Öneri Telefon Sektörünün Türkiye Serüveni

Sponsorlu Bağlantılar

Silinen Üye 2392690

Silinen Üye 2392690

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
Telefon Sektörünün Türkiye Serüveni
Uzun zamandır tüm forumlarda telefonlar hakkında görüşler ve şikayetlere daima kulak vedim.Bugün bu seyri işlemeyi düşünüyorum.Biraz kişisel olabilir ama forumların ortak noktada birleşmesi lazım.

Günümüzde telefon sektörü dediğimiz vakit akla ilk gelenler Uzak Doğu ve Amerika'dır.Uzak Doğu'yu açtığımızda bu Japonya,Güney Kore,Çin ve Tayvan'dır.
Telefon Uzak Doğu'dan parlarken işletim sistemini Amerika tamamlamıştır.Telefonu yüzlerce parçaya bölebiliriz tek hakimi Çin değildir.Oranlar ve yüzdeler Çin'i şu an için yeni bir yıldız olarak lanse ediyor.Zaman olarak kesin bir noktada birleşemeyiz ama kopyadan nemalanan ve kendi firmasını,oluşumunu yaratan markalara şahit olduk.Bu çok daha öncesine de dayanabilir.Şayet bizim içeriğine detayıyla girdiğimiz,netice aldığımız bir yer varsa bu Donanım'da çıkan haberlerdir.Öncesinde gördüğüm bir yer hatırlamıyorum.
Türkiye'ye uzak olan markalara olan ilgim veya ilgimiz henüz baharında olabilir.Hakikat ise arzulamadıklarımız asla kavuşamıyacaklarımızdır.


Bugün ki gidişat ise Çin ve Türkiye arasında yasallığın sınırını zorlamakdan ziyade yasal olmayan yollara kabuk bağladık.Bu aslında bize görünmeyen yanı.Ben buna yasal diyorum.Şayet Ticaret Ağı oluşturup kar marjını firmalardan çok koyan arkadaşlar konusunda aynı fikre sahip değilim.Kan emici sülüklerdir.İşe biraz başka bir noktada bakacak olursak yahudiler ki özellikle İsrail.Şirketini batıran,dükkanı iflas eden yeni bir yol arayan insanlara koşulsuz destek sağlar.İnsanlar birbirini oyuna getirme derdinde değil.Bizim Osmanlı döneminde yaşadığımız esnafların ben 30 kazanıyorsam yanımda kide 30 kazanmalı demesi gibidir.Ama bizim dünyaya öğrettiğimiz insanlığı şimdi yahudileri örnek vererek gösteriyorsam bu forumda veya diğerlerinde uygun fiyatdan alıp,kar marjını bir telefon fiyatına çeken insanlara borçluyuz.Bunu Türkiye'ye bağlarız ülkece bu noktadayız.Genel kavramda nizamı kaybettik.

Asli nokta ise bu insanları boykot etmeyipde görmemişcesine telefonlara karşı bir ilginin söz konusu.Buradan çıkacak sonuç ise insanlar çift yüzlü oynamayı sıradanlığa bağlamış.En çok kızdığım nokta ise replika telefonlar.Çin'i Türkiye'de öldüren zehirin adıdır Replika.Bu zamana kadar fazlasıyla replika haberleri çıktı.Kendince memnun olan insanlara ve telefon değilde her maddeyi tadan insanlara.Ele alacağımız detay ise bu insanların hala burada tutunup, insanların akıllanmayıp aynı noktada karar kılması. Replika sevdasının diğer bir adıda marka serüvenidir.Aslına fazlasıyla ırak olup yetersiz bir telefonla markaya yaşamak.Burada hiçkimse bir değildir.Maliyet bir noktada birleşmez.Kimi fazlasını kimi azını barındırır.Ama sen parayı limitini karşılayana değilde istediğin markanın kopyasıyla değerlendirirsen bu eleştiriyi fazlasıyla hakeder.Ülkemizde ki fiyat politikası hepimizin bildiği bir husus.En iyisine en uygun fiyatla sahip olma derdindeyiz.Vergilerin yansıması bir tarafa,Türkiye'yi sömürü mahiyetinde gören firmalar.Bunu göğüsleyen en büyük kazıkcıların oluşumu Operatörlerdir.Bunun nasibini engellemeyen de Devlettir.Devlet sadece vergiye bakar dahası yok.

