evrim varmı yokmu soru cevap

Sponsorlu Bağlantılar

Sarangni

Sarangni

Üye
Tabiki öyle davranacağım.Ayrıca o kitaplar belgeseller bilmem neler bence safsata.Allah'ı inkar et sonrada kendine kulp ara.neymis o fiziksel gelişim göstermiş ölmüş biz zihinsel gelişim göstermişiz yaşamışız.
Ne kadar zeki olmusuz baksana ölüyoruz ama hiçbirsey yapamıyoruz.demek ki aciz varlıklarız.Bu nasil bir boşluk Yarabbi!

Hayvanlar ile alakali belgeselleri cok severim.bir tanesini izlerken (ne bileyim o belgeseli yapanin darwin kafasında olduğunu) sunan eleman söyle dedi:
Balinalar bundan 50 milyon yıl önce kıllı ve pençeleri olan bir hayvandı.ortama ayak uydurmak zorunda kalmış evrim geçirmiş.buyur burdan yak.sen onu benim külahıma anlat.buna kendileri bile inanmiyorlar da baskalarina empoze etmeye çalışıyorlar.

BBC'nin Belgesellerin de Evrim hakkında bilgiler verir çünkü adamlar böyle düşünüyor.

Evrim denilen şeyin gerçekliğini ispat edip insanların inanç dünyasını sarsmak adına çok ciddi araştırmalar yapıp para akitmaktalar.

Yapılan araştırmalarda hala bir delil bulunamadı. Yani o kadar fosil incelemesi felan boşuna yapılmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede


darkleader

darkleader

Üye
Birde şunu eklemek istiyorum.

Allaha inananların kafası rahat.
Ama inanmayanların ömür boyu içinde hep bir acaba mı olacak.Bu ızdırapla yaşamakta zor be kardesim
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Tabiki öyle davranacağım.Ayrıca o kitaplar belgeseller bilmem neler bence safsata.Allah'ı inkar et sonrada kendine kulp ara.neymis o fiziksel gelişim göstermiş ölmüş biz zihinsel gelişim göstermişiz yaşamışız.
Ne kadar zeki olmusuz baksana ölüyoruz ama hiçbirsey yapamıyoruz.demek ki aciz varlıklarız.Bu nasil bir boşluk Yarabbi!

Hayvanlar ile alakali belgeselleri cok severim.bir tanesini izlerken (ne bileyim o belgeseli yapanin darwin kafasında olduğunu) sunan eleman söyle dedi:
Balinalar bundan 50 milyon yıl önce kıllı ve pençeleri olan bir hayvandı.ortama ayak uydurmak zorunda kalmış evrim geçirmiş.buyur burdan yak.sen onu benim külahıma anlat.buna kendileri bile inanmiyorlar da baskalarina empoze etmeye çalışıyorlar.

Senin düşüncelerini tam anlamıyla sağlamış oldum sağol.Bu saatten sonra seninle tartışacak değilim boşu boşuna saatlerimi harcadığıma yanıyorum şuanda.Sorgulamayı, araştırmayı reddeden ve hala daha ne olduğunu bile bilmediği bir şeyi -ki bu şey bir TEORİ- reddeden birisi ile tartışıyormuşum meğerse.Evrim nedir bilmez fakat çok saçma ve imkansız olduğunu bilir değişik bir durum olsa gerek...

Ayrıca şunu sormak istiyoarum o atıp tuttuğun bilim adamları, boş dediğin belgeselleri yapan insanlar dünyayı değiştiriyorlar sen ne yapıyorsun ya da ne yaptında bu kadar kolay dil uzatabiliyorsun ?

Teori dedik olmadı, aşı oluyorsun bak temeline dedik olmadı, açıkladık olmadı daha fazla bir şey yapmam.Bilim camiasının %90 küsurluk kısmı yanılıyor sen haklısın çünkü biyoloji, fizik konusunda sınır tanımıyorsun...

Birde tabiki öyle davranacağım demiş itiraf etmişsin.Dediğim gibi sen öyle olduğunu zannediyorsun çünkü bilmiyorsun sadece olmasını istediğin gibi düşünüyorsun çünkü işinize böylesi geliyor.


- - - Eklendi - - -

Arkadaşlar birde şunu söylemek istiyorum.
Eğer amaç Allah'ın varlığını kabul etmemek ve Allah'ın olmadığına kendinizi inandırmak için evrime sarılmaksa,konuşmayı uzatmanın da bir manası yok derim.

Öncelikle olay Allahı kabul etmemek olsaydı agnostik değil deist olurdum bunu anlayalım.Allah'ın olmadığını anlamak için evrime falan gerek yok azıcık düşünmek ve İslam'ı araştırmak gerek.


- - - Eklendi - - -

BBC'nin Belgesellerin de Evrim hakkında bilgiler verir çünkü adamlar böyle düşünüyor.

Evrim denilen şeyin gerçekliğini ispat edip insanların inanç dünyasını sarsmak adına çok ciddi araştırmalar yapıp para akitmaktalar.

Yapılan araştırmalarda hala bir delil bulunamadı. Yani o kadar fosil incelemesi felan boşuna yapılmıyor.

Ah ulan ah ! Nasıl bir delil istiyordunuz siz ? Evrim bir teoridir yerçekimi teorisi ile aynı grupta ve saygınlıktadır ve çıkabileceği en son basamağa çıkmıştır.Daha fazla ilerleyemez çünkü çıkılabilecek en yüksek basamak budur evrim gibi şeylerde ve evrimin araştırılmasının sebebini inançları yok etmeye bağlıyorsunuz ya diyecek bir şey yok...Neyse daha fazla yorum atmayacağım bu konuya çünkü cılkı çıktı.Adam gibi bilimsel açıdan tartışacak, seviyesini koruyabilecek birisi varsa her zaman dediğim gibi atsın mesajını konuşalım.


- - - Eklendi - - -

Birde şunu eklemek istiyorum.

Allaha inananların kafası rahat.
Ama inanmayanların ömür boyu içinde hep bir acaba mı olacak.Bu ızdırapla yaşamakta zor be kardesim

Senin içinde hep bir acaba FSM var mı ya da acaba Zeus, Hristiyanlık tanrısı, Yahudilik tanrısı, Thor var mı diye bir ikilem var mı ? Aramızdaki fark ben senden 1 tane daha fazla tanrıya yoktur diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MrCaesar
Mesut Aktaş

Mesut Aktaş

Emekli Yönetici
Öncelikle olay Allahı kabul etmemek olsaydı agnostik değil deist olurdum bunu anlayalım.Allah'ın olmadığını anlamak için evrime falan gerek yok azıcık düşünmek ve İslam'ı araştırmak gerek.


:ehe
Hala Bu Kullanıcıya Cevap Veren Mi Varmış :)
(Tahir) Bırakın O Sorgulaya Dursun :ehe
 
KayraBey

KayraBey

Üye
Sen bana neyi acikladin ki? Güzel kardeşim bak biz evrim yok diyoruz sen var diyorsun.kanıt diye anca safsata koydun önümüze.sen git o ateist adama inan seni tutan yok.neyden geldiğin seni ilgilendirir.Aslında sende hep insan gibi Allah tarafından yaratıldın ama buna inanmiyor ve inkar ediyorsan Ebu cehil soyu devam ediyor derim ve susarım.
Ayrıca burda yazdıkların için harcadığın zamana değil bu yaşına kadar yaşadığın boş zamana yan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579, Mesut Aktaş ve Joker
[ENGİN]

[ENGİN]

Üye
Teori'nin kelime anlamı nedir?
Tamam sizin söylediklerinize inanacagız yeterki evrim geçirdigini düşündügünüz bir hayvan veya insanı bulup getirin ortaya,bakın bu ara geçiş formulu bu" bizde tamam diyelim ama bulamazsınız çünkü yok milyonlarca fosil bulundu ama evrim geçirmiş bir türe rastladınız mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579 ve Dede
KayraBey

