Araba Kullanmayi Bilen Arkadaslar .?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
OPC

OPC

Üye
Senin dediğini yapınca tabikide 4 te düzgün gidecek sen 3. viteste arabaya sağlayacağın hızı 2. viteste vermiş oluyorsun motoru bağırta bağırta..

Burdan da sanki ben arabayi 5000 bin devir bandinda kullanin 2 vites.yukseltin daha iyidir demisim gibi bir anlam cikiyor ben konu sahibini yonlendirmeye calisiyorum olur ya herhangi bir viteste yuksek.devirde olur 2 vites yukseltebilir burda araci sirali viteslerde kullanmak mecburiymis gibi belirtildi
 
  • Beğen
Tepkiler: GökhanERMCLR


esmeran3

esmeran3

Üye
Benim takildigim nokta su oyle bir belirtilmis ki vites 2 den 4 e alinamaz araba bozulur patlar seklinde anlatilmis zaten kimse gidip 2500 devirde vitesi 2 den 4 e almaz biz onu tesvik etmiyoruz ama yuksek devirlerde 2 vites yukseltmek mumkun ve mantiklidir ideal devir duzeyine getirmek icin

Ve burda arabanin duzenli sekilde hizlanmasindan bahsedilmemis tabiki ivmeli olarak hizlanmak icin vitesler sirasiyla atilmalidir adamlar bosuna koymamis ya

Kardeşim bende zaten :) 5000 devire getirip vites atıyorum senin dediğin gibi ama arabanın ömrünü kısaltıyor ;)
O mümkün ama sadece YÜKSEK DEVİRLERDE vites atmak olabilir :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: nokia_belle
GökhanERMCLR

GökhanERMCLR

Üye
Burdan da sanki ben arabayi 5000 bin devir bandinda kullanin 2 vites.yukseltin daha iyidir demisim gibi bir anlam cikiyor ben konu sahibini yonlendirmeye calisiyorum olur ya herhangi bir viteste yuksek.devirde olur 2 vites yukseltebilir burda araci sirali viteslerde kullanmak mecburiymis gibi belirtildi

Şahsen ben böyle birşey demek istemedim.. Senin dediğini anladım ben sen 2 den 4 e vites yükseltmenin mümkün oldugunu belirtmişsin.. Ben sana böyle bişey demek istemedim yanlış anladın heralde..
 
OPC

OPC

Üye
İnsallah yardimci olabilmisizdir konu sahibine uslup olarak hos olmayan cumleler sarf edildi bazilari tarafindan hos olmadi
 
  • Beğen
Tepkiler: esmeran3
Enes

Enes

Üye
Benim takildigim nokta su oyle bir belirtilmis ki vites 2 den 4 e alinamaz araba bozulur patlar seklinde anlatilmis zaten kimse gidip 2500 devirde vitesi 2 den 4 e almaz biz onu tesvik etmiyoruz ama yuksek devirlerde 2 vites yukseltmek mumkun ve mantiklidir ideal devir duzeyine getirmek icin

Ve burda arabanin duzenli sekilde hizlanmasindan bahsedilmemis tabiki ivmeli olarak hizlanmak icin vitesler sirasiyla atilmalidir adamlar bosuna koymamis ya
Tam da bu.
Anlamak istemeyenlere.
 
nokia_belle

nokia_belle

Üye
@OPC aracinizin saglikli kalmasini istiyorsaniz,bu manuelse de viteslerin sirali kullanimi hem şart hem mecburidir,duzensiz vites motor'a zarar verir
 
OPC

OPC

Üye
@OPC aracinizin saglikli kalmasini istiyorsaniz,bu manuelse de viteslerin sirali kullanimi hem şart hem mecburidir,duzensiz vites motor'a zarar verir

Kronik bir rahatsizlik olusturmaz motorda hergun yuksek devirde kullanmak olusturabilir ama bu da hicbir zaman arabada heyecanli dusuk zamanli hizlanmalar yapmayacak degiliz ki arac ilk alindiginda rodaj oncesi kontrollu kullanim suresinden sonra.rodaj yapmak da iyidir motorun acilmasini verimli calismasini saglar
 