Mesele ise vergiye kabulüz ama Çin'in Türkiye'de yer edinmesi.Bugün Xiaomi,Oppo,Oneplus One,Zte,Huawei,Lenovo,Zopo bu markalar tam olarak bizim istediğimiz donanım ve fiyatı sunan ateşlenmiş barutlar.Bunu gören bir çok arkadaşımız var.Birleşerek destek olmaya gayret gösterdik.Yeterli mi sorusunu ise hiç kimse sormadı.
Hazır bekleyen insanlarımız bir tarafa hala Replika sevdası güdenlere,Türkiye'de belli bir marka var diyenlere kadar uzandık.
O zaman soru yanlış bizim insanımız en iyisine en uygun fiyatı aramıyor.Aksine kazık fiyata marka arıyor.

Bu yazılanları bir çıkıntı olarak da görebilirsiniz.Odaklanmayı isteyen bölüm ise şu an için Xiaomi ve Oppo'dur.Forumda binlerce insan var ama Oppo için sunulan imza kampanyasına 180 kişinin katılması çıkarcı bir gösterimdir.Bu Xiaomi için yapılan oylamada da geçerlidir.Tamam almak gibi bir niyetiniz yok ama ben almıyorsam umrumda değil mantığı yabani bir yaklaşımdır.Kardeşin faydalansın,olmayan faydalansın,isteyen faydalansın.

Benim çağrım Donanım'da da dile getirdim.Maxicep ailesi olarak Topyekün hareket edip diğer forumlar ile ortak bir alanda kesişmek.Türkiye'ye faydası olacak,insanlara faydası olacak noktada daima birleşelim.Bu sırf telefon için geçerli değildir.İşimizi görecek,yarayacak iyi fiyat ve sağlam her ürün içinde geçerlidir.Kestirip atmak ne sana faydadır nede bana.Koca bir faydasız faydalardır.

Son olarak belirtmek istiyorum.Replika telefonlar satanları kestirip atın.Çin'den uygun fiyat yanıyla telefon alıp kar marjının bir kısmını arkadaşa, bir kısmınıda kendime ayırdım diyen insanlara kapıyı gösterin.Bu kar marjı bir telefona denk geliyorsa bu insanlık değildir ticaret bakışıdır.Anlaşabilir fiyat orantısında ve iyi niyetli insanları yaşatın.Suistimal edenler yukarıda da dediğim gibi Kan emici sülüklerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: KinG CrazY, caps6, H.TOGAN ve 2 diğerleri


lazye

lazye

Üye
Bence on numara yazı olmuş . Eline sağlık :D
 
adanalı1

adanalı1

Üye
Uzun zamandır tüm forumlarda telefonlar hakkında görüşler ve şikayetlere daima kulak vedim.Bugün bu seyri işlemeyi düşünüyorum.Biraz kişisel olabilir ama forumların ortak noktada birleşmesi lazım.

Günümüzde telefon sektörü dediğimiz vakit akla ilk gelenler Uzak Doğu ve Amerika'dır.Uzak Doğu'yu açtığımızda bu Japonya,Güney Kore,Çin ve Tayvan'dır.
Telefon Uzak Doğu'dan parlarken işletim sistemini Amerika tamamlamıştır.Telefonu yüzlerce parçaya bölebiliriz tek hakimi Çin değildir.Oranlar ve yüzdeler Çin'i şu an için yeni bir yıldız olarak lanse ediyor.Zaman olarak kesin bir noktada birleşemeyiz ama kopyadan nemalanan ve kendi firmasını,oluşumunu yaratan markalara şahit olduk.Bu çok daha öncesine de dayanabilir.Şayet bizim içeriğine detayıyla girdiğimiz,netice aldığımız bir yer varsa bu Donanım'da çıkan haberlerdir.Öncesinde gördüğüm bir yer hatırlamıyorum.
Türkiye'ye uzak olan markalara olan ilgim veya ilgimiz henüz baharında olabilir.Hakikat ise arzulamadıklarımız asla kavuşamıyacaklarımızdır.


Bugün ki gidişat ise Çin ve Türkiye arasında yasallığın sınırını zorlamakdan ziyade yasal olmayan yollara kabuk bağladık.Bu aslında bize görünmeyen yanı.Ben buna yasal diyorum.Şayet Ticaret Ağı oluşturup kar marjını firmalardan çok koyan arkadaşlar konusunda aynı fikre sahip değilim.Kan emici sülüklerdir.İşe biraz başka bir noktada bakacak olursak yahudiler ki özellikle İsrail.Şirketini batıran,dükkanı iflas eden yeni bir yol arayan insanlara koşulsuz destek sağlar.İnsanlar birbirini oyuna getirme derdinde değil.Bizim Osmanlı döneminde yaşadığımız esnafların ben 30 kazanıyorsam yanımda kide 30 kazanmalı demesi gibidir.Ama bizim dünyaya öğrettiğimiz insanlığı şimdi yahudileri örnek vererek gösteriyorsam bu forumda veya diğerlerinde uygun fiyatdan alıp,kar marjını bir telefon fiyatına çeken insanlara borçluyuz.Bunu Türkiye'ye bağlarız ülkece bu noktadayız.Genel kavramda nizamı kaybettik.

Asli nokta ise bu insanları boykot etmeyipde görmemişcesine telefonlara karşı bir ilginin söz konusu.Buradan çıkacak sonuç ise insanlar çift yüzlü oynamayı sıradanlığa bağlamış.En çok kızdığım nokta ise replika telefonlar.Çin'i Türkiye'de öldüren zehirin adıdır Replika.Bu zamana kadar fazlasıyla replika haberleri çıktı.Kendince memnun olan insanlara ve telefon değilde her maddeyi tadan insanlara.Ele alacağımız detay ise bu insanların hala burada tutunup, insanların akıllanmayıp aynı noktada karar kılması. Replika sevdasının diğer bir adıda marka serüvenidir.Aslına fazlasıyla ırak olup yetersiz bir telefonla markaya yaşamak.Burada hiçkimse bir değildir.Maliyet bir noktada birleşmez.Kimi fazlasını kimi azını barındırır.Ama sen parayı limitini karşılayana değilde istediğin markanın kopyasıyla değerlendirirsen bu eleştiriyi fazlasıyla hakeder.Ülkemizde ki fiyat politikası hepimizin bildiği bir husus.En iyisine en uygun fiyatla sahip olma derdindeyiz.Vergilerin yansıması bir tarafa,Türkiye'yi sömürü mahiyetinde gören firmalar.Bunu göğüsleyen en büyük kazıkcıların oluşumu Operatörlerdir.Bunun nasibini engellemeyen de Devlettir.Devlet sadece vergiye bakar dahası yok.

Mesele ise vergiye kabulüz ama Çin'in Türkiye'de yer edinmesi.Bugün Xiaomi,Oppo,Oneplus One,Zte,Huawei,Lenovo,Zopo bu markalar tam olarak bizim istediğimiz donanım ve fiyatı sunan ateşlenmiş barutlar.Bunu gören bir çok arkadaşımız var.Birleşerek destek olmaya gayret gösterdik.Yeterli mi sorusunu ise hiç kimse sormadı.
Hazır bekleyen insanlarımız bir tarafa hala Replika sevdası güdenlere,Türkiye'de belli bir marka var diyenlere kadar uzandık.
O zaman soru yanlış bizim insanımız en iyisine en uygun fiyatı aramıyor.Aksine kazık fiyata marka arıyor.

Bu yazılanları bir çıkıntı olarak da görebilirsiniz.Odaklanmayı isteyen bölüm ise şu an için Xiaomi ve Oppo'dur.Forumda binlerce insan var ama Oppo için sunulan imza kampanyasına 180 kişinin katılması çıkarcı bir gösterimdir.Bu Xiaomi için yapılan oylamada da geçerlidir.Tamam almak gibi bir niyetiniz yok ama ben almıyorsam umrumda değil mantığı yabani bir yaklaşımdır.Kardeşin faydalansın,olmayan faydalansın,isteyen faydalansın.

Benim çağrım Donanım'da da dile getirdim.Maxicep ailesi olarak Topyekün hareket edip diğer forumlar ile ortak bir alanda kesişmek.Türkiye'ye faydası olacak,insanlara faydası olacak noktada daima birleşelim.Bu sırf telefon için geçerli değildir.İşimizi görecek,yarayacak iyi fiyat ve sağlam her ürün içinde geçerlidir.Kestirip atmak ne sana faydadır nede bana.Koca bir faydasız faydalardır.

Son olarak belirtmek istiyorum.Replika telefonlar satanları kestirip atın.Çin'den uygun fiyat yanıyla telefon alıp kar marjının bir kısmını arkadaşa, bir kısmınıda kendime ayırdım diyen insanlara kapıyı gösterin.Bu kar marjı bir telefona denk geliyorsa bu insanlık değildir ticaret bakışıdır.Anlaşabilir fiyat orantısında ve iyi niyetli insanları yaşatın.Suistimal edenler yukarıda da dediğim gibi Kan emici sülüklerdir.

Suistimal edenler yukarıda da dediğim gibi Kan emici sülüklerdir. ....:alkis:maxicep: İYİ OLMUŞ DOSTUM katılıyorum sonuna kadar ..
 
caps6

caps6

Üye
o markalar birçok telefon çıkarıyor ama bize gelsede belli modelleri gelir ve diğerleri gibi yüksek fiyatlara satılır replika satıcılarının çoğunluğu insanları kandırıyorlar telefonun hafıza ram vs gibi özelliklerini orjinal telefondaki değerler gibi gösteriyorlar alan kişi aldıktan belli bir süre sonra neyin ne olduğunun farkına varıyor
 
>Pessimistic.

>Pessimistic.

Üye
Çin konusu tartışılır. Günlüğü 3 dolara çalışabilecek milyonlarca işçi ve fabrika kurmak için bolca alan var. Ben çini amerika ve avrupanın arka bahçesindeki üretimhane olarak görüyorum.

Türkiye'deki alıcıya gelecek olursak alıcı bilinçsiz. İşlemci 2 cigahertz, 4 dene çekirdeği var, ekranıda gocaman, gamerada 12 meğapiksel amanın son teknoloji diyip hak ettiği fiyatın 2 katını masaya bayıltıp kullanmayacağı bir sürü özelliği cebine koyup çıkan binlerce alıcı var. Ben f/p hastası olduğum için böyle düşünüyor olabilirim ama genel olarak böyle bir durum var.

Bence donanım olarak bu saatten sonra her üst segment telefon yeterli olacaktır. Önemli olan yazılım bu saatten sonra. Stabilite + şarj ömrü dışında sorun kaldığını düşünmüyorum.

Çin'deki kaliteli markalar f/p ürünlerini getirirse orta vadede HTC, Samsung, Apple gibi markalar fiyat konusunda haddini bilecektir diye düşünüyorum.
 
dayannight

dayannight

Üye
zopo ülkemize giriş yapmış ama belli modelleri onlarında fiyatları yüksek normalde 150 dolar olan zopo bizde 549 liraya satılıyor. Sorun şu markaların bazı modelleri bizde satışa sunulmadı bile huawei nin yurt dışında çok çeşit uygun fiyatlı telefonları bizde satılmıyor.O yazdığınız markalar bu şekilde gelirse bir anlamı olmaz.Bizde satılan telefonlar yüksek fiyatlı düzgün bir telefona çok fazla para ödeniyor yazdığınız markaların discovery den kaliteli uygun fiyatlı telefonları var discovery bile bizde çok sattı s3 ile kıyaslama yaptılar.
 
blackaid

blackaid

Üye
zopo ülkemize giriş yapmış ama belli modelleri onlarında fiyatları yüksek normalde 150 dolar olan zopo bizde 549 liraya satılıyor. Sorun şu markaların bazı modelleri bizde satışa sunulmadı bile huawei nin yurt dışında çok çeşit uygun fiyatlı telefonları bizde satılmıyor.O yazdığınız markalar bu şekilde gelirse bir anlamı olmaz.Bizde satılan telefonlar yüksek fiyatlı düzgün bir telefona çok fazla para ödeniyor yazdığınız markaların discovery den kaliteli uygun fiyatlı telefonları var discovery bile bizde çok sattı s3 ile kıyaslama yaptılar.
çin markaları gelsede fiyatta fazla birşey değişeceğini sanmıyorum bizde telefonlar pahalıya satılıyor yine aynı şekilde belli modeller yüksek fiyatlara gelir.Yinede diğer markaların satışını biraz düşürebilir en azından rekabet olur.Birde telefonların birçoğu bizde geç satışa çıkarılıyor.
 
Silinen Üye 2392690

Silinen Üye 2392690

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
Çin markaları geldiğinde fiyatda değişimin temelleri atılır deli tay değil ki bu uslanmaz diyelim.Farkındayız ki Çin'de satışda olan telefonların bir çoğu vergiyle o fiyatlara çıkabiliyor.Türkiye seyrinde ise fiyat yine belli bir oranda düşüşe geçiyor.En kötü ihtimali dahi ele alalım.Oppo Find 7 ,7a'yı yine bir kenara bırakıyorum.1.500 Tl'nin altında bir fiyatla girecek bir telefon.Bizim Türkiye'de işleyişe göre fiyatı 2.500 Tl'den aşağı olmamalı.Oppo gerek yazılım ekibi gerekse marka yanıyla bir çoğuna taş çıkartacak güce sahip.Buna rağmen bu fiyata bu telefon vaad ediyorsa oturup düşünmek lazım.Ki bunu Xiaomi içinde dile getirebiliriz.Strateji yanıyla Mi3'ün ülkemizde 1000 Tl'nin üzerinde satışa çıkmayacağını hepimiz bir şekilde hesaplamışızdır.Mi3'de ki donanımı karşılayan telefonların 1800 Tl'den aşağı doğru takip ettiğini söyleyebiliriz.İşin değer yanı ise Çin'in tesiri Türkiye'de büyük oynamaya ama fiyatı küçük tutmaya odaklandığı.Aynı vergiler aynı telefonlar için geçerli ama Samsung Türkiye,Sony Türkiye,Lg Türkiye,Nokia Türkiye gibi aç gözlülüğe değil genele hitap edecek markalaşmaya ihtiyaç duyuyorlar.

Zopo'ya gelirsek evet Türkiye'ye giriş yaptı ve fiyatlar ise tamamıyla vergilerle o aşamaya çıkmıştır.Şayet unuttuğumuz bir nokta var.Zopo Türkiye olayı tamamıyla palavra.Küçük bir firmanın her seriden 1.000 adet stok yaptığı bir telefondan bahsediyoruz.Zopo'nun Türkiye'lik bir durumu yok.Biraz fazla olmasında ki sebebi firmaya da atabiliriz.Nihayetinde 1.000 adet stokdan sürüm karı fazla olmaz.Şayet Zopo'nun Oppo,Xiaomi ve Lenovo'nun yanında değeri yok bana göre.Ancak Türkiye'de marka olarak yerleşmesi çeşitliliğe ve fiyatsal bakışa bir değer olarak nitelendirebiliriz.

En çok şikayet alan telefonlardan bir tanesi Huawei ki buna ZTE'i de katabiliriz.Türkiye'de alt yapıyı oluşturan firmalar.Ve özellikle operatörlere olan yakınlıklarıyla bilinen markalar.Bunlardan öne çıkanı Avea'nın,Vodafone'nin,Turkcell'in kendimiz yaptık diye lanse ettikleri telefonlar tamamıyla Zte ve Huawei izleri taşırlar.Bunlar bir tarafa Marka olarak Türkiye'de varlıkları tartışılır.Telefon olarak çok fazla ürüne gerek duymaz ve önemli olan modelleri Türkiye'de barındırmazlar.Büyük oynamayan ve belli stratejisi olmayan markalar klasmanındalar.Buna nispeten fiyatlandırmaları da aynı benzerliği gösterir.Özetle Zte'nin Nubia serisi ve Huawei'nin Ascend ve Honor serisi Türkiye'de işin rengini değiştirecek modeller değil.Nubia serisi taşıdığı izlerle ve donanım tarafıyla tutunabilir ama ele aldığımız husus fiyat olduğundan kayda değer yanı görünürde yok. Çin'i ele alırız ama geneliyle alırsak ortak bir noktada buluşamayız.Her firma aynı amacı taşımaz.Bize lazım olanlar bu markaları aratmaz kalitede ve Türkiye'de yararını özellikle katkısını konuşacaksak bize uygun sloganıyla yola çıkalım.
 


Üst Alt