Linux Kullanıcıları Klübü / Kurulum & Yardım & Destek

Sponsorlu Bağlantılar

Invoke

Invoke

Üye
Hacılar, bir bakın bana :D

Windowsu mundar ettim, artık sistem geri yükleme de fayda etmiyor, cd takıp "onar" diyeceksin anca açılacak, neyse açılmasın zaten. Ubuntudayım şuan, belki sonra farklı bir linux kurarım.
Windowsu sistemden silmek istiyorum. Easybcd ile mi sileceğim? Linux siler gibi? Dosyalarımı da D'ye atıyım diyorum. Bir sorun olacağını düşünmüyorum, sizce herhangi bir sorun olur mu?


- - - Eklendi - - -

Bir de ubuntuda, firefoxta eksik eklenti var diyor. Kur diyorum yarım saat arıyor da arıyor, bir şey bulup kurduğu yok. Ne olacak bu böyle :(


- - - Eklendi - - -

Bir de kurulumdan daha çok nasıl ince ayar yaparız, siz nasıl kurcalıyorsunuz ufaktan ufaktan anlatırsanız boş vaktinizde sevinirim, ya da bana faydalı bir link verebilirsiniz, burdan ya da pmden =)
Terminal ile ne gibi şeyler yapılıyor bunu da merak ediyorum? Ubuntuda Oturum açılışındaki resmi değiştirebiliyor muyum?

Teşekkürler... =)
 


HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Pardus zaten linux türevidir linux bir sistem değil bir çekirdektir sen bunun üstüne sistemi kurarsın ubuntu debian fedora android fln hepsi linux tabanlı
 
Türe

Türe

Üye
O zaman ubuntu mu pardus mu diyim
 
  • Beğen
Tepkiler: CABBAR
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Zevkine bağlı ikisinide dene hangisini seversen onu kullanırsın
 
KayraBey

KayraBey

Üye
bu tip sorulari ana konuda sorunuz.
 
KayraBey

KayraBey

Üye
mint 15 kursaydin keske.
 
Türe

Türe

Üye
Ben şimdi Mint 15'i indiriyorum. Yalnız standart kurulum olarak değil de Win. 7'nin yanına kurmak istiyorum. Installer'da böyle bir seçenek var mı beni yönlendirecek ? Eğer dual boot yaparsam bir sıkıntı yaşar mıyım ?
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Kurulumda önüne seçenrkler sunuyor :) ordan seçebilirsin sorun olmaz
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
:rica:
 
Seglopsi

Seglopsi

Üye
görsel var mı? bide mer çekirdeği nedir? çok duymuştum

- - - Eklendi - - -


görsel var mı? bide mer çekirdeği nedir? çok duymuştum

bunun icin en yararli bilgiyi adresinden alabilirsin. nemo'yu cok fazla kullanmiyorum. nemo'ya gecince SS alip atarim :)
 
Invoke

Invoke

Üye
O zaman ubuntu mu pardus mu diyim

Ben ubuntu, kullanıyorum şuan iyi bence. Ama deneyip görmekte fayda var, en iyisi kendinizin test etmesi, zaten kurulum çok kolay. Ama silerken direk diski biçimlendirerek silmeyin, aklınızda bulunsun. Ben yaptım da pc açılmaz oluyor, soft brick gibi bir şey :D


- - - Eklendi - - -

hadi hayirli olsun bakalim hosgeldin


Hoşbulduk, teşekkür ederim =)


- - - Eklendi - - -

Bir de pardusu sanırım, tübitak geliştirmiş ama sanırım sonra başka bir gruba devredilmiş?
 
Invoke

Invoke

Üye
Ben şimdi Mint 15'i indiriyorum. Yalnız standart kurulum olarak değil de Win. 7'nin yanına kurmak istiyorum. Installer'da böyle bir seçenek var mı beni yönlendirecek ? Eğer dual boot yaparsam bir sıkıntı yaşar mıyım ?

Sıkıntı olmuyor, sen normal kuruyor gibi devam edeceksin mint kurulumunda yazmıyor, windowsun yanına olsun diye, sonra nereye kuracağın gelecek, bölümleri düzenle diyeceksin gparted gelecek. Orda bir alan ayıracaksın ben 50gb ayırmıştım sana kalmış. 1gb da swap alanı ayırmıştım, ne kadar gerekli bilmiyorum ama. Sonra o ayırdığın 50gblık yere kuracaksın.
Ubuntunun kurulumunda direk Türkçe, windowsun yanına, windowsu sil üstüne kur gibi seçenekler var kafan daha rahat oluyor ama sıkıntı yok mintte de. Gerçi yazalı 3-4saat olmuş ama, yine de söyleyim dedim. =)


- - - Eklendi - - -

Hacılar, bir bakın bana :D

Windowsu mundar ettim, artık sistem geri yükleme de fayda etmiyor, cd takıp "onar" diyeceksin anca açılacak, neyse açılmasın zaten. Ubuntudayım şuan, belki sonra farklı bir linux kurarım.
Windowsu sistemden silmek istiyorum. Easybcd ile mi sileceğim? Linux siler gibi? Dosyalarımı da D'ye atıyım diyorum. Bir sorun olacağını düşünmüyorum, sizce herhangi bir sorun olur mu?


- - - Eklendi - - -

Bir de ubuntuda, firefoxta eksik eklenti var diyor. Kur diyorum yarım saat arıyor da arıyor, bir şey bulup kurduğu yok. Ne olacak bu böyle :(


- - - Eklendi - - -

Bir de kurulumdan daha çok nasıl ince ayar yaparız, siz nasıl kurcalıyorsunuz ufaktan ufaktan anlatırsanız boş vaktinizde sevinirim, ya da bana faydalı bir link verebilirsiniz, burdan ya da pmden =)
Terminal ile ne gibi şeyler yapılıyor bunu da merak ediyorum? Ubuntuda Oturum açılışındaki resmi değiştirebiliyor muyum?

Teşekkürler... =)

Bu sorularıma cevap verebilecek var mı? Arada kaynasın istemiyorum da o yüzden. Lütfen...
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Çoklu sorulara cevap vermiyorum :D takıntı gibi bişey

Easybcd yi kullanmadım bilmiyorum

Firefox eklentilerini internetten arayıp bulmayı dene :)

İnce ayarı sistem ayarlarından yapabilirsin terminal herşey için kullanıla bilir uygulama indirme yükleme şifre değiştirme duvar kağidi ayarlama her türlü şey yapılabilir kullanmasını bilirsen arayüzdeki tüm işlemleri yaptırabilirsin


Açılıştaki resim dediğin boot animasyonumu
 
  • Beğen
Tepkiler: Invoke
Invoke

Invoke

Üye
Ubuntuda boot animasyonu mu var da? 4tane nokta yanıyor :ehe
Oturumda şifre yazarken ki arka planı diyorum =)


- - - Eklendi - - -

Peki sana şunu sorayım bir de: adobe flash player indireceğim yalnız diyor ku Linux(YUM) için YUM, diğer linuxlar için .tar.gz, diğer linuxlar için .rpm Hangisi seçmem gerek bulamadım?


- - - Eklendi - - -

Ubuntu için soruyum bu arada**
Bir de teşekkür ederim*** =)
 
Seglopsi

Seglopsi

Üye


Ben ubuntu, kullanıyorum şuan iyi bence. Ama deneyip görmekte fayda var, en iyisi kendinizin test etmesi, zaten kurulum çok kolay. Ama silerken direk diski biçimlendirerek silmeyin, aklınızda bulunsun. Ben yaptım da pc açılmaz oluyor, soft brick gibi bir şey :D


- - - Eklendi - - -




Hoşbulduk, teşekkür ederim =)


- - - Eklendi - - -

Bir de pardusu sanırım, tübitak geliştirmiş ama sanırım sonra başka bir gruba devredilmiş?

fdisk ile kurtarabilirsiniz. eskiden bu durumlarda kalinca ben windows98 cd'si veya fdisk yuklu disket kullanirdim. belki de unutulup gitmistir. adini da unuttum fdisk olmayabilir,

ikincisi, pardus tubitak'a ait bir yazilimdir. devretme felan sozkonusu degil.
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
O masaüstüyle aynı resim oluyor :)

Mağazada uubuntu kısılı ilaveeleri diye ara

Rica ederim :)
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Açık kaynak olduğu için tübitak bırakınca anka grubu geliştirdi sonra tekrar tübitak projeye devam etme kararı aldı
 
Invoke

Invoke

Üye
Ya firefox kendisi arıyor arıyor bulamıyor... Acaba opera ya da chrome mu yüklesem, windowsta hep chrome kullanırdım ama. Ubuntuda hangisi iyi :hmmm

- - - Eklendi - - -

Yükleniyor...
 


Üst Alt