Türkler İnternete Niçin Giriyor?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
greenmile

greenmile

Üye
    Konu Sahibi
Türkler İnternete Niçin Giriyor?
Türkler'in internet tutkusu araştırıldı.. 1948 kişinin katıldığı tamamen dijital bir ankette ilginç sonuçlar ortaya çıktı.​

İnternet kullanıcılarının yaklaşık yarısı her gün ortalama 5 saatin üzerinde dörtte biri ise haftada 50 saatin üzerinde online oluyor. E-posta anında mesajlaşma (IM) ve oyun ise ön planda...
İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive İnteraktif Türkler 2009 araştırma raporunu 1948 kişinin katıldığı tamamen dijital bir anket yardımıyla şekillendirdi. Katılımcıların yüzde 754'ünü ağırlıklı 18-35 yaş aralığındakilerin yüzde 67'sini üniversite düzeyindekilerin yüzde 43'ünü de kadınların oluşturduğu araştırma sonuçlarına göre internet ağırlıklı olarak e-posta IM ve oyun amaçlı kullanılıyor.





Ankete katılanların yüzde 495'i her gün ortalama 5 saatin üzerinde internette vakit geçiriyorken yüzde 251'i haftada 50 saatin üzerinde online oluyor.

İnterneti kullananlar içinde e-postayı kullananların oranın yüzde 839 olarak belirlenirken katılımcıların yüzde 50'si sürekli bu hizmetten yararlandığını ifade ediyor.

İnterneti yüzde 913 oranında chat sohbet amaçlı kullananların ise yüzde 48'i fırsat buldukça yüzde 20'si akşamları yüzde 166'sı ise sürekli olarak bu hizmetten yararlanıyor.

SOSYAL TOPLULUK SİTELERİ AĞIRLIKLI ÖĞLEN KULLANILIYOR

Sosyal topluluk siteleri kullanıcılarının oranı ise yüzde 579 olarak belirlendi. Bu kullanıcıların yüzde 403'i öğlen yüzde 173'ü ise akşam saatlerinde bu siteleri ziyaret ediyor.

İş amaçlı interneti kullanan yüzde 473 oranındaki katılımcının büyük bir kısmı sürekli olarak internetten bu amaçla yararlanıyor. Bilgi haber alma amacıyla internet kullananların yüzde 359'u sürekli yüzde 297'si fırsat buldukça interneti kullandığını belirtiyor.

Yüzde 67 oranına sahip olan oyun ve eğlence amacıyla internet kullananların yüzde 497'si fırsat buldukça yüzde 209'u ise akşam saatlerinde internetten yararlanıyor.

Araştırma sonuçlarına göre internet ders/ödev müzik dinleme ve indirme film indirmek ve izlemek arkadaşlık amaçlı da kullanılıyor.

BANKACILIK İŞLEMLERİNİ İNTERNETTEN YAPANLARIN ORANI YÜZDE 35

Bankacılık işlemlerini internetten gerçekleştirenlerin oranı yüzde 35 iken bu kullanıcıların yüzde 376'sı sürekli yüzde 219'u sabah yüzde 164'ü ise öğlen saatlerinde işlemlerini yapıyor.

Kamu hizmetleri işlemlerini internet üzerinden gerçekleştirenlerin oranı da yüzde 184 düzeyinde. Blog kullanıcılarının oranı yüzde 127 forum kullanıcılarının oranı da yüzde 188. İnterneti ticaret amaçlı kullananların oranı yüzde 93 olurken bunların yüzde 70'i sürekli olarak yüzde 187'si ise fırsat buldukça bu hizmetten yararlanıyor.

Yüzde 334 olan internet üzerinden alışveriş oranının yüzde 626'sı sürekli yüzde 135'i akşamları interneti bu amaçla kullanıyor.

ARAMA MOTORLARI DIŞINDA EN ZİYARET EDİLEN ADRES

Ankete katılan kullanıcıların arama motorları dışında en sık ziyaret ettiği adreslere bakıldığında ise Facebook birinci sırayı aldı.

