Tüm Detaylarıyla Hyundai i40

Sponsorlu Bağlantılar

x-scarface

x-scarface

Üye
    Konu Sahibi
Tüm Detaylarıyla Hyundai i40
Merakla Beklenen i40 Cenevre'de tanıtılıyor.




Hyundai, dünyada lansmanı Cenevre’de yapılan i40 ile Avrupa Pazarı’ndaki konumunu güçlendirmeyi hedefiyor. Tamamen Hyundai’nin Avrupa Ar-Ge Merkezi Rüsselsheim’da geliştirilen, D Segmentinin yeni oyuncusu i40, ulaşılabilir fiyatlar ve tüketicinin yüksek beklentilerini karşılar donanımları ile markayı Avrupa Kıtası’nda Modern “Ulaşılabilir” Premium konumuna taşıyacak potansiyele sahip. 4,7 metre uzunluğundaki i40, ilk olarak station wagon karoser ile satışa çıkıyor. i40’ın sedan karosere sahip modeli ise yılın son çeyreğinde yollarda boy gösterecek.
‘New Thinking. New Posiibilities. – Yeni Yaklaşım. Yeni Olanaklar’


Hyundai Motor Avrupa Başkan Yardımcısı Allen Rushforth; konuşmasında; “Tamamen yeni bir otomobil olan i40, Hyundai’nin “Yeni Yaklaşım.Yeni Olanaklar” sloganını en iyi şekilde doğruluyor” ifadesini kullandı. Rushforth sözlerine şöyle devam etti; i40, Hyundai’nin geçmişten günümüze nasıl bir gelişim gösterdiğinin ve “Modern Premium” dediğimizde tam olarak neyi ifade ettiğimizin en güzel örneğidir. Son yıllardaki en belirgin ve dikkat çekici yeni modelimiz olan i40, Avrupa Pazarı’nda D Segmenti’nin en popüler modeli olacak. Piyasaya ilk olarak Avrupa D segmenti satışlarında %50 lik paya sahip Station Wagon modelini sunarak modeli kısa sürede Avrupa Pazarı’nda tanıtmayı planlıyoruz.”


Hyundai önümüzdeki 5 yılda, Avrupa Pazarı D Segmenti’nde %12,6’lık büyüme öngörüyor. Bu öngörü paralelinde 2016 yılında kıta genelinde toplam D segmenti satışlarının 890 bin adede ulaşması beklenirken, Hyundai 2012 yılının tamamında toplam 60 bin adetlik satış hedefliyor. D Segmenti’nde Toyota Avensis ve VW Passat ile mücadele edecek Hyundai i40, segmentinde ilk 5 sırayı hedefliyor.


Etkileyici Dizayn

Hyundai i40, tasarımında geçmiş yıllarda tanıttığı Genus Konsepti’nden esintiler taşıyor. Hyundai’nin Avrupa Pazarı için tasarlamış olduğu D Segmenti’ndeki konsepti Genus, kullanışlı ama bir o kadar da etkileyici tasarımı ile dikkatleri üzerine çekmişti. Genus aynı zamanda altı köşeli ön ızgarası ile markanın tasarım anlayışında bir çağ açtı ve bugün markanın Avrupa’da yüzü olan tasarıma öncülük etti.
Hyundai Motor Avrupa Baş Tasarımcısı Thomas Buerkle; “Genus Konseptini tasarladık ve onu i40 ile geliştirdik. Tamamen Avrupalı bir otomobil tasarladık” diye konuştu. Buerkle sözlerine şöyle devam etti; “i40, Hyundai’nin akıcı tasarımının en güzel örneği; göz alıcı station wagon tasarımı lüksü ve kullanışlılığı aynı platformda sunuyor. Dış tasarımı akıcı ve dinamik bir görünüm sunarken, otomobilin iç mekanında fonksiyonel ve kullanışlı bir yaşam alanı bulunuyor”.
i40 dış tasarımı şık olduğu kadar sportif bir görünüme sahip ancak bu sportif tasarım konfor ile ilgili negatif bir algı yaratmıor. 2,77 metrelik dingil mesafesi ile sınıfında en geniş iç hacmi sunan i40; 1025 mm’lik baş mesafesi, 1455 mm’lik omuz mesafesi ve 1170 mm’lik diz mesafesi ile D Segmenti kullanıcılarına otomobilleri ile rahat ve uzun yolculuklar vadediyor. Segmentindeki rakiplerinden daha fazla yükleme alanı sunan i40’ın 553 litrelik bagaj kapasitesi arka koltukların yatırılması ile 1719 litreye kadar çıkıyor.


Motor Seçenekleri

i40, tamamı Euro5 standartlarında 2’si benzinli ve 2’si de dizel olmak üzere toplam 4 motor seçeneğine sahip. 115 HP’den 177 HP’ye kadar geniş bir güç aralığı sunan motor seçenekleri uzun tork eğrileri ile i40’ın sürüşüne keyif katıyor. Hyundai i40 aynı zamanda düz ve otomotik şanzıman seçenekleri ile de tercih edilebiliyor.
Segment satışlarının %75’ini oluşturan dizel motor seçeneğinde 136 HP’lik motor seçeneğini ön plana çıkıyor. Hyundai, hem filo hem de özel kullanımlarda 1,7 litrelik dizel motorun yoğunlukla tercih edileceğini ön görüyor.
Hyundai’nin “Nu” adını verdiği, tamamen yeni, 4 silindirli 2 litrelik GDI motoru da ilk defa i40 ile Cenevre’de sergilendi. Daha keyifli bir sürüş için daha uzun tork aralığı sunan motor, düşük emisyonu ve yakıt ekonomisiyle de ön plana çıkıyor.
GDI teknolojisine sahip 1,999 cc’lik motor, 177 HP’lik güç ve 213 Nm tork değerleri ile i40’a sınıfının en güçlü ve en tutumlu otomobili ünvanını kazandırıyor. 6 ileri düz vites seçeneğ ile 15,7 saniyede 0’dan 130 km/s hıza çıkabilen i40, 100 km’de sadece 6,7 litre yakıt tüketiyor ve 156g/km karbondioksit salınımı gerçekleştiriyor. Hyundai, i40 satışlarında %65’lik dizel, %35’lik ise benzinli i40 satışı ön görüyor. 135 HP gücündeki 1.6 GDI motor ise diğer benzinli motor altenatifi olarak karşımıza çıkıyor.


Çevreci Kimlik

Hyundai’nin “Blue Drive” programı çerçevesinde, i40 çevre konusunda en üstün yeniliklere sahip. Entegre Stop & Go, düşük dirençli lastikler bunlardan bazıları. U-II kodlu 1,7 litrelik 115 HP güç üreten dizel motor, 100 km’de 4,3 litre yakıt tüketimi ve 113 g/km karbondioksit gazı salınımıyla verimlilik, tutumluluk ve performans konusunda i40’ı rakiplerinin önüne taşıyarak, i40’ı segmentinin en çevreci otomobili yapıyor.


İzolasyon

Hyundai i40, dizel motor seçenekleri için yeni bir akustik paket geliştirdi. Gürültü, titreşim ve sertlik performansı ile özellikle dış sesler belirli bir frekansta sabitlenerek otomobilin iç mekanında yol gürültüsü en aza indirildi.
NVH (Noise/Vibration/Harshness – Gürültü/Titreşim/Sertlik) Paketi, i40’ın dizel motor seçenekleri ile daha sessiz bir sürüşe sahip olmasını sağlarken gürültü kirliliğini engelleyerek markanın çevreye olan duyarlılığını sergiliyor. Hyundai i40’da kullanılan akustik paket hava geçiren taban halıları, motor böümünde kullanılan ses yalıtım malzemeleri, motor, yol ve egzos sesini azaaltan kumaş davlumbazlardan oluşuyor. Tüm bu iyileştirmelerle birlikte i40’ın iç mekanı rölantide ve sürüş esnasında %20 daha sessiz.


Teknoloji

Birçok donanımı standart olarak sunan i40, teknolojik özellikleri ile dikkat çekiyor. Rakiplerinde opsiyonel olarka sunulan birçok donanımı standart olarak sunarak, i40 rakipleri arasında öne çıkıyor. Akıllı Park Asistanı, Şerit Asistanı, Bluetooth bağlantısı, tam haritalı Navigasyon sistemi ve geri görüş kamerası gibi teknolojik özellikler, i40’ın standart özelliklerinden sadece birkaçı. Tüm bu özellikler ile birlike i40’da elektronik park freni, soğutmalı/ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı ve elektrik kontrollü arka koltuklar, otomatik buğu önleme sistemi ve ısıtmalı direksiyon gibi ileri teknoloji ürünü ve segmentinde çağ atlatan konfor donanımları da i40’ı ayrıcalıklı kılıyor.
Gündüz farları, xenon farlar ve LCD supervision gösterge paneli gibi geliştirilmiş aydınlatma elemanları ise i40’ın duruşunu güçlendirerek Avrupa Pazarı D Segmenti’nde rekabetin kızışacağının sinyalllerini veriyor.


Güvenlik

Hyundai i40, sürücü ve yolcular için en güncel aktif ve pasif güvenlik teknolojilerine sahip. ESP, ABS, Yokuş kalkış destek sitemi (HAC), VSM (Araç Stabilite Yönetim Sistemi), Fren Destek Sistemi (BAS) ve Acil Fren Sinyali (ESS), i40’ın standart donanım paketinde yer alıyor. Tüm ülkelerde ön, yan, perde ve sürücü diz olmak üzere toplam 9 hava yastığı ile satışa sunulan i40, Euro NCAP testlerinden 5 yıldız hedefliyor.
Hyundai Motor Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı Rushforth i40’ın tanıtıldığı basın toplantısında şunları söyledi; “i40, Hyundai’nin 4 temel değerinin kombinasyonunu en iyi şekilde sunuyor; Kullanışlılık, Perormans, Verimlilik ve Dizayn. Mühendislerimiz ve tasarımcılarımız Avrupa Pazarı’nda D Segmenti kullanıcılarının beklentilerini en iyi şekilde karşılayan bir otomobil ürettiler. Hyundai olarak Avrupa Pazarı’nda beklentimiz yüksek. i40, 2011 yılında Avrupa’da önemli başarılar elde etmemizi sağlayacak”.

 
  • Beğen
Tepkiler: -Akıncı


Üst Alt