle layık görüldü.
    Toplam 9,6 milyon dolarlık ödülün geri kalan kısmı ise
    hesaplama algoritmalarının daha da geliştirilmesi ve bu
    algoritmaları kullanacak teknolojilerin tasarlanması
    amacıyla otomotiv ürünleri tedarikçisi Bosch şirketi ve
    pil imalatçısı Cobasys şirketi arasında paylaştırıldı.
    Krstic, yaptıkları keşfe ilişkin yaptığı açıklamada, ''Bu
    araştırma, matematik modellere dayalı, ileri hesaplama
    algotirmalarıyla pil lerin daha hızlı dolmasına ve daha
    güçlü eletrik motorları üretilmesine imkan sağlayacak''
    dedi.
    Eski teknolojide imalatçıların pilin durumunu ve
    sağlamlığını ölçmede çoğunlukla pil üzerindeki voltaj ve
    akımdan yararlandıklarını, ancak bunların son derece
    basit ölçümler olduğunu anlatan Krstic, bu ölçümlere
    dayalı üretilen aşırı tasarım ürünü büyük boyutlu
    pillerin daha ağır ve masraflı olmasının yanı sıra
    benzinle güçlendirilmiş araçlara oranla daha uzun
    sürede dolduğuna işaret etti.
    Japon otomobil şirketi Toyota'nın da yakın bir
    zamanda, tamamen elektrikle işleyen ''eQ'' adlı ikinci
    arabasının toplu üretimini, araçların pillerinin dolma
    süresinin uzunluğu da dahil olmak üzere elektrikli araç
    teknolojisinin güvenilirliğinden duyulan kaygılar
    nedeniyle iptal ettiği biliniyor.
    Algoritmaların faydası ne
    Lityum iyon pillerinin daha verimli olması için pillerdeki
    voltaj ve akımı ölçmek yerine daha önce hiç
    düşünülmemiş bir yaklaşıma başvuran Krstic ve Moura,
    lityum iyon pilinin içinde fiziki olarak ne olup bittiğini
    hesap edebilecek gelişmiş algoritmalar tasarladı.
    Artı uç (anot), eksi uç (katot) ve bunları birbirinden
    ayıran 3 ayrı katmanın bulunduğu silindir biçimindeki
    lityum iyon pillerde, pil tamamen dolduğunda lityum
    iyonları artı uçta toplanıyor. Artı uçtaki iyonların 2 eksi
    uca hareketini zorlayacak şekilde tasarlanmış piller,
    iyonların artı uçtan eksi uca hareketleriyle bağlı
    bulundukları araca enerji veriyor.
    Pilin düzgün şekilde çalıştığını belirlemede iyonların
    artı uçta nerede bulunduğunun saptanması önem
    taşıyor. Ancak bunun, son derece gelişmiş ekipmanlarla
    bile ölçülmesi son derece zor.
    İyon parçacıklarının yükünü sadece pilin voltajını
    ölçerek hesap etmek, tıpkı sinema girişinde bilet kesen
    biletçinin, hangi izleyicinin hangi koltuğa oturacağını
    sinema girişindeki sıranın hareket hızını izleyerek
    hesap etmeye çalışmasına benziyor. Bu benzetmede
    iyon parçacıklarını, çeşitli sıralardaki koltuklarına doğru
    ilerleyen seyirciler temsil ediyor.
    Krstic ve Moura tarafından geliştirilen algoritmalar iyon
    parçacıklarının pil içindeki yerini hesaplamada
    kullanılıyor ve sinema salonu örneğinde olduğu gibi bu
    algoritmalar sayesinde sinemadaki tüm sıralar güvenli
    ve verimli bir şekilde doldurulabiliyor.
    Söz konusu model sayesinde ayrıca, tıpkı sinemadaki
    hangi koltukların bozulduğunu ve tamir edilmesi veya
    yeni koltukla değiştirilmesi gerektiğinin hesaplamasında
    olduğu gibi zaman içinde pilin sağlamlığında oluşan
    değişiklikler hesap edilebiliyor.
     


    Yazan: Kurtuluş40

    Artık piller daha çabuk şarj olucak İndir

    YkPkY, mkahya, MrUlutaş ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. Hızlı şarj cihazları varda,pek iyi etkisi olmuyor diyorlar:hmmm
     
  3. :evet: adı var sadece, haber için teşekkürler abi.
     
  4. 15 dakika civari ise gayet iyi olacaktır
     
  5. 6210 navigatörü 45 dakikada şarj oluyordu. bu neredeyse 2 saat.
     
  6. Haber için teşekkürler kurtuluş abi :)
     
  7. İnsallah bir an once hayata gecer de sarj derdinden kurtuluruz.
     
  8. lityum polimerde öyle bir sorun yok sony nwz_172b mp3 ümde lipo pil var 60 dk da oluyor ama lityum ionların şarjdan çok trickle şarj dönemi vardır laptopum %90 a gelince 45 dk da doluyr fakat lityum polimer trickle şarj süresi aşagı çekilmiştir ama hala güvenlidir :)
     
  9. hele bir hayatta geçsinde yorum sonra yaparım
     
  10. Tesekkurlerkardesim
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
Yüklüyor...
14/11/2018 - 23:49