  • Beğen
Tepkiler: esmeran3
esmeran3

esmeran3

Üye
Kronik bir rahatsizlik olusturmaz motorda hergun yuksek devirde kullanmak olusturabilir ama bu da hicbir zaman arabada heyecanli dusuk zamanli hizlanmalar yapmayacak degiliz ki arac ilk alindiginda rodaj oncesi kontrollu kullanim suresinden sonra.rodaj yapmak da iyidir motorun acilmasini verimli calismasini saglar

sıfır araba alırsan yüksek devir şart zaten motorun açılması için :) Dediğin gibi motoru da kör kullanmamak gerekiyor arada heyecan iyidir uzun yolda trafiğin az olduğu yerde arabanın hakkını vermek gerekir
 
nokia_belle

nokia_belle

Üye
Tek sefer de bir sorun yaratmaz ama siz onu aliskanlik haline getirip bir cok kez yaparsaniz zaten bir sure sonra vites dislileri yipranmaya baslar. Rodaj suresi tamamlanincada servis gerekli kontrolleri yapmakla gorevlidir,o an sizin mudahelenizden cikar yani elle kontrol edilmez. Motorun isinma sureleri vardir,eger siz aracinizdan kis gunu yuksek devirlerle gitme cabasinda olursaniz,tabi bu ilk 30 dk-1 saat arasi motorunuzun isinmasina bagli,motor tam verimli isiya ulasmazsa aniden yuksek devirli kullanirsaniz egsozdan,yani motordan zengin karsimli yakit,buna bagli olarakta yakit sarfiyatini yukseltmis olursunuz,soguk gunlerde bazi araclarin egsozundan su gibi benzinin aktigini goruyorsaniz o motor zengin karisimli yakit oldugu bellidir
 
GökhanERMCLR

GökhanERMCLR

Üye
Konu fazla uzamadımı arkadaşlar bence son verin artık tamam dmi ?
 
bLnmz

bLnmz

Üye
3 hızıyla giderken 1 takınca takla atar ? Yok artık...
Vites düşerek yavaşla ? Yok artık...
1-3-5
1-3-4-6 gibi değişmelerde motor ömür kısaltır? Yok artık...
Vites değişimi aracın motoruna max. tork ve max hp aralıklarına uyarak atılabilir.
Devir ayarlandıkça 1-3-4-6 da yaparsın neden kısalacakmış ömrü.
Vites düşerek yavaşlamak da nedir ? bas frene uygun vitese tak yani.
Su an acemi bir arkadas icin yrum yapiyoruz. Sen 120 ile giden araci 1'e tak. Aldigin hasari gel burda bize resimlerle anlat ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: nokia_belle
darkmaster

darkmaster

Üye
Tek sefer de bir sorun yaratmaz ama siz onu aliskanlik haline getirip bir cok kez yaparsaniz zaten bir sure sonra vites dislileri yipranmaya baslar. Rodaj suresi tamamlanincada servis gerekli kontrolleri yapmakla gorevlidir,o an sizin mudahelenizden cikar yani elle kontrol edilmez. Motorun isinma sureleri vardir,eger siz aracinizdan kis gunu yuksek devirlerle gitme cabasinda olursaniz,tabi bu ilk 30 dk-1 saat arasi motorunuzun isinmasina bagli,motor tam verimli isiya ulasmazsa aniden yuksek devirli kullanirsaniz egsozdan,yani motordan zengin karsimli yakit,buna bagli olarakta yakit sarfiyatini yukseltmis olursunuz,soguk gunlerde bazi araclarin egsozundan su gibi benzinin aktigini goruyorsaniz o motor zengin karisimli yakit oldugu bellidir

Öncelikle bilgi isteyen arkadaş istediğine pişman olmuş olduğunu düşünmekteyim. Bilgi isteyen arkadaşıma tek tavsiyem insanların söylediğiyle değil kendi kendine kafandaki bütün soruların cevabını bulacaksın yeterli tecrübeye geleceksin.
düzensiz vites atılması konusunda evet araca yeterli hız kazandırılırsa 2 hatta 3 vites yukarı çıkılabilir ancak, bu kaideyi sağlamak için yüksek devirlere çıkılması gereklidir, yüksek devirlere çıkmanın sağlıklı bakımları yapılan motora çok büyük bir zararı yoktur ama motor içindeki yağın daha çabuk eskimesine ve eksilmesine sebebiyet vereceğinden bu tip kullanım prensibine sahip kişilerin daha sık yağ değişimi yapmalarını tavsiye ederim. her ne kadar çok sık yüksek devir önermesem de aracınızı bazı zamanlarda zorlamanızı şiddetle tavsiye ederim, yüksek devire ulaştıktan sonrada gazdan ayağınızı çekip araca yavaş yavaş devir kaybettirin bu olay sırasında pasif yağlama dediğimiz aracın içinde buharlaşan yağın daha efektif olarak yağlama yapması sağlanmış olacaktır. Tekrarlıyorum bu dediğimin çok sık yapılmaması tavsiyemdir ve yine tekrarlıyorum motora bir zararı olduğu için değil tamamen yakıt sarfiyatının çok artması ve bakım aralığının kısalmasından dolayı çok sık yapmamak gereklidir. belle arkadaşımız kış günü motor ideal sıcaklığına ulaşana kadar çok zorlamamak gerektiğini belirtmiş çok doğrudur, malumunuz genel fizik kuralı soğuyan cisim hacim kaybeder buda motor silindirlerinin daha sıkılaşmasına yol açar, ideal sıcaklığına ulaşmamış motorla sadece kış değil yaz aylarında dahi yüksek devir çevirmek motorun daha fazla sürtünme yaşaması ve yara almasına sebep olur. aslında bir ekleme daha yapmak istiyorum sadece ideal sıcaklık değildir önemli olan, genel olarak ideal sıcaklık 90 derece civarlarıdır yalnız motor yağının da yağlama için ideal sıcaklığına ulaşmış olması da çok önemlidir. 30 dakika 1 saat arası çok uzun bir süre olmuş bu motordan motora göre değişir benzinli araçlar yaz aylarında bir kaç dakika da kış aylarında ise 5-10 dakikalık sürüş sonrasında ideal sıcaklıklarına ulaşabilirler. dizel araçlarda bu süre biraz daha uzun olur. bir yanlış anlatımdan daha bahsedeyimi egzos dan yakıt gelmesi diye bir durum yoktur, o akanlar ise benzin değil bildiğimiz sudur, motordan çıkan çok yüksek ısıdaki gazın soğuk egzos ile birleşmesi sonucu doğal bir durumdur, ayrıca katalitik dönüştürücü bulunan araçlarda katalitik dönüştürücü çıkan gazları bazı tepkimelere sokar, hidro karbonsal dönüşüm sonucu su açığa çıkmaktadır.
Kod:
2NOx → xO2 + N2
2CO + O2 → 2CO2
CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O
yukarıdaki bağıntılardan görebilirsiniz.
biraz fazla uzun oldu zamanınızı çaldığım için afedersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: OPC
Enes

Enes

Üye
Su an acemi bir arkadas icin yrum yapiyoruz. Sen 120 ile giden araci 1'e tak. Aldigin hasari gel burda bize resimlerle anlat ;)
o vites 1 e geçmez zaten dişliyi parçalar kalırsın öyle. 80 le giderken yanlışlıkla 3 e itince vitesi geçmiyo. 120 de 1 nasıl takacaksın ?
 
  • Beğen
Tepkiler: OPC
bLnmz

bLnmz

Üye
10 km hizla giden araci geri vitese alamazsin. Anlatnaya calistigim su. 120 km hizla giden araci sen 1e alirsan sanzumani kitlersin. Ani hiz kaybi ve cekis dusumunden dolayi taklaya sebebiyet verebilirsin. Ozellikle onden cekisli araclarda. Motor freni diye bisey duydun mu daha once? Mesela ; 3 -2-1 yaparak araci oldukca yavaslatabilirsin. Genelde fren patladiginda kullanilir bu yontem.
 
OPC

OPC

Üye
10 km hizla giden araci geri vitese alamazsin. Anlatnaya calistigim su. 120 km hizla giden araci sen 1e alirsan sanzumani kitlersin. Ani hiz kaybi ve cekis dusumunden dolayi taklaya sebebiyet verebilirsin. Ozellikle onden cekisli araclarda. Motor freni diye bisey duydun mu daha once? Mesela ; 3 -2-1 yaparak araci oldukca yavaslatabilirsin. Genelde fren patladiginda kullanilir bu yontem.

Biz de onu diyoruz bazi arkadaslar demis vites kucultmeden yavaslayamazsin gibisinden bu bir kaide degil istenilen viteste yavaslanabilir sadece dogru devirde debriyaja basmazsan stop eder arac ki bunu da ehliyeti olan birisi bilsin bir zahmet. O yigdirma olayi bayagi zor durumlar icin gerekli sadece fren.patlamasi gibi ayrica 120 ile giden bir aracin vitesini 1 e cekemezsiniz gecmez ha illa zorlar gecerim diyorsaniz sansimani dagitirsiniz cunku aldiginiz vitesin devir bandina sigmayacak bir devire cekmis oluyorsunuz araci
 
  • Beğen
Tepkiler: bLnmz
Enes

Enes

Üye
10 km hizla giden araci geri vitese alamazsin. Anlatnaya calistigim su. 120 km hizla giden araci sen 1e alirsan sanzumani kitlersin. Ani hiz kaybi ve cekis dusumunden dolayi taklaya sebebiyet verebilirsin. Ozellikle onden cekisli araclarda. Motor freni diye bisey duydun mu daha once? Mesela ; 3 -2-1 yaparak araci oldukca yavaslatabilirsin. Genelde fren patladiginda kullanilir bu yontem.
yook duymadım iyi ki anlattın ya
 
bLnmz

bLnmz

Üye
Biz de onu diyoruz bazi arkadaslar demis vites kucultmeden yavaslayamazsin gibisinden bu bir kaide degil istenilen viteste yavaslanabilir sadece dogru devirde debriyaja basmazsan stop eder arac ki bunu da ehliyeti olan birisi bilsin bir zahmet. O yigdirma olayi bayagi zor durumlar icin gerekli sadece fren.patlamasi gibi ayrica 120 ile giden bir aracin vitesini 1 e cekemezsiniz gecmez ha illa zorlar gecerim diyorsaniz sansimani dagitirsiniz cunku aldiginiz vitesin devir bandina sigmayacak bir devire cekmis oluyorsunuz araci
Acemi arkadaslar icin soyluyorum. Tabikide gecmez. Ama bazi seyleri denemek adina zorlayanlar olur ya : Sanzumani kucaklayip evin yolunu tutar ama dedigim gibi ani devir dusmesi ve motor sıkışması sonucu daha buyuk sıkıntılarda olabilir. Dikkat etmek gerek..
yook duymadım iyi ki anlattın ya
Dostum mumkunse benimle muhattap olma olur mu? Keyfine bak sen.
 