Araştırmada reklam içerikli e-mail tıklanma oranlarına bakıldığında en son gün içinde bir reklam içerikli e-mail'e tıklayanların yüzde 36 son birkaç gün içinde tıklayanların ise yüzde 245 oranında olduğu görülüyor.

CEP TELEFONUNDA KONUŞMA DIŞINDA EN FAZLA KULLANILAN SMS GÖNDERİMİ

Araştırmaya katılanların yüzde 985'i cep telefonu sahibiyken yüzde 15'i cep telefonu kullanmadığını belirtiyor. Cep telefonuyla internete düzenli olarak girenlerin oranı yüzde 41 lokasyon bazlı uygulamaları kullananlar ise yüzde 23 düzeyinde.

Ankete katılan kullanıcıların yüzde 495'i cep telefonlarına gelen indirim promosyon mesajlarını faydalı bulurken katılımcılar kendilerine atılan SMS'lerde yüzde 44 oranla promosyon ve indirimlerin duyurulmasını istiyor.

''Cep telefonunuza hangi sıklıkla müzik resim oyun ya da uyulama indirirsiniz?'' sorusuna yüzde 39 ''asla'' yanıtını verirken yüzde 355'i ''nadiren'' yüzde 135'i ''mecbur kaldığında'' yüzde 12'si ''sıklıkla'' cevabını veriyor.

Araştırma sonunda ankete katılan kullanıcıların cep telefonlarını konuşma dışında kullandıkları fonksiyonlar; yüzde 925 SMS gönderimi yüzde 775 fotoğraf çekimi ve yüzde 485 uygulamalar yüzde 445 radyo dinleme yüzde 415 internete bağlanma yüzde 36 oyun oynama yüzde 33 MMS gönderimi yüzde 14 GPS navigasyon şeklinde sıralanıyor.

İNTERAKTİF TV
Ankete katılanlar arasında interaktif TV sahibi katılımcıların yüzde 98'i ev yüzde 2'si iş yerinde interaktif TV kullanıyor. En çok izlenen yayınlar yüzde 73 ile ulusal kanallar olurken bunu haber kanalları film-dizi kanalları spor kanalları izliyor. ''Televizyonda genelde kimin istediği kanal açık olur?'' sorusuna katılımcıların yüzde 68'i ''benim'' yüzde 14'ü ''eşimin'' cevabını veriyor. Katılımcıların yüzde 33'ü TV'yi tek başına yüzde 31'i ise ailece izliyor.

Adinteractive'in Kurucusu ve Başkanı Köksal Abdurrahmanoğlu araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde müşterilerine hiç olmadıkları kadar yakınlaştığını hisseden markaların pazarlama projelerini giderek daha ucuz ve daha verimli bir alan olan dijital tarafa kaydırmaya başladığını geleneksel pazarlamanın pastadaki payı azalırken dijital ve interaktif projelerin sayısının katlanarak arttığını vurguladı.

Abdurrahmanoğlu ''Krizde bu mecraya yatırım yapan markalar hem krizden daha az etkileniyor hem de rakipleri karşısında büyük rekabet avantajı sağlıyor'' dedi.
 


Catty

Catty

Emekli Yönetici
Başka ne için girebilirki :)

Ama ben genelde bilgi edinme amaçlı girerim ki bu zaten Açtığım konulardan bellidir :)
 
Dawn

Dawn

Emekli Yönetici
bu oranlar 4.5 yıl önceki galiba sohbet daha azz şu anda
 

Berlin Boleyn

ben eğlenmek sohpet etmek ve öğrenmek için giriyorum

ama en çok yaptığım şey sohpet etmek oluyor oda maxi cepte.burda sohpet ederkende öğreniyorsun zaten...
 
arslansem

arslansem

Üye
Oyun ilk sırada değil şaşırdım :ehe eposta ve bilgi benim önceliklerim..
 
Nadir

Nadir

Emekli Yönetici
genelde millet msn ve mesajlaşma için giriyor anket haklı bence..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt