n000k
Üye
otobus yolculuğu için büyük geçmiş olsun dostum. iphone için birşey demiycem herşeyince kendince güzel yanı var ama daha önce başka bir konuda da dediğim gibi.. biz kullanıcılar malımızı abartmayı seviyoruz.. benim malım seninkini yer misali.. ve iphone kullanıcıları tuzlu olan iyidir misali iphone u pohpohlaya pohpohlaya uçurdular..iPhone 5'in Toplumsal Mali ve Psikolojik Analizi
Hazırlayan: bulutsuzgece
iPhone tamamen marka satıyor. Özellik değil ki.
Çoğunlukla zengin kesim birbirine hava atmak için alıyor.
Orta ve düşük gelirli kesim ise "müebbet taksitle" yada operatöre 2-3 yıl para ödeyerek, geleceğini ipotek ederek alıyor.
iPhone 5'i medya da çok şişiriyor. Takipçilerini artırıyor. Bulunmaz hint kumaşı, dünyada çok büyük olay gibi lanse ediyorlar.
Gören duyan da "uçan araba" geliyor zanneder. Farketmediniz mi bütün haber ve teknoloji sitelerinde bir hafta iPhone haberi yapıldı.
"iPhone gelecek...", "iPhone gelmek üzere..", "iPhone geliyor", "iPhone geldi...", "iPhone fos çıktı", "iPhone'un fiyatı..." v.s v.s...
Ama şunu söyleyeyim iPhone 5'le birlikte Apple büyük bir düşüş dönemine girecek bilinçli kullanıcılar içinde.
(Bunu tüm dünya için söylüyorum yalnızca Türkiye için değil)
Çünkü bilinçli kullanıcılar artık aynı özelliklere fahiş paralar ödemek istemeyecek ve Apple'ın yenilik getirmediğini, yalnızca marka sattığını farkedecekler.
Olayı Türkiye için düşünürsek.
Bir kısmı bilinçli, bir kısmı bilinçsiz olan orta ve düşük gelirli kesimi ele alalım.
Düşük gelirli kesim hala önceki aldıkları iPhone'un ve SGS3'ün taksitlerini ödüyorlar.
Orta gelirli kesimin bilinçli olan tarafı iPhone 5 almayacaktır. Bilinçsiz olan kısmı ise durumu kendini zorlamaya müsaitse iPhone 5'e geçecektir.
Birbirine hava atmak için alan ve yüzde yüze yakını bilinçsiz kullanıcılar içinde yer alan zengin grupsa hemen iPhone 5'e geçecektir.
Kendi hayatımdan bir örnek vereceğim.
Son birkaç şehirlerarası yolculuğumda şu an ismini vermek istemediğim büyük ve köklü otobüs firmalarından biriyle yolculuk ettim.
Ve hayatımın en rezil yolculuklarını yaşadım.
Sonunda gördüm ki bu firma artık o eski kaliteli hizmetini bırakmış, son yıllarda hep isim satar olmuş.
Bir zamanlar sunduğu kaliteli, yenilikçi ve konforlu hizmetinin sağladığı ismi satıyor şuan.
Ama kredisini de günden güne tüketiyor. Bu kalitesizliği farkedenler bir daha o firmayı kullanmayacaktır.
Hadi kalitesizlikten, konfursuzluktan ve berbat yolculuklardan geçtim, şoför yolu şaşırdı yaa.
Antalya'ya gidiyoruz. Antalya tabelası sağa dön diyor. Biz tabelayı geçtik 200-300 metre düz gittik, Akdenize dökecekti adam bizi az kalsın.