Oğuzhan

Oğuzhan

Üye
Öncelikle bilgi isteyen arkadaş istediğine pişman olmuş olduğunu düşünmekteyim. Bilgi isteyen arkadaşıma tek tavsiyem insanların söylediğiyle değil kendi kendine kafandaki bütün soruların cevabını bulacaksın yeterli tecrübeye geleceksin.
düzensiz vites atılması konusunda evet araca yeterli hız kazandırılırsa 2 hatta 3 vites yukarı çıkılabilir ancak, bu kaideyi sağlamak için yüksek devirlere çıkılması gereklidir, yüksek devirlere çıkmanın sağlıklı bakımları yapılan motora çok büyük bir zararı yoktur ama motor içindeki yağın daha çabuk eskimesine ve eksilmesine sebebiyet vereceğinden bu tip kullanım prensibine sahip kişilerin daha sık yağ değişimi yapmalarını tavsiye ederim. her ne kadar çok sık yüksek devir önermesem de aracınızı bazı zamanlarda zorlamanızı şiddetle tavsiye ederim, yüksek devire ulaştıktan sonrada gazdan ayağınızı çekip araca yavaş yavaş devir kaybettirin bu olay sırasında pasif yağlama dediğimiz aracın içinde buharlaşan yağın daha efektif olarak yağlama yapması sağlanmış olacaktır. Tekrarlıyorum bu dediğimin çok sık yapılmaması tavsiyemdir ve yine tekrarlıyorum motora bir zararı olduğu için değil tamamen yakıt sarfiyatının çok artması ve bakım aralığının kısalmasından dolayı çok sık yapmamak gereklidir. belle arkadaşımız kış günü motor ideal sıcaklığına ulaşana kadar çok zorlamamak gerektiğini belirtmiş çok doğrudur, malumunuz genel fizik kuralı soğuyan cisim hacim kaybeder buda motor silindirlerinin daha sıkılaşmasına yol açar, ideal sıcaklığına ulaşmamış motorla sadece kış değil yaz aylarında dahi yüksek devir çevirmek motorun daha fazla sürtünme yaşaması ve yara almasına sebep olur. aslında bir ekleme daha yapmak istiyorum sadece ideal sıcaklık değildir önemli olan, genel olarak ideal sıcaklık 90 derece civarlarıdır yalnız motor yağının da yağlama için ideal sıcaklığına ulaşmış olması da çok önemlidir. 30 dakika 1 saat arası çok uzun bir süre olmuş bu motordan motora göre değişir benzinli araçlar yaz aylarında bir kaç dakika da kış aylarında ise 5-10 dakikalık sürüş sonrasında ideal sıcaklıklarına ulaşabilirler. dizel araçlarda bu süre biraz daha uzun olur. bir yanlış anlatımdan daha bahsedeyimi egzos dan yakıt gelmesi diye bir durum yoktur, o akanlar ise benzin değil bildiğimiz sudur, motordan çıkan çok yüksek ısıdaki gazın soğuk egzos ile birleşmesi sonucu doğal bir durumdur, ayrıca katalitik dönüştürücü bulunan araçlarda katalitik dönüştürücü çıkan gazları bazı tepkimelere sokar, hidro karbonsal dönüşüm sonucu su açığa çıkmaktadır.
Kod:
2NOx → xO2 + N2
2CO + O2 → 2CO2
CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O
yukarıdaki bağıntılardan görebilirsiniz.
biraz fazla uzun oldu zamanınızı çaldığım için afedersiniz.
Haci sen ne diyon? :D Tepkime falan yazmissin bir de... :ehe
 
nokia_belle

nokia_belle

Üye
@darkmaster yazın icin tesekkur ederim,motorun calisma prensibi,yakit ve hava karisimidir yani bu su demek oluyor yanan yakit egsoz yoluyla atilir,su olarak atilmaz. Egsozdan atilan sivi,motorda yakilmayan yakittir. Su buhari olmus olsa her aracta dediginize rastlariz ama sadece bazi araclarda onu goruyoruz,onun sebebinin oldugu araclarda zengin karisim kullaniyordur
 
Enes

Enes

Üye
Acemi arkadaslar icin soyluyorum. Tabikide gecmez. Ama bazi seyleri denemek adina zorlayanlar olur ya : Sanzumani kucaklayip evin yolunu tutar ama dedigim gibi ani devir dusmesi ve motor sıkışması sonucu daha buyuk sıkıntılarda olabilir. Dikkat etmek gerek..
Dostum mumkunse benimle muhattap olma olur mu? Keyfine bak sen.
sen 120 yle giderken 1 e tak geliyom ben tamam
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt