Telefonda ROM olmazsa ne olur

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


ecel54

ecel54

Üye
  • Beğen
Tepkiler: MasteLaa
djhiguramos

djhiguramos

Üye
Belki de işletim sistemi genişlediği için alana ihtiyaç duyuyordur.Galaxy advance 2gb rom var mesela :D Gingerbread olmasına rağmen.
 
djhiguramos

djhiguramos

Üye
Internal memory 4gb geçiyor.Kafam karıştı benim.Internal memory ile rom'un farkı ne hadi symbian da kolaydı.Z sürücüsü rom C ye de Internal diyorduk
 
MasteLaa

MasteLaa

Üye
Internal memory 4gb geçiyor.Kafam karıştı benim.Internal memory ile rom'un farkı ne hadi symbian da kolaydı.Z sürücüsü rom C ye de Internal diyorduk
O kadar xda da geziyorum çekirdeğine kadar indim bu telefonların yahu 4 gb onun Rom'u yani kendimden eminim ama :D
 
djhiguramos

djhiguramos

Üye
Rom internal memory'e kuruluyorsa 4gbdir haklısınız.Beni şasırtan yada şaşırtmayan symbian daki gibi olmaması çok derinlemesine bir android araştırmam yok henüz hala marketten oyun indir kur oyna bitir sil mantığındayım.
---
Romlar internal memory 'e yani değiştirebildiğimiz (cihazın içinden root ile) bir alana kuruluyor!?
Edit o zaman galaxy s3 64 gb nin rom hafızası bir nevi 64 gb midir?


büdüt: açıklarsanız :D sevinirim :D ayrı bir hafıza mı var :D partition mu? yoksa fiziksel olarak ayrı mı?
 
ecel54

ecel54

Üye

Biliyordum :hmmm Yanlış mı biliyorum :hmmm

:bilmm bir yerden baktım 1 gb yazıyor bir yerdede hafıza: "4 GB (1 GB kullanıcı için ayrılan), 768 MB RAM" bu yazıyor ama oradaki 4 gb rom değildir herhalde :allalla:


- - - Eklendi - - -

Rom internal memory'e kuruluyorsa 4gbdir haklısınız.Beni şasırtan yada şaşırtmayan symbian daki gibi olmaması çok derinlemesine bir android araştırmam yok henüz hala marketten oyun indir kur oyna bitir sil mantığındayım.
---
Romlar internal memory 'e yani değiştirebildiğimiz (cihazın içinden root ile) bir alana kuruluyor!?
Edit o zaman galaxy s3 64 gb nin rom hafızası bir nevi 64 gb midir?


büdüt: açıklarsanız :D sevinirim :D ayrı bir hafıza mı var :D partition mu? yoksa fiziksel olarak ayrı mı?

partition olabilir :D
 
djhiguramos

djhiguramos

Üye


:bilmm bir yerden baktım 1 gb yazıyor bir yerdede hafıza: "4 GB (1 GB kullanıcı için ayrılan), 768 MB RAM" bu yazıyor ama oradaki 4 gb rom değildir herhalde :allalla:

Geri kalan 3gb yi sistem kendine rom olarak ayırmış sanki sx1 e rom yaparken romun boyutunu düşürüp kullanıcıya bıraktığımız alanı artırıyorduk.Yani o alanın tamamını da kullanabilir sanırsam.
---
Kafama dank etti 4gb tabletim var. 2.7gb bana ait 512 sini tablet olarak bölmüş gerisi rom-a gitmiş sanırsam .Disk bölümlemesi gibi birşey yada katı izinler root ile erişip değiştirebilirsin dosyaları.

---------
Fatih Abi aydınlat bizi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MasteLaa
ecel54

ecel54

Üye
Sadece okunabilir bellek (Read-only Memory, ROM). ROM, bilgisayarlarda ve diğer elektronik aletlerde kullanılan bir depolama birimidir. RAM gibi yazılıp silinebilen bir depolama birimi değildir. ROM sadece üretim anında bir defalığına içine yazılım yüklenir. Kullanıcının kendi isteği doğrultusunda yükleme yapılamaz.
rom :D


- - - Eklendi - - -

Geri kalan 3gb yi sistem kendine rom olarak ayırmış sanki sx1 e rom yaparken romun boyutunu düşürüp kullanıcıya bıraktığımız alanı artırıyorduk.Yani o alanın tamamını da kullanabilir sanırsam.
---
Kafama dank etti 4gb tabletim var. 2.7gb bana ait 512 sini tablet olarak bölmüş gerisi rom-a gitmiş sanırsam .Disk bölümlemesi gibi birşey yada katı izinler root ile erişip değiştirebilirsin dosyaları.

---------
Fatih Abi aydınlat bizi :D

o zaman rom olmaktan çıkmazmı, rom dediğim normal şartlarda müdahale edilemez ve normal belleklerder ayrıdır. örneğin bilgisayarın romu bios'un yazılı olduğu bellektir ve anakartta bulunur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MasteLaa
djhiguramos

djhiguramos

Üye
Custom rom, ile tekrar üzerine yazabiliriz.Ama asıl merak ettiğim o alanı değiştirebilir miyiz?Sonuçta fiziksel değil gibi geldi 4gb lik tablet örneğimden disk bölümleri gibi(disk bölümlerinin disk üzerindeki fiziksel etkisi göz ardı edilerek söylenmiştir)

Yahu sx1 de romdan kısıp :D nasıl kullanıcıya kalan hafızayı artırıyorlardı.


---------------------------
o zaman rom olmaktan çıkmazmı, rom dediğim normal şartlarda müdahale edilemez ve normal belleklerder ayrıdır. örneğin bilgisayarın romu bios'un yazılı olduğu bellektir ve anakartta bulunur.
----------------------------------
v -- Rom işletim sistemi dosyalarını barındırmaz mı?Bios işi bizim ilgi alanımızın dışında kalmıyor mu?Ayrıca bir disk mi vardır cihazın içinde?

--
Fatih Abi bekliyoruz hala bizi aydınlatmanı :D
 
ecel54

ecel54

Üye
evet rom işletim sistemini barındırı ama telefonlarda :D, evet internal memory gibi ram gibi bir rom'da bir disk olması lazım.
bilgisayardaki rom örneği
 
djhiguramos

djhiguramos

Üye
Kök dizin altındaki dosyalar rom'a dahil değil midir?(bu soruyu sorarken keşke android cihaz kullansaydınız dedim)
Bu dosyaları(sallama bir örnek vereyim /system/vendor/wifi.xml) root edilmiş bir metin editörüyle içinde yazanları değiştiremiyor muyuz?(Yani değiştirebliyoruz)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt