Nokia'dan 22 Milyon Dolarlık Patent Satışı !

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
    Konu Sahibi
Nokia'dan 22 Milyon Dolarlık Patent Satışı !
Üst düzey akıllı telefon pazarında oldukça zor zamanlar geçiren ve yılın ikinci çeyreğinde 1 milyar dolarlık bir operasyonel zarar açıklayan Nokia, bu zararları azda olsa kapatmak için sahip olduğu bazı varlıkları elinden çıkarmaya devam ediyor.



Nakit açığını kapatmak için çabalayan şirket, 500'ü aşkın patentini 22 milyon dolar karşılığında Vringo'ya sattı. Patentlerin genel olarak hücresel bağlantı ve telekomünikasyon üzerine olduğu belirtildi. The Wall Street Journal tarafından konuyla ilgili olarak yayınlanan habere göre, 90'lı yılların sonu ve 2000'lerin başında Nokia tarafından alınan patentlerin birçoğu üçüncü ve dördüncü nesil kablosuz teknoloji üzerine olduğu belirtilidi. Nokia'nın daha önce açıklamış olduğu bazı patentlerin elden çıkarılması planına uygun hareket ettiği görülse de Vringo'ya satılan patentlerden elde edilen gelirim söz konusu nakit ihtiyacının yanında oldukça düşük bir miktar olduğu görülüyor. Ancak, Nokia'nın daha çok önem taşıyan bazı patentleri için yaklaşık 400 milyon avroluk bir fiyat belirlediği ve bu patenlerin potansiyel alıcılarının Microsoft ve Apple olduğu gelen haberler arasında yer alıyor.


Nokia'nın elinde bulundurduğu patentleri kullanarak nakit ihtiyacını ne denli giderebileceğini ise ilerleyen dönemlerde hep birlikte göreceğiz.

Alıntıdır


Bana kalırsa önemli işe yarar patentlerden ziyade işe yaramayan ve kullanmayı planlamadığı patentleri elden çıkararak en azından biraz daha para kazandı.Eğer olaylar bu şekilde ise karlı ve mantıklı bir satış fakat eğer para kazandığı ve işe yarar patentlerini satmışsa cidden büyük bir hata olur.
 


incitemfm

incitemfm

Üye
Üst düzey akıllı telefon pazarında oldukça zor zamanlar geçiren ve yılın ikinci çeyreğinde 1 milyar dolarlık bir operasyonel zarar açıklayan Nokia, bu zararları azda olsa kapatmak için sahip olduğu bazı varlıkları elinden çıkarmaya devam ediyor.



Nakit açığını kapatmak için çabalayan şirket, 500'ü aşkın patentini 22 milyon dolar karşılığında Vringo'ya sattı. Patentlerin genel olarak hücresel bağlantı ve telekomünikasyon üzerine olduğu belirtildi. The Wall Street Journal tarafından konuyla ilgili olarak yayınlanan habere göre, 90'lı yılların sonu ve 2000'lerin başında Nokia tarafından alınan patentlerin birçoğu üçüncü ve dördüncü nesil kablosuz teknoloji üzerine olduğu belirtilidi. Nokia'nın daha önce açıklamış olduğu bazı patentlerin elden çıkarılması planına uygun hareket ettiği görülse de Vringo'ya satılan patentlerden elde edilen gelirim söz konusu nakit ihtiyacının yanında oldukça düşük bir miktar olduğu görülüyor. Ancak, Nokia'nın daha çok önem taşıyan bazı patentleri için yaklaşık 400 milyon avroluk bir fiyat belirlediği ve bu patenlerin potansiyel alıcılarının Microsoft ve Apple olduğu gelen haberler arasında yer alıyor.


Nokia'nın elinde bulundurduğu patentleri kullanarak nakit ihtiyacını ne denli giderebileceğini ise ilerleyen dönemlerde hep birlikte göreceğiz.

