ClubKio
Üye
Yükseklik Korkusu Nasıl Doğar?
Yükseklik korkusu kişilerin yükseklere çıktığı anda boşluğa düşeceği hissi veya yüksekten aşağıya düşebileceği hissinin artmasıyla ortaya çıktığı sanılır fakat aslında bu durum tam olarak böyle değildir. İnsanlar bu durumun gerçek sebebini ise sürekli merak etmektedir. Bu durumun gerçek anlamda ortaya çıkma sebebi ise yazımızın devamında bulabilirsiniz.
Bu durumda insanların bu durumu hissetmesinin temel nedeni denge sorunun ortaya çıkmasından kaynaklanmaktadır. İnsanın dengesi aslında görme dokunma ve duyma sonrasında değişebilir. Bu durum bu hareketlerin kesişmesi ile denge de bozulmaktadır. Tüm bu denge unsusları daha da yapısal anlamda bozulursa denge kurma da bu anlamda zorlaşmaktadır.
Fakat tüm bu duyulardan gelen sinirsel iletiler bazen farklılıkların ve çelişkilerin doğmasına neden olabilmektedir. Beyin gelen bu farklı bilgileri yorumlamakta zorluklar çekebilmektedir. Yani insanları arasında kullanılan terimle açıklamak gerekirse insanın kafası karışır. İnsan yüksek bir yere çıktığında ise tam bu olaylar sırasıyla gerçekleşir. Yani kişiye duyularından gelen bilgiler bir çelişki hali ortaya çıkartarak kişinin dengesini kaybetmesine neden olmaktadır.
Yukarıdan bakan göz uzaklığı tam olarak hesaplayamaz. Bu durumun beyne iletilmesinde sorunlar yaşanır. Fakat ayaklar yere bastığı için dokunma duyusu zeminin daha yakında olduğu bilgisini beyne gönderir. Bu farklı bilgi ise beyin de büyük bir çelişkiye neden olmaktadır. Bu durum sonrasında ise debge durumu bozulup kişilerin saki o yüksekten aşağıya düşebileceği hissi ortaya çıkmaktadır.
Bu durumda insanların bu durumu hissetmesinin temel nedeni denge sorunun ortaya çıkmasından kaynaklanmaktadır. İnsanın dengesi aslında görme dokunma ve duyma sonrasında değişebilir. Bu durum bu hareketlerin kesişmesi ile denge de bozulmaktadır. Tüm bu denge unsusları daha da yapısal anlamda bozulursa denge kurma da bu anlamda zorlaşmaktadır.
Fakat tüm bu duyulardan gelen sinirsel iletiler bazen farklılıkların ve çelişkilerin doğmasına neden olabilmektedir. Beyin gelen bu farklı bilgileri yorumlamakta zorluklar çekebilmektedir. Yani insanları arasında kullanılan terimle açıklamak gerekirse insanın kafası karışır. İnsan yüksek bir yere çıktığında ise tam bu olaylar sırasıyla gerçekleşir. Yani kişiye duyularından gelen bilgiler bir çelişki hali ortaya çıkartarak kişinin dengesini kaybetmesine neden olmaktadır.
Yukarıdan bakan göz uzaklığı tam olarak hesaplayamaz. Bu durumun beyne iletilmesinde sorunlar yaşanır. Fakat ayaklar yere bastığı için dokunma duyusu zeminin daha yakında olduğu bilgisini beyne gönderir. Bu farklı bilgi ise beyin de büyük bir çelişkiye neden olmaktadır. Bu durum sonrasında ise debge durumu bozulup kişilerin saki o yüksekten aşağıya düşebileceği hissi ortaya çıkmaktadır.
bi keresinde şu çatıdan aşşağı bakiyim dedim küçüktüm daha ... dondum kaldım ne ileri gidebiliyorum ne geri adım atabiliyorum sanki adımımı geri atsam aşşağı uçucam gibiydi :S tabi o donuk halde hüngür hüngür ağlamasıda cabası
babam çekip almasaydı sanırım o yıl bu yıldır hala donuk halde orda bulunuyo olurdum 








