Hangi Arabalara LPG Takılmaz?

Sponsorlu Bağlantılar

TheNightMare.

TheNightMare.

Moderator
    Konu Sahibi
Hangi Arabalara LPG Takılmaz?
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız


Hangi Arabalara LPG Takılmaz?
Öncelikle burada teknik bilgiler önem kazanıyor. İşin çok dallı budaklı bir teknik açıklaması var ama basitçe neden her aracın LPG takılmaya uygun olmadığını ya da hangi araçların tüp taktırabileceğinizi şöyle açıklayabiliriz:

Hangi Arabaya Tüp Takılmaz?

Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız


Evet, LPG ile yakıt masrafı azalır. Benzin ya da dizele göre çok daha az para ile çok daha fazla yol gidebilirsiniz. Ancak LPG taktırmanın maliyeti, riski ve getirdiği endişeler genellikle araç sahipleri için caydırıcı olur. Diğer yandan LPG sistemi, her araca uygun değildir. Her arabaya LPG takılabilir ama bazı araçlarda işlem, çok daha komplike hale gelir (bu da riski arttırır) ve maliyet beklediğinizden fazla olabilir. Peki, hangi arabalara LPG takılmaz?

Öncelikle içten yanmalı olarak üretilen motorların hiç biri temelde LPG sistemine uyumlu değildir. Burada sistemi uyumlu hale getirmek için teknik bir iş yapılır. Aracınıza LPG takıldıktan sonra yaşadığınız sorunların nedeni de genellikle budur. Tüm bunların yanında bugün elektrikli ve dizel araçlar dışındaki her tip araca ve motor sistemine LPG sistemi güvenle uydurulabiliyor. Tek sorun şu ki, her motorda istenen verim alınamıyor. Peki, hangi motorlarla LPG uyumlu çalışıyor ya da hangi motorlarla LPG uyumlu çalışamıyor?

Öncelikle atmosferik benzinli enjeksiyonlu motorlar, tüp taktırmak için en uygun motor yapılarıdır. Bununla beraber elektrikli araçlara tüp takma teknolojisi henüz üzerinde çalışılmış bir şey değil. Zaten elektriğin daha uygun olduğu düşünülünce gerek de yok. Dizel motorlu arabaya tüp takılamıyor. Tüm bunlara ek olarak fabrikadan LPG’li çıkan araçlar, hem performans, gem güvenilirlik hem de garanti kapsamında en iyi tüplü araba seçeneği olarak düşünülebilir.

Turbo Motorlu Araçların LPG Uyumu Nasıl?
Turbo motor, fazlasıyla ısınma demektir. Burada doğrudan söz konusu yüksek ısı LPG için uygun olmaz. Ancak usta ellerde alaşımlı subapları çelik subaplarla değiştirebilirseniz sorun çıkmaz.

Turbo benzinli araçlarda kullanılan diğer lpg sistemi ise sıvı direkt enjeksiyon kiti. Bu sistem diğerlerinden oldukça farklı çalışıyor. Lpg sisteminin kendi enjektörleri yok. Lpg, benzin enjektörleri tarafından direkt olarak yanma odasına (silindirlere) püskürtülüyor. Yani benzin ve lpg aynı yakıt hattını kullanıyor. Ayrıca lpg, silindirlere tıpkı benzinde olduğu gibi “sıvı” halde 120 bar basınçla püskürtülüyor. Oysa atmosferik motorlarda lpg gaz halinde kendi lpg enjektörleri tarafından düşük (1,2 bar) basınçla püskürtülüyordu. Yine de “turbolu araçlarda lpg uyum sorunu sık yaşanır”, notunu da iletmek gerek.

TSİ FSİ GDI Sistemlerinde LPG Verimliliği Nasıl?
GDI, FSI ve TSI motor sistemleri genellikle LPG’de verimsizdir. Ancak istisna pek çok örnek de var.

TSİ FSİ GDI araçlara bulunan sıvı sistem, LPG ile uyum sağlayamaz. Burada yine usta ellerde ve biraz fazla maliyetle uyum sağlanabilir ancak pek çok usta bu tip motorlara LPG bileşimini önerilmez.

