Deprem soyut mudur somut mu?

Sponsorlu Bağlantılar

Deprem soyut mudur somut mu?

  • soyut

    Kullanılan: 4 21.1%
  • somut

    Kullanılan: 15 78.9%

  • Kullanılan toplam oy
    19
  • Anket kapatılmış .


● aLuvi ●

Üye
Deprem

Deprem, yerkabuğu içindeki kırılmalar nedeniyle ani olarak ortaya çıkan titreşimlerin dalgalar halinde yayılarak geçtikleri ortamları ve yeryüzeyini sarsma olayıdır.
Magma üzerinde yüzen levhalar konveksiyonel akım sayesinde sürekli hareket halindedir. Kıtaların hareketi ile plato sınırlarında kaynama ve ayrılmadaki sürtünmeden oluşan kinetik enerjinin aniden büyük bir güçle boşalabilir. Yer katmanlarında oluşan şok dalgalarının sebep olduğu doğa olayına deprem denir.
Depremin nasıl oluştuğunu, deprem dalgalarının yeryuvarı içinde ne şekilde yayıldıklarını, ölçü aletleri ve yöntemlerini, kayıtların değerlendirilmesini ve deprem ile ilgili diğer konuları inceleyen bilim dalına "Sismoloji" denir.
Sismik şok dalgaları, yer kabuğunda dikey veya yatay olarak hareket edebilirler. Deprem bölgesinin jeolojik yapısı sonucu killi veya kumlu arazilerde yer altı su kaynakları aniden yeryüzüne çıkabilir. Arazide seviye kaybı veya tersi oluşabilir.
Deprem, insanın hareketsiz kabul ettiği ve güvenle ayağını bastığı toprağın da oynadığı ve üzerinde bulunan tüm yapıların da hasar görüp, can kaybına uğrayacak şekilde yıkılabileceklerini gösteren bir doğa olayıdır. İstanbul Kandilli Rasathanesi Türkiye depremlerini araştırma ve bilgi merkezidir.

Bakın istersek görebiliriz yani ... Uff abla niye bu konuyu açtın ya simdi aklım karıstı su an beynime bir ağrı pfff :)

TEK KELİMEYLE SOOOOOOMMUUUUUUUTTTTTT

Tamam bir daha mesaj yazmicam benden sölemesi zorlamayın beni
 
minoo

minoo

Üye
    Konu Sahibi
● aLuvi ●;2625291' Alıntı:
Deprem

Deprem, yerkabuğu içindeki kırılmalar nedeniyle ani olarak ortaya çıkan titreşimlerin dalgalar halinde yayılarak geçtikleri ortamları ve yeryüzeyini sarsma olayıdır.

bak işte şurayı oku.
soyuttur
 
Love Prince

Love Prince

Üye
bence somut
 
minoo

minoo

Üye
    Konu Sahibi
çok kafam karıştı benim ya :hmmm
 

Perfect!

Üye
deprem somuttur bütün duyularınla algılarsın çünkü
Sadece 5 duyu değil 6.da buna dahil olabilir
 

● aLuvi ●

Üye
deprem soyuttur bütün duyularınla algılarsın çünkü
Sadece 5 duyu değil 6.da buna dahil olabilir

Bide 6. duyu organımız varmı ya ? bak aklımı karıştırdı internette araştırdım bise bulamadım ... Neyse yarın öğretmene sorarım ..
 
Yasminozz

Yasminozz

Üye
Deprem nedir ?? Yer kabuğunun derin katmanlarının kırılıp yer değiştirmesi veya yanardağların püskürme durumuna geçmesi yüzünden oluşan sarsıntı, yer sarsıntısı, hareket, zelzele...e bu oluşurken biz bunu hissettiğimize göre; Somut...

öncesi ya da sonrası diye bişey yok...yer sarsıntısı olur olduğu dakikada da biz bunu hissederiz..ve bu oluşum adı deprem.. =)))
 
minoo

minoo

Üye
    Konu Sahibi
Deprem nedir ?? Yer kabuğunun derin katmanlarının kırılıp yer değiştirmesi veya yanardağların püskürme durumuna geçmesi yüzünden oluşan sarsıntı, yer sarsıntısı, hareket, zelzele...e bu oluşurken biz bunu hissettiğimize göre; Somut...

öncesi ya da sonrası diye bişey yok...yer sarsıntısı olur olduğu dakikada da biz bunu hissederiz..ve bu oluşum adı deprem.. =)))
:hmmm
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
● aLuvi ●;2625291' Alıntı:
Deprem

Deprem, yerkabuğu içindeki kırılmalar nedeniyle ani olarak ortaya çıkan titreşimlerin dalgalar halinde yayılarak geçtikleri ortamları ve yeryüzeyini sarsma olayıdır.

bak işte şurayı oku.
soyuttur

Ses de bir titreşim ama duyuyoruz, hissediyoruz.

Bir olgunun öncesine ya da sonrasına bakarak somut - soyut ayrımı yapılmaz. Ağlamak şimdi soyut da illaha ağlayınca mı somut oluyor? Hayret yahu!
 
  • Beğen
Tepkiler: ebuş...
minoo

minoo

Üye
    Konu Sahibi
ama abim ağlamak soyut değil?
 
Love Prince

Love Prince

Üye
ama gözyaşı somut değil mi pınar? yüzün ıslanıyor eğer somut değilse yağmurda soyut oluyor
 
minoo

minoo

Üye
    Konu Sahibi
tamam ben de somut diyorum işte ağlamak
 
Love Prince

Love Prince

Üye
tamam :D
 
arslansem

arslansem

Üye
Konu uzmanı geldi :ehe somut diyorum ve tartışmalara son noktayı koyuyorum :ehe
 
Yasminozz

Yasminozz

Üye
Anladığım kadarıyla Hasan size şunu demek istiyor...eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı (öncesi ve sonrasına bakarak yani) ağlamak soyut olur ağladıktan sonra somut olurdu ama bu yanlış bi düşünce çünkü ağlamak somut demek istiyor die düşünüyorum... :D
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
Aynen Yasemin. :)
 
Love Prince

Love Prince

Üye
düşünüyorum öyleyse varım :aha:
 


Üst Alt