KayraBey

Üye
Evet ben böyle olduğunu ve yaratildigima inanıyorum.sizler değişim geçiren hayvandan geldiğinize inanıyorsunuz.Yazık...
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579 ve Joker
sezaruyanik

sezaruyanik

Üye
  • Beğen
Tepkiler: kullanıcıadları
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Sen bana neyi acikladin ki? Güzel kardeşim bak biz evrim yok diyoruz sen var diyorsun.kanıt diye anca safsata koydun önümüze.sen git o ateist adama inan seni tutan yok.neyden geldiğin seni ilgilendirir.Aslında sende hep insan gibi Allah tarafından yaratıldın ama buna inanmiyor ve inkar ediyorsan Ebu cehil soyu devam ediyor derim ve susarım.
Ayrıca burda yazdıkların için harcadığın zamana değil bu yaşına kadar yaşadığın boş zamana yan.

Tartışmaya başladığımızda -ve hala- evrim insanın maymundan gelmesi durumudur diye düşünüyordun.Primat, maymun farkını nedense anlamamakta direttin.Evrimi anlattım hatta neandertallere bile girdim, belgesel izleyin, kitap okuyun hiç birini yapmadan bilmediğiniz bir şeye yok diyemezsiniz dedim bu sefer o belgeseller varya o belgeseller hepsi yalana bağladınız.Bilimden bahsediyoruz bilimden ! Bilime safsata diyebilecek kadar dilin uzunsa oluştur teorini evrimi çürüt geçerli teori seninki kabul edilsin...

Ben Allah tarafından yaratılmadım tıpkı senin gibi (şimdi ben öyle inanıyorum konusuna geri döneceğiz o yüzden açıklayayım; sende direkt olarak Allah tarafından yaratıldın demişsin) evrildim ve sen buna inanmıyor ve inkar ediyorsan orta çağ katolik klisesinin zihniyeti hala yaşıyor demektir.

Benim hayatım boş değil.Arkamda güzel anılar, güzel eserler ve beni gülümseme ile anacak insanlar bırakabileceğim.Dolu dolu yaşadığım hayatıma veda etmekten üzülmeyeceğim peki ya sen hayatını boşa harcadığında ne yapacaksın ?


- - - Eklendi - - -

[ENGİN];6111122' Alıntı:
Teori'nin kelime anlamı nedir?
Tamam sizin söylediklerinize inanacagız yeterki evrim geçirdigini düşündügünüz bir hayvan veya insanı bulup getirin ortaya,bakın bu ara geçiş formulu bu" bizde tamam diyelim ama bulamazsınız çünkü yok milyonlarca fosil bulundu ama evrim geçirmiş bir türe rastladınız mı?

Biraz önce bir video paylaşmıştım Dawkins'e ait olan.O videonun 4 partınıda izle.Eğer ara tür konusunda Adnan Oktar kafasındaysan git evrimi baştan araştır.Yok değilsen şuan yaşayan ve ölmüş her canlı değişimi, evrimi kanıtlar niteliktedir.Öncelikle aratürden ne anlıyorsun onu söyle bakalım.

Evet ben böyle olduğunu ve yaratildigima inanıyorum.sizler değişim geçiren hayvandan geldiğinize inanıyorsunuz.Yazık...

İnsan egosunun ve kendini üstün görmesinin gelebileceği en son durum.Bu evrende değersiz bir varlık olmayı kaldıramıyorsunuz değil mi ? Bütün evren sizin için olsun istiyorsunuz ? Yazık...


- - - Eklendi - - -

Tartışma benim için bitmiştir.Bu saatten sonra bireysel anlamda bana dair bir söz söylenmedikçe bu insanlarla bu konu altında tartışmayacağım.Doğru düzgün tartışma kararı alırsanız ya da başkaları gelirse ve düzgünce tartışırsa ayrı tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MrCaesar
KayraBey

