Haber Windows Phone 8.1. ve batarya Kullanımı

Sponsorlu Bağlantılar

erhanercan

erhanercan

Üye
Li-polymer pilleri detaylı neden araştırmıyorsunuz netten nedir ne değildir farkları nedir,
 


skynet

Üye
Ben hep %15-20 gibi takarım :)
 
beats

beats

Üye
Abi yani tam bitirmeyi öneriyorsun bizim telefonlar için ? Yüzde 10 15 iken şarna taktığımda içim rahat etmiyor bitirip öyle şarka takıyorum.
Li-polymer pillerde böyle bir sıkıntının olmadığını hatırlıyorum, yani ister pili bitir ister yarıda şarja tak; e tabii ki her şeyin kullanım ömrü var bunun da. Li-ion ve öncesinde bu durum daha belirgin ve biliniyor ayrıca bu pilleri şarj edip saklamak/bekletmek ömrünü azaltır boşaltıp bekletmek daha iyi. Bende elimden geldiğince pili bitirmeden takmamaya çalışırım.
 
PureFood

PureFood

Üye
Li-polymer pillerde böyle bir sıkıntının olmadığını hatırlıyorum, yani ister pili bitir ister yarıda şarja tak; e tabii ki her şeyin kullanım ömrü var bunun da. Li-ion ve öncesinde bu durum daha belirgin ve biliniyor.
Abi vermek istediğin mesajı tam alamadım :D
Aynen. Alışkanlık. Kapanmadan takmam bende.

Telgrafla gönderildi.
Doğru mu yanlış mı oğrenebilsek :)
 
TurboCall

TurboCall

Üye
Li-polymer pillerde böyle bir sıkıntının olmadığını hatırlıyorum, yani ister pili bitir ister yarıda şarja tak; e tabii ki her şeyin kullanım ömrü var bunun da. Li-ion ve öncesinde bu durum daha belirgin ve biliniyor ayrıca bu pilleri şarj edip saklamak/bekletmek ömrünü azaltır boşaltıp bekletmek daha iyi. Bende elimden geldiğince pili bitirmeden takmamaya çalışırım.

Abi vermek istediğin mesajı tam alamadım :D
Doğru mu yanlış mı oğrenebilsek :)
Hafifliği ve az yer kapmalasıyla bilinen lityum iyon bataryalar cep telefonlarını daha ince ve zafir, elektrikli araçları ise daha kullanılır hale getirmektedirler. Diğer tüm bataryalar gibi, bir elektrottan diğerine iyon ve elektronların gönderildiği kimyasal bir takım reaksiyon prensibine dayalı olarak çalışmaktadırlar. Lityum iyon bataryaların yanmalarını engelleyici bazı koruma tedbirleri iç dizaynlarında yer almaktadırlar. Şemada basitçe gösterildiği gibi bunlardan bir tanesi ve en güvenilir olanı küçük bir sigortalarının olmasıdır.

Batarya konfigürasyonları çok çeşitli olmakla birlikte temelde elektrotlar lityum iyonlarının içlerinden geçip gidebileceği kadar incedir. Elektrodun yapıldığı malzeme ise elektronları toplayıp tekrar batarya dışına, cihaza gönderen bir folyo üzerine kaplanmıştır. Elektrotlar yüzeyleri ile fazla bir enerji depolayamazlar fakat batarya kapasitesini artırmak için uzun şeritler halinde katlanıp dolanmışlardır.
Lityum iyon bataryalarınızın güvenliğini ve uzun ömürlü olmalarını sağlamak için dikkat edilmesi geken bazı hususlar vardır.

