laptop alıcam yardım!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kerim.

Üye
    Konu Sahibi
laptop alıcam yardım!
1199liraya parckard bell i5 işlemcili,4gb ram li,ve gt 540m ekran kartlı laptop buldum.
1-)bu laptop dirt3-nfs run-gtaIV-bf3-mc3 falan kasmadan açar mı?
2-)packard bell'ler çok mu ısınıyor
3-)işlemcinin ghz'i oyunları etkiler mi?mesela netteki oyunlara bakıyorum.sist gereksinimi 3ghz falan yazıyor.2.50ghz lik laptoplar bunu açamaz mı?
4-)sizce gt630m mi daha iyi yoksa gt540m mi yoksa çok bi fark yok mu aralarında?
5-)1.soruda dediğim tarzda oyunları açmak için kaç bit ekran kartı gerekir?
şimdiden herkese
 

lolaman

Üye
bf3 ü düşük veya ortaya yakın bi biçimde oynarsın dirt 3 ü açar higha yakın veya highta runu açar higta gta ıv high da açar muhtemelen mc3ü bilmiyorum
 
Aynı Sistem Bende Var Asus N Serisi Kullanıcısıyım Dediğin Oyunları Sorunsuz Oynuyorum Tabi Bf Orta Seviye
 

lolaman

Üye
bi şey daha sorucam:işlemcinin ghz oyunlarda etkilimi?

- - - Eklendi - - -


Önemli değil.Oyunlarda hem ghz önemli hemde kaç çekirdek olduğu önemli ama en önemlisi ekran kartı ekran kartının gbsı önemli değil ama bit önemli.
 
Bendeki Nvidia 425M 2GB 128 Bit Ekran Kartı Var Laptopda
 
gt630 ile gt540 aynı ekran kartıdır. ve şuan notebooklarda orta seviye ekran kartı sayılabilirler
 

lolaman

Üye

yaa yemişim % 5 ini...
o fark farklı pc lerde test edilmesi yüzünden..
çipi ve mimarisi birebir aynı kart nasıl fazla performans verebilir ?
Bilmem ben sitenin yalancısıyım hem %11 yazıyo AZ bi rakam değil
 

ANIL

Admin
2-Isınma konusuna marka bazlı bakmamak lazım. model olarak değerlendirmek daha doğru olur. kullanan birisinden yorum alman daha iyi olur. bende pb var ama eski olduğu için yorum yapmam doğru olmaz.
3-İşlemci hızının tabiki etkisi var. fakat oyun 3ghz isteyebilir ve 2ghz ise senin cihaz kasmalar olabilir.(i5 işlemci ile şuan piyasadaki oyunlarda sıkıntı olmaz.)
4-630m ile 540m arasında çok fark yok. 630m biraz önde gibi tabi bu 5-10 fps gibi değerler.
5-ekran kartında en önemli bit aslında. fakat 128 bit bir ekran kartıda işini görebilir. standart olarak görülen 128 bit idealdir. malum yukarısı pahalıya kaçıyor.
1-Bu cihaz yazdığın oyunlar açar tabi bazı ayarları kısman gerekecektir.
 
Tepkiler: L-LumieRe

birkaç noktaya değinmek istiyorum..
4. maddede yazan 5-10 fps gibi değer 30-40 fps civarı performansta % 30 gibi fark yaratır ki
gt540m ile gt630m arasındaki fark benim görüşüm % 5 i geçmicektir. buda 1-2-3 fps denk gelir.

5. maddede yazan bitin en önemli oldugu madde ise yanlış bilgilendirme olmuş....
şuan piyasada 128bit HD7770 ekran kartı var ki 256bit 6850 ile aynı performansta. ( bazı noktalarda 6850 daha iyi)
6850 ile eşdeğerken mesela önceki ekran kartlarından GTX 275 i hatırlarsanız 448bit bir karttır

HD7770, GTX275 ile neredeyse aynı performans veriyor.. yer yer 2 taneden biri öne geçiyor.

daha yakın tarihten kart olarak gtx 465 ve gtx470 ile karşılaştırınca
465 256bit- 470 ise 320 bit bir karttır...
HD7770 gtx465 kadar iyi performans veriyor...
ve gtx470 in az da olsa gerisinde kalıyor... bu farkın bit nedeniyle değilde GPU nedeniyle oldugu bariz bir gerçektir.

şuanki güncel kart olan GTX560 ise HD7770 ten 7-10 fps daha fazla performans veriyor.

görüldüğü üzere BİT önemli felan değil...


son olarak işlemcideki GHZ şuanki piyasada birşey ifade etmiyor desem yeridir
çünkü çekirdek performansı ön planda..
3.2 ghz lik core2 duo
2.2 ghzlik i5 in yanında devede kulak kalıyor.
 

ANIL

Admin
yorumun için teşekkürler. fakat bit'in hiç mi önemi yok? zaten benim demek istediğim en yüksek bit'li kart en iyi kartdır demek değildi. sadece bit'in önemli olduğunu söyledim.
 
Tepkiler: L-LumieRe
yorumun için teşekkürler. fakat bit'in hiç mi önemi yok? zaten benim demek istediğim en yüksek bit'li kart en iyi kartdır demek değildi. sadece bit'in önemli olduğunu söyledim.
evet eskiyen teknolojide bit önemliydi dogru...
32bit 64bit kartlar vasat performans verirler... şuanki ortalama 128bit ekran kartları bile giriş seviyesi kabul ediliyor artık...
ama şuan çok daha önemli şeyler varki bunlardan biri grafik çipleri...
diyelimki
bir tanesi 128 bit saniyede 1 milyar kare işlem yapabiliyor mesela..
diyeri 256bit ama 500 milyon kare işlem ancak yapabiliyor..
sadece GPU lara bağlıda değil tabiki...
çoook derin mevzu burası

kartlark hakkında en kısa bilgi yapılan testleri incelemekten geçiyor şuanda...
eğerki teknik özelliklerinden hangisi iyi hangisi yüksek performans verir diye teknik detay peşine düşersek kaybolur gideriz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...