Öncelikle bilgi isteyen arkadaş istediğine pişman olmuş olduğunu düşünmekteyim. Bilgi isteyen arkadaşıma tek tavsiyem insanların söylediğiyle değil kendi kendine kafandaki bütün soruların cevabını bulacaksın yeterli tecrübeye geleceksin.
düzensiz vites atılması konusunda evet araca yeterli hız kazandırılırsa 2 hatta 3 vites yukarı çıkılabilir ancak, bu kaideyi sağlamak için yüksek devirlere çıkılması gereklidir, yüksek devirlere çıkmanın sağlıklı bakımları yapılan motora çok büyük bir zararı yoktur ama motor içindeki yağın daha çabuk eskimesine ve eksilmesine sebebiyet vereceğinden bu tip kullanım prensibine sahip kişilerin daha sık yağ değişimi yapmalarını tavsiye ederim. her ne kadar çok sık yüksek devir önermesem de aracınızı bazı zamanlarda zorlamanızı şiddetle tavsiye ederim, yüksek devire ulaştıktan sonrada gazdan ayağınızı çekip araca yavaş yavaş devir kaybettirin bu olay sırasında pasif yağlama dediğimiz aracın içinde buharlaşan yağın daha efektif olarak yağlama yapması sağlanmış olacaktır. Tekrarlıyorum bu dediğimin çok sık yapılmaması tavsiyemdir ve yine tekrarlıyorum motora bir zararı olduğu için değil tamamen yakıt sarfiyatının çok artması ve bakım aralığının kısalmasından dolayı çok sık yapmamak gereklidir. belle arkadaşımız kış günü motor ideal sıcaklığına ulaşana kadar çok zorlamamak gerektiğini belirtmiş çok doğrudur, malumunuz genel fizik kuralı soğuyan cisim hacim kaybeder buda motor silindirlerinin daha sıkılaşmasına yol açar, ideal sıcaklığına ulaşmamış motorla sadece kış değil yaz aylarında dahi yüksek devir çevirmek motorun daha fazla sürtünme yaşaması ve yara almasına sebep olur. aslında bir ekleme daha yapmak istiyorum sadece ideal sıcaklık değildir önemli olan, genel olarak ideal sıcaklık 90 derece civarlarıdır yalnız motor yağının da yağlama için ideal sıcaklığına ulaşmış olması da çok önemlidir. 30 dakika 1 saat arası çok uzun bir süre olmuş bu motordan motora göre değişir benzinli araçlar yaz aylarında bir kaç dakika da kış aylarında ise 5-10 dakikalık sürüş sonrasında ideal sıcaklıklarına ulaşabilirler. dizel araçlarda bu süre biraz daha uzun olur. bir yanlış anlatımdan daha bahsedeyimi egzos dan yakıt gelmesi diye bir durum yoktur, o akanlar ise benzin değil bildiğimiz sudur, motordan çıkan çok yüksek ısıdaki gazın soğuk egzos ile birleşmesi sonucu doğal bir durumdur, ayrıca katalitik dönüştürücü bulunan araçlarda katalitik dönüştürücü çıkan gazları bazı tepkimelere sokar, hidro karbonsal dönüşüm sonucu su açığa çıkmaktadır.
Kod:
2NOx → xO2 + N2
2CO + O2 → 2CO2
CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O
yukarıdaki bağıntılardan görebilirsiniz.
biraz fazla uzun oldu zamanınızı çaldığım için afedersiniz.