Lityum iyon bataryaya sahip olan cihazınızı bataryası tamamen tükenmeden şarj etmeye gayret etmelisiniz. Çünkü bataryanız her tam tüketime maruz kaldığında kimyasal olarak verim kaybına uğrayacak ve ömrü daha hızlı tükenecektir. Bunun yerine batarya tam tükenmeden önce şarj edilmeye başlanmalıdır. Bir diğer husus da bataryanızı tam şarzda uzun süre tutmamanız gerektiğidir. Çünkü böylesi bir durumda bataryanız kendi kendine daha hızlı boşalmaya başlayacaktır. Kısacası bataryanızı olabildiğince %0 ve %100 şarj seviyesi aralığında biryerde tutmalısınız. Bataryanızın uzun ömrü için en ideal şarj seviyesi ise %40 civarındadır. Ayrıca lityum iyon bataryalar olabildiğince soğukta muhafaza edilmelidirler. Çünkü bu tip bataryalar üzerideki kimyasal kötüleşme sıcaklığa çok fazla bağlıdır. Çok sıcak ortamlarda kullanıldığında ömürleri normalden daha hızlı tükenecektir.

Editör Hakkında: İbrahim Şefik
Electric Vehicle Technology and Control Group
Kumamoto University
 
beats

beats

Üye
Abi vermek istediğin mesajı tam alamadım :D
Doğru mu yanlış mı oğrenebilsek :)

Hafifliği ve az yer kapmalasıyla bilinen lityum iyon bataryalar cep telefonlarını daha ince ve zafir, elektrikli araçları ise daha kullanılır hale getirmektedirler. Diğer tüm bataryalar gibi, bir elektrottan diğerine iyon ve elektronların gönderildiği kimyasal bir takım reaksiyon prensibine dayalı olarak çalışmaktadırlar. Lityum iyon bataryaların yanmalarını engelleyici bazı koruma tedbirleri iç dizaynlarında yer almaktadırlar. Şemada basitçe gösterildiği gibi bunlardan bir tanesi ve en güvenilir olanı küçük bir sigortalarının olmasıdır.

Batarya konfigürasyonları çok çeşitli olmakla birlikte temelde elektrotlar lityum iyonlarının içlerinden geçip gidebileceği kadar incedir. Elektrodun yapıldığı malzeme ise elektronları toplayıp tekrar batarya dışına, cihaza gönderen bir folyo üzerine kaplanmıştır. Elektrotlar yüzeyleri ile fazla bir enerji depolayamazlar fakat batarya kapasitesini artırmak için uzun şeritler halinde katlanıp dolanmışlardır.
Lityum iyon bataryalarınızın güvenliğini ve uzun ömürlü olmalarını sağlamak için dikkat edilmesi geken bazı hususlar vardır.

Lityum iyon bataryaya sahip olan cihazınızı bataryası tamamen tükenmeden şarj etmeye gayret etmelisiniz. Çünkü bataryanız her tam tüketime maruz kaldığında kimyasal olarak verim kaybına uğrayacak ve ömrü daha hızlı tükenecektir. Bunun yerine batarya tam tükenmeden önce şarj edilmeye başlanmalıdır. Bir diğer husus da bataryanızı tam şarzda uzun süre tutmamanız gerektiğidir. Çünkü böylesi bir durumda bataryanız kendi kendine daha hızlı boşalmaya başlayacaktır. Kısacası bataryanızı olabildiğince %0 ve %100 şarj seviyesi aralığında biryerde tutmalısınız. Bataryanızın uzun ömrü için en ideal şarj seviyesi ise %40 civarındadır. Ayrıca lityum iyon bataryalar olabildiğince soğukta muhafaza edilmelidirler. Çünkü bu tip bataryalar üzerideki kimyasal kötüleşme sıcaklığa çok fazla bağlıdır. Çok sıcak ortamlarda kullanıldığında ömürleri normalden daha hızlı tükenecektir.

Editör Hakkında: İbrahim Şefik
Electric Vehicle Technology and Control Group
Kumamoto University
Turbo iyi oku lityum iyon diyor yani li-ion. Sen Lumia 520 kullanıyorsun yani bu yazılanları kendin için dikkate alabilirsin, Lumia 520 de li-ion pil olması lazım. Lityum iyon polimer yani li-polymer için geçerli değil.
 
erhanercan

erhanercan

Üye
Lumialar Li-polymer kullanıyor daha nasıl bağırarak duyurtabilirim
 
TurboCall

TurboCall

Üye
Misal Lumia 520 de li-ion pil var onun pil kullanımına daha çok dikkat etmesi gerekir,

Turbo iyi oku lityum iyon diyor yani li-ion. Sen Lumia 520 kullanıyorsun yani bu yazılanları kendin için dikkate alabilirsin, Lumia 520 de li-ion pil olması lazım. Lityum iyon polimer yani li-polymer için geçerli değil.
bilemiyorum ama tüm bataryalarda 3310 hariç benim bildiğim batarya sürekli tam bitirmek zararlı ama ara sıra bitirmek faydalı.
 
beats

beats

Üye
Abi vermek istediğin mesajı tam alamadım :D
Doğru mu yanlış mı oğrenebilsek :)
Apple durumu daha iyi anlatmış:
Lityum-iyon polimer piller, hafif bir paket içinde uzun pil ömrü sağlayan yüksek güç yoğunluğuna sahiptir. Ayrıca, lityum-iyon polimer pilleri tam şarj ya da deşarj döngüsünün tamamlanmasını beklemeden istediğiniz zaman şarj edebilirsiniz.


Yazdığım gibi ister bitir ister yarıda şarja tak, li-polymer pil ise.

Alın pil tasarrufuna %3 te cihaz kendini kapatıyor bu haliyle pilin tamamını zaten kullanmamış oluyorsun, tasarrufunu kapatınca pil bitiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: PureFood
Aytaç-01

Aytaç-01

Üye
    Konu Sahibi
Karar verin zararlı mı sorun olmaz mı? Ona göre yapacak şarj %10 şu an

Windows Phone uygulamasıyla gönderildi.
 
dakamon

dakamon

Üye
araştırmadım ama polymer demesi acaba yanmasını engellemek için kullanılan malzemenin adı olabilirmi? Sonuçta bende fizik dersinde pilin çalışma prensibini gördüm polymer gibi bir plastik bazlı bir maddenin elektrik ürettiğine şahit olmadım mantıklı da gelmiyor. Belki pilin çalışma prensibine farklı bir katkısı vardır. Ama sonuçta paylaşılan kopyala yapıştır yazıda da yazdığı gibi tam bitirmek zararlı diyor. Bende sonradan öğrendiğim de bu pillerin tam bitmemesini sağlanması gerektiği söyleniyordu.
 
TurboCall

TurboCall

Üye
siz bildiğiniz gibi yapın ama sürekli kapatmakta bence bir yerden sonra bataryaları götürür apple cihazlar alışkın olduğuna 4 saatte şarjları bittiklerinden farketmezler.
araştırmadım ama polymer demesi acaba yanmasını engellemek için kullanılan malzemenin adı olabilirmi? Sonuçta bende fizik dersinde pilin çalışma prensibini gördüm polymer gibi bir plastik bazlı bir maddenin elektrik ürettiğine şahit olmadım mantıklı da gelmiyor. Belki pilin çalışma prensibine farklı bir katkısı vardır. Ama sonuçta paylaşılan kopyala yapıştır yazıda da yazdığı gibi tam bitirmek zararlı diyor. Bende sonradan öğrendiğim de bu pillerin tam bitmemesini sağlanması gerektiği söyleniyordu.
daha yüksek güçlü batarya olarak geçiyor.
 
dakamon

dakamon

Üye
Karar verin zararlı mı sorun olmaz mı? Ona göre yapacak şarj %10 şu an

Windows Phone uygulamasıyla gönderildi.
Kafana göre takıl ya :) 4-5 sene de kullanacak değiliz ya telefonları. Kullanacak arkadaşlar olabilir tabi ama 2. ve 3. senenizden sonra zaten bir şekilde azalacaktır pil performansı istediğiniz an takabilirsiniz şarja çoook eskiden eski pillerde bu tarz şeylere dikkat etmek gerekiyordu ama artık gerek olmuyor. Mantıksızda zaten istedğiniz zaman takın. Herk kafadan bir ses çıkacaktır bu konularda. Sisteminiz bile pilin tam bitmesine mahal vermezken siz neden tam bitirmeye çalışıyorsunuz? :) bunu hiç düşünmediniz dimi :) demekki pili tam bitirmek Cihaz üreticileri içinde de zararlı görülen bir şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç-01 ve skynet
Aytaç-01

Aytaç-01

Üye
    Konu Sahibi
Kafana göre takıl ya :) 4-5 sene de kullanacak değiliz ya telefonları. Kullanacak arkadaşlar olabilir tabi ama 2. ve 3. senenizden sonra zaten bir şekilde azalacaktır pil performansı istediğiniz an takabilirsiniz şarja çoook eskiden eski pillerde bu tarz şeylere dikkat etmek gerekiyordu ama artık gerek olmuyor. Mantıksızda zaten istedğiniz zaman takın. Herk kafadan bir ses çıkacaktır bu konularda. Sisteminiz bile pilin tam bitmesine mahal vermezken siz neden tam bitirmeye çalışıyorsunuz? :) bunu hiç düşünmediniz dimi :) demekki pili tam bitirmek Cihaz üreticileri içinde de zararlı görülen bir şey.


Adam akıl oyunu yapıp herkesi tuş etti beyler daha da diyecek söz yok :D sın cümle fenaa

Windows Phone uygulamasıyla gönderildi.
 
dakamon

dakamon

Üye
Adam akıl oyunu yapıp herkesi tuş etti beyler daha da diyecek söz yok :D sın cümle fenaa

Windows Phone uygulamasıyla gönderildi.
Yani şahsen tam bitmesi sıkıntı olmasaydı adamlar ne güzel o yüzde 3 ü de kullandırtıp kullanıcısına yarar sağlarlardı ;)
 
Ali Kurtaran

Ali Kurtaran

Üye
Lumia 1320 çok yoğun kullanımda 24 saat şarjı gidiyordu.Düzelme ile bakalım ne kadar olacak şu an yüklüyorum :D
 
dakamon

dakamon

Üye
Lumia 1320 çok yoğun kullanımda 24 saat şarjı gidiyordu.Düzelme ile bakalım ne kadar olacak şu an yüklüyorum :D
Yarın ki milletin kullanım sonrası bataryalarını merak ediyorum :) herkes yarın akşam burada toplanıyoruz ve batarya performansından bahsediyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kurtaran
Ali Kurtaran

Ali Kurtaran

Üye
Yarın ki milletin kullanım sonrası bataryalarını merak ediyorum :) herkes yarın akşam burada toplanıyoruz ve batarya performansından bahsediyoruz :)
Tamamdır diğer telefonları bende bekliyorum :)
 
beats

beats

Üye
Lumialar Li-polymer kullanıyor daha nasıl bağırarak duyurtabilirim
Lumia 520-525 / BL-5J : Li-ion
Lumia 620 / BL-4J : Li-ion
Lumia 625-720 / BP-4GWA : Li-polymer
Lumia 820 / BP-5T : Li-polymer
Lumia 920 / BP-4GW : Li-polymer
Lumia 925 / BL-4YW : Li-ion
Lumia 1020 / BV-5XW : Li-ion
Lumia 1320-1520 / BV-4BW : Li-polymer
Lumia 630 / BL-5H : Li-ion
Lumia 930 / BV-5QW : Li-ion

Tüm bataryalar li-polymer değil.

Yani şahsen tam bitmesi sıkıntı olmasaydı adamlar ne güzel o yüzde 3 ü de kullandırtıp kullanıcısına yarar sağlarlardı ;)
Pil tasarrufu kapatınca %3 de kullanılabiliyor, %1 de yine kapanıyor. Her şeyin olduğu gibi pilin de ömrü var, ayrıca li-polymer pil diğer pillere göre daha ince (1 mm'e kadar yapılabiliyor), şarj ve deşarj süresi uzun olan kimyasal pillerden biri kimyasal türevleri de var pilin. Artık piller metalden değil kimyasal olarak yapılıyor hem güvenlik hem kapasite açısından, 2016 da 30 sn de dolan kimyasal piller piyasada olacak.
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
 


Üst Alt