HTC One, alın bence de. Tek kusuru bana göre: Alüminyum kasası. O da nasıl kusur? Kolay çizilir, biraz koruyacaksınız, kılıfla filan kullanacaksınız. Bu kadar. Onun haricinde alüminyum ısıyı daha iyi yayar. 1080p ekranı var ikisinin de ama Z'nin işlemcisi 720pye uygun. 1080p biraz geri de kalacaktır. Bu yıl olmasa önümüzdeki yıl. Çok oyun oynamıyorsanız sorun olmaz ama "oyun oynarız tabi o kadar para veriyoruz" diyorsanız, Z ileri ki oyunlarda daha düşük performans verecektir.
Su geçirmiyor, dayanıklı camı var, filan ama şunu bilin: dayanıklı cam. Kırılmaz cam değil kıran yine kırıyor. Ayrıca ekran demişken HTC One'ın IPS ekranı, Z'nin ekranından daha güzel bir görüntü sunacaktır. Bravia Engine filan fayda etmez. Bir Xperia kullanıcısı olarak söylüyorum bunları.
Sesi de az çıkıyormuş (test etmedim.) ama lüzum yok zaten One'dan iyi ses vermesi imkansız.
Su geçirmeme olayına tekrar gelirsek: internette bazı yerlerde yazıyor z su geçirdi diye. Açıkcası ben inanmıyorum bunlara ama kapakları düzgün kapattığınız da geçirmez. Kapakların kolay kolay kırılacağını da sanmam ama şu var: ne kadar gerekli bir özellik? Evet hoş bir özellik ve biraz cezbediyor, ama üstte yazdıklarıma bakarsak daha kaliteli ekran dedik daha yüksek performans dedik, sizce performans önemli yoksa Z'yi akvaryuma atıp eve gelenlere hava atmak mı? Z eğer qualcomm 600 ile gelseydi o zaman Z derdim. Ama şuan demiyorum.
Z'nin tek artısı geliştirmeye daha müsait olması diye düşünüyorum. Bir de tasarımı daha güzel, bana kalırsa. Kamera konusuna da değinirsek, ben Z'nin daha iyi olduğunu düşünüyorum. Ama çok fark yok, ayrıca HTC One da yazılımsal özellikler eklenmiş, kamerasına...
Ayrıca denize de sokabilirsiniz, ama tuzlu su sony tavsiye etmiyor ve şöyle diyor: "kurumadan normal suyla yıkayın."
Denizde gezdirdikleri videosu vardı, Z'nin gayet başarılı iş çıkarıyor. Kutuplarda da vardı. O da güzeldi.
Aslına bakarsan ikisi de pişman etmez... Dediğim gibi Z'nin performansı ilerde daha çabuk düşecektir, donanımı bir tık geride. Geri dediğim dandik değil Nexus 4'ün işlemcisini kullanıyor. Ama fark şu nexus 4 720p, Z 1080p yarın bir gün çıkacak oyunda "vay efendim o kadar para verdik böyle iş mi olur? " diyebilirsiniz. Ha yine açar, çalıştırır, her türlü, ama Oneda High oynarken Z medium oynar. Ya da İkisi de high oynar, One daha performanslı olur? Anlatabilmişimdir, umarım.