Alıntıdır


Bana kalırsa önemli işe yarar patentlerden ziyade işe yaramayan ve kullanmayı planlamadığı patentleri elden çıkararak en azından biraz daha para kazandı.Eğer olaylar bu şekilde ise karlı ve mantıklı bir satış fakat eğer para kazandığı ve işe yarar patentlerini satmışsa cidden büyük bir hata olur.
işe yaramayan patenti adamlar niye alsın
 
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
    Konu Sahibi
işe yaramayan patenti adamlar niye alsın

Nokia'nın işine yaramaması ile işe yaramaması farklı şeyler.22 Milyon Dolarda çok daha fazla para kazandırırdı işe yarar patentler olsaydı boş yere satılmazdı yani ;) Ayrıca alıntı yapmana gerek yoktu.
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
MasteLaa

MasteLaa

Üye
Nokia'da olan patent zaten kimsede yok ki varsın satsın :)
 
SilentOne

SilentOne

Üye
nokia okadar çok patent varki apple da olsa bunlar suan iphone ucuyordu herade:D
 
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
    Konu Sahibi
nokia okadar çok patent varki apple da olsa bunlar suan iphone ucuyordu herade:D

Yalnız Apple zaten ihtiyacı olan patentleri Nokia'ya belli bir miktar para vererek kullanıyor.Zaten Nokia'nın patentleri telefonların olmazsa olmazları onlar olmazsa hiç bir firma telefon üretemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: 4PuNiSHeR
futbol123

futbol123

Üye
Nokia battığı için satıp kurtuluyor :D
 
serinaga

serinaga

Üye
Strateji ...
 
Buraxlive

Buraxlive

Üye
Ahh nokia ahh teknolojiyi geriden takip eden babam gibisin. Ne olurdu insanlarin tercihlerini göz önünde bulundurup android cikarsan. He nolurduu ? :D
 
incitemfm

incitemfm

Üye
Ahh nokia ahh teknolojiyi geriden takip eden babam gibisin. Ne olurdu insanlarin tercihlerini göz önünde bulundurup android cikarsan. He nolurduu ? :D
nokianın artık androidi yakalayabilicek bir sitem bulması çok zor. wp bunlara ilaç filan olmuycak
 
futbol123

futbol123

Üye
Windowsfone u htc de yapiyor lg de nokia nin isi zor anca yasli kesime satar alo demek icin yani
 
incitemfm

incitemfm

Üye
[QUOTE=" Tehlike ";5112750]Windowsfone u htc de yapiyor lg de nokia nin isi zor anca yasli kesime satar alo demek icin yani[/QUOTE]
bide arkadan tizen geliyo
 
Buraxlive

Buraxlive

Üye
Wp'den benimde hic umudum yok. Bir android kullanicisi olarak androidi huzursuzlukla kullaniyorum tüm özel bilgilerimizin google ve 3. sahislara gitmesinden dolayi. Fakat millet bu sisteme akiyor. Nokia batmamak icin wp ye devam etsin ama yaninada bir kac tane androidli cihaz cikartip tahtini korumali.
 
incitemfm

incitemfm

Üye
[QUOTE=" Tehlike ";5112759]

Ne diyon la?
[/QUOTE]
mağaradan çık artık
 

Symbian Modder

Üye
bu kadar düştü mü vay arkadaş.
 
crazy_oruc

crazy_oruc

Üye
Wp'den benimde hic umudum yok. Bir android kullanicisi olarak androidi huzursuzlukla kullaniyorum tüm özel bilgilerimizin google ve 3. sahislara gitmesinden dolayi. Fakat millet bu sisteme akiyor. Nokia batmamak icin wp ye devam etsin ama yaninada bir kac tane androidli cihaz cikartip tahtini korumali.

nokianın tahtını koruması için android çıkarmasına gerek yok en azından oyle birşey bu saatten sonra mümkün değil. Bir kere microsoft ile anlaşmasını yaptı ve nokia şu anda wp8 platformunda en sağlam yerde olan bir firma. Ben wp8den çok umutluyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: kullanıcıadları
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt