odysse_73
Üye
Samsung'dan Bada 2.0 için cevap!!!
Samsung Türkiye'ye kullanmakta olduğum Samsung GT-S8530 (Wave 2) Telefon ve Bada İşletim Sistemi ile ilgili istek ve şikayetimi 26.12.2011 tarihinde ilettim... İleti metnim aşağıda tırnak içerisindedir...
"""""Yaklaşık 1 yıldır Samsung GT-S8530 (Wave 2) cihaz kullanıcısıyım... Cihazı alırken açıkçası kurulu işletim sistemi olan Bada işletim sistemini tanımıyordum fakat satın almadan önce küçük bir kullanım deneyimiyle ve araştırarak işletim sistemini stabil, açık kaynak kodlu ve gelişmekte olan bir sistem olduğu kanısına vardım... Tabi bu kanaatimin en büyük besleyicisi Samsun firmasıdır... Zira firma bu ürünü oldukça şaşaalı bir kampanya ile tanıtmış, kullandığı işletim sistemini övmenin yanında sürekli yenileyeceğini taahhüt etmişti...
Samsung''un özellikle bu taahhutleri ürünü almamda temel etkendir...
Örneğin bu segmentte bir cihaz için bazı özelliklerin olmaması veya kullanım sorunları ( Office Düzenlemelerinin tümleşik olmayışı, Social Hub''ın ülkemizde kullanılamaması, Skype ve benzeri görüntülü/sesli çağrı programlarının kullanılamıyor olması, İnternet tarayıcısının kullanışsız olması ve örneğin Flash ve Streaming desteklememesi...) açıkçası isteğimi kırmadı zira bu kategoride bir ürünün en kısa zamanda muhakkak destekleneceğini, üstelik ürünün arkasında Samsung Firmasının olmasının da avantajım olduğu kanaatine vardım...
Aradan epey bir zaman geçmiş olmasına rağmen gündemi meşgul eden \Bada 2.0\ tartışmalarını bırakın mevcut Bada 1.2''de yukarıda ve daha önce bahsettiğim bu sorunların çözümüne dair hiçbir gelişme olmamıştır...
Samsung bu konuda müşteri şikayetleri veya önerilerini şahsım adına dikkate almamıştır kaldı ki benzer şikayet ve önerinin ayyuka vardığı da aşikardır...
Muhakkak ki bir kullanıcı için sistem geliştirilmiyordur fakat sattığınız bir ürün ile ilgili sıkıntıların ciddiye alınması müşteri memnuniyetinin de ciddiye alındığının işaretidir...
Bu doğrultuda hiçbir söylenilenin (şikayet/öneri) Samsung tarafından ciddiye alındığına dair herhangi bir bilgiye, işarete veya gelişmeye rastlayamadım ve açıkçası rastlayabileceğimi de artık zannetmiyorum...
\Bada 2.0\ çerçevesinde yaşanan sıkıntıları umursamıyorum açıkçası daha doğrusu bu kategorideki bir üründe bulunan anlamsız hatalar ve eksikliklerin giderilmesi için hiçbir şeyin yapılmamış olması üzücü...
Üstelik \Bada 2.0\ tartışmalarında Samsung firmasının anlamsız bir şekilde sürümü piyasaya çıkarmaktaki garip tavrını anlamak hayli güç herhengi bir zaman dilimine dair açık ve net sözler verilmiş olmasına rağmen bu yeni sürümün her seferinde \piyasaya sürümünün\ daha sonra yapılacağı duyuruluyor...
Örneğin \Yarın!\ deniyor \Yarın!\ geldiğinde ise \Yok yok..Yarın!\ deniyor... Mesela Samsung bu sürümü tüm kullanıcılarına 2011 son çeyreğinde ulaştıracağını söylüyor, fakat ne hikmetse yılın son çeyreği geldiğinde 2012''nin ilk yarısı deniyor...
Açıkçası bu tavır tüketiciyi yerine koymaktan başka hiçbir anlama gelmemektedir...
Ne yazık ki ileteceğim bu şikayetin de umursanmayacağını biliyorum ama şikayet işte, insan eleştirmeden de olmuyor efendim...
Umarım Samsung yetkilileri Wave 2 cihazımı acilen başka sistem (Android, Windows Phone veya İos hatta Symbian bile olabilir...) bir cihazla takas yapmam için yardımcı olurlar bari yetkililerin bu mağduriyetimin giderilebilmesi için gösterecekleri duyarlılığa şimdiden teşekkür ederim...
Saygılarımla!"""""
Samsung Customer Support Center'den gelen 28.12.2011 tarihli cevap metni aşağıdadır...
Umarım bir fikir verir, yardımcı olur!
Ayrıca Samsung'un cevabında Kırmızı renkle işaretlediğim paragrafta anlatılmak isteneni ve nedenini anlayamadım tam olarak; nedenini anlayabilen bir arkadaşımız açıklarsa sevinirim...
"""""Yaklaşık 1 yıldır Samsung GT-S8530 (Wave 2) cihaz kullanıcısıyım... Cihazı alırken açıkçası kurulu işletim sistemi olan Bada işletim sistemini tanımıyordum fakat satın almadan önce küçük bir kullanım deneyimiyle ve araştırarak işletim sistemini stabil, açık kaynak kodlu ve gelişmekte olan bir sistem olduğu kanısına vardım... Tabi bu kanaatimin en büyük besleyicisi Samsun firmasıdır... Zira firma bu ürünü oldukça şaşaalı bir kampanya ile tanıtmış, kullandığı işletim sistemini övmenin yanında sürekli yenileyeceğini taahhüt etmişti...
Samsung''un özellikle bu taahhutleri ürünü almamda temel etkendir...
Örneğin bu segmentte bir cihaz için bazı özelliklerin olmaması veya kullanım sorunları ( Office Düzenlemelerinin tümleşik olmayışı, Social Hub''ın ülkemizde kullanılamaması, Skype ve benzeri görüntülü/sesli çağrı programlarının kullanılamıyor olması, İnternet tarayıcısının kullanışsız olması ve örneğin Flash ve Streaming desteklememesi...) açıkçası isteğimi kırmadı zira bu kategoride bir ürünün en kısa zamanda muhakkak destekleneceğini, üstelik ürünün arkasında Samsung Firmasının olmasının da avantajım olduğu kanaatine vardım...
Aradan epey bir zaman geçmiş olmasına rağmen gündemi meşgul eden \Bada 2.0\ tartışmalarını bırakın mevcut Bada 1.2''de yukarıda ve daha önce bahsettiğim bu sorunların çözümüne dair hiçbir gelişme olmamıştır...
Samsung bu konuda müşteri şikayetleri veya önerilerini şahsım adına dikkate almamıştır kaldı ki benzer şikayet ve önerinin ayyuka vardığı da aşikardır...
Muhakkak ki bir kullanıcı için sistem geliştirilmiyordur fakat sattığınız bir ürün ile ilgili sıkıntıların ciddiye alınması müşteri memnuniyetinin de ciddiye alındığının işaretidir...
Bu doğrultuda hiçbir söylenilenin (şikayet/öneri) Samsung tarafından ciddiye alındığına dair herhangi bir bilgiye, işarete veya gelişmeye rastlayamadım ve açıkçası rastlayabileceğimi de artık zannetmiyorum...
\Bada 2.0\ çerçevesinde yaşanan sıkıntıları umursamıyorum açıkçası daha doğrusu bu kategorideki bir üründe bulunan anlamsız hatalar ve eksikliklerin giderilmesi için hiçbir şeyin yapılmamış olması üzücü...
Üstelik \Bada 2.0\ tartışmalarında Samsung firmasının anlamsız bir şekilde sürümü piyasaya çıkarmaktaki garip tavrını anlamak hayli güç herhengi bir zaman dilimine dair açık ve net sözler verilmiş olmasına rağmen bu yeni sürümün her seferinde \piyasaya sürümünün\ daha sonra yapılacağı duyuruluyor...
Örneğin \Yarın!\ deniyor \Yarın!\ geldiğinde ise \Yok yok..Yarın!\ deniyor... Mesela Samsung bu sürümü tüm kullanıcılarına 2011 son çeyreğinde ulaştıracağını söylüyor, fakat ne hikmetse yılın son çeyreği geldiğinde 2012''nin ilk yarısı deniyor...
Açıkçası bu tavır tüketiciyi yerine koymaktan başka hiçbir anlama gelmemektedir...
Ne yazık ki ileteceğim bu şikayetin de umursanmayacağını biliyorum ama şikayet işte, insan eleştirmeden de olmuyor efendim...
Umarım Samsung yetkilileri Wave 2 cihazımı acilen başka sistem (Android, Windows Phone veya İos hatta Symbian bile olabilir...) bir cihazla takas yapmam için yardımcı olurlar bari yetkililerin bu mağduriyetimin giderilebilmesi için gösterecekleri duyarlılığa şimdiden teşekkür ederim...
Saygılarımla!"""""
Samsung Customer Support Center'den gelen 28.12.2011 tarihli cevap metni aşağıdadır...
"""""Sayın ************,
Samsung Electronics Türkiyeye ilettiğiniz talep için teşekkür ederiz. Konu ile ilgili yanıtımız aşağıda bilginize sunulmuştur.
GT-S8530 model cihazınızın Bada 2.0 güncellemesinin Ocak ayı içerisinde yayınlanması planlanmaktadır. Konu ile ilgili gerekli takibi
Samsung Electronics olarak üçüncü şahıs yazılımlara destek aktarılamamaktadır. Cihazınıza üçüncü şahıs yazılım bulmanız ve yükletmeniz sonucunda oluşabilecek sorunlarda, sorumluluğun tarafınıza ait olduğunu belirtmek isteriz. İlginiz için teşekkür ederiz.
Daha detaylı bilgi almak için 444 77 11 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla
Samsung Elecuronics Turkiye
Müşteri Hizmetleri """""
Bu cevabı buraya Samsung'un Bada güncelleme konusunda "Yok efendim biz tarih vermedik..." tarzı çıkışları ve bu oyalamacayı savunan Bada kullanıcılarının dikkatine sunmak için buraya aktardım...Samsung Electronics Türkiyeye ilettiğiniz talep için teşekkür ederiz. Konu ile ilgili yanıtımız aşağıda bilginize sunulmuştur.
GT-S8530 model cihazınızın Bada 2.0 güncellemesinin Ocak ayı içerisinde yayınlanması planlanmaktadır. Konu ile ilgili gerekli takibi
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
adresinden yapabilirsiniz. Samsung Electronics olarak üçüncü şahıs yazılımlara destek aktarılamamaktadır. Cihazınıza üçüncü şahıs yazılım bulmanız ve yükletmeniz sonucunda oluşabilecek sorunlarda, sorumluluğun tarafınıza ait olduğunu belirtmek isteriz. İlginiz için teşekkür ederiz.
Daha detaylı bilgi almak için 444 77 11 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla
Samsung Elecuronics Turkiye
Müşteri Hizmetleri """""
Umarım bir fikir verir, yardımcı olur!
Ayrıca Samsung'un cevabında Kırmızı renkle işaretlediğim paragrafta anlatılmak isteneni ve nedenini anlayamadım tam olarak; nedenini anlayabilen bir arkadaşımız açıklarsa sevinirim...