Benzinli kategorisinde de yukarıda belirttiğimiz gibi turbo, injeksiyon ve karbüratör sınıfındaki araçlara LPG takılmaktadır. Tüp takılmayan arabalar dizel ve elektrikli araçlardır.
 

Ekli dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: Murat Alper ve MAERKEK


DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Yeni Model Aracınız Varsa 50 60 Bin Km Yapmayacaksanız Lpg İnanın Bana Fuzuli.Kaldıkı Lpg Fabrikasyon Değilse Sıkıntı Ayar Tutmuyor yada Subap Yakıyor Pistonlar gg Oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: TheNightMare.
TheNightMare.

TheNightMare.

Moderator
    Konu Sahibi
Yeni Model Aracınız Varsa 50 60 Bin Km Yapmayacaksanız Lpg İnanın Bana Fuzuli.Kaldıkı Lpg Fabrikasyon Değilse Sıkıntı Ayar Tutmuyor yada Subap Yakıyor Pistonlar gg Oluyor.
LPG, Günümüz Teknolojisinde geride kaldı artık. Hem aracın Performansını etkiliyor. Hem de sizin dediğiniz gibi Fuzuli. Ancak son zamanlarda FİAT'ın çıkarmış olduğu gibi Fabrika çıkışlı LPG Modelleri Benzinli motor'a oranla biraz daha avantajlı. Onun dışında Normal bir Benzinli araca takmak çok mantıksız ve güvensiz.
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
LPG, Günümüz Teknolojisinde geride kaldı artık. Hem aracın Performansını etkiliyor. Hem de sizin dediğiniz gibi Fuzuli. Ancak son zamanlarda FİAT'ın çıkarmış olduğu gibi Fabrika çıkışlı LPG Modelleri Benzinli motor'a oranla biraz daha avantajlı. Onun dışında Normal bir Benzinli araca takmak çok mantıksız ve güvensiz.
Özellikle Opellerde Filan Subaplara Çok Zarar Veriyor.Fabrika Benzin Sıcaklığına Göre Hesaplıyor Yanma Odası.Lpg Takınca 2 Katına Çıkınca İşler Değişiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: TheNightMare.
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Yeni Model Aracınız Varsa 50 60 Bin Km Yapmayacaksanız Lpg İnanın Bana Fuzuli.Kaldıkı Lpg Fabrikasyon Değilse Sıkıntı Ayar Tutmuyor yada Subap Yakıyor Pistonlar gg Oluyor.
Fabrika kullanıcın lpg taktıracağını akıl etse bir sıkıntı yok. Hyundai bu konuda baya iyi bir üretici . Hyundai aracı olupta lpg de memnun olmayanın ustası sıkıntılıdır. 2006 model Era ' da 10 seneyi aşkındır lpg mevcut . Herhangi bir sıkıntısı olmadı. Bakımı (filtresini, enjektörlerini, vs ) yapıldı. Yapılıyor .
Araba Lpg 'ye o kadar alışmış ki benzini zengin yakıyor. Zararsız bir ve acayip tasarruf sağlayan bir sistrmdir.
 
supragt

supragt

Üye
Özellikle Opellerde Filan Subaplara Çok Zarar Veriyor.Fabrika Benzin Sıcaklığına Göre Hesaplıyor Yanma Odası.Lpg Takınca 2 Katına Çıkınca İşler Değişiyor

Bizde 2005 Astra H var 5 senedir bizde şuana kadar sübaplarla ilgili bir sorun yaşamadık. Daha çok 2010 model sonrasında sorun yaşayanlar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Fabrika kullanıcın lpg taktıracağını akıl etse bir sıkıntı yok. Hyundai bu konuda baya iyi bir üretici . Hyundai aracı olupta lpg de memnun olmayanın ustası sıkıntılıdır. 2006 model Era ' da 10 seneyi aşkındır lpg mevcut . Herhangi bir sıkıntısı olmadı. Bakımı (filtresini, enjektörlerini, vs ) yapıldı. Yapılıyor .
Araba Lpg 'ye o kadar alışmış ki benzini zengin yakıyor. Zararsız bir ve acayip tasarruf sağlayan bir sistrmdir.
Lpg Normalde Akıl İşi Değil Ama Söylediğim Gibi Fazla Km Yapıyorsa Araç İyi.İyi Dediğim Motor İçin Değill Bütçe Olarak İyi.Benzinle Kullandığımda Gaz Tepkisinden Aracın Yokuş Çıkması Bile Fark Ediyor.Motor Dahada Sessiz Çalışıyor:)
Mesaj birleştirildi:

Bizde 2005 Astra H var 5 senedir bizde şuana kadar sübaplarla ilgili bir sorun yaşamadık. Daha çok 2010 model sonrasında sorun yaşayanlar var.
Bazı Kasalarda Şikayet Ala Ala Zaten Üst Kasalarda Düzeltti Kısmende Olsa Bobin Gibi Kronik Şeylerin Sebebi Sıcaklık Aslında Araç Türkiyeye Uygun Üretilmemiş.Ankaraya Geliyor Kışın - Derecelere İniyor Yazın Doğuya Gidiyor Sıcağı Yiyor Motor Gg
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve TheNightMare.
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Lpg Normalde Akıl İşi Değil Ama Söylediğim Gibi Fazla Km Yapıyorsa Araç İyi.İyi Dediğim Motor İçin Değill Bütçe Olarak İyi.Benzinle Kullandığımda Gaz Tepkisinden Aracın Yokuş Çıkması Bile Fark Ediyor.Motor Dahada Sessiz Çalışıyor:)
Mesaj birleştirildi:


Bazı Kasalarda Şikayet Ala Ala Zaten Üst Kasalarda Düzeltti Kısmende Olsa Bobin Gibi Kronik Şeylerin Sebebi Sıcaklık Aslında Araç Türkiyeye Uygun Üretilmemiş.Ankaraya Geliyor Kışın - Derecelere İniyor Yazın Doğuya Gidiyor Sıcağı Yiyor Motor Gg
( Senin Kartal' enjeksiyonlu değil mi ?) Afr ayarı var, hava yakıt karışım oranı . Senin aracının bu ayarı benzine göre ayarlı . Afr Lpg'ye göre ayarlı olmadığı için çekiş kaybı vs yaşıyorsun. Lpg motora yetersiz geliyor sanırsam. Sıralı sisteme geçirsen daha çok verim alırsın.

Era' da lpg de daha iyi gidiyor demiştim ya işte bu afr ile alakalı . Beyni lpg'ye göre afr ayarlamış , benzine geçince bu ayarı yapması zaman alıyor. Map sensörü , O2 sensörü vs bir sürü sensör var .
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
( Senin Kartal' enjeksiyonlu değil mi ?) Afr ayarı var, hava yakıt karışım oranı . Senin aracının bu ayarı benzine göre ayarlı . Afr Lpg'ye göre ayarlı olmadığı için çekiş kaybı vs yaşıyorsun. Lpg motora yetersiz geliyor sanırsam. Sıralı sisteme geçirsen daha çok verim alırsın.

Era' da lpg de daha iyi gidiyor demiştim ya işte bu afr ile alakalı . Beyni lpg'ye göre afr ayarlamış , benzine geçince bu ayarı yapması zaman alıyor. Map sensörü , O2 sensörü vs bir sürü sensör var .
Afr İle Çok Alakası Yok.Uzun Yokda Deviri 4 Binlere Çıkartıp Benzine Geç Motorun Sesi Azalıyor.Lpg Güçlü Bir Yakıt Olmadığı İçin İster İstemez Güç Farkı Oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Afr İle Çok Alakası Yok.Uzun Yokda Deviri 4 Binlere Çıkartıp Benzine Geç Motorun Sesi Azalıyor.Lpg Güçlü Bir Yakıt Olmadığı İçin İster İstemez Güç Farkı Oluyor
Fazla yollacaksın diyorum bende .
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Gaz Halinde Oluyor.Tüpün İçinde Şıkıştığı İçin Sıvı Hale Geliyor ve -70 Derecelere Kadar İniyor.Motor Soğukken Benzinle Çalişmasının Sebebide Lpg Beyninin Yani Regulatörünün Isınıp Yakıtıda Isıtıp Öyle Yanma Odasına Gönderiyor.Basit Bir Çakmak Gazı Bilel Elinize Temas Etse Çok Soğuk Olduğunu Anlıyorsunuz Lpg Daha Beter.Regulatör Yoğunlaştırıp Öyle Veriyor Motora Sonuç İtibariyla Havaya Dönüyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK


Üst Alt