Artık piller daha çabuk şarj olucak

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kurtuluş40

Kurtuluş40

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Artık piller daha çabuk şarj olucak
Evet arkadaslar gerek cep telefonlari olsun gerekse kullandimiz her türlü piller cabuk şarj olucak ve daha çok
ABD'li bilim adamlarının geliştirdiği karışık
matematiksel hesaplama algoritmaları, lityum iyon
pillerin dolma süresinin yarıya indirilmesinin önünü
açtı.
ABD'li bilim adamlarının yeni geliştirdiği karışık
matematiksel hesaplama algoritmaları, yeniden
doldurulabilen lityum iyon pil lerin dolma süresinin
yarıya indirilmesinin ve üretim maliyetinin yüzde 25
oranında azaltılmasının önünü açtı.
Bilimadamları, lityum iyonlarının pil in içindeki yerlerini
hesaplamak konusunda daha hassas veriler elde
edilmesini sağlayarak pilin doluş süresini daha verimli
hale getiren algoritmalar sayesinde pillerin doluş
süresinin 15 dakikaya kadar indirebileceğine dikkati
çekti.
Sözkonusu algoritmalar San Diego California
Üniversitesi'ne bağlı Jacobs School of Engineering
Yüksek Okulu'ndan bir araştırma grubu tarafından
geliştirildi.
Profesör Miroslav Krstic ve Jacobs School Mekanik ve
Uzay Mühendisliği Bölümü'nün doktora sonrası
öğrencisi Scott Moura, buldukları algoritmalar ile ABD
Enerji Bakanlığı'na bağlı ARPA-E araştırma kurumunun
verdiği 460 bin dolarlık ödüle layık görüldü.
Toplam 9,6 milyon dolarlık ödülün geri kalan kısmı ise
hesaplama algoritmalarının daha da geliştirilmesi ve bu
algoritmaları kullanacak teknolojilerin tasarlanması
amacıyla otomotiv ürünleri tedarikçisi Bosch şirketi ve
pil imalatçısı Cobasys şirketi arasında paylaştırıldı.
Krstic, yaptıkları keşfe ilişkin yaptığı açıklamada, ''Bu
araştırma, matematik modellere dayalı, ileri hesaplama
algotirmalarıyla pil lerin daha hızlı dolmasına ve daha
güçlü eletrik motorları üretilmesine imkan sağlayacak''
dedi.
Eski teknolojide imalatçıların pilin durumunu ve
sağlamlığını ölçmede çoğunlukla pil üzerindeki voltaj ve
akımdan yararlandıklarını, ancak bunların son derece
basit ölçümler olduğunu anlatan Krstic, bu ölçümlere
dayalı üretilen aşırı tasarım ürünü büyük boyutlu
pillerin daha ağır ve masraflı olmasının yanı sıra
benzinle güçlendirilmiş araçlara oranla daha uzun
sürede dolduğuna işaret etti.
Japon otomobil şirketi Toyota'nın da yakın bir
zamanda, tamamen elektrikle işleyen ''eQ'' adlı ikinci
arabasının toplu üretimini, araçların pillerinin dolma
süresinin uzunluğu da dahil olmak üzere elektrikli araç
teknolojisinin güvenilirliğinden duyulan kaygılar
nedeniyle iptal ettiği biliniyor.
Algoritmaların faydası ne
Lityum iyon pillerinin daha verimli olması için pillerdeki
voltaj ve akımı ölçmek yerine daha önce hiç
düşünülmemiş bir yaklaşıma başvuran Krstic ve Moura,
lityum iyon pilinin içinde fiziki olarak ne olup bittiğini
hesap edebilecek gelişmiş algoritmalar tasarladı.
Artı uç (anot), eksi uç (katot) ve bunları birbirinden
ayıran 3 ayrı katmanın bulunduğu silindir biçimindeki
lityum iyon pillerde, pil tamamen dolduğunda lityum
iyonları artı uçta toplanıyor. Artı uçtaki iyonların 2 eksi
uca hareketini zorlayacak şekilde tasarlanmış piller,
iyonların artı uçtan eksi uca hareketleriyle bağlı
bulundukları araca enerji veriyor.
Pilin düzgün şekilde çalıştığını belirlemede iyonların
artı uçta nerede bulunduğunun saptanması önem
taşıyor. Ancak bunun, son derece gelişmiş ekipmanlarla
bile ölçülmesi son derece zor.
İyon parçacıklarının yükünü sadece pilin voltajını
ölçerek hesap etmek, tıpkı sinema girişinde bilet kesen
biletçinin, hangi izleyicinin hangi koltuğa oturacağını
sinema girişindeki sıranın hareket hızını izleyerek
hesap etmeye çalışmasına benziyor. Bu benzetmede
iyon parçacıklarını, çeşitli sıralardaki koltuklarına doğru
ilerleyen seyirciler temsil ediyor.
Krstic ve Moura tarafından geliştirilen algoritmalar iyon
parçacıklarının pil içindeki yerini hesaplamada
kullanılıyor ve sinema salonu örneğinde olduğu gibi bu
algoritmalar sayesinde sinemadaki tüm sıralar güvenli
ve verimli bir şekilde doldurulabiliyor.
Söz konusu model sayesinde ayrıca, tıpkı sinemadaki
hangi koltukların bozulduğunu ve tamir edilmesi veya
yeni koltukla değiştirilmesi gerektiğinin hesaplamasında
olduğu gibi zaman içinde pilin sağlamlığında oluşan
değişiklikler hesap edilebiliyor.
 

Ekli dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: YkPkY, mkahya, MrUlutaş ve 1 kişi daha


maxirabit

maxirabit

Üye
Hızlı şarj cihazları varda,pek iyi etkisi olmuyor diyorlar:hmmm
 
tekinhar

tekinhar

Üye
15 dakika civari ise gayet iyi olacaktır
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
6210 navigatörü 45 dakikada şarj oluyordu. bu neredeyse 2 saat.
 
Astrosman

Astrosman

Üye
Haber için teşekkürler kurtuluş abi :)
 
badmus

badmus

Üye
İnsallah bir an once hayata gecer de sarj derdinden kurtuluruz.
 
ugur1000

ugur1000

Üye
lityum polimerde öyle bir sorun yok sony nwz_172b mp3 ümde lipo pil var 60 dk da oluyor ama lityum ionların şarjdan çok trickle şarj dönemi vardır laptopum %90 a gelince 45 dk da doluyr fakat lityum polimer trickle şarj süresi aşagı çekilmiştir ama hala güvenlidir :)
 
tarxhn

tarxhn

Üye
hele bir hayatta geçsinde yorum sonra yaparım
 
esokmen

esokmen

Üye
Tesekkurlerkardesim
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt