LUMIA KABLOSUZ Şarj İncelemesi (L820 Görselleriyle)

Sponsorlu Bağlantılar

serinaga

serinaga

Üye
    Konu Sahibi
LUMIA KABLOSUZ Şarj İncelemesi (L820 Görselleriyle)
Merhaba arkadaşlar,

LUMIA 820 cihazımla deneyip incelediğim Kablosuz Şarj Tablası (Wireless Charging Plate) ve Kablosuz Şarj Kılıfı hakkında biraz bilgi vermek amacıyla bu konuyu açtım. Öncelikle aksesuarları AVEA kampanyası ile edindiğimi belirteyim. Birkaç gün önce elime ulaştı ve kullanmaya başladım. İlk başta ne gerek var diye düşünüyorsunuz, lakin bir süre sonra telefonu masaya bırakır gibi şarja bırakıyorsunuz, bu çok hoş bir şey, zira telefonu her şarja taktığımızda soketin uzun bir süre sonra deforme olup laçkalaşmasının da önüne geçmiş oluyorsunuz.

Sistem Qi manyetik indüksiyon kullanarak çalışır ve cep telefonları gibi 5 vat veya daha düşük güç kullanan cihazlar için tasarlanmıştır (Bazı konularda NFC kullanarak çalıştığını söyleyenler var, bu yanlış bir bilgidir). Qi şarj cihazları ve cihazlar aynı frekansı kullandığı için, etkin alanları birbirine değdiği sürece üreticisi veya markası önemli olmaksızın Qi ürünleri uyumludur.

İlgili aksesuarlara şöyle bir bakacak olursak ;

Önce L820 için kablosuz şarj kılıfı paketinden çıkartıyoruz ...



Aksesuarlar, şarj adaptörü (Beyaz), iki tarafıda ince soketli ara kablo (Adaptör ile Tabla arasındaki bağlantı için) ve L820 için şarj kılıfı (Siyah). Bana kampanyadan geldiği için şansıma siyah renk olanı çıktı, sarı, kırmızı, mavi ve beyaz renkleride mevcut, tercih size kalmış (LUMIA 820 farkı) ...



Önce Adaptörü prize takıyoruz, daha sonra ince soketli ara kablonun bir ucunu önce adaptöre, diğer ucunu ise Tablaya takıyoruz. Artık kablosuz şarj aksesuarımız şarj etmeye hazır ...



L820 (Beyaz) ile kablosuz şarj kılıfı (Siyah) ...



Arkadan görünüm. Kılıfı değiştirmeden önce telefonumuzu kapatıyoruz (Ne olur ne olmaz) ...



Telefonumuzun orijinal kılıfını tırnaklarımız vasıtasıyla çıkartıyoruz, dikkat edilirse orijinal kılıfta (Beyaz) kablosuz şarj özelliği olmadığını görüyoruz ...



Kablosuz şarj kılıfını telefona taktık, Telefon daha bir asaletli duruyor (Siyah) ...



Artık kablosuz şarj kılıfını iyice yerleştirdiğimizden emin olunca, telefonu açıyoruz ...



Artık SİYAH bir L820 cihazımız var ve kablosuz şarj edilmeye HAZIR ...



Tabla şarda değil ise çok enerji harcamıyor ...



Telefonu Tabla üzerine yerleştirince, LUMIA telefon şarjın başladığını bildiren bir sesli uyarı veriyor ve tabla üzerinde küçük bir beyaz ışık yanıyor (Bu telefonun şarj olduğunu gösteriyor), kısaca Tabla üzerindeki ışığın durumlarını bakarsak;

•Sürekli ışık --------------------> Şarj ediliyor
•Bir kez uzun yanıp sönme ------> Telefonunuzun bataryası dolu
•Hızlı yanıp sönme --------------> Şarj etme sorunu

Şarj etme ile ilgili sorun olması durumunda ise;

• Tabla üzerinde başka bir nesne olmadığını kontrol edin.
• Tablanın çok ısınmadığından emin olun. Tabla çok ısınmışsa, telefonunuzu tabladan çıkartın ve tablayı kapatın. Tabla çok fazla ısındığında otomatik olarak kapanabilir. Tabla soğuduktan sonra, tekrar şarj etmeyi deneyebilirsiniz ...



Herkese İYİ FORUMLAR ...
 
  • Beğen
Tepkiler: YkPkY, qweratomic ve qwerty41


cintrikus

cintrikus

Üye
kılıf ne işe yarıyor onu anlamadım kablosuz kılıf demişin ama? herhangi bir kılıftan farkı ne?
 
alical33

alical33

Üye
kılıf değil o arka kapak beyazı söküp onu takıyor şarj özelliği siyahta var
 
serinaga

serinaga

Üye
    Konu Sahibi
gkcll

gkcll

Üye
emeğin için sağol kardeşim güzel görünüyor ;)
 

heredot90

Üye
Teşekkürler bilgiler için. Hepsiburada'da kablosuz kapak 50tl dan satışa sunuldu, meraklılarına duyurulur...
 
Duran.Y

Duran.Y

Üye
harika bi paylaşım olmuş, güle güle kullan kardeşim :)
 

HalfEvil333

Üye
Bir şey soracağım ben de bu kablosuz şarj aletini almak istiyorum fakat telefona kılıf taktım ("şarj kılıfı değil deri kılıf") bendeki cihaz da 920 acaba kılıf sıkıntı çıkarır mı ? Bir diğer sorum da cihazın çalışması için hep pirize takılı durması mı gerekiyor yoksa cihazda da pil varmı varsa yarın koşar alırım :)
Sent from my RM-821_eu_turkey_343 using Board Express
 
serinaga

serinaga

Üye
    Konu Sahibi
Bir şey soracağım ben de bu kablosuz şarj aletini almak istiyorum fakat telefona kılıf taktım ("şarj kılıfı değil deri kılıf") bendeki cihaz da 920 acaba kılıf sıkıntı çıkarır mı ? Bir diğer sorum da cihazın çalışması için hep pirize takılı durması mı gerekiyor yoksa cihazda da pil varmı varsa yarın koşar alırım :)
Sent from my RM-821_eu_turkey_343 using Board Express

Öncelikle kullandığınız kılıfın bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum, bununla ilgili aşağıdaki konuyu bakabilirsin ...

http://www.maxicep.com/windows-phon...kablosuz-sarj-standinin-sinirlari-741562.html

Diğer soruna gelince, maalesef pil olayı yok, cihazı prize takıyoruz ve öyle şarj ediyor. Pil ile ilgili piyasada hali hazırda yedek şarj için piller var (Örneğin ben SONY'nin ince uzun bir pil kitini kullanıyorum, elektriğin olmadığı yerde imdadıma koşuyor), araştırmak lazım voltaj tipi, seviyesi vs. uyumlu olur ise tabla pille çalıştırılabilir belki " sadece fikir yürütüyorum ", ama ileride belki NOKIA'da çıkarabilir pilli kablosuz şarj standını, ama şuan için YOK ...
 
restmod

restmod

Üye
Gule gule kullanin telefon guzel ozellik guzel konu icin tesekkurler:)
 
serinaga

serinaga

Üye
    Konu Sahibi
TELEFONUN Şarjı Bitti ve Kapandı :bilmm,
Sizce telefon kapalı durumdayken, hiç açmaya çalışmadan kablosuz şarj tablasının üzerine koysam, şarj tablası telefonu algılar mı, ŞARJ başlar mı ? Hiç deneyen oldu mu ?
 
serinaga

serinaga

Üye
    Konu Sahibi
TELEFONUN Şarjı Bitti ve Kapandı :bilmm,
Sizce telefon kapalı durumdayken, hiç açmaya çalışmadan kablosuz şarj tablasının üzerine koysam, şarj tablası telefonu algılar mı, ŞARJ başlar mı ? Hiç deneyen oldu mu ?

Kendi Soruma kendim CEVAP vereyim ...
Qi kablosuz şarj sistemi sayesinde telefonun pili bitince kapanmış olsa bile, siz telefonu açmadan kablosuz şarj tablası üzerine koyduğunuzda, sistem bunu algılıyor ve belirli bir süre ekrana pil simgesi geliyor ve ŞARJ başlıyor. Pil bir süre sonra kendini topladığında ise Lumia 820 kendiliğinden açılıyor, ŞARJ işlemine devam ediyor :good: ... Bence HARİKA bir özellik .
 
ardacumhur

ardacumhur

Üye
Bence de harika bir özellik ve harika bir soru - cevap olmuş Teşekkürler :)
 
serinaga

serinaga

Üye
    Konu Sahibi
Artık şundan kesinlikle eminim ki Şarj adaptörü yerine Şarj tablasını kullanınca ŞARJ daha uzun süre gidiyor ARKADAŞLAR ...
 
windman1981

windman1981

Üye
Slm. Konu ve bilgilendirme için teşekkürler. Avea aksesuarları size kaç günde gönderdi. Telefonu bayiden aldıktan sonra bu konu hakkında müşteri hizmetleri sizi aradı mı? Herhangi bir mesaj geldi mi? Süreci anlatırsanız sevinirim. Zira ben aldıktan sonra bayi ilk 1000 kişi kampanyası dahilinde göndereceklerini söyledi. Ama göndermediler tabiki. Müşteri hizmetleri kendinden bihaber. İkaz etmesem benim aksesuarların üstüne yatacaklardı. Hiç bir konuda yardımcı olamadılar bana bugüne kadar. Geçen sıkı bir ayar verdikten sonra aksesuarlar kargoya verilmiş gelir dediler. Hala ulaşmadı elime.
 
serinaga

serinaga

Üye
    Konu Sahibi
Slm. Konu ve bilgilendirme için teşekkürler. Avea aksesuarları size kaç günde gönderdi. Telefonu bayiden aldıktan sonra bu konu hakkında müşteri hizmetleri sizi aradı mı? Herhangi bir mesaj geldi mi? Süreci anlatırsanız sevinirim. Zira ben aldıktan sonra bayi ilk 1000 kişi kampanyası dahilinde göndereceklerini söyledi. Ama göndermediler tabiki. Müşteri hizmetleri kendinden bihaber. İkaz etmesem benim aksesuarların üstüne yatacaklardı. Hiç bir konuda yardımcı olamadılar bana bugüne kadar. Geçen sıkı bir ayar verdikten sonra aksesuarlar kargoya verilmiş gelir dediler. Hala ulaşmadı elime.

Ben telefonu alır almaz bir gün sonra aradılar ve adres aldılar, kargonun en fazla 5 iş günü içerisinde elime ulaşması gerektiğini, eğer ulaşmaz ise müşteri hizmetleri ile irtibata geçmemi söylediler. Ehhh yılbaşı araya girince uzadı tabiii biraz ama bir haftayı geçmedi, gönderdiler. Hatta arada birkaç defa aradılar kargonun ulaşıp ulaşmadığı konusunda ... Ben o ilk 1000 kişinin içinden 17. kişi olarak aldım, belki de bu yüzden çok ilgilendiler :bilmm, ama bence takip edin, gerekirse tekrar arayın, ama kampanyaya dahil olduysan mutlaka gelir, şimdiden hayırlı olsun ...
 
windman1981

windman1981

Üye
Teşekkür ederim sayın serinaga. Maalesef Avea Müşteri Hizmetleri tam bir fiyasko ve ben hiç memnun değilim. Bugüne kadar hangi konu olursa olsun ne zaman aradıysam abartısız söylüyorum hiç bir derdimi, sorunumu hızlı bir şekilde çözemediler. Her aradığımda farklı bir kişi, farklı farklı cevaplar. Geçen gün tam 45 dk telefonda beklettiler beni. Verdim isyanı, ayarı tabi. Adresimi aldılar ve 3 gün içerisinde gelir dediler. Bugün aradım 2 hafta içerisinde gelir dediler. Ne dediklerini kendileri dahi bilmiyorlar.
 


Üst Alt