KayraBey

Üye
Burda sana iyilik yapıyoruz.o kadar kitap okumuş belgesel izlemiş adamsin bu yazdiklarindan belli zaten.gel inat etme.Sen bir insansın.hiçbir canlıdan türemedin.hiçbir hayvan ile aranda bir bağ yok.yapma etme :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Joker ve Mesut Aktaş
darkleader

darkleader

Üye
Öncelikle olay Allahı kabul etmemek olsaydı agnostik değil deist olurdum bunu anlayalım.Allah'ın olmadığını anlamak için evrime falan gerek yok azıcık düşünmek ve İslam'ı araştırmak gerek.[/B][/SIZE][/COLOR][/FONT]






Senin içinde hep bir acaba FSM var mı ya da acaba Zeus, Hristiyanlık tanrısı, Yahudilik tanrısı, Thor var mı diye bir ikilem var mı ? Aramızdaki fark ben senden 1 tane daha fazla tanrıya yoktur diyorum.[/B][/SIZE][/COLOR][/FONT]


Birincisi ,düşünmek ve islamiyeti araştırmak lazım demişsin ama araştırmadığın ve düşünmediğin ortada.

Ikinci yorumum tam bir saçmalık ötesi yorum bile yapmayacağım :)

Ayrıca şunuda söylemek istiyorum.
Ben müslüman doğdum ama müslüman doğdum diye gidip körüne bağlanmadım.Araştırdım,baktım,okudim.Nereden bakarsan bak en mantıklı en doğru din'in islamiyet olarak gördüm. Aziz Nesin dahi kendisini hristiyan yapmak isteyen bir misyonere ,bir din seçsem islamiyeti seçerim diyerek islamiyetin akla en mantıklı din olduğunu söylemiş.

Son olarak şunu söylemek istiyorum.Allah'ın varlığı çok net ortada biraz düşün derim.Sana en basit örnek ,gördüğün rüyalar.
Sakın hayvanlar da rüya görüyor deme ben başka birşeyden bahsediyorum.Anlamaya çalış. Bulamazsan sana örnek verecem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Burda sana iyilik yapıyoruz.o kadar kitap okumuş belgesel izlemiş adamsin bu yazdiklarindan belli zaten.gel inat etme.Sen bir insansın.hiçbir canlıdan türemedin.hiçbir hayvan ile aranda bir bağ yok.yapma etme :)

Hocam tartışmayı seviye daha fazla düşmeden hazır ortam yumuşamışken bitirelim lütfen :) Siz öyle olmadığını düşünebilirsiniz iyikide istediğimiz gibi düşünebilme hakkına sahibiz fakat ben ve bilim kurumlarının %98'i şempanzelerle kuzen olduğumuzu düşünüyoruz.Gelecekte öğreneceğiz kim haklı kim değil.Siz haklı çıksanızda ben haklı çıksamda öğreneceğiz...
 
sezaruyanik

sezaruyanik

Üye
Tartışmayı bitirelim bence de.
 
darkleader

darkleader

Üye


Hocam tartışmayı seviye daha fazla düşmeden hazır ortam yumuşamışken bitirelim lütfen :) Siz öyle olmadığını düşünebilirsiniz iyikide istediğimiz gibi düşünebilme hakkına sahibiz fakat ben ve bilim kurumlarının %98'i şempanzelerle kuzen olduğumuzu düşünüyoruz.Gelecekte öğreneceğiz kim haklı kim değil.Siz haklı çıksanızda ben haklı çıksamda öğreneceğiz...

Sen haklı çıkarsan nereden öğreneceğiz.
Senin inancına göre öldükten sonra toprak olup gidecez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579 ve Dede
KayraBey

KayraBey

Üye
Ayrıca evrim yok ki çürütelim.bunu ortaya peydah eden sizlersiniz.üstelik kanıt bile yok.uydur uydur sal piyasaya.inanan çıkar elbet.nasil olsa etrafta dinsiz cok.ver eline sözde bilimsel safsata tutunsun.taraftar da lazim elbet.tek başına inanmak önemsiz.birileri yanında olsun ki kendini tatmin et.ben hiçbir zaman evrime inanmadım inananlara da hak vermem.Çünkü bu teorinin sahibi ve bunun gibiler için Allah "Onlar benim düşmanımdır" buyuruyor.
Siz gidin bilimsel olarak birşeyden oluştuk deyin.fiziksel olarak gelişelim dedik yemedi.o zaman zihinsel gelişelim dedik ve döne döne değişe değişe buraya kadar geldik deyin.
Kalın sağlıcakla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Silinen Üye 988579, Joker, Mesut Aktaş ve 1 kişi daha
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Birincisi ,düşünmek ve islamiyeti araştırmak lazım demişsin ama araştırmadığın ve düşünmediğin ortada.

Ikinci yorumum tam bir saçmalık ötesi yorum bile yapmayacağım :)

Ayrıca şunuda söylemek istiyorum.
Ben müslüman doğdum ama müslüman doğdum diye gidip körüne bağlanmadım.Araştırdım,baktım,okudim.Nereden bakarsan bak en mantıklı en doğru din'in islamiyet olarak gördüm. Aziz Nesin dahi kendisini hristiyan yapmak isteyen bir misyonere ,bir din seçsem islamiyeti seçerim diyerek islamiyetin akla en mantıklı din olduğunu söylemiş.

Son olarak şunu söylemek istiyorum.Allah'ın varlığı çok net ortada biraz düşün derim.Sana en basit örnek ,gördüğün rüyalar.
Sakın hayvanlar da rüya görüyor deme ben başka birşeyden bahsediyorum.Anlamaya çalış. Bulamazsan sana örnek verecem.

Rüyaların bilimsel açıklaması mevcut sebepleri de belli.Rüya sizin düşündüğünüzün aksine bir anlam ifade etmez.Rüya ile din kanıtlanabilecek olsaydı ohoooo.Ayrıca buradaki tartışmaların hepsi Allah'ı değil tanrıyı hedef alır.Yani diyelimki yaratıldık bu Allah vardır demek değilde tanrı vardır demektir.

Sen müslüman bir ülkede müslüman şekilde yetiştirildiğin için en mantıklısı sana müslümanlık olarak geliyor.Aynı durum hristiyan ailede yetişip müslümanlığı araştırsa bile saçma bulan ve Hristiyanlığın doğru olduğunu düşünen birisi içinde geçerli ki böyle bir çok tanıdığım var.

İkincisi saçmalık falan değil.Zamanında onlara inanan kişilerde varmış ve hala var.Sizi onlardan üstün kılan şey nedir ? Ya da daha doğru yapan ? Bilimle en çok uyuşan dini arıyorsan pastafaryanizmdir mesela ^.^

Aziz Nesin aynı zamanda hepsinin mantıksız olduğunuda düşünür.Birinin diğerinden daha mantıklı olması ikisininde mantıksız olduğunu değiştirmez şeklinde bir çıkarıma ulaşıyoruz Aziz Nesin'e bakarsak.

İslamiyeti bu tartışmada İslam'ı savunan bir çok kişiden daha çok bildiğime eminim, araştırma ve düşünme yapmıyor olsaydım İslam'ı seçerdim çünkü bana çocukken öğretilen şey oydu.Topluma uymak için düşünmek gerekmez aykırı olmak için düşünek gerekir öncelikle bunu anlayalım.


- - - Eklendi - - -

Sen haklı çıkarsan nereden öğreneceğiz.
Senin inancına göre öldükten sonra toprak olup gidecez.

Ben haklı çıkarsam bilim geliştikçe zaten öğrenilecek.Biz öğrenemeyebiliriz orası ayrı.İnsanlık öğrenecek ama.

Ayrıca evrim yok ki çürütelim.bunu ortaya peydah eden sizlersiniz.üstelik kanıt bile yok.uydur uydur sal piyasaya.inanan çıkar elbet.nasil olsa etrafta dinsiz cok.ver eline sözde bilimsel safsata tutunsun.taraftar da lazim elbet.tek başına inanmak önemsiz.birileri yanında olsun ki kendini tatmin et.ben hiçbir zaman evrime inanmadım inananlara da hak vermem.Çünkü bu teorinin sahibi ve bunun gibiler için Allah "Onlar benim düşmanımdır" buyuruyor.
Siz gidin bilimsel olarak birşeyden oluştuk deyin.fiziksel olarak gelişelim dedik yemedi.o zaman zihinsel gelişelim dedik ve döne döne değişe değişe buraya kadar geldik deyin.
Kalın sağlıcakla.

Bak hala konuyu çarpıtıyorsun.Evrim teorisinde bulunmayan şeyleri varmış gibi gösteriyorsun.Ben hiç bir insana nefret etmem onlar benim düşmanımdır demem fakat siz dininiz gereği bunu yapıyorsanız bana durduk yere düşman gözüyle bakıyorsanız bende size karşı ılımlı davranamam.Yukarıda yazdıkların tıpkı tartışmanın başında yazdıkların gibi teistlerin evrimden anladıkları şeyler.Evrim değil.

Hala bilmediğin bir konu hakkında tartışmaya çalışıyorsun farkındasın değil mi ?

Bir din uydurularak piyasaya salınabilir bu çok basittir (bknz:pastafaryanizm) fakat bilimsel bir teori öyle pazarda mal satar gibi satılmaz.Teori aşamasına gelebilmesi için belirli şartlar aranır ki evrim bir teoridir sizin sandığınız gibi bir hipotez değil ! (Kaçıncı kere söylüyorum sayamadım bunu)
 
  • Beğen
Tepkiler: MrCaesar
Mesut Aktaş

Mesut Aktaş

Emekli Yönetici
İslamiyeti bu tartışmada İslam'ı savunan bir çok kişiden daha çok bildiğime eminim, araştırma ve düşünme yapmıyor olsaydım İslam'ı seçerdim çünkü bana çocukken öğretilen şey oydu.Topluma uymak için düşünmek gerekmez aykırı olmak için düşünek gerekir öncelikle bunu anlayalım.

- - - Eklendi - - -

Bak hala konuyu çarpıtıyorsun.Evrim teorisinde bulunmayan şeyleri varmış gibi gösteriyorsun.Ben hiç bir insana nefret etmem onlar benim düşmanımdır demem fakat siz dininiz gereği bunu yapıyorsanız bana durduk yere düşman gözüyle bakıyorsanız bende size karşı ılımlı davranamam.Yukarıda yazdıkların tıpkı tartışmanın başında yazdıkların gibi teistlerin evrimden anladıkları şeyler.Evrim değil.

Hala bilmediğin bir konu hakkında tartışmaya çalışıyorsun farkındasın değil mi ?

Bir din uydurularak piyasaya salınabilir bu çok basittir (bknz:pastafaryanizm) fakat bilimsel bir teori öyle pazarda mal satar gibi satılmaz.Teori aşamasına gelebilmesi için belirli şartlar aranır ki evrim bir teoridir sizin sandığınız gibi bir hipotez değil ! (Kaçıncı kere söylüyorum sayamadım bunu)


Peki Artık Konunun Bittiğine Göre Aklımda Kalanları Da Sorabilirim Sanırım Ki Cevaplarsan,
Birincisi Madem O Kadar İyi Bir Bilgiye Sahipsin(!) İslam İle İlgili, Neden Kendini Bir Evrim Denilen Teori Düşünce Vs Şey İle Aramakta Buldun, İnsan Soyunun Başlangıcınında İnsan Olduğu Ve En Üstün Varlık Olarak Yaratıldığını Değil de, Bir Hayvandan Geldiğini Düşünür Oldun ?
Dinde Kendinle İlgili Birşey Bulamadın Mı ? Veya Dinimizde Doğru Araştırma Yapmanın Olmadığını Mı Gördün ?

İkincisi Sen Dini İyi Bildiğini(!) Yazmıştın, Tahir Hocanın Yazdıklarının Da Neden Ve Hangi Anlama Dayandığını Bilmen Gerekirdi Madem..
 
darkleader

darkleader

Üye
Rüyalarla din'in ne alakası var demişsin.
Rüyalar çeşit çeşit.Dünya hayatımızla ilgili veyahutta aklımızda olan şeylerle alakalı,uğraşlarımızla alakalı rüyalar görebiliriz.Bunlar çok normal ve seninde bahsettiğin bu rüyalar.
Ama benim bahsettiğim gelecekten haber veren rüyalar.kimisi yoruma açık olarak karşımıza çıkar, kimiside aynı rüyada görüldüğü gibi dünya hayatında karşımıza çıkabilir.
Bunlarla alakalı bir çok örnek var bir araştır derim.Mesela en meşhurlarından.Atatürk'ün son rüyası.
26 Eylül 1938 tarihinde Atatürk rahatsızlığı ile ilgili olarak ilk defa hafif bir koma atlatmıştı. Prof. Afet İnan olayı şöyle anlatıyor: O geceyi rahatsız geçirdi. İlk hafif komayı o zaman atlatmıştı. Ertesi sabahki açıklamasında: 'Demek ölüm böyle olacak' diyerek uzun bir rüya gördüğünü anlattı. 'Salih'e söyle ikimizde kuyuya düştük fakat o kurtuldu' dedi.'Atatürk'ün burada "kuyuya düşme" sembolü ile gördüğü rüya vizyonu kendisinin de söylediği gibi ölümünün habercisiydi. Salih Bozok'un kuyudan kurtulması ise Atatürk'ün vefat etti gün buna çok üzülen Salih Bozok'un intihar etmesi ve sonunda kurtarılmasını simgeliyordu...Internetten buna benzer birçok ünlünün rüyalarını okuyabilirsin.ayrıca mutlaka seninde başına bu tip gelecekle alakalı birebir aynı olmasada yoruma acık bir şekilde gördüğün ve gerçek hayatta karşılaştığın rüyan olmuştur.

Sonuç olarak gelecek ile akalalı rüya görmemizin bilimsel bir açıklaması olabilir mi?
Hele hele herşeyin rastlantı olarak oluştuğunu düşündüğünüz şu dünya aleminde bu rastlantımıdır yoksa başka birsey mi
 
enterneoll

enterneoll

Üye
2 saat uzak kaldım bilgisayardan hemen sorgulayan insanlara yüklenmişsiniz birisi benim hakkımda kendi çelişkiye düşmüş demiş bu benim çelişkim değil bu kitaplarda yazan çelişki biz sizi sorgulamaya zorlamıyoruz sadece söylüyoruz ve size kesinlik belirtmiyoruz ama o kadar çok kabullenmişsinizki kendi bildiğiniz şeyler kesin gibi konuşuyorsunuz saygı çerçevesini bozmadan devam edelim. başka sorunuz varsa cevaplamaya devam edicem sizde biraz daha zorlarsanız bizimde tavrımız sertleşicektir haberiniz olsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Rüyalarla din'in ne alakası var demişsin.
Rüyalar çeşit çeşit.Dünya hayatımızla ilgili veyahutta aklımızda olan şeylerle alakalı,uğraşlarımızla alakalı rüyalar görebiliriz.Bunlar çok normal ve seninde bahsettiğin bu rüyalar.
Ama benim bahsettiğim gelecekten haber veren rüyalar.kimisi yoruma açık olarak karşımıza çıkar, kimiside aynı rüyada görüldüğü gibi dünya hayatında karşımıza çıkabilir.
Bunlarla alakalı bir çok örnek var bir araştır derim.Mesela en meşhurlarından.Atatürk'ün son rüyası.
26 Eylül 1938 tarihinde Atatürk rahatsızlığı ile ilgili olarak ilk defa hafif bir koma atlatmıştı. Prof. Afet İnan olayı şöyle anlatıyor: O geceyi rahatsız geçirdi. İlk hafif komayı o zaman atlatmıştı. Ertesi sabahki açıklamasında: 'Demek ölüm böyle olacak' diyerek uzun bir rüya gördüğünü anlattı. 'Salih'e söyle ikimizde kuyuya düştük fakat o kurtuldu' dedi.'Atatürk'ün burada "kuyuya düşme" sembolü ile gördüğü rüya vizyonu kendisinin de söylediği gibi ölümünün habercisiydi. Salih Bozok'un kuyudan kurtulması ise Atatürk'ün vefat etti gün buna çok üzülen Salih Bozok'un intihar etmesi ve sonunda kurtarılmasını simgeliyordu...Internetten buna benzer birçok ünlünün rüyalarını okuyabilirsin.ayrıca mutlaka seninde başına bu tip gelecekle alakalı birebir aynı olmasada yoruma acık bir şekilde gördüğün ve gerçek hayatta karşılaştığın rüyan olmuştur.

