Sakız Çiğnemek Orucu Bozar mı?

Sponsorlu Bağlantılar

canko13

canko13

Üye
Bozmaz,,suda içebilirsin
 


Türe

Türe

Üye
  • Beğen
Tepkiler: Dede ve boyabatlı
zer kalov

zer kalov

Üye
Hayır söylediği doğru. O sakız bozmaz ama mekruh.

Zaten oruç tutan birisi niye sakız çiğnemek ister orasını da anlamam.

Oruç tutan kişi aklına gelebilecek herşeyden uzak durur bu kadar basit
 
  • Beğen
Tepkiler: Türe
mabdussamed

mabdussamed

Üye
Oruç tutmak Meleklerle aynı dereceye gelmektir.
Zira Melekler yemez içmez.
Bırakın Allah aşkına tutmak istemiyorsanız bahane aramayın.
Yok şöyle oldu yok böyle oldu falan filan..
Kardeşim Kuranın emri kesin ve nettir.
Her sene her sene aynı sorular...

15 asıra yakın oldu nerdeyse orucun farz oluşu.
Âmâ hâlâ aynı şeyleri sorup duruyorlar.
15 asır boyunca hiç mi cevap bulmadı kimse

Bir kaç gün oruç tutmakla meleklerle aynı dereceye gelinmez kardeşim.Lakin bütün bir ömrü Allah tealayı zikir ve kulluk ile geçirir , ve Rahman a karşı asi davranan şeytanı düşman bilirsen o zaman da meleklerin (çoğunun) gelemeyeceği bir dereceye yükseltilirsin.

Ayrıca orucun farzlığı 15 asırlık bir zamandan ibaret değildir.

Ayeti kerimede ''sizden öncekilere farz kılındığı gibi size de farz kılındı'' diye geçer.
vesselam
 
  • Beğen
Tepkiler: zer kalov
xmustx

xmustx

Üye
Bırak sakızı dudağıma su değdirmiyorum ? Sakız çiğnerken yutarsa bide kaza orucu tutarsın ..
 
  • Beğen
Tepkiler: zer kalov
Türe

Türe

Üye
  • Beğen
Tepkiler: ozakin70
messevim

messevim

Üye
insanımızın en büyük hayali sakız çiğneyerek oruç tutmak sanırım. Yıllardır usanmadan aynı soruyu sormalarının başka bir açıklaması olamaz.
 
zer kalov

zer kalov

Üye
Bir kaç gün oruç tutmakla meleklerle aynı dereceye gelinmez kardeşim.Lakin bütün bir ömrü Allah tealayı zikir ve kulluk ile geçirir , ve Rahman a karşı asi davranan şeytanı düşman bilirsen o zaman da meleklerin (çoğunun) gelemeyeceği bir dereceye yükseltilirsin.

Ayrıca orucun farzlığı 15 asırlık bir zamandan ibaret değildir.

Ayeti kerimede ''sizden öncekilere farz kılındığı gibi size de farz kılındı'' diye geçer.
vesselam

Mesele bu değil ki güzel kardeşim..
Bunlarda iman varsa imkan da vardır; onlar diyorlar ki bize bir çıkış yolu var mı tutmamaya bahane arıyorlar..
Hakkı ile tutacak insan aklına böyle şeyleri getirmez sırf Rahmanın rızasını gözetir
 
  • Beğen
Tepkiler: mabdussamed
Senyor Keş

Senyor Keş

Üye
Hocam Bilgisayarım Gta V i kaldırır mi? :hmmm
 

patlamışmısırgeridöndü

Üye
duvarıma justin posteri asıyorum günah mı?
 
zer kalov

zer kalov

Üye
  • Beğen
Tepkiler: mabdussamed ve ozakin70
xmustx

xmustx

Üye
Bahanen bu mu ?
Geçiniz efenim.
İman varsa imkan da vardır; Allahın Resulu (sav) savaşın en kızgın anında bile namaz kılıp oruç tutmuştur.
2 günlük dünya için sudan bahane arayıp ebedi ahiretini yakıyorsun.
Biliyorum zoruna gitti âmâ dost acı söyler
Birader çalışıpta cuma namazına giden kaç işçi gördün sen ?( Bim hariç) bimde çalışmıyoruz biz.özel sektörde sana çalışcsksın der çalışırsın açları doyurursun buda sevap bak aç doyuruyoz ?
 
zer kalov

zer kalov

Üye
Birader çalışıpta cuma namazına giden kaç işçi gördün sen ?( Bim hariç) bimde çalışmıyoruz biz.özel sektörde sana çalışcsksın der çalışırsın açları doyurursun buda sevap bak aç doyuruyoz ?

Açları doyurmak insanlık, ibadet etmek Allaha karşı olan görevindir.
İzin vermiyorsa ordan çıkacaksın Allah senin rızkını onun eline vermemiş..

Yarın hesap gününde böyle sudan bahaneleri Allaha da anlatırsın..
Diyeceğim o ki; iman varsa imkan da vardır...

Önünde ebedi cehennem var.
Karar senin.
Daha da yorum yapmayacagim...
İyi geceler
 
  • Beğen
Tepkiler: ozakin70 ve mürteza16


Üst Alt