Araba Kullanmayi Bilen Arkadaslar .?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
DeEenzameMan

DeEenzameMan

Üye
    Konu Sahibi
Araba Kullanmayi Bilen Arkadaslar .?
Arkadaslar hepinize merhaba.
Yillardir hayalini kurdugum an geldi catti! :)
Otobus ve tramvay'lardan kurtulus gunum bugunn! :)
Cunku bugun yeni arabamin plakasi geldi ve artik gidip arabami alabilirimm :)
Yalniz bir sorun var oda;

Ben daha once yani 4 ay kadar otomatik vites araba kullandim ve manuel vites araba cok zor geliyor bana.
Internetten baktim ve cevremden bilgi aldim ama yeterli gelmedi sanirimm =/
Aramizda manuel vitesli araba kullanmayi bilen arkadaslar varsa su sorulari cevaplasalar? :)

Vites ne zaman degisir?
Kirmizi isikta beklerken vites hep 1'demi olmali?
Vitesin 2'ye yada 3'a atilacagi zaman ne zamandir?
Debriyaj tam olarak ne is gorur? Sadece vites degistirmek icin mi?
Daha yeni manuel kullandigim icin vitesi 1'atacakken 2'ye yada geriye atarsam (daha once basima geldii) araba herhangi bir zarar gorur mu?

Bu sorularimin yaninda manuel arac kullanmanin puf noktalari varsa ve benimle paylasirsaniz cok mutlu olurum. :)
 


UpOneTR

UpOneTR

Üye
Arkadaslar hepinize merhaba.
Yillardir hayalini kurdugum an geldi catti! :)
Otobus ve tramvay'lardan kurtulus gunum bugunn! :)
Cunku bugun yeni arabamin plakasi geldi ve artik gidip arabami alabilirimm :)
Yalniz bir sorun var oda;

Ben daha once yani 4 ay kadar otomatik vites araba kullandim ve manuel vites araba cok zor geliyor bana.
Internetten baktim ve cevremden bilgi aldim ama yeterli gelmedi sanirimm =/
Aramizda manuel vitesli araba kullanmayi bilen arkadaslar varsa su sorulari cevaplasalar? :)

Vites ne zaman degisir?
Kirmizi isikta beklerken vites hep 1'demi olmali?
Vitesin 2'ye yada 3'a atilacagi zaman ne zamandir?
Debriyaj tam olarak ne is gorur? Sadece vites degistirmek icin mi?
Daha yeni manuel kullandigim icin vitesi 1'atacakken 2'ye yada geriye atarsam (daha once basima geldii) araba herhangi bir zarar gorur mu?

Bu sorularimin yaninda manuel arac kullanmanin puf noktalari varsa ve benimle paylasirsaniz cok mutlu olurum. :)
hiç araba kullanmayı bimeyen birisi olarak öneriyorum :D
yanınıza biriniz alınız ve onun dedikleriyle yapınız bi kaç tekrardan sonra alışırsınız yani öyleymiş :D

geçenlerde ilk kez arabaya bindim 4. denemede çalıştırdım sonra frene basarken felan illa debraja basmak gerekiyomuş felan felan hiç tahmin ettiğin gibi çıkmadı :D
yani bir bilen ile çalışın derim öncelikle :D
 
  • Beğen
Tepkiler: DeEenzameMan
Invoke

Invoke

Üye
bir dakka benim de bir sorum var, bunları bilmeden ehliyet nasıl aldınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: jailbroken, erhank98, -Börteçine- ve 7 diğerleri
Uhops

Uhops

Üye
Bilmeyen biri olarak;
Hız göstergesinin yanında devir göstergesi var. O sona yaklaştığı zaman(en son sayı değil tabi) o an vites atacaksın. NFS Undergrand 2'de ki drag yarışı gibi.

Işıklarda kaçla kalkılır bilmiyorum. Tahminimce 1 ile hemen hızlıca 2 ile devam edilir yada direk 2 ile kalkılcak

Debraj vites kilidi açıyor gibi bişey tam basmadan vitesi zorlarsan dişlilere bişey olabilir. Arabayı çalıştırırken boşa almak yerine direk debriyaja basarakda kaldırılıra bilir(bundan tam eminde değilim denemedim hiç :) )


1 yerine 2'ya atılsa bişey olmaz sanırım. Ama 5'ten 3'e inse olur gibi.

