Yükseklik Korkusu Nasıl Doğar?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ClubKio

ClubKio

Üye
    Konu Sahibi
Yükseklik Korkusu Nasıl Doğar?


Yükseklik korkusu kişilerin yükseklere çıktığı anda boşluğa düşeceği hissi veya yüksekten aşağıya düşebileceği hissinin artmasıyla ortaya çıktığı sanılır fakat aslında bu durum tam olarak böyle değildir. İnsanlar bu durumun gerçek sebebini ise sürekli merak etmektedir. Bu durumun gerçek anlamda ortaya çıkma sebebi ise yazımızın devamında bulabilirsiniz.
Bu durumda insanların bu durumu hissetmesinin temel nedeni denge sorunun ortaya çıkmasından kaynaklanmaktadır. İnsanın dengesi aslında görme dokunma ve duyma sonrasında değişebilir. Bu durum bu hareketlerin kesişmesi ile denge de bozulmaktadır. Tüm bu denge unsusları daha da yapısal anlamda bozulursa denge kurma da bu anlamda zorlaşmaktadır.
Fakat tüm bu duyulardan gelen sinirsel iletiler bazen farklılıkların ve çelişkilerin doğmasına neden olabilmektedir. Beyin gelen bu farklı bilgileri yorumlamakta zorluklar çekebilmektedir. Yani insanları arasında kullanılan terimle açıklamak gerekirse insanın kafası karışır. İnsan yüksek bir yere çıktığında ise tam bu olaylar sırasıyla gerçekleşir. Yani kişiye duyularından gelen bilgiler bir çelişki hali ortaya çıkartarak kişinin dengesini kaybetmesine neden olmaktadır.
Yukarıdan bakan göz uzaklığı tam olarak hesaplayamaz. Bu durumun beyne iletilmesinde sorunlar yaşanır. Fakat ayaklar yere bastığı için dokunma duyusu zeminin daha yakında olduğu bilgisini beyne gönderir. Bu farklı bilgi ise beyin de büyük bir çelişkiye neden olmaktadır. Bu durum sonrasında ise debge durumu bozulup kişilerin saki o yüksekten aşağıya düşebileceği hissi ortaya çıkmaktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: DaNq3rB0y1, Tuba.Erva, Reşwan ve 4 diğerleri


ebuş...

ebuş...

Üye
ıyyy yükseklik korkum var :ah bi keresinde şu çatıdan aşşağı bakiyim dedim küçüktüm daha ... dondum kaldım ne ileri gidebiliyorum ne geri adım atabiliyorum sanki adımımı geri atsam aşşağı uçucam gibiydi :S tabi o donuk halde hüngür hüngür ağlamasıda cabası :ağlarım: babam çekip almasaydı sanırım o yıl bu yıldır hala donuk halde orda bulunuyo olurdum :ehe
 
  • Beğen
Tepkiler: 55_BeRKaN_55 ve brknfdn_55
CoDeYs

CoDeYs

Üye
ıyyy yükseklik korkum var :ah bi keresinde şu çatıdan aşşağı bakiyim dedim küçüktüm daha ... dondum kaldım ne ileri gidebiliyorum ne geri adım atabiliyorum sanki adımımı geri atsam aşşağı uçucam gibiydi :S tabi o donuk halde hüngür hüngür ağlamasıda cabası :ağlarım: babam çekip almasaydı sanırım o yıl bu yıldır hala donuk halde orda bulunuyo olurdum :ehe
ben olsaydım elimle iterdim :d:
 
  • Beğen
Tepkiler: 55_BeRKaN_55 ve brknfdn_55
ebuş...

ebuş...

Üye
cani :hih:
 
  • Beğen
Tepkiler: 55_BeRKaN_55 ve brknfdn_55
ClubKio

ClubKio

Üye
    Konu Sahibi
haklı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ebuş... ve brknfdn_55
Necmati

Necmati

Üye
:hmmm
 
Samsun55''

Samsun55''

Üye
bende çok korkarım yüksekten :D
 
zaza

zaza

Üye
ben çok severim böyle apartman tepelerinde idare ediyoruz:ehe
 

Sidretül Münteha

Üye
Çokk Korkarımm Ama Beni Sevenle Bu Korkuyu Yenmek İsterdim.
 
zaza

zaza

Üye
Vesselάm;3255081' Alıntı:
Çokk Korkarımm Ama Beni Sevenle Bu Korkuyu Yenmek İsterdim.
tamam o zamn gel ama ufaktan alıştırma yapman lazım mesela uçak:oke:
 
63 mustafa

63 mustafa

Üye
Bende çok korkarım 5 metreden düşerken bile çığlık atarım
 
buketcik

buketcik

Üye
karnım ağrıyor
 
buketcik

buketcik

Üye
kendini bırakacaksın aşağıya sonra korkunu yenersin.birdaha atlamaya gerek yok yada yükseğe çıkmaya.
 

Sidretül Münteha

Üye
Hayattttaaaa Yapapamamammaamamm
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt