ömür ezanla namaz arasindadir..

Sponsorlu Bağlantılar

FatoŞ

FatoŞ

Üye
    Konu Sahibi
ömür ezanla namaz arasindadir..
[h=2]Ömür Ezanla Namaz Arasıdır...[/h]
Bir dede ile torunu arasında geçen,
ömrün ne kadar kısa olduğunu güzel bir dille
bizlere hatırlatan sıcacık bir hikaye.
Torunu, dedesine merakla soruyor:
‘Dedeciğim! Bir insanın ömrü ne kadar olur?
’Dede tatlı bir gülücükle:
Ezanla namaz arası kadar yavrucuğum.’ deyince torun:
‘Nasıl yani, ömür bu kadar kısa mı?’ der.
Dede: ‘Evet yavrum. ömür, namazsız ezanla,
Ezansız namaz arası kadardır.’ diye cevap verir.
Torun yeniden sorar:
‘Namazsız ezan ve ezansız namaz sözlerinden
ne kastettiğini anlamadım dedeciğim.
Bu ne demek açıklar mısın?
‘ Dede şefkatle ellerinden tuttuğu torununa:
’Bak yavrum, geçenlerde komşumuzun çocuğu doğdu.
O çocuğun kulağına ezan okundu değil mi?
Işte o ezanın namazı kılındı mı?
Kılınmadı.
O ezan ‘namazsız ezan’dı.
İnsan öldüğü zaman kılınan cenaze namazının da ezanı yoktur.
O da ‘Ezansız namaz’dır.
Aslında o namazın ezanı insan doğunca okunmuştu kulağına.
Bak ey insan!
Doğdun, ama öleceksin, ömür çabuk biter, hayatını iyi değerlendir.
Boşa vakit harcama!
İkazını yapıyordu o ezan.
İşte yavrum :
ÖMÜR, EZANLA NAMAZ ARASI KADARDIR.
Sakın boşa geçirme.
Ömrünü dolu dolu yaşa, bir nefes bile boşluk bırakma!
 
  • Beğen
Tepkiler: technoshark ve Enes


marist

marist

Üye
Daha önce okumuştum. Çok güzel bir hikaye. insan böyle bir düşününce dünyanın ne kadar kısa oldugunu anlar bugün yanımızda olan yarın olmayabilir :( O yuzden yanımızdakilerin değerini bilmeliyiz yarın olmıcaz gibi..
Hicbir seye degmez bu yalan dunya.

Teşekkürler bu arada güzel insan.
 
  • Beğen
Tepkiler: FatoŞ

tufekal

Üye
ömüre gerçekten çok kısa ne zaman nereden geleceği bilinmez çocuklarımızda bu bilinçle yetiştirmeliyiz ezanla geldik namazla gideceğiz
 
  • Beğen
Tepkiler: FatoŞ
FatoŞ

FatoŞ

Üye
    Konu Sahibi
Daha önce okumuştum. Çok güzel bir hikaye. insan böyle bir düşününce dünyanın ne kadar kısa oldugunu anlar bugün yanımızda olan yarın olmayabilir :( O yuzden yanımızdakilerin değerini bilmeliyiz yarın olmıcaz gibi..
Hicbir seye degmez bu yalan dunya.

Teşekkürler bu arada güzel insan.
Ne Güzel Dedin Ölecekmiş Gibi Yarın Öyle Davran.
Rica Ederim Toprağğımmm

ömüre gerçekten çok kısa ne zaman nereden geleceği bilinmez çocuklarımızda bu bilinçle yetiştirmeliyiz ezanla geldik namazla gideceğiz
Bilmukabbele..
 
47MaDo47

47MaDo47

Üye
çok güzel ve anlamlı bir hikaye
 
  • Beğen
Tepkiler: FatoŞ


Üst Alt