Aynı bisiklet sürmek gibi en kolay olan vites 1:zor yerde kolay çıkar(burda biz arabanın motoruyuz). Zor dönen vites ise 5. Vites hızlı iken büyük dişli 1 turda küçüğü 3 defa falan çevirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: DeEenzameMan
DeEenzameMan

DeEenzameMan

Üye
    Konu Sahibi
bir dakka benim de bir sorum var, bunları bilmeden ehliyet nasıl aldınız?
Hocam ehliyeti alali 8 ay oldu olacak daha once otomatik arabadan baska birsey kullanmadim.
Gerci onuda tam kullanmadim :)
Ayrica ben Tr'de yasamadigim icin ehliyete 2 defa girip aldim.
Burda istedigin hergun ehliyet sinavina girebiliyorsun ve sana vites hakkinda, motor hakkinda birsey sormuyorlar. :)
Sadece; Trafik, sollama, otoban, onemli tabelalar ve kurallar soruluyor.
Hepsi bu. :)
hiç araba kullanmayı bimeyen birisi olarak öneriyorum :D
yanınıza biriniz alınız ve onun dedikleriyle yapınız bi kaç tekrardan sonra alışırsınız yani öyleymiş :D

geçenlerde ilk kez arabaya bindim 4. denemede çalıştırdım sonra frene basarken felan illa debraja basmak gerekiyomuş felan felan hiç tahmin ettiğin gibi çıkmadı :D
yani bir bilen ile çalışın derim öncelikle :D
Aynen hocam bende aynen debriyaja atip vitesi 1'e atiyorum hafiften gaz verip o sirada ayagimi debriyajdan cekiyorum ama araba stop ediyor. 5 kere denedimm hepsinde ayni sonuc :)
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
Vites ne zaman degisir?
Kirmizi isikta beklerken vites hep 1'demi olmali?
Vitesin 2'ye yada 3'a atilacagi zaman ne zamandir?
Debriyaj tam olarak ne is gorur? Sadece vites degistirmek icin mi?
Daha yeni manuel kullandigim icin vitesi 1'atacakken 2'ye yada geriye atarsam (daha once basima geldii) araba herhangi bir zarar gorur mu?

Bu sorularimin yaninda manuel arac kullanmanin puf noktalari varsa ve benimle paylasirsaniz cok mutlu olurum. :)
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullan inşallah.

-Işıkta beklerken aracınızı her zaman boşa alın, debriyaja uzun süreli basarak beklemek baskı ve bilyenin ömrünü azaltır.
-Vites geçişlerini aracınızın kazandığı hıza veya devir göstergesine bağlı olarak yapınız. 2500+ devir göstergesi üst vitese geçiş için ideal hızdır. Bu devirlerde yapılan vites geçişleri aracı yığdırmaz.
-Debriyaj sadece vites değiştirmek için kullanılır, başka bir amacı yok.
-Debriyaja basıp vitesi 1yerine 2'ye atarsan araç biraz nazlı kalkış yapar, o anda gazı yeterince vermezsen motor stop eder. Geriye takarsan geriye gider. Yalnız hareket halindeki aracı kolay kolay geri vitesine geçiremezsiniz zaten. Yok ben geçirecem arkadaş deyip zorlarsan zararı o zaman görürsün. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Nextman, GökhanERMCLR, Invoke ve 1 kişi daha
DeEenzameMan

DeEenzameMan

Üye
    Konu Sahibi
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullan inşallah.

-Işıkta beklerken aracınızı her zaman boşal alın, debriyaja uzun süreli basarak beklemek baskı ve bilyenin ömrünü azaltır.
-Vites geçişlerini aracınızın kazandığı hıza veya devir göstergesine bağlı olarak yapınız. Devir göstergesine göre geçiş 2500+ üst vitese geçişi için ideal hızdır. Bu devirde vites geçişleri aracı yığdırmadan rahatlıkla geçiş sağlar.
-Debriyaj sadece vites değiştirmek için kullanılır, başka bir amacı yok.
-Debriyaja basıp vitesi 1yerine 2'ye atarsan araç biraz nazlı kalkış yapar, o anda gazı yeterince vermezsen motor stop eder. Geriye takarsan geriye gider. Yalnız hareket halindeki aracı kolay kolay geri vitesine geçiremezsiniz zaten. Yok ben geçirecem arkadaş deyip zorlarsan zararı o zaman görürsün. :)
Hahaha :D
Tamam abi sagol onerilerin icin ve bilgilendirdigin icinn :)
Cok zorlamam merak etme kalsin 120 ile giderken geriye atacak degilimm :)
 
OnurAYDN

OnurAYDN

Üye
Ben daha 15 yaşındayım ama babamın araba kullanmasına bakarak ve kendimde bi kaç kez kullanarak alıştım biraz :D Bu soruların çoğunu yanıtlayabilirim diğer arkadaşlar yanıtlamış gerçi ama neyse :D

1-Işıkta tabiki araba boşta duruyor ve ayak debriyajda olucak. ( nedenini bilmiyorum eniştem bana öyle söyledi :D )
2-Vitesi atma zamanı olarakta ben devir göstergesine pek bakmıyorum ama 3 ile 4 arasında atıyorum genellikle zaten vites atmazsan ve gaza yüklenirsen araba bağırmaya başlıyor vitesi atınca susuyor :D
3-Debriyaj arabayı kaldırırken ve vites atarken basılması gerekiyor.. Arabayı kaldırırken debriyaj pedalını ortaya doğru çekerken gaza yüklenince araba itiyo kendini zaten :oke: ( Ayrıca ayağı debriyajdan çekerken arabanında motor sesi değişiyor :D )
4-Bu hiç başıma gelmedi ama sanırım araç dururken direk 2'ye attığında muhtemelen gaza sert basman gerekir yoksa araba stop eder. Geriye atarsan zaten bişe değişmez sadece arabayı ileri gidicek diye beklerken geri gider :D Işıkta falan vitesi atarken dikkat etki arkanda araba falan varsa küt diye girersin. Ki zaten vitesi " R " yani geriye atarken vitesi biraz zorlaman gerekir öyle 1'den 2'ye atar gibi kolay geçmez :oke:

Bu aşta akıl vermek gibi oluyor ama k.b. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: DeEenzameMan
DeEenzameMan

DeEenzameMan

Üye
    Konu Sahibi
Ben daha 15 yaşındayım ama babamın araba kullanmasına bakarak ve kendimde bi kaç kez kullanarak alıştım biraz :D Bu soruların çoğunu yanıtlayabilirim diğer arkadaşlar yanıtlamış gerçi ama neyse :D

1-Işıkta tabiki araba boşta duruyor ve ayak debriyajda olucak. ( nedenini bilmiyorum eniştem bana öyle söyledi :D )
2-Vitesi atma zamanı olarakta ben devir göstergesine pek bakmıyorum ama 3 ile 4 arasında atıyorum genellikle zaten vites atmazsan ve gaza yüklenirsen araba bağırmaya başlıyor vitesi atınca susuyor :D
3-Debriyaj arabayı kaldırırken ve vites atarken basılması gerekiyor.. Arabayı kaldırırken debriyaj pedalını ortaya doğru çekerken gaza yüklenince araba itiyo kendini zaten :oke: ( Ayrıca ayağı debriyajdan çekerken arabanında motor sesi değişiyor :D )
4-Bu hiç başıma gelmedi ama sanırım araç dururken direk 2'ye attığında muhtemelen gaza sert basman gerekir yoksa araba stop eder. Geriye atarsan zaten bişe değişmez sadece arabayı ileri gidicek diye beklerken geri gider :D Işıkta falan vitesi atarken dikkat etki arkanda araba falan varsa küt diye girersin. Ki zaten vitesi " R " yani geriye atarken vitesi biraz zorlaman gerekir öyle 1'den 2'ye atar gibi kolay geçmez :oke:

Bu aşta akıl vermek gibi oluyor ama k.b. :D
Estagfurullah.
Bilginin yasi yoktur derler. Onerilerin icin tesekkurler dost :)
 
GökhanERMCLR

GökhanERMCLR

Üye
Hocam ehliyeti alali 8 ay oldu olacak daha once otomatik arabadan baska birsey kullanmadim.
Gerci onuda tam kullanmadim :)
Ayrica ben Tr'de yasamadigim icin ehliyete 2 defa girip aldim.
Burda istedigin hergun ehliyet sinavina girebiliyorsun ve sana vites hakkinda, motor hakkinda birsey sormuyorlar. :)
Sadece; Trafik, sollama, otoban, onemli tabelalar ve kurallar soruluyor.
Hepsi bu. :)
Aynen hocam bende aynen debriyaja atip vitesi 1'e atiyorum hafiften gaz verip o sirada ayagimi debriyajdan cekiyorum ama araba stop ediyor. 5 kere denedimm hepsinde ayni sonuc :)

Kardeşim büyük ihtimal el frenini çekili unutmuşsundur :ehe Yada debriyajdan aniden çekiyosundur.. Ayağını arabaya verdiğin gaza göre ağır ağır kaldırdebriyajdan zamanla ayağın alışcaktır..
 

MaxipmaN

Üye
debriyaj alıştırması yap yokuşta falan ilk düzde tabi :)
 
nokia_belle

nokia_belle

Üye
Sizin gitmeniz gereken tek yer var,o da ehliyet sonrasi direksiyon dersi veren yerler. Burada size b diye anlatsak onu c olarak algilama ihtimaliniz yuksek. Görsel egitim lazim size
 
bLnmz

bLnmz

Üye
- Araç her zaman 1. viteste kaldırılmalıdır. Çünkü kalkış için en ideal vitesdir kendisi :)
- Sen aracı 3. vites hızında 1'e takarsan Allah muhafaza aracına takla bile attırabilirsin. Bunlara çok dikkat etmelisin. Çünkü vites atışlarında sadece şanzumana değil motorada dikkat etmelisin. Motor ne istiyor onu anlamalısın.
- Motorne istiyor kısmı vitesten kasıttır. Ne istediğini ancak pratik yaparak öğrenebilirsin.
- Otomatik viteslerde pek kullanamadığın bir özellik vardır düz vites araçlarda. MOTOR FRENİ. Aracın devrine göre vites düşürerek ilerlersen buna motor freni denir. Genellikle fren patladığı zamanlarda aracı yavaşlatıp durdurmak için kullanılır. Temkinlik olmak gerek.
- Araç 2500 devir civarından vites attırman @OttomaN TigeR 'ın da dediği gibi idealdir.
- Işıklarda yada park halinde beklemedeyken aracı viteste tutma. Baskı-balatanın ömrünün kısaltırsın.
Benim aklıma gelenlerdebu kadar. Bilen diğer arkadaşlarda bildiklerini ekleyerek yardımcı olacaklardır.
Hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin inşallah. :)
 

MaxipmaN

Üye
- Araç her zaman 1. viteste kaldırılmalıdır. Çünkü kalkış için en ideal vitesdir kendisi :)
- Sen aracı 3. vites hızında 1'e takarsan Allah muhafaza aracına takla bile attırabilirsin. Bunlara çok dikkat etmelisin. Çünkü vites atışlarında sadece şanzumana değil motorada dikkat etmelisin. Motor ne istiyor onu anlamalısın.
- Motorne istiyor kısmı vitesten kasıttır. Ne istediğini ancak pratik yaparak öğrenebilirsin.
- Otomatik viteslerde pek kullanamadığın bir özellik vardır düz vites araçlarda. MOTOR FRENİ. Aracın devrine göre vites düşürerek ilerlersen buna motor freni denir. Genellikle fren patladığı zamanlarda aracı yavaşlatıp durdurmak için kullanılır. Temkinlik olmak gerek.
- Araç 2500 devir civarından vites attırman @OttomaN TigeR 'ın da dediği gibi idealdir.
- Işıklarda yada park halinde beklemedeyken aracı viteste tutma. Baskı-balatanın ömrünün kısaltırsın.
Benim aklıma gelenlerdebu kadar. Bilen diğer arkadaşlarda bildiklerini ekleyerek yardımcı olacaklardır.
Hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin inşallah. :)
vites düşürerek frenlemek çok iyi ama 6dan bire tek tek inince de baska balata ömrü kısalır bence
 
nokia_belle

nokia_belle

Üye
Debrijay demek kavrama demektir,manuelin calisma prensibinde olmasi gerekendendir. Sol-debriyaj sag-gaz ortada ki-fren. Duz bir yoldaysaniz 2 yle kalkis yaparsiniz,arac sarsilmaz ama eger 1 le yaparsaniz iyi ayarlamaniz lazim,iyi ayarlanmazsa ya sarsilir yada bagirir. Duz yolda giderken geri vistese aniden atilmaz,atildigini da dusunursek,vites elinizde kalir. Genelde 1-2-3-4-5 mantigiyla gitmeniz lazim yolda,2-3-5 gibi giderseniz arabanin omrunu kisalir. Dur-kalklarda debriyaj da ayak bekletilmez cok bekletilirse hos olmayan koku gelir oda araca zarar verdiginizin acikca belli bir halidir. Size devir falan önermiyecegim su anda cunku hem devir satini takip etmeniz ayni andada vitesi bulmaniz acisindan dikkatiniz dagilip yolu goremezsiniz. Sanki muzik dinliyor gibi kulaginizi alistirmaniz lazim,motor bagirmaya yaklastigi an,yada yaklasmadan hafifce bir ses artisi oldumu o an vites degistirme zamaniniz gelmistir
 
  • Beğen
Tepkiler: MaxipmaN
bLnmz

bLnmz

Üye
vites düşürerek frenlemek çok iyi ama 6dan bire tek tek inince de baska balata ömrü kısalır bence
İllaki hocam ama yoruma dikkat ettiyseniz "Fren patlarsa" satırını göreceksiniz.
Şahsen aracımın freni patlarsa ben hızlı giderken, balata sıyırsa umrumda olmaz :D Canımı kurtmak için balatayı öldürebilirim :D
 
asgz

asgz

Üye
Vites degistirmeyeceginiz zaman ayağınızı debriyajdan uzak tutun, baskı balatanin ömrünü yersiniz, debriyaj balatası sadece vites değiştirmek için değildir ömrünü uzun tutunuz .
Araç kullanırken mutlaka
kural 1:
önünüzdeki araçla aranızda mesafe bırakın
2 aynaya bakarak, arkadaki arabaya göre araba kullanmayın her iki durum en çok kaza yapılan durumlardandır
 
Enes

Enes

Üye
Vites degistirmeyeceginiz zaman ayağınızı debriyajdan uzak tutun, baskı balatanin ömrünü yersiniz, debriyaj balatası sadece vites değiştirmek için değildir ömrünü uzun tutunuz .
Araç kullanırken mutlaka
kural 1:
önünüzdeki araçla aranızda mesafe bırakın
2 aynaya bakarak, arkadaki arabaya göre araba kullanmayın her iki durum en çok kaza yapılan durumlardandır
debriyaj baskı balatası başka ne içindir acaba
 
Enes

Enes

Üye
3 hızıyla giderken 1 takınca takla atar ? Yok artık...
Vites düşerek yavaşla ? Yok artık...
1-3-5
1-3-4-6 gibi değişmelerde motor ömür kısaltır? Yok artık...
Vites değişimi aracın motoruna max. tork ve max hp aralıklarına uyarak atılabilir.
Devir ayarlandıkça 1-3-4-6 da yaparsın neden kısalacakmış ömrü.
Vites düşerek yavaşlamak da nedir ? bas frene uygun vitese tak yani.
 

MaxipmaN

Üye
3 hızıyla giderken 1 takınca takla atar ? Yok artık...
Vites düşerek yavaşla ? Yok artık...
1-3-5
1-3-4-6 gibi değişmelerde motor ömür kısaltır? Yok artık...
Vites değişimi aracın motoruna max. tork ve max hp aralıklarına uyarak atılabilir.
Devir ayarlandıkça 1-3-4-6 da yaparsın neden kısalacakmış ömrü.
Vites düşerek yavaşlamak da nedir ? bas frene uygun vitese tak yani.
takla atmaz da vites düşürerek frene asılmak mesafeyi kısaltır diye biliyorum ben
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt