Prins LPGli Porsche ile iddialı!

  • 2 Kasım 2010
  • 1707 Okunma
  • 3 Cevap

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Autoshow’a katılan Prins, LPG dönüşümündeki son teknolojileri, Porsche Cayenne üzerinde tüketicilere anlatıyor.

    < Resmi açmak için tıklayın >


    İpragaz güvencesi ile Türk tüketicisiyle buluşan Prins, LPG&#8217;li Porsche Cayenne ile, Hollandalı markanın dünyada ilk kez motor üzerinde delme ve tadilat işlemi gerektirmeden LPG dönüşümünü gerçekleştirmeye olanak sağlayan Direct Liqui Max teknolojisini sergiliyor. Prins&#8217;in bir ilke imza atarak geliştirdiği Direct Liqui Max teknolojisi hakkında bilgi veren İpragaz AŞ Genel Müdürü Selim Şiper, &#8220;Bu sistem motor üzerinde hiçbir tadilat gerektirmemesi nedeniyle dünyada ilk. Aynı zamanda, LPG&#8217;yi motora sıvı olarak aktardığı için aracın performansı da çok yükseliyor. Direct Liqui Max sayesinde sürücü benzin mi LPG mi kullandığını anlamıyor&#8221; dedi.


    Çevre bilincinin gelişmesi nedeniyle LPG dönüşümünün artık üst sınıftaki araçlarda da gözlemlendiğini söyleyen Şiper, &#8220;Prins&#8217;in Audi, BMW, Porsche, Mercedes gibi lüks araçlar için geliştirdiği çözümler Türkiye&#8217;de de tercih edilmeye başlandı. Bugüne kadar aralarında Porsche, Mercedes gibi modellerin bulunduğu yaklaşık bin araç Prins&#8217;le tanıştı&#8221; dedi.
    --------------



    Motor üzerinde tadilat gerektirmeyen bu sistemin, diğer LPG sistemlerinden farkı nedir?
    Prins&#8217;in patentli bir buluşu olan Direct Liqui Max sistemi mevcut teknolojilerle karşılaştırıldığında birkaç devrim niteliğinde avantaj sağlamaktadır.
    Bu sistemle yeni teknoloji olan direkt enjeksiyonlu motorlarda mevcut aracın benzin enjektörlerini kullanarak LPG&#8217;nin motora enjekte edilmesini sağlamıştır. Bu güne kadar diğer LPG sistemlerinin mevcut teknolojisi ise buna izin vermemekte ve LPG enjeksiyonu için aracın emme monifoltuna ayrı enjektörlerin montajına ihtiyaç duymaktaydı. Yani, aracın motoruna müdahale gerektirmekte ve manifoltlar delinerek enjektör yerleştirilmekteydi. Bu sistemde böyle bir modifikasyon yapılmamakta, aracın mevcut enjektörleri hem LPG hem de benzin enjeksiyonu yapmaktadır.
    Sıvı fazdaki bir birim LPG, gaz fazına geçtiğinde 270 kat birim gaz fazı oluşturmaktadır. Bu nedenle sıvı enjeksiyon yapılması LPG&#8217;nin aynı sürede yapılan buhar fazına göre çok daha fazla bir enerji oluşumunu sağlamaktadır. Bu özelliğin yanında, LPG&#8217;nin oktan sayısının benzinden fazla olması ile bu sistemlerin benzinle aynı performansı yakalamasını sağlamaktadır.
    Motorda tadilat yapılmasa da, LPG yakıt tankı nereye konuluyor?
    LPG yakıt tankı diğer araçlarda olduğu gibi stepne yerine ya da bagajda uygun bir yere monte ediliyor. Yeni nesil bazı araçlarda stepne yerine tamir kitleri verilmektedir. Stepne yeri varsa bagaj hacminin uygun kuıllanılması açısından sürücülerin tercihi buraya yönelik özel olarak dizayn edilen simit tanklar olmaktadır. Stepne yoksa bagajın tabanına tank yerleştirilerek bagaj tabanının yükseltilmesi de tercih edilmektedir.
    Arkadan şiddetli bir çarpma anında, kaçak oluşmasını engelleyen bir özelliği varmı?
    Avrupa ECE R-67 normlarına uygun ve uzmanlarca standartlar dahilinde monte edilmiş LPG araç dönüşüm setleri en az benzinli sistemler kadar güvenli olmaktadır. Ayrıca, LPG&#8217;li sistemler üzerinde ilave güvenlik ekipmanı olarak LPG tankında herhangi bir kaçak anında gazı kesen çekvalf sistemi bulunmaktadır.
    Bazı alışveriş merkezleri ve binalara LPG'li araç girmesi yasak, bu durum ile ilgili bir farklılığı varmı?
    Pek çok Avrupa ülkesinde kapalı otopark alanlarına LPG&#8217;li araçların girmesi serbestken ülkemizde LPG&#8217;li araçlar kapalı otoparklara alınmamaktadır. Serbest ülkelerden bazıları; Hollanda, Fransa, Almanya, İrlanda, İtalya, İspanya ve İngiltere. LPG sıralı enjeksiyonlu sistemler aynı benzin enjeksiyonlu sistemler gibi kapalı çevrim sistemleridir. Kapalı otoparklarda herhangi bir benzin kaçağı olması durumunda da benzer bir risk olmasına rağmen bu yasak sadece ülkemizde LPG&#8217;ye uygulanmakta ve tüm LPG&#8217;li sistemleri kapsamaktadır.
    İstanbul CNR Expo&#8217;da gerçekleşen Autoshow 7 Kasım'a kadar, hafta içi 12:00 - 21:00, hafta sonu 11:00 - 21:00 saatleri arasında ziyaret edilebiliyor.
     


    Yazan: Anıl Umut
  2. Porsche bile lpg'ye döndü..
    sahibi Türk'mü yoksa bu arabanın :ehe
     
  3. kesin:ehe
     
  4. :d:
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
Yüklüyor...
21/09/2018 - 03:17