Sonuç olarak gelecek ile akalalı rüya görmemizin bilimsel bir açıklaması olabilir mi?
Hele hele herşeyin rastlantı olarak oluştuğunu düşündüğünüz şu dünya aleminde bu rastlantımıdır yoksa başka birsey mi

Bilinçaltı konusunu bir araştır derim.Hepsi bilinçaltının olabilecekleri düşünmesi sonucunda ortaya çıkar.Yani düşündüğün gibi olağan üstü bir unsur değildir.Gelecekten haber vermezler.Bildiğim kadarıyla dininizde de geleceği Allah'tan başka kimsenin bilemeyeceği söyleniyor yanlış değil dimi ? Yani rüyalar geleceği göstermez sen farketmesende bilinçaltının düşündüğü gelecek tahminlerini gösterir.

Kainat tesadüfen bu şekilde oluşmuştur.Apayrı şeyler olabilirdi.Tamamen istatiksel tesadüfler...Tesadüf olduğu için dünyaya benzeyen en yakın gezegen bir kaç bin ışık yılı ötede...






Peki Artık Konunun Bittiğine Göre Aklımda Kalanları Da Sorabilirim Sanırım Ki Cevaplarsan,
Birincisi Madem O Kadar İyi Bir Bilgiye Sahipsin(!) İslam İle İlgili, Neden Kendini Bir Evrim Denilen Teori Düşünce Vs Şey İle Aramakta Buldun, İnsan Soyunun Başlangıcınında İnsan Olduğu Ve En Üstün Varlık Olarak Yaratıldığını Değil de, Bir Hayvandan Geldiğini Düşünür Oldun ?
Dinde Kendinle İlgili Birşey Bulamadın Mı ? Veya Dinimizde Doğru Araştırma Yapmanın Olmadığını Mı Gördün ?

İkincisi Sen Dini İyi Bildiğini(!) Yazmıştın, Tahir Hocanın Yazdıklarının Da Neden Ve Hangi Anlama Dayandığını Bilmen Gerekirdi Madem..

Çünkü İslam'ın ya da başka bir teist inancın doğru olmadığını anlamak için evrime ya da başka bir teoriye ihtiyaç yoktur.Da Vinci bile kendi zamanında hristiyanlığın yalan olduğunu anlamıştır ki evrim ya da başka herhangi bir şey yoktu o zamanlar. "İnsan Soyunun Başlangıcınında İnsan Olduğu Ve En Üstün Varlık Olarak Yaratıldığını Değil de" kısmı tamamen insan egosu ve ben merkezciliği ile alakalıdır.Güneş dünya etrafında dönüyor çünkü her şey bizim için, her şeyin merkezi biziz demekle aynı durum.Neden bilmiyorum fakat kökenimizin primat olmasını kabullenemiyor, hakaret-küçümseme olarak görüyorsunuz.Nedenini hala anlamış değilim...

Tahir Bey'in söylediği şeyler tamamen evrimi çarpıtmak ile oluşan şeyler.Farkettiysen bu başlık altından din tartışmasına olabildiğince girmemeye çalıştım.Onun söyledikleri ise BİLİMSEL TEORİ olan evrimin çarpıtılmış ve gerçek olmayan örneklerinden oluşuyordu.Evrim hakkında tam olarak bilgi sahibi değil ve buna rağmen kesin bir şekilde olmadığını, saçma olduğunu iddia ediyor.Buna dair bir çok örnek verebilirim lakin evrim teorisine göre insanın atasının maymun olması ya da yaratıcı yoksa lak diye boşluktan çıktığımızı söylemesi yeter sanırım.
 


Üst Alt